Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]
Gönderilme zamanı: 11 Haz Pzr, 2017 09:02
Dudullu istasyonu o şekilde mi inşa edildi?
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
Vallahi gözlerim yaşardı, tebrikler..fearenes yazdı:Peron katı hazır şekilde bırakıldı..IMG_0285.JPG
Harika bir haber !Engin Y yazdı: ↑17 Eyl Sal, 2019 22:04Ekrem İmamoğlu, bu akşam Haber Global TV’de katıldığı programda, yaklaşık iki yıldır inşaatı durma noktasında olan M12 hattının çalışmalarını yeniden başlatmak için finansman kaynağının bulunduğunu, bu Cumartesi (21 Eylül) gününden itibaren çalışmalara hız verileceğini ve bu hattı en kısa sürede hizmete açmak için ellerinden geleni yapacaklarını belirtti..
Hadi inşallah diyoruz ve geçmiş dönemde ihalesi yapılan tüm metro hatlarının bu dönem bitmeden tamamlanmasını temenni ediyoruz..
Ben de bu açıklamaya kendimce şu yanıtı vermiştim: "Sen bırak 2017'yi veya 2018'i de eğer 31 Mart 2019 seçimlerinden önce (63 ay sonra) açmış olursanız oyum sizindir.."Ekim ayında ihalesi yapılan Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu sözleşmesi için imza töreni düzenlendi. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasını 26 dakikaya indirecek 17.5 kilometrelik metro hattının yapımı 2017 yılında tamamlanacak.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, yaklaşık bir yıldır inşası duran “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmalarının yeniden başlatılması nedeniyle düzenlenen töreninde konuştu. “Bu ülkede ve bu şehirde, yapılan hiçbir yatırımın tek kişilik bir sahibi asla olmaz, olmayacak” diyen İmamoğlu, “Biz bugün bir hizmete katkı sunuyorsak, tek sahibi İstanbul halkıdır. Bizlerin anlayışı, bu ülkenin bütçesini, varlığını en karakterli şekilde yönetmek; en iyi projeleri, en ucuz maliyetle, en kaliteli şekilde tamamlayıp üretilen işin millete ait olduğunu ortaya koymaktır" diye konuştu.
Her yatırımın sahibinin vatandaş olduğunu ifade eden İmamoğlu, "Ne bir partidir, ne bir dönemdir, ne de bir siyasi liderdir, ne de bir hükümetin başı veya bir belediye başkanıdır. Sahibi, burada bulunan ve bulunmayan milyonlarca insanımızdır" diye konuştu.
Çalışmaların yeniden başlaması için düzenlenen törende İmamoğlu’na İBB Genel Sekreteri Yavuz Erkut, Genel Sekreter Yardımcıları Orhan Demir ve Murat Kalkanlı ile Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin eşlik etti. Açılış öncesinde bir konuşma yapan İmamoğlu, sözlerine şöyle başladı:
“Metro yapımına yaklaşık 30 yıldır katkı sunan, taş üstüne taş koymaya çalışan, yeni kilometreler katmaya çalışan belediye başkanları ve teknik insanlar oldu. Bu süreç devam ediyor. Hızı konusunda elbette eleştirilerimiz var. Daha planlı, nitelikli ve hızlı olmalıydık. Yapılan her işe ve emeğe de elbette ki teşekkür ediyoruz. İstanbul’da şu anda yaklaşık olarak 154 kilometre aktif metro hattı var. Bunun 79 kilometresi Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Marmaray şeklinde İstanbul’umuza hizmet veriyor. 16 milyonluk bir kentte 154 kilometre aslında düşük bir rakam. Çok daha yukarılarda olmalıydı. Raylı sistemin İstanbul’daki toplu taşımadaki oranı yüzde 18 dolayında. İşin çok daha başındayız."
"İstanbul'un nereye gittiğini bilmeliyiz"
“Bir şehirde plansız bir imar ve nüfus gelişimi varsa, yapılacak metro yatırımları o kente yeterli gelmeyecektir” saptamasında bulunan İmamoğlu, “Biz, olaya bütüncül bakıyoruz. Metro yatırımlarını yaparken, İstanbul’un nereye gittiğini de mutlaka ve mutlaka bilmeliyiz. Bu kentin tüm tasarımı belli olmak zorundadır. Ortaya koyacağımız en değerli karakter, bu dönemde bu olacaktır. Kendimize 2050 yılını bir hedef olarak koyduk. Çok uzak gibi düşünülse de aslında çok yakın. Geleceğin planlanması noktasında çok planlı ve titiz davrandığımızı İstanbul’un bilmesini istiyoruz. Bunu yaparken, İstanbul’un tüm paydaşlarını sürecin içine katacağız. Ürün, hepimizin ürünü olacak” şeklinde konuştu.
Göztepe-Ümraniye hattının bitimi 2022 olarak ön görülüyor
İstanbul’da 222 kilometrelik bir metro çalışmasının devam ettiğini paylaşan İmamoğlu, şöyle konuştu:
“Burada, Ulaştırma Bakanlığı’nın 81 kilometrelik bir payı söz konusudur. İBB tarafından da 141 kilometrelik metro çalışmaları sürmektedir. Ne yazık ki, içinde bulunduğumuz Göztepe-Ümraniye hattı gibi 8 proje, yaklaşık 1 yıldır ya da daha uzun süredir çalışmaları durmuş projelerdir. Bunun birçok nedeni var. Önümüzde sıkı bir yükün olduğunun farkındayız; ama arkadaşlarımla çok kararlıyız. İstanbul, güçlü ve kararlı bir kent. İstanbul, şehrin geleceğini tasarladığı gibi, yatırımları ile ilgili de sağlam ve karakterli adımlar atacak. Ağustos ayında attığımız imza ile burayla ilgili finansal anlamdaki sorunun büyük bir kısmını aşmış bulunmaktayız. Yaklaşık 1 yıldan fazladır duran bu şantiyeyi hareketlendireceğiz. Bu hattın, 2022 yılında bitirilmesini ön görüyoruz.”
Citizens of Istanbul, one of the most densely populated conurbations in the world, will benefit from the construction of a new metro line, with 11 stations connecting districts on the Asian side of the city and financed by a loan put together by international partners.
The EBRD has arranged a €97.5 million syndicated loan, of which Société Générale will provide a tranche of €20 million under an A/B structure. An additional loan of €77.5 million will be extended separately by the BSTDB. The total cost of the project is €410 million.
The Istanbul city authorities and the EBRD started discussing financial support for the project last year at the height of the financial turbulence in Turkey. The swift conclusion of negotiations will now enable the immediate implementation of this key infrastructure investment.
The new 13-kilometre line will complement the three existing lines of Uskudar-Cekmekoy, Kadıkoy-Tavsantepe and Marmaray with a link from the north to the south side of the city and will add a total of 350,000 passengers a day to the city’s rail transport network. Shifting traffic from private cars to public transport is essential to combating congestion and reducing carbon emissions. However, to achieve this, a massive expansion of environmentally friendly transport, such as the metro, is critical.