ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Wikipedia'ya göre Londra'daki Crossrail hattının işletme hızı 140 km/sa yani mümkün olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Crossrail metro mu?Uğur yazdı:Wikipedia'ya göre Londra'daki Crossrail hattının işletme hızı 140 km/sa yani mümkün olabilir.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Sanırım banliyö gibi ama tünelden gidiyor,
http://www.crossrail.co.uk/
bu arada Marmaray'ın web sitesi de bu ayarda olmalı.
railway diyor: bu arada Marmaray'ın web sitesi de bu ayarda olmalı.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Elektrik hattı AC yani alternatif akımmış. Bu onu banliyö (Commuter rail) kategorisine koyuyor olabilir. İstanbul'daki bütün metrolar DC iken Marmaray AC ile besleniyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Hattın TBM çalışmalarından bir rekor daha, 17.10.2018 64.5 m. ve 43 ring atılmış. Bölgenin yapılaşmaya uzak olması ve jeolojik olarak da müsaitliği söz konusu sanırım, tabii ki ekibin de gayretli çalışmasını kimse göz ardı edemez, tebrikler.
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 5874574336
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 5874574336
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Arkadaşlar,
Tünel projelerinde geçtiğimiz sene sonunda başlayan sıkıntılar nerdeyse tüm alt yapı projelerine sıçramış durumda.Bildiğiniz gibi geçtiğimiz yılın son çeyreğinde 5 metro projesi birden tuhaf ve inanması güç nedenlerle durduruldu.Bu tüm tünel sektöründe İBB mali yapısının kötü olmasından ve kredi bulunamamasından dolayı olduğu düşünüldü.
Fakat daha sonra görüldü ki bu kriz İBB'nin değil tüm devlet kurumlarının içinde bulunduğu çok ciddi bir kriz.Artık hiç kimse İBB'nin durdurulan işlerinin tekrar başlatılacağına inanmıyor.Hatta öyle ki tünel piyasasında herkesin güvendiği para akışında sorun olmayan AYGM ve KGM bile yapmış olduğu ihaleleri hek ediş ödemeyediği gerekçesi durdurma noktası gelmiş.Koskoca Türkiye Cumhuriyeti nasıl bu hale geldi anlamış değilim.
Daha önce yazmıştım İstanbul'da devam eden 3 metro hattı vat.Kabataş - Mahmutbey,Bostancı-Dudullu ve Gayrettepe-3.Havalimanı metrosu.
Bunlardan Havalimanı metrosu şu an yaşadığımız kriz nedeniyle çok zor günler geçirdiği söyleniyor.Proje de çalışan taşeron firmalar uzun süredir hak ediş alamadıkları gerekçesi ile işleri ağırdan almaya başlamışlar.Beton veren firma bile beton verme konusunda zorluk çıkarmaya başlamış.Şu an İstanbul için çok çok önemli olan bu metroda yüklenici firmalar devletten gelecek paraya göre işin gidişatını ya hızlandıracaklar ya da yavaşlatacaklar.Böyle bir şey nasıl olur hala anlamış değilim.Önümüzdeki hafta havalimanın 1. etabı kısmen açılacak fakat havalimanı metrosunda ciddi problemler var.Şuan 4 TBM kemerburgaz'dan kazmaya devam ediyor ama herkes ne olacak diye yukarıdan gelecek talmatı bekliyor.
Kabataş - Mahmutbey metrosu ise sorunsuz ilerliyor.Kredi yabancı kaynaklı olduğu için bu projede herhangi bir sorun yok.
Bu arada bu krizden etkilenmeyen başka bir proje ise Çanakkale 1915 köprüsü.Bu projenin parası ağırlıklı olarak Kore bankalarınadan temin edildiği için son surat devam ediyor.
Kısacası şuan bir çok tünel projesinde çalışan insan magdur ve görünen o ki bu magduriyet kısa vadede çözulecek gibi değil.
Allah yardımcımız olsun.
Tünel projelerinde geçtiğimiz sene sonunda başlayan sıkıntılar nerdeyse tüm alt yapı projelerine sıçramış durumda.Bildiğiniz gibi geçtiğimiz yılın son çeyreğinde 5 metro projesi birden tuhaf ve inanması güç nedenlerle durduruldu.Bu tüm tünel sektöründe İBB mali yapısının kötü olmasından ve kredi bulunamamasından dolayı olduğu düşünüldü.
Fakat daha sonra görüldü ki bu kriz İBB'nin değil tüm devlet kurumlarının içinde bulunduğu çok ciddi bir kriz.Artık hiç kimse İBB'nin durdurulan işlerinin tekrar başlatılacağına inanmıyor.Hatta öyle ki tünel piyasasında herkesin güvendiği para akışında sorun olmayan AYGM ve KGM bile yapmış olduğu ihaleleri hek ediş ödemeyediği gerekçesi durdurma noktası gelmiş.Koskoca Türkiye Cumhuriyeti nasıl bu hale geldi anlamış değilim.
Daha önce yazmıştım İstanbul'da devam eden 3 metro hattı vat.Kabataş - Mahmutbey,Bostancı-Dudullu ve Gayrettepe-3.Havalimanı metrosu.
Bunlardan Havalimanı metrosu şu an yaşadığımız kriz nedeniyle çok zor günler geçirdiği söyleniyor.Proje de çalışan taşeron firmalar uzun süredir hak ediş alamadıkları gerekçesi ile işleri ağırdan almaya başlamışlar.Beton veren firma bile beton verme konusunda zorluk çıkarmaya başlamış.Şu an İstanbul için çok çok önemli olan bu metroda yüklenici firmalar devletten gelecek paraya göre işin gidişatını ya hızlandıracaklar ya da yavaşlatacaklar.Böyle bir şey nasıl olur hala anlamış değilim.Önümüzdeki hafta havalimanın 1. etabı kısmen açılacak fakat havalimanı metrosunda ciddi problemler var.Şuan 4 TBM kemerburgaz'dan kazmaya devam ediyor ama herkes ne olacak diye yukarıdan gelecek talmatı bekliyor.
Kabataş - Mahmutbey metrosu ise sorunsuz ilerliyor.Kredi yabancı kaynaklı olduğu için bu projede herhangi bir sorun yok.
Bu arada bu krizden etkilenmeyen başka bir proje ise Çanakkale 1915 köprüsü.Bu projenin parası ağırlıklı olarak Kore bankalarınadan temin edildiği için son surat devam ediyor.
Kısacası şuan bir çok tünel projesinde çalışan insan magdur ve görünen o ki bu magduriyet kısa vadede çözulecek gibi değil.
Allah yardımcımız olsun.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Nasıl yani ya? Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu bile mi durdu? Gerçekten çok çok kötü
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Orada çalışan bir arkadaşımı işten çıkardılar hak ediş alamadıkları gerekçesi ile.İşler tam olarak durmasa bile normal çalışma temposunun çok daha altında devam ediyor malesef.Uğur yazdı:Nasıl yani ya? Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu bile mi durdu? Gerçekten çok çok kötü
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Çok ama çok berbat bir durum çünkü resmi açıklamaya göre Atatürk Havalimanımız 1 Ocak itibarıyla kapalı yeni havalimanına en az 3 sene metro gitmesi olası gibi gözükmüyor. Geriye sadece Sabiha Gökçen kalıyor ona da metro hattı gidemiyor işleri duruyor. Başkenti de En büyük şehri de havalimanlarına raylı sistemle bağlanmayan bir ülke olacağız.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Uğur yazdı:Çok ama çok berbat bir durum çünkü resmi açıklamaya göre Atatürk Havalimanımız 1 Ocak itibarıyla kapalı yeni havalimanına en az 3 sene metro gitmesi olası gibi gözükmüyor. Geriye sadece Sabiha Gökçen kalıyor ona da metro hattı gidemiyor işleri duruyor. Başkenti de En büyük şehri de havalimanlarına raylı sistemle bağlanmayan bir ülke olacağız.
Bana göre en büyük hatamız yatırımları doğru alana aktaramamız.Mesela İstanbul'a yapılan Avrasya Tüneli veya 3. köprü yerine bu paraları metrolara aktarsaydık bana göre trafige çok daha fazla etkisi olacaktı.Tabi ki bu projelerin yapılmasına karşı değilim ama dediğim gibi öncelk her zaman metrolar olmalı idir.
Ayrıca 3. havalimanına 26 milyar Euro yatırım yapılacağına buradan 5 milyar euro kıptrıp yine İstanbul'da ki metrolara aktarılabilirdi.
Öncelikler çok yanlış bana göre
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Atatürk Havalimanı Türkiye nin en önemli havalimanı, bu havalimanı nı kapatmak bence en büyük stratejik hata olacak.Uğur yazdı:Çok ama çok berbat bir durum çünkü resmi açıklamaya göre Atatürk Havalimanımız 1 Ocak itibarıyla kapalı yeni havalimanına en az 3 sene metro gitmesi olası gibi gözükmüyor. Geriye sadece Sabiha Gökçen kalıyor ona da metro hattı gidemiyor işleri duruyor. Başkenti de En büyük şehri de havalimanlarına raylı sistemle bağlanmayan bir ülke olacağız.
Karadeniz kıyısına çok büyük havalimanı yaptınız eyvallah, bunun en büyük işlevi ne, aktarma. O zaman niye Atatürk Havalimanı nı kapatıyoruz aynı şehirde 3 Havalimanı barındırmak yasak mı.
Elin Amerkasında tek şehirde 6 adet havalimanı var bize gelince 3 tane barındırmak saçma oluyor neden!
Kalkış ve iniş güzergahlarını da hesapladım iki havalimanı bir birine engel değil.
Raylısistem meselesine gelince, Berlin'de shönefeld hariç metronun gittiği Havalimanı yok. En çok Tegel kullanılıyor ordada Sefaköy gibi bir semt var Havalimanı nın üstünde , metro oraya gidiyor oradan seri otobüs hattı var havalimanına. Kısaca Avrupa nın göbeğinde uluslararası Havalimanı na bu şekilde ulaşılıyor.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Hocam Sabiha Gökçen ve Yeni Havalimanı Tegel kadar merkezi olsa sıkıntı yok. Şehrin merkezini Beşiktaş kabul edelim. Biri 41 biri 42 km. Alexanderplatz - Tegel 12 km.