12. sayfa (Toplam 15 sayfa)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 26 Haz Cum, 2020 09:29
gönderen Esat
Toplam 32 vagon gelmiş, yani 8 set. Bu teslimat hızı ile Temmuz ortasında bütün araçlar gelmiş olacak anladığım kadarıyla, güzel haber açıkçası. Diğer taraftan depodan cari hat bağlantı yolları arasında da gabari testleri dahil yapılıyor diye duydum. İşler yolunda gidiyor gibi

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Tem Prş, 2020 12:19
gönderen Engin Y
Çalışmalar yeniden başlıyor: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37000
İBB, yapımı duran bir metro projesini daha harekete geçiriyor. Üç raylı sistem hattı ve deniz yolu ulaşımı ile entegrasyonu bulunan Dudullu-Bostancı Metrosu’nun çalışmaları, 10 Temmuz Cuma günü Başkan Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla düzenlenecek törenle yeniden başlıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul’da yeniden inşasına başladığı metrolara bir yenisi daha ekliyor. Daha önce yapımına tekrar başlanan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli, Ümraniye-Göztepe-Ataşehir ve Kaynarca-Pendik-Tuzla metrolarının ardından, Dudullu-Bostancı hattı da yeniden aktif hale getirilecek.

14,3 kilometrelik hattın yapım işlerine yeniden başlatma töreni, Kayışdağı İstasyonu’nda gerçekleştirilecek. Törende, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İBB bürokratları ile yüklenici firmaların yöneticileri yer alacak.

Yüzde 63 fiziki ilerleme varken yapımı durdurulan hat, 13 istasyondan oluşuyor. Maltepe, Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerinden geçen projeyle, saatte 88 bin 800 yolcu seyahat edebilecek.

Anadolu yakasının ulaşımını önemli ölçüde rahatlatacak projenin 2021 yılının sonunda tamamlanarak hizmete sunulması hedefleniyor.

Resim

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2020 06:51
gönderen Esat
9. set bugün raya indiriliyormuş, verilen termine göre teslimat tamamlanıyor. Çok güzel, sanırım bu arada araçların ekipman testleri varsa bunlar yapılacaktır çünkü hattın kendisi gabari testi için hazır değil galiba ama sevindim araç işinin tamamlanmasına.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2020 11:03
gönderen Özgür Türkler
Haberde Ümraniye-Göztepe-Ataşehir metrosu denmiş, bunun Göztepe-Ataşehir-Ümraniye şeklinde olması gerekmiyor mu yerleşim dizilimi olarak?

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2020 13:46
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
10 Tem Cum, 2020 06:51
9. set bugün raya indiriliyormuş, verilen termine göre teslimat tamamlanıyor. Çok güzel, sanırım bu arada araçların ekipman testleri varsa bunlar yapılacaktır çünkü hattın kendisi gabari testi için hazır değil galiba ama sevindim araç işinin tamamlanmasına.
Evet abi, bugünkü törende indirilmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37005
İmamoğlu’nun konuşmasının ardından, Dudullu-Bostancı hattı için üretilen 10 adet metro aracından, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattının depo sahasına getirilen 9’uncu araç, canlı yayında raylara indirildi.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2020 13:48
gönderen Engin Y
Hattın tamamlanma oranı yüzde 65 ve tamamlanma hedefi 2021 sonu olarak belirtilmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37005
Günün sonunda bugün Dudullu-Bostancı bizim çok kıymet verdiğimiz, önemli bir hattımız. Gecikmiş birçok sorunu var. Proje, aslında 2 kere durdurulmuş bir proje. Toplamda, 2,5 yıla yakın bir gecikmeye neden oldu bu süreçler. 558 milyon Euro’luk bir artı KDV maliyeti var. Fizibilite rakamlarına dönüp baktığımızda, burada metromuzun maliyetinde sosyo-ekonomik kaybı hesapladığımızda 2,5 milyar liraya yakın bir kayıpla süreci yönetmeye devam ediyoruz. Şubat 2016 yılında başlayan ama farklı sebeplerle durdurulan ve bugüne gelinen bu dönemin bir öncesinde, biz göreve gelir gelmez, özellikle Dudullu-Bostancı metro hattı üzerinde gerçekten çok ciddi çökme riski olan, tehditler olan alanlar vardı. Bu anlamda bir kısım teknik çalışmaları yürüttük. 14.3 kilometrelik, 13 istasyonlu bu hattımızın, 23 gün önce, 17 Haziran’da, finansman konusunda bir yol haritası belirleyerek çalışmaları başladı. Bugün de aslında, 10 metro aracından dokuzuncusunun tünele indirilmesiyle ilgili töreni hep birlikte yapacağız. Bugün itibariyle metronun tamamlanma oranı, yüzde 65 seviyesinde. Tam 10 ayrı noktada çalışmalarımız sürüyor. Projede çalışan kişi sayısı, hızlıca başlattığımız günden bugüne 500’e ulaştı. Kurban Bayramı sonrası, bunun 800 kişiye ulaşacağını öngörüyor arkadaşlarımız. İsteğimiz, tüm hızıyla bu hattı, 2021 yılı sonunda işletmeye almak. Bunun için yoğun bir programlama ve çalışma yönetiyoruz. Maltepe, Kadıköy, Ataşehir, Ümraniye ilçelerine hizmet verecek olan bu metro hattımız üzerinde, çift yönde saatte 90 bin yolcu taşınacak. Hem meskenlerin yoğun olduğu noktalardan geçiyor olması hem de sanayi sitelerinin yoğun bulunduğu alanlardan geçiyor olması çok aktif bir hattımız olduğuna bir işaret. Proje, aynı zamanda 3 raylı sistemle buluşuyor, deniz yoluyla buluşuyor. Doğu-batı eksenindeki İstanbul hatlarını, kuzey-güney ekseniyle buluşturan ve birleştiren çok değerli bir hattımız.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2020 14:44
gönderen decimus
Engin Y yazdı:
10 Tem Cum, 2020 13:48
Hattın tamamlanma oranı yüzde 65 ve tamamlanma hedefi 2021 sonu olarak belirtilmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37005
Günün sonunda bugün Dudullu-Bostancı bizim çok kıymet verdiğimiz, önemli bir hattımız. Gecikmiş birçok sorunu var. Proje, aslında 2 kere durdurulmuş bir proje. Toplamda, 2,5 yıla yakın bir gecikmeye neden oldu bu süreçler. 558 milyon Euro’luk bir artı KDV maliyeti var. Fizibilite rakamlarına dönüp baktığımızda, burada metromuzun maliyetinde sosyo-ekonomik kaybı hesapladığımızda 2,5 milyar liraya yakın bir kayıpla süreci yönetmeye devam ediyoruz. Şubat 2016 yılında başlayan ama farklı sebeplerle durdurulan ve bugüne gelinen bu dönemin bir öncesinde, biz göreve gelir gelmez, özellikle Dudullu-Bostancı metro hattı üzerinde gerçekten çok ciddi çökme riski olan, tehditler olan alanlar vardı. Bu anlamda bir kısım teknik çalışmaları yürüttük. 14.3 kilometrelik, 13 istasyonlu bu hattımızın, 23 gün önce, 17 Haziran’da, finansman konusunda bir yol haritası belirleyerek çalışmaları başladı. Bugün de aslında, 10 metro aracından dokuzuncusunun tünele indirilmesiyle ilgili töreni hep birlikte yapacağız. Bugün itibariyle metronun tamamlanma oranı, yüzde 65 seviyesinde. Tam 10 ayrı noktada çalışmalarımız sürüyor. Projede çalışan kişi sayısı, hızlıca başlattığımız günden bugüne 500’e ulaştı. Kurban Bayramı sonrası, bunun 800 kişiye ulaşacağını öngörüyor arkadaşlarımız. İsteğimiz, tüm hızıyla bu hattı, 2021 yılı sonunda işletmeye almak. Bunun için yoğun bir programlama ve çalışma yönetiyoruz. Maltepe, Kadıköy, Ataşehir, Ümraniye ilçelerine hizmet verecek olan bu metro hattımız üzerinde, çift yönde saatte 90 bin yolcu taşınacak. Hem meskenlerin yoğun olduğu noktalardan geçiyor olması hem de sanayi sitelerinin yoğun bulunduğu alanlardan geçiyor olması çok aktif bir hattımız olduğuna bir işaret. Proje, aynı zamanda 3 raylı sistemle buluşuyor, deniz yoluyla buluşuyor. Doğu-batı eksenindeki İstanbul hatlarını, kuzey-güney ekseniyle buluşturan ve birleştiren çok değerli bir hattımız.
Hakikaten bu yazılanları okuyunca insanın içi acıyor.Bir metro projesi planlaması yapılıyor,ihale yapılıp firma belirleniyor ve işler başlıyor.Aradan geçen belli bir sğre sonra aslında proje finansmanı için kaynak bulunamadığı ortaya çıkıyor ve başta projede çalışanlar olmak üzere hat üzerinde yaşayan insanlar çok büyük bir magduriyet yaşıyor.

Günün sonunda gelinen noktada sadece 2,5 milyar tl İstanbul'un zararı var.Peki kim karşılyacak bu zararı ? Eğer bu kadar büyük bir zarar bu işler başlatan insanların işlettikleri kendi şirketleri olsa bu zararı maddi ve manevi olarak kaldıramazlardı.Fakat şimdi hiç kimse bu zararın hesabını soramıyor.

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2020 15:29
gönderen Esat
Özgür Türkler yazdı:
10 Tem Cum, 2020 11:03
Haberde Ümraniye-Göztepe-Ataşehir metrosu denmiş, bunun Göztepe-Ataşehir-Ümraniye şeklinde olması gerekmiyor mu yerleşim dizilimi olarak?
:) nerden baktığına göre değişiyor :D işin sistematiğine göre Göztepe-Ümraniye olması gerekiyor

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Tem Cum, 2020 13:08
gönderen Esat
Hattın son araç seti de gelmiş, bugün depoya indirilir herhalde. Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız teslimatı tamamlandı, inşallah testleri de en kısa sürede başlar, tabi bunun için hattın test yapılabilir hale gelmesi gerekecek ama bu süre içerisinde araçların varsa ufak tefek işleri de tamamlanmış olacaktır diye seviniyorum, bana neyse :)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Tem Cum, 2020 14:58
gönderen Engin Y
Araçların depoya bu vakitte gelmesi, çok erken değil mi abi?
Bu araçlar M7 hattındakilerle aynı araçlar, değil mi?
M7'nin tüm araçları teslim edildi mi de M8'in tüm araçları teslim edilebildi?
(amma çok soru sordum, valla ben yoruldum yazarken..)

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Tem Cum, 2020 15:14
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
17 Tem Cum, 2020 14:58
Araçların depoya bu vakitte gelmesi, çok erken değil mi abi?
Bu araçlar M7 hattındakilerle aynı araçlar, değil mi?
M7'nin tüm araçları teslim edildi mi de M8'in tüm araçları teslim edilebildi?
Yo proje takvimine göre tam zamanında, geciken hattın inşaatı

Bildiğim kadarıyla değil, ikisinin fotoğraflarını yan yana koyup bakmak lazım :D

M7 de teslim alınacak araç kaldı mı bilmiyorum, öğrenmek lazım

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 16 Ağu Pzr, 2020 20:25
gönderen Engin Y
Hattın 2021 yılının sonunda hizmete alınması hedefleniyormuş: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 29)
Dudullu- Bostancı Metrosu, 2021 yılının sonunda işletmeye alınacak. Hatta hizmet verecek 9 tren tünele indirildi.
Yüzde 65 ilerleme oranında 2 yıldır duran bu çok önemli hattın finans problemi çözülerek Haziran ayında şantiyede çalışmalar yeniden başladı. 14,3 kilometrelik, 13 istasyonlu projede tam 10 ayrı lokasyonda çalışmalar aralıksız sürüyor. Projede çalışan personel sayısı 800 kişiye ulaştı.