ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Hızrayda Alibeyköy merkez durağı görünüyor, bu durağın Alibeyköy yerine Kağıthane de tasarlanması daha doğru olur, böylece Havaalanı metrosuna da hizmet etmiş olur M7 ye de...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Kesinlikle..
Kâğıthane’den bir havalimanına, Kozyatağı’ndan diğer havalimanına tek seferde gitmek mümkün olacak..
Alibeyköy Merkez, böyle bir ekspres metro için nasıl bir öneme sahip olduğunu anlayamadığım bir durak..
Kâğıthane’den bir havalimanına, Kozyatağı’ndan diğer havalimanına tek seferde gitmek mümkün olacak..
Alibeyköy Merkez, böyle bir ekspres metro için nasıl bir öneme sahip olduğunu anlayamadığım bir durak..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Halkalıda zaten HL metrosu ile entegrasyon olduğu için ikinci bir entegrasyona gerek görülmemiş olabilir, tabi bu Anadolu yakasından gelecekler için yolun biraz uzaması anlamına gelir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Hızray konusunda değişiklik yapmışlar (bu başlık altında 15 ve 19 Eylül 2020’de yazdıklarım da haklı olduğumu görmek beni memnun etti, Esat da benzer şeyler yazmış aklın yolu bir); ilk açıklandığında mevcut Kartal, Maltepe ve Altunizade metro istasyonlarına uğraması öngörülürken son haliyle bunlar listeden çıkmış; Maltepe - Kartal yönündeki büyük ve muhtemelen maliyet arttırıcı parabolden vazgeçilmiş. Şaşırtıcı olansa Altunizade yerine Ümraniye’nin tercih edilmesi. Viaport eklenmiş o da muhtemel bir Kurtköy Otogarı ve Tren garı düşünülerek de olabilir. Mecidiyeköy yerine 4. Levent, Alibeyköy yerine Kağıthane, Halkalı’nın ötesine Esenyurt - Beylikdüzü tercih edilmiş.
Bu projenin Sabih Gökçen - Kağıthane kısmı Merkezi Hükümetçe de desteklenebilir/üstlenilebilir çünkü Merkezi Hükümetin de bu güzergah da Boğaz geçiş tüneli ve metro planlaması mevcuttu. Bu haliyle Altunizade - Sabiha Gökçen metro hattı fikri ve Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme metro fikrinin Ümraniye - Kağıthane kısmı birleştirilmiş gibi.
Göztepe - Ataşehir - Ümraniye ve Bostancı - Dudullu hatlarının iki farklı koldan Anadolu Yakası’nın Batı kısmını bu hatta taşımak üzere doldur - boşalt hat olarak verimli olarak kullanılmak istenmesi de gayet mantıklı.
Sanırım Sabiha Gökçen sadece bir son varış noktası olarak değil Pendik - Kartal - Tuzla yönündeki yolcu için bir aktarma noktası olarak planlanmış bu sayede Levent - Mecidiyeköy yönündeki yolculukların tek odağı Marmaray veya Tavşantepe - Kadıköy metro hattı olmaktan çıkıyor biraz dolaylı da olsa alternatif oluşturuyor.
Açıkçası bana sorsalardı ideal hat nedir diye aşağı yukarı bu çizgiyi tarif ederdim. Bostancı - Halkalı’dan Sabih Gökçen - Halkalı’ya şimdi de olması gereken hatta yani Sabih Gökçen - TEM Otoyolu - Levent - Esenler Otogar - Halkalı - Beylikdüzü olmuş. Memnun oldum.
Bu projenin Sabih Gökçen - Kağıthane kısmı Merkezi Hükümetçe de desteklenebilir/üstlenilebilir çünkü Merkezi Hükümetin de bu güzergah da Boğaz geçiş tüneli ve metro planlaması mevcuttu. Bu haliyle Altunizade - Sabiha Gökçen metro hattı fikri ve Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme metro fikrinin Ümraniye - Kağıthane kısmı birleştirilmiş gibi.
Göztepe - Ataşehir - Ümraniye ve Bostancı - Dudullu hatlarının iki farklı koldan Anadolu Yakası’nın Batı kısmını bu hatta taşımak üzere doldur - boşalt hat olarak verimli olarak kullanılmak istenmesi de gayet mantıklı.
Sanırım Sabiha Gökçen sadece bir son varış noktası olarak değil Pendik - Kartal - Tuzla yönündeki yolcu için bir aktarma noktası olarak planlanmış bu sayede Levent - Mecidiyeköy yönündeki yolculukların tek odağı Marmaray veya Tavşantepe - Kadıköy metro hattı olmaktan çıkıyor biraz dolaylı da olsa alternatif oluşturuyor.
Açıkçası bana sorsalardı ideal hat nedir diye aşağı yukarı bu çizgiyi tarif ederdim. Bostancı - Halkalı’dan Sabih Gökçen - Halkalı’ya şimdi de olması gereken hatta yani Sabih Gökçen - TEM Otoyolu - Levent - Esenler Otogar - Halkalı - Beylikdüzü olmuş. Memnun oldum.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Bu durumda Anadolu Yakasındaki Marmaray bağlantısı ile M4 bağlantısı kalkmış oluyor, bunlar küçük kayıplar değil.
Bu arada Halkalı - Esenyurt arası çok maliyetli olacak gölden ve olası kanaldan dolayı. O kısmını sonraya bırakırlarsa süreç maddî açıdan daha sağlıklı yürüyebilir.
Bir de yukarıda Ümraniye yazan yeri çözemedim ben, M6 Ümraniye gibi durmuyor.
Bu arada Halkalı - Esenyurt arası çok maliyetli olacak gölden ve olası kanaldan dolayı. O kısmını sonraya bırakırlarsa süreç maddî açıdan daha sağlıklı yürüyebilir.
Bir de yukarıda Ümraniye yazan yeri çözemedim ben, M6 Ümraniye gibi durmuyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Hükümet tarafının böyle bir destek vereceğini düşünmüyorum, hatta projeye DPT izin dahi vermeyebilir.kenanmar yazdı: ↑07 Şub Pzr, 2021 18:42Bu projenin Sabih Gökçen - Kağıthane kısmı Merkezi Hükümetçe de desteklenebilir/üstlenilebilir çünkü Merkezi Hükümetin de bu güzergah da Boğaz geçiş tüneli ve metro planlaması mevcuttu. Bu haliyle Altunizade - Sabiha Gökçen metro hattı fikri ve Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme metro fikrinin Ümraniye - Kağıthane kısmı birleştirilmiş gibi.
Evet, bu açıdan bakıldığında Mecidiyeköy'e ya da Anadolu yakasına geçiş yapacak bölge yolcusu için ideal görünüyor, hatta keşke daha önce planlansa idi ve Pendik-SGH arası bu hattın bir etabı olsaydı.kenanmar yazdı: ↑07 Şub Pzr, 2021 18:42Sanırım Sabiha Gökçen sadece bir son varış noktası olarak değil Pendik - Kartal - Tuzla yönündeki yolcu için bir aktarma noktası olarak planlanmış bu sayede Levent - Mecidiyeköy yönündeki yolculukların tek odağı Marmaray veya Tavşantepe - Kadıköy metro hattı olmaktan çıkıyor biraz dolaylı da olsa alternatif oluşturuyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
DPT derken … oranın kısaltmalarını tanımayanlarını da düşünün. DPT ne demek?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Devlet Planlama Teşkilatı - bu eski ismi sanırım şimdiki ismi Cumhurbaşkanlığı Yatırımlar Daire Başkanlığı gibi bir şey oldu, projelerin gereklilik ve öncelikleri konusunda yatırım kararı için buradan izin alınıyor diye biliyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Heee. Burada bakanlıklar kendi alanlarında bunu yapıyor, yani Federal Trafik Bakanlığı bu gibi şeylerle uğraşıyor. Trafikle ilgisi olmayan, ne bileyim, afet önleme şeyleri meselâ, yine başka bakanlık tarafından yönetiliyor. Aslında bu gibi konular çok ilginç, hangi ülke ne sistemle neyi nasıl yönetiyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
şehir içi raylı sistem yatırımları şehrin nüfusu ile alakalı, bu onayı da dpt veriyor, yani senin nüfusun az senin için tramvaya metroya gerek yok bu yatırımı yapma, git ihtiyacını yap diyebilir. Fakat büyükşehirlerin bir metro hattı için izne ihtiyacı var mı bilmiyorum, onu farazi söyledim, eğer her metro inşaatı için bir ön izin gerekiyorsa bu proje için biraz uğraştırabilirler, bu sadece benim şahsi öngörüm.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
Abi,
Henüz geçen yıl ihaleleri yapılan Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin metro ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin tramvay projelerinde, cumhurbaşkanlığı onayı olmadan ihaleye çıkamadılar..
Henüz geçen yıl ihaleleri yapılan Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin metro ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin tramvay projelerinde, cumhurbaşkanlığı onayı olmadan ihaleye çıkamadılar..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]
o zaman doğru hatırlıyorum, eski adıyla dpt onayı gerekiyor, bakalım günler neler getirecek. Raylı sistem anlamında yapılan her yatırıma taraftar ve destekçiyim ama bu proje özelinde fizibil olduğunu pek düşünmüyorum, tabi ki konunun uzmanı falan değilim ama şöyle harita üzerinde bir baktığımda iki uç nokta arasında yolculuğun neredeyse yok denecek oranda olduğu (bilirsiniz bunu ben hep eleştiririm öyle düşünmeyin diye bu sefer ben eleştireceğim) bir güzergah, 75 km, tahmini yolculuk beklentisi Beylikdüzü-Kirazlı-Mecidiyeköy diğer tarafta? Kadıköy-Maltepe-SGH olabilir ama bu güzergah tamamen yukarıdan gidiyor, orada bir SGH talebi yok demiyorum, tabi ki var ama asıl kitle deniz kenarında bence, dolayısı ile yani boğaz geçişli bir hat ok, olmalı ama ne bileyim ekspres, ortalama 80 km/s hız, yatırım maliyetini karşılasın diye beklenmiyor ama işletme maliyetini çıkartabilecek mi, bayağı bir tereddütlü bakıyorum.