ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Sal, 2019 10:37

Engin Y yazdı:
24 Ara Sal, 2019 10:32
Kirazlı ile Halkalı arasında bir metro hattının şu anda durdurulmuş olsa da inşaatı söz konusu..

Acaba son durağı Halkalı yerine Küçükçekmece veya Sefaköy olsaydı, orada da ileride yapılacak olan İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metro hattıyla kesişerek sonlansaydı, daha iyi olmaz mıydı?
Evet bu hali ile resmi görünce güzergahı tartışmalı, tamam fizibilite yaptık araştırdık diyorlar, kabul ediyorum ama metrobüs yerine ikame edilerek farklı bir geliştirme olabilirdi,

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Ara Sal, 2019 12:07

M1b'nin Kirazlı-Halkalı uzatması da tıpkı bu Yüksek Hızlı Metro gibi Mimarsinan'da M9 ile kesişiyor..
Acaba, Kirazlı-Halkalı hattının M1b'nin uzatması olmasından vazgeçildi ve bu Yüksek Hızlı Metro'nun bir parçası olmasına mı karar verildi?
Eğer böyleyse, şu anda muhtelif yerlerde inşaatı devam eden (ya da bir süre devam etmiş olup durdurulan) metro durakları ne olacak?
Böyle değilse, aynı hatta iki metro gideceğine, bu Yüksek Hızlı Metro'yu Kirazlı'dan sonra daha güneye yönlendirip farklı bir durakta önce M9 ile, sonra Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu ile kesiştirmek ve Küçükçekmece Marmaray-Metrobüs durağında sonlandırmak daha iyi olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Sal, 2019 13:10

Bu Yüksek Hızlı Metro dediğimiz şey bildiğim kadarı ile sadece Yapı Merkezinin bir önerisi, yani kabul edilmiş bir proje değil

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 25 Ara Çrş, 2019 21:21

Özgür Türkler yazdı:
24 Ara Sal, 2019 10:09
Altunizade ile Gayrettepe arası maps e göre yaklaşık 6 km kuş uçuşu. Boğazın en sığ yeri yaklaşık 70 metre 1. köprü civarında bildiğime göre. 30 metrede güvenlik derinliği olsa su yüzeyi seviyesinden eder 100 metre derinlik. Yaklaşık 100 metrede tepe yüksekliği var. Hadi istasyonları da 40 metre derinde yaptığımızı varsayalım. Yani 3 km gibi bir mesafede 160 metre yüksekliği eğimle geçmek demek ki buda %5 ten fazla eğim yapıyor, bildiğime göre metro standartlarında %5 eğim olmuyor. Burada kalın çizgi ile gösterilen hat malesef düz olarak yapılması teknik olarak mümkün değil bence.
En iyi ihtimal aşağıdaki şekilde olabilir, böyle bir dolaşımla boğaz geçişi 10 km ve eğim %2 ler civarında olur...
Resim
Resim
https://ibb.co/PwwfgGx
En derin istasyon 50 metre ile Şişli,
bunu 40 metre ile Gayrettepe, Bağcılar ve Yenibosna takip ediyor.
En sığ istasyonlar ise 25 metre ile Bostancı ve Halkalı.
Esat yazdı:
24 Ara Sal, 2019 13:10
Bu Yüksek Hızlı Metro dediğimiz şey bildiğim kadarı ile sadece Yapı Merkezinin bir önerisi, yani kabul edilmiş bir proje değil
aynen öyle.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Eyl Cum, 2020 14:50

Esat yazdı:
19 Ara Prş, 2019 06:41
Dün İstanbul'da İBB tarafından bir ulaşım çalıştayı düzenlendi
...
Bir diğer konuda Yapı Merkezi firmasının İBB ye bir öneri projesiydi, bu proje aslında İstanbul'da metro yapılsın denildiği bakır çağı döneminden beri dile getirilen hattı da içeren, bunu boğaz geçiş metrosu ile birleştiren ve kabaca bir sinüs eğrisinin şehrin içinden geçmesi diyebiliriz, elimde şu an görsel yok, sunumu bir şekilde edinebilirsek ya da başka yerlerde görselini bulursak ayrıca paylaşabiliriz. Şöyle bir güzergah Bostancı - Kozyatağı - Gayrettepe - Aksaray/Topkapı - Bağcılar bu güzergah doğuda sinüs yeniden peak yaptırılarak Sultanbeyli-Tuzla şeklinde tamamlananabilir, batıda ise Bağcılardan Küçükçekmeye yönelebilir, bu şekilde toplam 10 durağa sahip fakat tüm taşıyıcı hatlara ulaşan kenti hem kuzey-güney hem de doğu-batı ana hatlar arasında ekspres taşımacılık
İBBB Ekrem İmamoğlu, bugün bu projeyi, "Halkalı Garı'ndan Sabiha Gökçen Havalimanı'na dek uzanacak ve sadece 11 durakla metro hatlarına aktarma verecek" şeklinde tarif etmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37212

Projenin bedeli 5 milyar ABD$ olarak tahmin ediliyormuş ve Yap-İşlet-Devret yöntemi uygulanacakmış..
Metroda bu yöntemin nasıl uygulanabileceğini, eğer uygulanabilirse, hep birlikte göreceğiz..
İstanbul, boydan boya olukça uzun bir hatta sahip. İstanbul’daki tüm ulaşım araçlarının belli bir kilometresi var. Mesela, lastik tekerlekli araçlarda bu saatte 20 kilometreye kadar düşüyor. Örneğin, Marmaray 38 kilometre. Bunu çözmemiz gerekiyordu. Bu sebeple “Hızray” ile Halkalı’dan Sabiha Gökçen’e, 11 istasyonu olan bir proje yapıyoruz. Durak sayısının az olması, hızı arttırıyor. Bu sayede Sabiha Gökçen’den Halkalı’ya 55 dakikada gidebileceğiz. Ayrıca birçok dikey metro hattını içine alan bir istasyon düzeni var. Bu proje, İstanbul’un boydan boya çok hızlı erişimine olanak sağlayacak bir proje. Hedefimiz; bu projeyi 2021’in ilk altı ayında Meclis’in ve yetkili bir takım kurulların izinlerini alacak duruma getirmek. Maliyeti yaklaşık 5 milyar dolarlık bir proje. Dört yıllık bir süresi var. Bu projenin maliyetini de “yap-işlet-devret” modelinin en ahlaklı haliyle yapabileceğiz. Görüşmelerimiz de var. 2021’in 6’ncı ayında bu projeyi yapılabilir bir hale getirmek istiyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metro Projesi - "HızRay"

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Eyl Cum, 2020 15:04

Yaklaşık dokuz ay önce İBB Ulaşım Çalıştayı'nda önerilen hızlı metro projesi, bugün de İBBB Ekrem İmamoğlu tarafından gündeme getirilince bu başlığı açıyorum..

Dokuz ay önce önerilen proje, Halkalı-Bostancı arasındaydı; bugün gündeme getirilen proje ise doğuya doğru biraz daha uzatılmış ve Halkalı-Sabiha Gökçen olarak duyurulmuş..

Avrupa Yakası'nın Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşımını kolaylaştıracak bu projeyi ilgiyle takip edeceğim..

Hayırlı olsun; inşallah bu projenin ihale, inşaat ve işletme aşamalarını da hep birlikte takip edebiliriz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Cum, 2020 15:41

Teşekkürler Engin giriş yaptığın için, ben yetiştiremedim. Konuyla ilgili görüşlerimi bilahare yazacağım :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Cum, 2020 19:39

Sistemi tam anlamadım. Ama sırf bayğlayıcı, az istasyonlu bir metro hattı bence pencereden atılmış para olur. Dört raylı metro tüneliyle, hızlı (ekspres) ve normal yoldan giden hat(lar) mümkün. Bu, yanılmıyorsam, New York’ta var ve bence yapılabilecek en mantıklı sistem. Çünkü hat üzerinde sonradan gereken istasyonlar açmak kadar zor ve alıkoyar iş yoktur.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 12 Eyl Cmt, 2020 14:04

Resim

Bu projeyi 2021'in ilk 6 ayında Meclis'in ve yetkili bir kısım kurumların izinlerini alacak hazır hale getireceğiz. Bu proje çok hızlı bitirilebilecek. Yaklaşık 5 milyar dolarlık bir proje, 4 yıl yapım süresi var ama projenin maliyetini de yap-işlet-devret modelinin en ahlaklı biçimiyle yapabileceğimiz kapasitesi var. Görüşmelerimiz de var. İzinlerini aldığımız takdirde çok iyi bir kredi kabiliyetiyle yapabileceğimiz kapasitemiz de var. Bunun altyapısını görüşmüş durumdayız. Hedefimiz 2021'in 6. ayında biz bu projeyi başlar hale getirmek istiyoruz. Yapımı da 4 yıl sürer."
Bu projenin konumunu ve duraklarını incelediğinizde akla ilk gelen İstanbul'da mevcut olan ve yakın zamanda tamamlanacak olan tüm hatları birbirine tamamlamak.Bu anlamda bakıldığında çok fazla durak olmaması ve normal metro trenlerinden çok daha hızlı gidecek olması önemli.Bana kalırsa yerinde bir proje.

Umarım hükümet İBB nin önünu tıkamaz ve gerekli izinler verilir ve proje bir an önce başlar.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Eyl Cmt, 2020 19:42

Güzergâh böyle mi olacakmış?

Halkalı-Kirazlı-Otogar arası ikinci metro, şu ekonomik kriz ortamında israf olmaz mı?

Hem Alibeyköy hem de Mecidiyeköy’de M7 ile kesişiyor.. Mecidiyeköy çok sıkışık bir yer, M2 ile kesişimi 4. Levent gibi bir durakta olsaydı keşke..

Hem Maltepe’ye hem de Kartal’a gerek var mı? Ya da birisi M4, diğeri ise Marmaray mı?

M9 ile kesişmiyor..

M11 ile sadece Halkalı’da kesişiyor, Kâğıthane’de veya Gayrettepe’de de kesişebilirdi..

11 milyon nüfuslu Avrupa yakasında sadece beş durak var..
Halkalı’dan daha batıya gitmeli, Avcılar ve Beylikdüzü’ne uzamalı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzr, 2020 10:00

Yazacağım demiştim ama gerçekten detay fikrimi paylaşmalımıyım bilemiyorum, açıkçası biraz endişe ettim :) muhalefet etmiş olmak istemiyorum. Kabaca eleştirilere katılıyorum, fakat bunu şöyle düşünelim bu hat ile birlikte başka bazı hatların projelerinden de vazgeçilmiş olacak, dolayısı ile oraya aktarılacak kaynaklar buraya aktarılabilecek. Mesela bir türlü batı ucunun nereye bağlanacağına karar verilemeyen, bir oraya bir buraya eklemlenip duran bir SGH-Kadıköy, SGH-Söğütlüçeşme, en son SGH-Altunizade ve hatta boğaz metrosuna girip İncirli falan olan bir fikir karmaşası vardı. Bunu da eleştirdim, eleştirmeye de devam ederim, eski projelendirme kafasında ne hikmetse tramvay hatları gibi metro hatları inşa etme fikri baskındı, umarım en azından bundan kurtulmuşuzdur. Bu proje mesela o hattı ortadan kaldırabilir, aynı şekilde metrobüs yerine yapılsın yapılsın yapılsın denilen hattın da yerine işlev görebilir, böylece metrobüs işlerliğini kısa mesafe yolculuklar için korurken, uzun mesafe için bu hat kullanılabilir.

Güzergahın ben daha değişikliklere uğrayacağını düşünüyorum, bu hali ile kalmayacaktır. Burada temel fikir Halkalı ve SGH arasında boğaz altından geçen ekspres bir metro inşa etmek! Avrupa yakasında fikir oturmuş gibi ama bence böyle olmamalı, Anadolu yakası için ise eminim değişiklikler olacaktır.

Şahsi önerilerim:
1) Halkalı (M1B-M11-MR) - Mimar Sinan (M1B-M9) - Bakırköy İncirli (M1A-M2-M3-MB) - Topkapı (T1-T4-MB) - Eyüp (T5) - Gayrettepe (M2-M11-MB) - Altunizade (M5-MB) - Göztepe (M4-M12) - Kozyatağı (M4-M8) - Cevizli (MR) - Kartal (M4) - SGH (M4-M10)

2) Halkalı (M1B-M11-MR) - Doğu Sanayi (M9) - Bakırköy İncirli (M1A-M2-M3-MB) - Topkapı (T1-T4-MB) - Alibeyköy (M7-T5) - Gayrettepe (M2-M11) - Altunizade (M5-MB) - Finans Merkezi (M12) - Kozyatağı (M4-M8) - Ataşehir - Sultanbeyli - SGH (M4-M10)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 13 Eyl Pzr, 2020 10:10

Yapı merkezinin önerisi sanki daha çok iş görür gibiydi. Gündüz nüfus hareketliliğinin en çok olduğu ilçelere uzak kalıyor sanki bu hat. Fatih ve Kadıköy'den bahsediyorum. İlk sayfadaki haritada Vatan Caddesinin sonunda bir istasyon var. Ve hat Kadıköy'ün yoğun yerleşimi Bostancı'ya gidiyor. Bu yeni hat ise sanki projeleri hazır olan Altunizade-Sabiha Gökçen metrosuyla Boğaz geçiş metrosunu ve de ek olarak inşaatı süren Otogar Kirazlı Halkalı metrosunu bir araya toplama projesi gibi olmuş. Ben bu işin uzmanı değilim ama sanki ilk sayfadaki projenin potansiyeli bana daha yüksek olur gibi geldi.


Edit: Ben yazana kadar Esat abi yazmış zaten benim anlattıklarımı.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön