Esat yazdı:Hayır değil, bu wiki de kullanılmış bir haritaydı bir zamanlar, onların beslendiği kaynakta eski ibb haritalarıydı. Binali Bey' in tanıtım amaçlı kullandığı haritalar bunlar değil, tanıtıma yönelik güzel haritalar yapıldı, neden bunu kullanmışlar merak ettim, enteresan linki var mı?
ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
https://youtu.be/KqdZk2_YMe0
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Hem de yanlış illüstrasyon kullanmışlar. Hattın M1 Ataköy istasyonuyla bir alakası yok Marmaray Ataköy istasyonundan başlayıp M1 Yenibosna istasyonundan geçiyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Kesinlikle, bakayım, haber vereceğim bir kaç kişiye bu hali ile bu video sorunlu ve direkt ofisten yayınlanmış görünüyor.Uğur yazdı:Hem de yanlış illüstrasyon kullanmışlar. Hattın M1 Ataköy istasyonuyla bir alakası yok Marmaray Ataköy istasyonundan başlayıp M1 Yenibosna istasyonundan geçiyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Halkalı'daki istasyonda çalışmalar başladı sanırım
Şantiye girişindeki araçları kaldırmışlar, bir haftadır işçiler görüyorum santiye çevresinde.
Şantiye girişindeki araçları kaldırmışlar, bir haftadır işçiler görüyorum santiye çevresinde.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
SÜPER ÖDENEK 2020
İBB 2020 Yatırım Bütçesi'nde en büyük ödeneği bu inşaat almış. 693.519.000 TL ödenek çıkarılmış. Bitiş tarihi olarak da 2022 yazılmış. Avrupa Yakası'nın 2. dikey hattı bu olacağa benziyor. M3 Bakırköy inşaatı çok yavaş ilerliyor ve 2023'den önce bitmesi beklenmiyor. Bu yüzden M9 Hattı'nın işlevi çok büyük olacak. İkitelli-Olimpiyatköy bölümü ile bütünleşeceği için Ataköy-Olimpiyatköy işletmesi yapılacak. Bu da Havalimanı'na gidecek hatta aktarma imkanı verecek ama ne zaman? O hat da yavaş gidiyor.
Asıl konu ise, M1 Yenibosna aktarmasıyla, M1'in yolcu sayısını nasıl etkileyeceğidir. M1 upgrade işi de o zamana kadar bitmesi lazım. Yenibosna İETT Aktarma Merkezi'nden M9 kapsama alanındaki bölgelere çokça otobüs hattı var. Oldukça yoğun bir aks. Özellikle İkitelli OSB Bölgesi'ne gidişler çok. Bu yüzden ek yüklenme olabilir. Yolcuyu Marmaray'a aktarabilmek için Ataköy Transfer İstasyonu hayati önemde olacak. M1 Yolcusunu da Marmaray'a aktarmış olacak. Belki oradan yolcu kayması bile olabilir. Metrobüsden de yolcu çalabilir. Bunları iyi analiz etmek ve yolcuyu doğru yönlendirmek önemlidir. Kuzeyden metro ile gelen yolcuya, E-5'de yapılacak anons şöyle olmalı:
"Sayın Yolcularımız, Anadolu Yakası'na geçişler için Ataköy'den banliyö trenine binebilirsiniz. Metrobüsten daha konforlu ve daha hızlı gider."
Hatta bu yönde fiyatlama yaparak, geçişleri ücretsiz bile yapmak lazım. Metrobüs'ten ayak kesmek lazım. trene yönlendirmek lazım.
M9 ile ilgili diğer bir ilginç nokta da, Sefaköy-Beylikdüzü Hattı ile ilişkisi olacak. Bakanlık Yenikapı-Sefaköy bölümüne ödenek ayırmıyor. 2-3 sene daha da ayıracağa benzemiyor. İBB Sefaköy'e kadar yapsa bile, kısa kalacak. M9 ile buluşamayacağı için bir bacak yine kopuk olacak. En azından Sefaköy-Çobançeşme bölümü de dahil edilirse, M9'a aktarma yapma şansı olabilir. M1'e zaten bağlanamıyor. Kuzeyinden gidiyor. Aslında en iyi çözüm, bakanlık protokolünden çekilip İncirli-Beylikdüzü şeklinde ihalenin yapılmasıdır. Bakanlığı beklemektense, bu yönde kredi aramak daha doğru olur.
M9 açılınca M7 ile de aktarması eksik kalıyor. M3 İkitelli-Mahmutbey arasında ters yönde yolculuk yapmak gerekiyor. Ne demek istiyorum? Ör. Basın Ekspres civarındasınız. Metro ile Mecidiyeköy'e gideceksiniz. Öncelikle Mahmutbey'e gitmeniz lazım ama M9 ile Sanayi'ye gidip, oradan M3 ile Mahmutbey'e gitmek zorundasınız. Yolu uzatacaksınız. Halbu ki Mahmutbey-Esenyurt uzatması 2022'de bitseydi, senkronize tarih olabilseydi, M3 İkitelli'yi dolanmadan direk Mahmutbey'e giderdiniz.
M9'un diğer faydası da M1B Halkalı ile transferi ama onun da 2022'de bitme şansı yok maalesef.
Özetle, önemsiz gibi görünen bir metro hattı, Avrupa Yakası'nın dikey ana omurgası olmaya aday.
Asıl konu ise, M1 Yenibosna aktarmasıyla, M1'in yolcu sayısını nasıl etkileyeceğidir. M1 upgrade işi de o zamana kadar bitmesi lazım. Yenibosna İETT Aktarma Merkezi'nden M9 kapsama alanındaki bölgelere çokça otobüs hattı var. Oldukça yoğun bir aks. Özellikle İkitelli OSB Bölgesi'ne gidişler çok. Bu yüzden ek yüklenme olabilir. Yolcuyu Marmaray'a aktarabilmek için Ataköy Transfer İstasyonu hayati önemde olacak. M1 Yolcusunu da Marmaray'a aktarmış olacak. Belki oradan yolcu kayması bile olabilir. Metrobüsden de yolcu çalabilir. Bunları iyi analiz etmek ve yolcuyu doğru yönlendirmek önemlidir. Kuzeyden metro ile gelen yolcuya, E-5'de yapılacak anons şöyle olmalı:
"Sayın Yolcularımız, Anadolu Yakası'na geçişler için Ataköy'den banliyö trenine binebilirsiniz. Metrobüsten daha konforlu ve daha hızlı gider."
Hatta bu yönde fiyatlama yaparak, geçişleri ücretsiz bile yapmak lazım. Metrobüs'ten ayak kesmek lazım. trene yönlendirmek lazım.
M9 ile ilgili diğer bir ilginç nokta da, Sefaköy-Beylikdüzü Hattı ile ilişkisi olacak. Bakanlık Yenikapı-Sefaköy bölümüne ödenek ayırmıyor. 2-3 sene daha da ayıracağa benzemiyor. İBB Sefaköy'e kadar yapsa bile, kısa kalacak. M9 ile buluşamayacağı için bir bacak yine kopuk olacak. En azından Sefaköy-Çobançeşme bölümü de dahil edilirse, M9'a aktarma yapma şansı olabilir. M1'e zaten bağlanamıyor. Kuzeyinden gidiyor. Aslında en iyi çözüm, bakanlık protokolünden çekilip İncirli-Beylikdüzü şeklinde ihalenin yapılmasıdır. Bakanlığı beklemektense, bu yönde kredi aramak daha doğru olur.
M9 açılınca M7 ile de aktarması eksik kalıyor. M3 İkitelli-Mahmutbey arasında ters yönde yolculuk yapmak gerekiyor. Ne demek istiyorum? Ör. Basın Ekspres civarındasınız. Metro ile Mecidiyeköy'e gideceksiniz. Öncelikle Mahmutbey'e gitmeniz lazım ama M9 ile Sanayi'ye gidip, oradan M3 ile Mahmutbey'e gitmek zorundasınız. Yolu uzatacaksınız. Halbu ki Mahmutbey-Esenyurt uzatması 2022'de bitseydi, senkronize tarih olabilseydi, M3 İkitelli'yi dolanmadan direk Mahmutbey'e giderdiniz.
M9'un diğer faydası da M1B Halkalı ile transferi ama onun da 2022'de bitme şansı yok maalesef.
Özetle, önemsiz gibi görünen bir metro hattı, Avrupa Yakası'nın dikey ana omurgası olmaya aday.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: SÜPER ÖDENEK 2020
TCDD: TamamHector Troas yazdı: ↑22 Oca Çrş, 2020 10:57"Sayın Yolcularımız, Anadolu Yakası'na geçişler için Ataköy'den banliyö trenine binebilirsiniz. Metrobüsten daha konforlu ve daha hızlı gider."
Hatta bu yönde fiyatlama yaparak, geçişleri ücretsiz bile yapmak lazım. Metrobüs'ten ayak kesmek lazım. trene yönlendirmek lazım.
UDHB: TamamHector Troas yazdı:Aslında en iyi çözüm, bakanlık protokolünden çekilip İncirli-Beylikdüzü şeklinde ihalenin yapılmasıdır. Bakanlığı beklemektense, bu yönde kredi aramak daha doğru olur.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bi'anons yapmak için TCDD bir şey demez sanırm yav Anonsu M9 metroda yapıcaz. Metrobüse binmeyin, banliyöye binin diyeceğiz. TCDD memnun olması lazım. Müşteri topluyoruz.
Diğer konuyu da ilgili başlıkta yazdım. Yorumlarınızı beklerim. 2023'e kadar hareket yoh.
Diğer konuyu da ilgili başlıkta yazdım. Yorumlarınızı beklerim. 2023'e kadar hareket yoh.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
AYDINLANMA ÇAĞI-2020
İlginç bir haber, ilginç bir yaklaşım. Uzun yıllar sonra "bitmeyen metro" haberi yapabilmişler. Özgürlük böyle bir şey. Rönesans !
http://www.haber7.com/guncel/haber/2942 ... kilitliyor
http://www.haber7.com/guncel/haber/2942 ... kilitliyor
Off Topic
Bitmeyen metro inşaatları İstanbul trafiğini kilitliyor
Megakent İstanbul'da özellikle sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik kaosuna bitmeyen metro inşaatları nedeniyle kapanan yollar da eklenince trafikte kilometrelerce kuyruk oluşuyor.KAYNAK: İHA
Megakent İstanbul'da özellikle sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik kaosuna bitmeyen metro inşaatları nedeniyle kapanan yollar da eklenince trafikte kilometrelerce kuyruk oluşuyor.KAYNAK: İHA
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
aynen öyle habercilik denilen şeyden önceden de nefret ederdim, ne kadar çirkin olduğunu artık iyice görebiliyoruz
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
İlginç bir döneme girdik. Diğer başlıkta da dile getirmişsin.
Çok haklısın. 25 yıldır İstanbul'u yönetenler, 6 aydır trafik sorunu olduğunu keşfettiler. Büyük aydınlanma! Ardından devrim gelir mi Bir metroyu 10 yılda bitiremeyenler, metrobüs duraklarından canlı yayınlar, dronelarla havadan trafik çekimleri, haber aşkı gözlerimi yaşartıyor.
Bu arada konjonktürle ilgili bir kaç kelam etmeme izin verirsen, Ulaştırma Bakanlığı'nın İstanbul'da sıfırdan bir projeye girişmesi imkansıza yakın. Zaten motivasyonları kendi belediyemize destek olalım kabilinden idi. parti-devlet anlayışı ile bakıyorlardı. İBB Belediye ellerinden çıkınca, öyle bir işe girmezler. Konya Metrosu'na girişiyorlar.
Bakanlığın kaynakları şu anda, önceki dönemde yapılan 3. köprü, Avrasya, Osmangazi gibi YİD işlerinin araç garantilerini ödemeye gidiyor. Tonla para. YİD bedava diyorlardı ama acısı sonradan çıkıyor. Kredi kartı ile bedava aldığını zanneden ergenin, extre gelince papaz olması gibi bir durum Çanakkale Köprüsü de sırada. Bu yüzden aşağıdaki projelere adım atılmasını beklemiyorum. 2024 seçimlerinden sonra tekrar değerlendirme yapmak lazım.
1-Kanal
2-Yenikapı-Sefaköy Metrosu
3-Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu
4-3 Katlı Tünel
5-Altunizade-SAW Metrosu
Bakanlığın bitirmesi beklenen diğer işler:
1-Gayrettepe-Halkalı
2-Tavşantepe-SAW
3- M3 Bakırköy
4-Haydarpaşa
Diğer illeri saymadım bile !
Off Topic
ve şu an ki konjüktürü de henüz anlayamadım,
Bu arada konjonktürle ilgili bir kaç kelam etmeme izin verirsen, Ulaştırma Bakanlığı'nın İstanbul'da sıfırdan bir projeye girişmesi imkansıza yakın. Zaten motivasyonları kendi belediyemize destek olalım kabilinden idi. parti-devlet anlayışı ile bakıyorlardı. İBB Belediye ellerinden çıkınca, öyle bir işe girmezler. Konya Metrosu'na girişiyorlar.
Bakanlığın kaynakları şu anda, önceki dönemde yapılan 3. köprü, Avrasya, Osmangazi gibi YİD işlerinin araç garantilerini ödemeye gidiyor. Tonla para. YİD bedava diyorlardı ama acısı sonradan çıkıyor. Kredi kartı ile bedava aldığını zanneden ergenin, extre gelince papaz olması gibi bir durum Çanakkale Köprüsü de sırada. Bu yüzden aşağıdaki projelere adım atılmasını beklemiyorum. 2024 seçimlerinden sonra tekrar değerlendirme yapmak lazım.
1-Kanal
2-Yenikapı-Sefaköy Metrosu
3-Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu
4-3 Katlı Tünel
5-Altunizade-SAW Metrosu
Bakanlığın bitirmesi beklenen diğer işler:
1-Gayrettepe-Halkalı
2-Tavşantepe-SAW
3- M3 Bakırköy
4-Haydarpaşa
Diğer illeri saymadım bile !
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
SEFAKÖY-ÇOBANÇEŞME MAKAS YAPISI
İBB haritalarında Çobançeşme'de görünen "makas yapısı" şu anda inşaatı devam eden M9 Metrosu'nda ucu açık bir şekilde bırakılıyor mu? Buradaki formül nedir? Sefaköy-Çobançeşme Makas Bağlantısı ayrı bir ihale ile mi yapılacak? Başkan İmamoğlu, Sefaköy-Beylikdüzü metrosunun ihalesini ilan edeceğiz dedi dün.
https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36473
Bakanlık Sefaköy-Yenikapı bölümünü yakın zamanda yapmayı düşünmüyor. Bütçe ayırmadı. O hat E5'in biraz kuzeyinden Kuyumcukent-Sefaköy aksından gidiyor. Makas ise E5'le aynı rotada. İBB Metrosu Sefaköy'de ortada mı kalacak? Yoksa bu makasla Çobançeşme'ye mi bağlanacak? İlk aşamada yani.
https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36473
Off Topic
Beylikdüzü metrosunu da Sefaköy’e bağlanan bölümüyle, oranın da çalışması, projelendirilmesi ve finansmanıyla ilgili yoğun çalışmalarımız sürüyor. Hatta bu hafta oralarla ilgili de brifing aldım. İnşallah ihalesini, en kısa sürede vatandaşlarımıza duyuracağız.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
aynı soruyu sormaktan bıkmayacaksın ama ben rahatlıkla silebilirim sorularına cevapları burada veremiyoruz Mehmet, bence bunları direkt İBB ye sor, cevap alırsan bizi de lütfen bilgilendir