4. sayfa (Toplam 15 sayfa)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2017 16:05
gönderen decimus
Malesef çok üzücü bir haber okudum.Bu projede çalışan bir kardeşimiz iş makinası çarpması nedeniyle hayatını kaybetmiş.

Metro inşaatlarında çalışma şartları çok zordur.Madencilikten sonra dünyadaki en zor işi metro işleridir.Bu kadar zor olması ayrı bir yana sürekli rekor sürede açma çalışmaları,15 günde 1 gün tatil ve günde 12 saat çalışma şartları zaten zor olan metro yapım işlerini daha zor hale getiriyor.Metro inşaatlarında dışardan bakanlar için " Abi gece-gündüz çalışsınlar, bir an önce açılması lazım ! Artık dayanacak gücümüz kalmadı" gibi laflar ile sürekli halk tarafından baskı altına alınmaya çalışır.

Bu kaçıncı kaza, kaçıncı insan ölümü.Türkiye'de yapılan hiçbir metro hattı bir insanın saçının teli kadar değerli değildir !

İBB bu konuya el atmalı ve firmalara sen bu işi en az kaç paraya yapırsın sorusunun yanına " Sen bu işi yaparken çalışanlarının sağlığını ve güvenliği korumak için ne kadar para harcarsın ? Ne kadar emek verirsin ? demeli.

Katar'da dünyanın en büyük metro inşaatları yapılıyor ve tek işçinin burnu bile kanamıyor.

Kaynak : http://www.trthaber.com/haber/turkiye/m ... 98975.html

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 15 Şub Çrş, 2017 08:10
gönderen Engin Y
Allah rahmet eylesin :(

Her işte öngörülemeyen hususlardan sarkmalar olabilir..
İş planını hazırlayanlar kötü hazırladığı için gecikmeler olabilir..
Bir de böyle şantiye içinde gereksiz yere tedbirsiz ve acele işler yüzünden kazaların yaşanması çok acı :(

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Nis Pzt, 2017 19:07
gönderen ibo
Bu hattın depo son durağı şile otobanına yakın,şile otobüüsünden inince aktarma yapmak kolay olacak.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Nis Pzt, 2017 12:21
gönderen Engin Y
Ümraniye Belediyesi'ne ait bir seçim, pardon referandum bildirisinde, bu hattın (veya Göztepe-Ümraniye hattı da olabilir) hafif metro olacağını okudum gibi hatırlıyorum..

Keşke bildiriyi atmasaydım, ama attıktan bir süre sonra lamba yandı.. "XXX Hafif Metrosu 2019'da hizmetinizde" diyordu, eğer uydurmuyorsam..

Bu durumda, burada altılı veya sekizli setler yerine üçlü veya dörtlü setler mi kullanılacak? Kapasite sorunu yaşanmaz mı?

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Nis Pzt, 2017 13:01
gönderen Esat
Hafif metronun ne olduğunu biliyor muymuş yazan, niye kafa karıştırıyorlar anlamıyorum. Ha tabi yolcu gelipte 4 lü vagon işletmeyi görünce "aaa küçççükkmüş ya laa buuu!" çünkü işleve değil boya bakıyoruz. Teknik anlamda işlevi bu argümanla tartışılabilir, mesela Engin in sorduğu gibi "Kapasite sorunu yaşanmaz mı?" :) bilmiyoruz yaşanır mı, İBB bu hatlar ile ilgili hem saha hem de simülasyonlar üzerinde kapasite hesaplarını yapıyor ve hatları buna göre ihale ediyor bildiğimiz kadarı ile, bugün ya da önümüzdeki 10-15 yıl için 4 lü dizilerle işletilen düşük kapasiteli bir metro elzem olabilir ama o yapının betonarmesi 100 yıllık, ve yeraltına inşa edilmiş bir yapıya sonradan uzatma sanırım pek olası olmuyor, şahsi görüşüm şimdiden 8 li sistemlere göre tasarlanmalıydı, kapasite ihtiyacı oluşana kadar 4 lü diziler ile işletilebilirdi. Gelecekte problem olacaktır.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Nis Pzt, 2017 14:42
gönderen Engin Y
Aynen abi..

Tamam, nispeten kısa bir hat..
Tamam, bir ucundan M5, ortalarından bir yerden M4 ve diğer ucundan da Marmaray geçeceği için ana hatlar arasında tamamlayıcı bir rolü olacak..
Tamam, M1 gibi yamalı bohça misali uzatıla uzatıla günün birinde ana hatta dönüşmeyeceği tahmin ediliyor..
Ama beş on yıl içinde, 1,5-2 dakikada bir yapılacak seferler bile yolcu talebini karşılamaya yetmeyebilir..

Keşke peronları şimdiden daha uzun yapsalardı..

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 May Prş, 2017 14:17
gönderen Esat
Linkedin de gördüğüm şu fotoğrafa göre M8 de TBM kazıları başlamış görünüyor
38eebcc8-a765-4b66-9a8c-60d180381a11-original.jpeg

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 May Prş, 2017 20:42
gönderen Engin Y
Hani M2'deki Rotem'lerde hangi istasyona doğru gidildiğini gösteren yeşil ve kırmızı ışıklı pano var ya abi, keşke bu metro inşaatlarının internet sayfalarında onun gibi bir pano olsa da TBM'lerin nereden nereye kadar kazdığını ve nereyi kazmakta olduğunu güzelce takip edebilsek :)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 May Prş, 2017 21:04
gönderen Uğur
Acaba diyorum başı sonu belli bir hat ve üstünde yapılaşmaya açık yeni bölgeler olmaması dolayısıyla hat açıldıktan sonra oluşacak yeni bir nüfus yükü olmadığı ve de şimdiki potansiyeli de yettiği için mi 4 vagona göre inşa ediliyor bu hat?

Cümle karışık ama şöyle özet geçeyim. :D
Hat Dudullu Bostancı bundan sonra uzayacağı pek bir yer yok. Dudullu Bostancı güzergahı tamamen şehirleşmiş üstüne gelebilecek yeni bir nüfus yükü yok. Bir de hesaplattılar ise o güzergahın şimdiki potansiyeli 4 vagona yetiyorsa ondan böyle inşa ediyor olabilirler mi?

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 May Prş, 2017 22:14
gönderen Engin Y
Sanırım buna benzer bir analiz yapıp dörtlü setlerin yeterli olacağını düşünmüşler..

Hat, toplam 13 duraktan oluşuyor..
Güney ucunda deniz var..
Kuzey ucunda orman var.. (Birkaç yıla oralar da mesken olabilir elbette, inşallah daha geç olur..)

1. durağında (Bostancı), Marmaray'a ve deniz yollarına aktarma verecek..
4. durağında (Kozyatağı), M4'e aktarma verecek..
8. durağında (Türkiş Blokları), gelecekte inşa edilmesi planlanan Kadıköy-Sultanbeyli ve Türkiş-Yenidoğan metrolarına aktarma verecek..
11. durağında (Dudullu), M5'e aktarma verecek..

Hat genelinde, hem sabah hem akşam, yolculuk talebi Üsküdar'a girmek isteyenler, Kadıköy'e gitmek isteyenler ve Bostancı'ya gitmek isteyenler arasında her iki yöne nispeten dengeli bir şekilde dağılacak gibi gözüküyor..

Marmaray (Gebze-Yenikapı arası), M4 ve M5'te ise sanki sabahları batıya, akşamları ise doğuya doğru (tipik bir banliyö hattı profili) yoğunluk oluyor/olacak gibi geliyor bana..

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 05 May Cum, 2017 07:05
gönderen Esat
Arkadaşlar bu analiz yapılması konusunda bir sıkıntı yok, şöyle açayım yani bazen bende kızıp yazıyorum ya masa başında mı yapılıyor diye falan ama :) yani masa başında yapılıyor tabi ama ciddi bir algoritmik simülasyon hesaplaması var bildiğim kadarıyla, geçmişte yapılmış büyük bir çalışma üzerine kurulu hatırladığım kadarı ile sadece ben de bazen şunu sorguluyorum bu simülasyon bugüne göre mi, 5 yıl sonraya göre mi yoksa 25 yıl sonrasının öngörülen nüfus ve hareket datalarına göre mi yapılıyor? Bunu bilmiyorum, burada Engin ve Uğur' un yazdığı gibi bir durum olabilir, bunu bu hat özelinde söylüyorum, dediğiniz gibi buradaki nüfus artışı bir şekilde öngörülebilir, bunu bölgedeki yolculuk hareketi analizi ile birleştirince de ortaya bu bölge için araç başına 1000 yolculuk kapasite yeterli görülmüş olabilir. Yani ortada sadece, ya hadi burayı da 4 lü yapalım da çıksın aradan gibi bir şey yok :)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 05 May Cum, 2017 09:29
gönderen Engin Y
Gerçi başlığı burası değil, ama Göztepe-Ümraniye Metrosu da dörtlü mü? Yoksa, altılı veya sekizli mi?

M9 da M8'e benziyor, ama ileride Olimpiyat Stadı'ndan ileriye götürülebilir.. Orası kaçlı?