ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
1
7%
İptal Haklı Yöntem Yanlış
2
14%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
79%
 
Toplam oy: 14

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1042
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 23 Nis Sal, 2019 16:15

Ekrem imamoğlu'nun seçilmesi ile artık İstanbul'da yepyeni bir dönem başlamış oldu.Burda biz raylı sistemleri projelerini yakından takip edenler için ise ayrı bir deneyim olacak.Çünkü çok uzun zamandır aynı yönetim sistemi ile devam eden ve malesef sözleşme süreleri firmalar tarafından yerine getirlemeyen bir çok problemin yaşandığı projeleri hep beraber yaşadık.Hatt en son 2018 Ocak ayında 6 metro hattının sudan sebeplerle IBB yenı başkanı tarafından (ikna edici bahaneler bulunmaması) bana göre bardağı taşıran son damla oldu.

Tabi yeni yönetimin eskisinden daha kötü olmadığını da bimiyoruz.Ekrem başkan mevcut raylı sistemi 170 km ve son anda açılan 63 km'lık gebze - halkalı hatttını da katarsak 233 km'lik bir raylı sistem teslim aldı.Bana göre en az 200 km metro yapmalı ki bu 5 yıl içinde ki kendini tüm İstanbul'lulara kabul ettirebilsin.

Bunun haricinde bu 200 km'lik metroyu yaparken işi kendinine yakın olan firmalara değil gerçekten dünya çapında kendini kabul ettirmiş,herkesin gönül rahatlığıyla kabul edebileceği Türk firmalarına (enka,tekfen,rönesans,gama ve yapı merkez) bu işin içine sokması gerekir.Bu firmalar her zaman dediğim gibi kaliteli,zamanında ve en önemlisi İşçi Sağlığına çok ama çok dikkat ederek projeyi tamamlarlar.Yoksa Ekrem başkanda gidip kendine yakın hiç kimsenin tanımadığı firmalara bu işleri verirse başarılı olacağını zannetmiyorum.

Gelelim şu an devam eden raylı sistemler projelerine.İBB'de belki başkan değişmiş olabilir ama onun haricinde herkes aynı Avrupa ve Anadolu yakaları raylı sistem başkanlıklarında şu ana kadar herhangi bir değişim olmadı.Bu değişimler mutlaka olacaktır ve kimlerin bu işlerin başına geleceği raylı sistemlerin geleceği açısından çok önemli.Bu atamalar Ekrem başkanın vizyonunu gösterecektir.Şu anda devam eden projelerde herhangi bir duraksama,bekleme veya hızlanma söz konusu değil.Bu firmalar zaten her ay yaptıkları iş kadar paralarını almaya devam ediyorlar ve çalışmalar rutin şekilde tüm projelerde devam ediyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2061
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Tem Sal, 2019 10:33

İBBB Ekrem Bey bugün M7 şantiyesini ziyaret etti..

Aşağıdaki videonun 18:05 dakikasından itibaren, İstanbul genelindeki metro projeleri hakkında konuşmuş..

Videonun 23:50 dakikasından itibaren, geçen hafta Raylı Sistemler Daire Başkanlığı'na atanan Doç. Dr. Pelin Alpkökin kısa bir süre konuşuyor..
Magazin meraklısı bir gazeteci yüzünden Pelin Hanım'ın demeci yarıda kesiliyor, belki daha çok bilgi verecekti duran hatlarla ilgili..

Yarıda kalan metro hatları ile ilgili olarak Pelin Hanım'ın kamuoyuna bir an önce doyurucu bilgi vermesi gerekiyor..

https://youtu.be/JWsuhj1eK0o

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2061
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Tem Sal, 2019 10:49

Haber: https://www.istanbulgercegi.com/ekrem-i ... 01812.html
İstanbul ulaşımdaki 1 numaralı aktörü metro olmalı, bunu biliyoruz. Yerin üstüne sığmıyoruz çünkü yerin altını maksimum seviyede kullanmak zorundayız. 221.7 km İstanbul'da devam eden metro hattı var. Bunun 80 km'si Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılıyor, geri kalan 140 km'lik kısmı da İBB tarafından inşa edilyor. 140 km'lik hatlarda ihalesi devam edenler, ne yazık ki durduranlar, sözleşmesi ypılmış ama başlanmamış olan bile var. İncelemelerimiz devam ediyor. Durudurulmuş hatlar var, ekonomik sıkıntılardan dolayı. Bunları inceliyoruz. Niçin durdurulmuş olduğuna bakıyoruz, yeni finansal kaynaklar oluşturabilir miyiz çalışması içindeyiz. İncelemeleri yaparken hatların hangi seviyede durdurulduğu da önemli. Tünel aşamaları, bakım alanları var. Tünel noktalarında durdurulanların teknik sorunu var mı ona bakacağız.

İlk eylem planımız hatların devreye girmesinin önündeki engelleri kaldırmak. Hedefimiz Kabataş'tan başlayıp Mahmutbey'de biten bu hatların en kısa sürede İstanbulluyla buluşması. Çözüm masalarımız tüm aktörleriyle yönetilecek. Raylı sistemler, metro İstanbul için çok kıymetli.

Risk olduğunu gözlemliyoruz. İnşaat süreçleri devamlılık ister. İnşaatları yarıda kesmek çok risklidir. Bütüncül bakıyoruz. Durudurulmuş mu, bir süre duracaksa tedbirler için ilave işlemler nelerdir inceliyoruz. İstanbulluları riske atacak sıkıntıları ortadan kaldıracağız.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2061
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Eyl Sal, 2019 21:51

Ekrem İmamoğlu bu akşam Haber Global TV’deydi.

Durdurulan metrolar ile ilgili olarak özetle şunu söyledi: “Özellikle 2016-2017 döneminde başlatılan 12 metro hattının dördü aktif, ama sekizi ya durmuş ya da durma noktasında denecek yavaşlıkta ilerliyor. Bu Cumartesi günü Göztepe-Ataşehir-Ümraniye hattını hızlandırma çalışmalarımıza start vereceğiz ve diğer durma noktasındaki hatları da en kısa sürede tamamlamak üzere çalışmalarımıza başlayacağız.”

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2061
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Eyl Çrş, 2019 08:13

Kaynak: https://haberglobal.com.tr/gundem/ekrem ... malar-6479
Önemli bir hatta start vereceğiz. Özellikle 2016-2017 döneminde başlatılan 12 projeden ne yazık ki sadece 4 tanesi aktif halde. Ya tamamen durmuş ya da durma derecesinde yavaşlatılmış şekilde ilerliyordu. Yaptığımız çalışmalarla yürümeyen metro hatlarını hızlandırma ve bir an önce açılmasına dönük süreci başlatılması yönündeyiz. Finansal sorunu çözülmemiş kredi bağlantıları yapılmamış hatların bir şekilde biz gelir gelmez çalışmaya başladık.

Ümraniye Göztepe hattının hızlandırılmasıyla ilgili süreci başlatıyoruz. Ağustos ayının sonuna doğru kredi sözleşmesinin imzalarını attık. Allah'ın izniyle en hızlı şekilde hizmete kavuşturacağız. Marmaray'ın açılmasıyla 233 km'ye ulaştı İstabul'daki raylı sistemin uzunluğu. 140 km'nin bir kısmı çalışmaz şekilde. Daha acısı ise tüneller açılmış yarım bırakılmış bir bakıyorsunuz kavşakta iş merkezinin önünde kazı yapılmış. Şehrin statik yapısı açısında bunun sıkıntıları yaşanıyor.

Hatların hızlandırılması için bir takım finansal çalışmalarımız devam ediyor. Uluslararası finans açısından da çok faydalı ve ince ve titiz çalışma yönetiyoruz. Elbette burada hazine garantisi gerektiren hususlar var. Hükümet ve hazineyle ortak imza atmak istiyoruz. Duran şantiyelerin devreye girmesiyle hızlı bir şekilde hizmet vermek istiyoruz. Yapımı duran ve finansal sorun yaşayan hatları belirledik. Üst ölçekli plan ve finansal altlığı rapora bağlandı. Biz bu yılın sonuna doğru mevcut hatların bitiş takvimlerini yeni hatların tanımını ve nasıl start vereceğimize dair kamuoyunu bilgilendirecek seviyede olacağız.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2061
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Eyl Çrş, 2019 08:48


Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2061
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Eyl Cum, 2019 15:43

Kaynak: https://t24.com.tr/haber/imamoglu-bugun ... dir,840256
"Duran hatlarla ilgili hedefimiz 2022-2023 bandında, tümünün bitirilerek hayata geçirilmesini sağlamaktır"
İnşaatı yarım bırakılan yerlerin tehlike arz ettiğini söylemiştiniz…

- Yarım bırakılan bir tünel açılmış. Tümüyle bunların giderilmesi ve duran şantiyelerin çalışır hale getirilmesi ile ilgili bir çalışma yönetiyoruz. Arkadaşlarım burada iki etaplı bir süreç yönetiyorlar. Öncelikle bu tehditleri ortadan kaldırmak istiyorlar. Burada iyi yol aldılar aslında. İstanbulluların özellikle bu sonbahar ve kış döneminden itibaren rahat etmesini sağlayacağız. Ama bu yetmiyor. Duran metro hatlarının da devam etmesi lazım. Duran metro hatları ile ilgili burada atılan adımlardan somut bir tanesi. Diğerleri ile ilgili de sıkı görüşmelerimiz devam ediyor. Tek yönlü kurum – yüklenici firma ile çözülecek işler değil. Şu anda bahsettiğimiz işlerin iş yükü, oldukça yüksek meblağlara sahip. Bunun mutlaka proje bazlı borçlanmaya ihtiyacı var. Bu anlamda biz hem finans kuruluşlarıyla hem yüklenici kurumlarla bir araya gelip konuşuyoruz. Bugün ulaştığımız netice, onlardan bir tanesi. Devamı da gelecek. Hedefimiz aslında, duran hatların tamamında –çok merak edilen Kabataş – Mahmutbey Metro Hattı’nın 2020’nin Ocak-Şubat’ına yetişmesi gibi- projelerde somut bitişi ile ilgili takvimleme yapmaktır. Duran hatlarla ilgili hedefimiz de 2022-2023 bandında, tümünün bitirilerek hayata geçirilmesini sağlamaktır. Adım adım hayata geçtikçe, bunun gibi neticeye kavuştukça hem İstanbullu hemşerilerimizle bu müjdeli haberi paylaşacağız hem de sizlerle. Somut bilgiler gerçekleşmeden bilgiler vermek bizim hizmet anlayışımızda yok.

"Bizim için öncelik önemli"
Bu hatlar neden bir yıldır duruyor?

- Bence düzensiz başlama süreci. Proje yapılır, fizibilitesi yapılır, elbette ihaleye çıkarılır; ama bu ihale süreciyle beraber finans düzeni de organize edilir. Varsa bir borçlanma veya kaynak ayrılmışsa, o kaynak aktarılır. Ama burada o tasarım yapılmadığı için 2017’de başlanan birçok proje, 2017 ve 2018’in sonunda durduruldu. Biraz hareketlendirme çabası oldu 1-2 ay ama sonra tekrar durduruldu. Tamamen son 2-3 yılın tasarım bozukluğu ile ilgili böyle bir sonucu var, ne yazık ki. Geldiğimiz noktada, şunu itiraf edelim ki, 30 yıllık metro mücadelesinde bugün 150 kilometre -Marmaray’ı saymazsak- bir sonuca ulaşmışsak, aslında bu ne yazık ki bir başarı değil. Keşke daha yüksek kilometreleri konuşabiliyor olsak. Keşke ulaşımda metronun yüzde 18’lik payını değil, 40-50’leri konuşuyor olabilsek. Ama bu gerçekleşemedi. Aslında bu son 2-3 yıla sıkıştırılan işler daha geçmişte planlanıp, bu işler öncelenmeliydi. Bu, bir şehrin, bir ülkenin bazen ulaşıma, yatırım önceliğine, finansal düzenlemeye bağlı politikalarıyla ilgili bir durum. Bizim için metro öncelik. Bundan sonra buna dönük hareketlerimizi mutlaka önceleyerek; ama sağlıklı adımları kararlı atarak, yükleniciye boşlukta kalan hiçbir iş bırakmadan yolumuza devam edeceğiz.

“Keşke Mart-Haziran arasındaki 3 ayı kaybetmeseydik"
Duran yerlerde bir an önce müdahale etmeniz gereken yerler oldu mu? Yani tehlikenin ciddi boyutlara ulaştığı…

- Evet oldu, müdahale edildi ve edilmeye de devam ediyor. Özellikle bu yapı müdahalesiyle ilgili iyi bir takvimde oluşumuzda buna fırsat sağladı. Keşke, Mart-Haziran sonu döneminde 3 ayı da kaybetmeseydik.

Nasıl bir sıkıntıdan bahsedebilirsiniz?

Yani bir yerde çökme de olabilir, bir yerde açılan kuyu tehlikeye dönüşebilirdi, yapılan iş heba olabilirdi. Allah korusun tedbir alınmamışsa, can kaybına da sebep olabilirdi; ama şu anda kontrol altında ve gözlem altında. Arkadaşlarımız bu süreci hızlıca iyi neticeye bağlıyorlar. En azından bu tedbiri alıp sonrada buradaki yoluna devam etmek için koşulları hazırlayacağız.

"Bütçe yeterli değil"
Meclisten aldığınız borçlanma yetkisini metro müteahhitlerine kullanmak için mi aldınız?

- Mevcut borçlanmanın ve inşallah olması gereken ilave borçlanmanın, ki bu İBB’nin bugünkü tüm tasarruf tedbirlerine ve açıkçası bütçeyi daraltma ve gerçek işlere yönlenme tedbirlerimize rağmen yeterli bir bütçe değil. Borçlanma sayılarını oluştururken, öncelikle bu projelere nasıl katkı sunarız diye de bakıyoruz. Ama sadece o borçlanma değil, onun dışında da proje bazlı borçlanma kabiliyeti olan hatlarda ulusal ya da uluslararası düzeyde finans kuruluşlarıyla uzun vadeli proje bazlı borçlanma ile ilgili çalışmalarımız da sürüyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön