ank-M.01 » Ankara Metro Projeleri

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-M.01 » Ankara Metro Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Sal, 2023 07:28

Ankara'da proje aşamasındaki hatlar ile ilgili de ayrı bir sayfa olması iyi olacak sanırım, Ankara'dan katılanımız konuşanımız yok ama :) olsun biz yine de açalım. Ankara ile ilgili anlayamadığım çok şey var, bunların en başında daha fazla metro hattı varmış gibi yapmak için uzatma hatlarına bağımsız numaralar verilmesi geliyor, ortada bir sistem ve sistematik yok anladığım kadarıyla, pek düzelecek gibi de görünmüyor.

Son haber M2 - M3 hatlarını birbirine bağlayarak bir RİNG oluşturacak denilen M6 metro projesi ile ilgili, tabi burada M2 ve M3 ün aslında tek bir hat olduğu ama neden iki numarası olduğunu bilmememiz var, bunu şimdilik geçelim, aşağıya ekleyeceğim projeler görselinde iş daha da karışık geldi. Prota mühendislik ile bir sözleşme imzalanmış ve bu iki hattın ya da iki numaralı tek hattın kuzey ve güney uçlarının kentin batısından birbirine bağlanması için bir proje yapılması kararı alınmış, hayırlı uğurlu olsun diyelim.

https://www.ankara.bel.tr/haberler/anka ... ildi-16939
ankara-metroprojeleri.jpeg
ankara-m6-proje.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.01 » Ankara Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Oca Çrş, 2024 17:59

Ankara'da bol numaralı metrolar seviliyor abi; mesela M1-M2-M3-M6 hep birlikte ring hat olacak, M4-M5 birbirinin uzatması olacak, A1-A2 de yine aynı şekilde uzatma olacak :)

Şu anda Ankara'da inşaatı devam eden metro hattı bulunmamakla birlikte, seçim öncesinde A2'nin temeli atılacaktır diye düşünüyorum :thumbsup:

Dikimevi – Natoyolu (Mamak) Metrosu yapımı işi ihalesinde en düşük teklif Cengiz İnşaat’tan geldi: https://taahhuthaber.com/dikimevi-natoy ... i-ihalesi/
8 Ocak 2024 günü yapılması gerekirken 1 hafta ertelenerek 15 Ocak 2024 tarihinde gerçekleştirilen ve 5 mali teklifin verildiği Ankara Büyükşehir Belediyesinin Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Hattı inşaatı yapım işinde en düşük teklif 575 milyon 141 bin 666 Avro ile CENGİZ İNŞAAT’tan geldi

Ankara Büyükşehir Belediyesinin Mamak Metrosu olarak da adlandırılan Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Hattı projesinin (yatırımının) gerçekleştirilmesi amacıyla EBRD ihale mevzuatı kapsamında devam eden ihale sürecinde kısa listeye 9 firma alınmıştı. 8 Ocak 2024 günü yapılması gerekirken 1 hafta ertelenerek 15 Ocak 2024 tarihinde gerçekleştirilen ihalede son teklif verme saati olan 14:00’e kadar 5 istekli teklif verirken, bir teşekkür mektubu geldi. 3 firma ise teklif vermedi.

İHALEDE 5 MALİ TEKLİF VERİLDİ

– CENGİZ İNSAAT SANAYİ VE TİCARET A.Ş. / 575.141.666,9 Avro + KDV

– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.Ş. / 579.257.958,6 Avro + KDV

– GÜLERMAK AGİR SANAYİ INSAAT VE TAAHHUT A.Ş. / 579.767.006,- Avro + KDV

– KOLİN İNŞAAT TURİZM SANAYİ VE TİCARET A.Ş. / 594.000.000,- Avro + KDV

– RMI RONESANS MEDIKAL TAAHHUT INSAAT A.Ş. / 605.444.485,- Avro + KDV

DILLINGHAM’DAN TEŞEKKÜR MEKTUBU GELDİ

– DILLINGHAM CONSTRUCTION INTERNATIONAL INC. / Teşekkür Mektubu

KALYON, YAPI MERKEZİ ve AGA ENERJİ+ÖZGÜN İNŞAAT ORTAK GİRİŞİMİ TEKLİF VERMEDİ

– AGA ENERJİ NAK. MAD. INS. SAN. VE TİC. A.Ş + OZGUN INSAAT TAAHHUT SAN. VE TİC. LTD. STİ J.V. / Teklif vermedi

– KALYON İNSAAT SANAYİ VE TİCARET A.Ş / Teklif vermedi

– YAPI MERKEZİ İNSAAT VE SANAYİ A.Ş. / Teklif vermedi

ARAÇ ALIMINI EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İHALE EDECEK

Mamak Metrosunun (Dikimevi – Natoyolu Metrosu) Araç alımı işi için ABB Belediye Meclisinin 12.12.2022 tarih ve 2258 sayılı Kararı ile EGO Genel Müdürlüğüne yetki verildi.

DİKİMEVİ NATOYOLU MAMAK METROSU

Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına entegre edilecek olan Dikimevi-Natoyolu hattının uzunluğu 7,4 kilometre olacak. Hat Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu isimleriyle 8 ayrı istasyondan oluşacak. 2026 yılı için zirve saatlerde tek yönde 10.874 yolcunun seyahat edeceği tahmin edilen raylı sistem hattını 2050 yılı için günde 691,528 yolcunun kullanacağı öngörülüyor.

4 YILI GERİ ÖDEMESİZ 12 YIL VADELİ, 250 MİLYON EURO KREDİ

Yatırımın finansmanı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ile 22.06.2023 tarihinde 4 yılı geri ödemesiz 12 yıl vadeli, 250 milyon Euro’luk kredi sözleşmesi imzalanmıştı.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön