ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Cevapla
emrenmert

ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Mesaj gönderen emrenmert » 20 Oca Çrş, 2016 22:38

1. Üsküdar-Çekmeköy Metrosu mühendislik ve kontrol hizmetleri: 7 milyon 85 bin TL
2. Üsküdar-Çekmeköy metrosu inşaat ve elektromekanik işleri: 596 milyon 860 bin TL
3. Bostancı-Dudullu metrosu kontrol, danışmanlık ve mühendislik hizmetleri: 11 milyon 210 bin TL
4. Libadiye Caddesi havaray hattı: 1000 TL
5. Sultaniye Parkı-Karlıtepe ve Beykoz Çayırı-Hz. Yuşa Tepesi teleferik hatları: 1000 TL
6. Anadolu Yakası raylı sistem hatlarında kullanılmak üzere araç temini: 1000 TL
7. Mecidiyeköy-Çamlıca teleferik hattı: 1000 TL
8. Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı: 151 milyon 857 bin TL
9. Çekmeköy-Sultanbeyli ve Çekmeköy-Taşdelen metro hatları: 239 milyon 599 bin TL
10. Altunizade-Çamlıca metro hattı: 119 bin TL
11. Ümraniye-Göztepe metro projesi: 119 bin TL
12. Üsküdar-Çekmeköy metro hattı için araç temini: 70 milyon 183 bin TL
13. Dudullu-Bostancı metro hattı inşaatı: 225 milyon 429 bin TL
14. Kadıköy-Kartal metrosu Ayrılıkçeşmesi istasyonu ikmal inşaatı: 505 bin TL
15. Kartal-Kaynarca metrosu inşaatı ve elektromekanik işleri: 4 milyon 129 bin TL
16. Başakşehir-Kayaşehir-Olimpiyatköy tramvay hattı inşaatı: 1000 TL
17. Başakşehir-Kayaşehir metro hattı inşaatı: 2 milyon 124 bin TL
18. Mahmutbey-Bahçeşehir metro hattı inşaatı: 2 milyon 242 bin TL
19. Sefaköy-Başakşehir havaray hattı inşaatı: 1000 TL
20. İkitelli-Ataköy metro hattı araç alımı: 4 milyon 723 bin TL
21. Bağcılar-Halkalı metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 2 milyon 241 bin TL
22. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 515 milyon 184 bin TL
23. Sefaköy-Halkalı havaray hattı araç alımı: 3 bin TL
24. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı 300 adet araç alımı: 50 milyon 56 bin TL
25. Yenikapı-Havalimanı metro hattı 226 adet araç alımı: 3 bin TL
26. Yenikapı-Sefaköy metro hattı 256 adet araç alımı: 3 bin TL
27. Başakşehir-Olimpiyatköy tramvay hattı araç alımı: 1000 TL
28. Ataköy-İkitelli metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 170 milyon 252 bin TL
29. Başakşehir-Kayaşehir metro hattı elektronik işler ve araç alımı: 92 milyon 946 bin TL
30. Hacıosman-Yenikapı metro hattı 68 adet araç temini: 77 milyon 465 bin TL
31. Kabataş-Mecidiyeköy metrosu inşaatı ve Mahmutbey-Mecidiyeköy metrosu depo yapımı: 381 milyon 595 bin TL
32. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı inşaatı ve araç alımı: 75 milyon 785 bin TL
33. Eyüp-Pierre Loti-Miniatürk teleferik hattı inşaatı ve araç alımı: 24 milyon 780 bin TL
34. 4. Levent-Ayazağa metro hattı inşaatı ve elektromekanik işler: 347 bin TL
35. Haliç metro köprüsü yapım işi: 17 milyon 687 bin TL
36. Kadıköy-Kartal metro hattı 144 adet araç temini: 4 milyon 893 bin TL
37. Şişhane-Yenikapı metro hattı inşaatı ve elektromekanik işler: 22 milyon 174 bin TL
38. Bağcılar-Başakşehir metro hattı elektromekanik işler ve araç temini: 2 milyon 699 bin TL
39. Bakırköy-Mahmutbey tramvay hattı kesin proje hazırlatılması: 3 milyon TL
40. Kadıköy-Sultanbeyli metro hattı kesin proje hazırlanması: 7 milyon TL

***
Toplamda 2 milyar 763 milyon 704 bin TL

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: İBB'nin 2016 yılı için raylı sistemlere ayırdığı bütçe

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Cum, 2016 14:25

Yukarıdaki işleri aşağıda büyüklüğüne göre sıraladım..
Altlarına da kendimce yorumlarımı yazdım..
M7 ve M5, bütçeden 1/3'er pay almışlar..

M7 ve uzatmaları : 949,1 milyon TL (%34,3)
22. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 515 milyon 184 bin TL
31. Kabataş-Mecidiyeköy metrosu inşaatı ve Mahmutbey-Mecidiyeköy metrosu depo yapımı: 381 milyon 595 bin TL
24. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı 300 adet araç alımı: 50 milyon 56 bin TL
18. Mahmutbey-Bahçeşehir metro hattı inşaatı: 2 milyon 242 bin TL

Görebildiğim kadarıyla çalışmalar tahmin edilenden biraz daha geride..
Başkan Topbaş'ın söz verdiği gibi 2017 yılında açılmayacağı artık kesin diyebiliriz..
Peki burada sorun ne? Belediye mi bütçede ayırdığından daha az ödüyor?
Yoksa, firmalar mı iş planının (eğer varsa) gerisinden geliyor?

M5 ve uzatmaları: 913,7 milyon TL (%33,1)
2. Üsküdar-Çekmeköy metrosu inşaat ve elektromekanik işleri: 596 milyon 860 bin TL
9. Çekmeköy-Sultanbeyli ve Çekmeköy-Taşdelen metro hatları: 239 milyon 599 bin TL
12. Üsküdar-Çekmeköy metro hattı için araç temini: 70 milyon 183 bin TL
1. Üsküdar-Çekmeköy Metrosu mühendislik ve kontrol hizmetleri: 7 milyon 85 bin TL

Burada 2016 yılında açılış bekleyen arkadaşlarımız vardı, ama İBB'nin geçmişteki "söz verme / gerçekleştirme" rasyosundan yola çıkarak 2017'den önce açılmayacağı belliydi..
Ayrıca, Taşdelen ve Sultanbeyli uzatmaları için 2016 yılında pek para harcanmadı sanırım..
Bu paralar nereye aktarılıyor peki? Başka projelere? Aynı proje için 2017 yılına?

M8: 236,6 milyon TL (%8,6)
13. Dudullu-Bostancı metro hattı inşaatı: 225 milyon 429 bin TL
3. Bostancı-Dudullu metrosu kontrol, danışmanlık ve mühendislik hizmetleri: 11 milyon 210 bin TL

Burada inşaat çalışmaları başlatıldı, ama 2016 yılında bu kadar harcanmamış olabilir..
Tabii daha çok başında bir proje, 2017 yılını iyi çalışarak değerlendirmeleri gerek..

M9: 175,0 milyon TL (%6,3)
28. Ataköy-İkitelli metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 170 milyon 252 bin TL
20. İkitelli-Ataköy metro hattı araç alımı: 4 milyon 723 bin TL

Burada da tahminimce bu kadar para harcanmamıştır..
Hattın olduğu bölgeden geçtim birkaç kez geçenlerde, ama Ataköy haricindeki duraklarda sanki pek çalışma yok gibi..

M4 ve uzatmaları: 161,4 milyon TL (%5,8)
8. Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı: 151 milyon 857 bin TL
36. Kadıköy-Kartal metro hattı 144 adet araç temini: 4 milyon 893 bin TL
15. Kartal-Kaynarca metrosu inşaatı ve elektromekanik işleri: 4 milyon 129 bin TL
14. Kadıköy-Kartal metrosu Ayrılıkçeşmesi istasyonu ikmal inşaatı: 505 bin TL

Aşağıdaki M2 için ayrılan paraya bakıyorum da Kartal-Kaynarca kesimi için sanki aşırı düşük bir tutar ayrılmış gibi geldi bana..

M2: 117,3 milyon TL (%4,2)
30. Hacıosman-Yenikapı metro hattı 68 adet araç temini: 77 milyon 465 bin TL
37. Şişhane-Yenikapı metro hattı inşaatı ve elektromekanik işler: 22 milyon 174 bin TL
35. Haliç metro köprüsü yapım işi: 17 milyon 687 bin TL

Bu hat üzerinde sadece Vezneciler çıkışı işi kalmamış mıydı?
Orası için de 22 milyon TL biraz yüksek değil mi?
Ayrıca, iki yıl önce açılan köprü için neden hâlâ para harcanıyor?

M3 uzatması: 95,1 milyon TL (%3,4)
29. Başakşehir-Kayaşehir metro hattı elektronik işler ve araç alımı: 92 milyon 946 bin TL
17. Başakşehir-Kayaşehir metro hattı inşaatı: 2 milyon 124 bin TL

Burada, M3'ün Bakırköy-Kirazlı uzatması için hiç kaynak yok..
Demek ki bakanlık üstlenince, belediye projeye bir kontrolör (bu şehrin neresini kazıyor arkadaş bu adamlar, doğru mu yapıyorlar, yanlış mı yapıyorlar? diyen de yok demek ki) bile atanmıyor..

Haliç Tramvayı: 32. Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı inşaatı ve araç alımı: 75 milyon 785 bin TL (%2,7)

Bu para da harcanmadı, acaba 2017 bütçesine mi aktarıldı?

Eyüp-Miniatürk Teleferiği: 33. Eyüp-Pierre Loti-Miniatürk teleferik hattı inşaatı ve araç alımı: 24 milyon 780 bin TL (%0,9)

Sanırım bu para da harcanmadı..

Aşağıdaki projeler için herhangi bir yorumum yok..
Sanırım bu projeler sadece kâğıt üzerinde (hatta muhtemelen fikir olarak zihinlerde) kalmaya devam etti yıl boyunca..

40. Kadıköy-Sultanbeyli metro hattı kesin proje hazırlanması: 7 milyon TL
39. Bakırköy-Mahmutbey tramvay hattı kesin proje hazırlatılması: 3 milyon TL
38. Bağcılar-Başakşehir metro hattı elektromekanik işler ve araç temini: 2 milyon 699 bin TL
21. Bağcılar-Halkalı metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 2 milyon 241 bin TL
34. 4. Levent-Ayazağa metro hattı inşaatı ve elektromekanik işler: 347 bin TL
10. Altunizade-Çamlıca metro hattı: 119 bin TL
11. Ümraniye-Göztepe metro projesi: 119 bin TL

Aşağıdaki projeler için de sadece kayıtlara geçsin diye göstermelik bütçeler ayrılmış..

23. Sefaköy-Halkalı havaray hattı araç alımı: 3 bin TL
25. Yenikapı-Havalimanı metro hattı 226 adet araç alımı: 3 bin TL
26. Yenikapı-Sefaköy metro hattı 256 adet araç alımı: 3 bin TL
27. Başakşehir-Olimpiyatköy tramvay hattı araç alımı: 1000 TL
4. Libadiye Caddesi havaray hattı: 1000 TL
5. Sultaniye Parkı-Karlıtepe ve Beykoz Çayırı-Hz. Yuşa Tepesi teleferik hatları: 1000 TL
6. Anadolu Yakası raylı sistem hatlarında kullanılmak üzere araç temini: 1000 TL
7. Mecidiyeköy-Çamlıca teleferik hattı: 1000 TL
16. Başakşehir-Kayaşehir-Olimpiyatköy tramvay hattı inşaatı: 1000 TL
19. Sefaköy-Başakşehir havaray hattı inşaatı: 1000 TL

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: İBB'nin 2016 yılı için raylı sistemlere ayırdığı bütçe

Mesaj gönderen Uğur » 21 Eki Cum, 2016 19:33

Engin Y yazdı:
M9: 175,0 milyon TL (%6,3)
28. Ataköy-İkitelli metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 170 milyon 252 bin TL
20. İkitelli-Ataköy metro hattı araç alımı: 4 milyon 723 bin TL

Burada da tahminimce bu kadar para harcanmamıştır..
Hattın olduğu bölgeden geçtim birkaç kez geçenlerde, ama Ataköy haricindeki duraklarda sanki pek çalışma yok gibi..

Aşağıdaki projeler için herhangi bir yorumum yok..
Sanırım bu projeler sadece kâğıt üzerinde (hatta muhtemelen fikir olarak zihinlerde) kalmaya devam etti yıl boyunca..
Yok hocam benim wow'dan gördüğüm kadarıyla Çobançeşme ve Bahariye istasyonlarinda da çalışma var. Muhtemelen diğer istasyonlarda da var ama fotoğraf görmediğim için yorum yapmıyorum. Hatta Bahariye'den tünel imalatına başlamışlar.
Engin Y yazdı:40. Kadıköy-Sultanbeyli metro hattı kesin proje hazırlanması: 7 milyon TL
39. Bakırköy-Mahmutbey tramvay hattı kesin proje hazırlatılması: 3 milyon TL
38. Bağcılar-Başakşehir metro hattı elektromekanik işler ve araç temini: 2 milyon 699 bin TL
21. Bağcılar-Halkalı metro hattı inşaatı ve elektromekanik işleri: 2 milyon 241 bin TL
34. 4. Levent-Ayazağa metro hattı inşaatı ve elektromekanik işler: 347 bin TL
10. Altunizade-Çamlıca metro hattı: 119 bin TL
11. Ümraniye-Göztepe metro projesi: 119 bin TL
40. Koca bir sıfır
39. Koca bir sıfır
38. Bitmis hattin ince isi herhalde
21. İhalesi yapıldı sonuç bekleniyor.
34. 2009da açılan hat herhalde
10. Koca bir sıfır
11. İhale yapıldı sonuç bekleniyor
Engin Y yazdı:Aşağıdaki projeler için de sadece kayıtlara geçsin diye göstermelik bütçeler ayrılmış..

23. Sefaköy-Halkalı havaray hattı araç alımı: 3 bin TL
25. Yenikapı-Havalimanı metro hattı 226 adet araç alımı: 3 bin TL
26. Yenikapı-Sefaköy metro hattı 256 adet araç alımı: 3 bin TL
27. Başakşehir-Olimpiyatköy tramvay hattı araç alımı: 1000 TL
4. Libadiye Caddesi havaray hattı: 1000 TL
5. Sultaniye Parkı-Karlıtepe ve Beykoz Çayırı-Hz. Yuşa Tepesi teleferik hatları: 1000 TL
6. Anadolu Yakası raylı sistem hatlarında kullanılmak üzere araç temini: 1000 TL
7. Mecidiyeköy-Çamlıca teleferik hattı: 1000 TL
16. Başakşehir-Kayaşehir-Olimpiyatköy tramvay hattı inşaatı: 1000 TL
19. Sefaköy-Başakşehir havaray hattı inşaatı: 1000 TL
23. İnşaat İhale ilanı çıktı. Araç konusunda bir hareket yok
25. Benim bildiğim Halkalı inşaatı bitince alınacak
26. İnsa edilse alirlar ama once insa edilmesi lazim
7. Vazgeçildi
19. İhale ilani cikti.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2020 BÜTÇESİ ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 16:05

2020 bütçesi ile ilgili bilgisi olan var mı? İBB sitesine henüz konulmamış. Bütçe görüşmelerinin videosu var. Orda bir tablo çıktı ama görüntü net değil. Alttaki açıklamada ise 2020 için 590 Milyon € ibaresi var. Açıklamasında raylı sistemlerde hedeflenen projelendirme ve kredi yapılandırmaları denilmiş. 2021 için 640 Milyon €, 2022'de ise 750 Milyon €.

3 yıllık stratejik bir planlama yapıldığı anlaşılıyor. 3 yılın toplamı 1.980.000 € ediyor. Kabaca 2 Milyar € desek, bugünkü kurdan 12-13 Milyar TL ediyor. 1 km metro maliyeti için 35-40 Milyon €'dan bahsediliyordu. 1980/40 desek 50 km ediyor. Hesapta yanlışlık varsa, lütfen düzeltiniz.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

METRO 2020: 3 milyar 405 milyon 429 bin 200 TL

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Ara Pzt, 2019 10:37

İBB stratejik planında toplam metro ağı ile ilgili hedefler açıklanmış.

https://www.ntv.com.tr/turkiye/ibbnin-s ... VAR-pVqfgg
Off Topic
Mevcut 153,15 kilometrelik raylı sistem hattı, 2020’de 180,15 kilometreye çıkartılacak. (77 KM Marmaray hariç görünüyor.)

2020 bütçesinde, ihalesi yapılan ve yapılacak olan raylı sistem hatları için 3 milyar 405 milyon 429 bin 200 TL kaynak ayrıldı.

Aynı stratejik plana göre 2021’de 24,40 kilometre, 2022’de 30,40 kilometre, 2023’te 35,80 kilometre, 2024’te ise 40,80 kilometre yeni raylı sistem yapılması hedefleniyor. Bunların toplam tahmini maliyeti ise yaklaşık 36 milyar TL.
İNŞAATI DEVAM EDENLER DE LİNKTEDİR. haritada mor renkli gösterilmiş. İşin ilginci Beylikdüzü de mor renkliler arasında, görünüyor. Bakanlığın yaptığı hatlar da eklenmiş.

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR

Resim

Full liste de burada. Açılış hedefleri ile birlikte yazılmış.

2020 Hedefleri:

1-Boğaziçi Ü. / Hisarüstü Aşiyan - Füniküler Hattı
0,80 km
2,5 dk

2-Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı (1.Kısım Mecidiyeköy - Mahmutbey Arası)
18 km
25,5 dk

3-Eminönü - Eyüpsultan - Alibeyköy (Haliç) Tramvay Hattı
10,10 km
35 dk

Dudullu - Bostancı Metro Hattı (geçen haftaki törende 2021 dendi)
14,30 km
15 dk

2021 Hedefleri:

1-Sabiha Gökçen Havalimanı - Tavşantepe Metro Hattı
7.40 km
11,5 dk

2-Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı (2.Kısım Kabataş - Mecidiyeköy Arası)
6,50 km
8,5 dk

3-Ataköy - Basın Ekspres - İkitelli Metro Hattı
13 km
19,5 dk

4-Gayrettepe - Kemerburgaz - İstanbul Havalimanı Metro Hattı
37,50 km
26 dk

5-Başakşehir - Kayaşehir Metro Hattı
6,20 km
10 dk

2022 Hedefleri:

1-Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt Metro Hattı
18,50 km
28 dk

2-Bakırköy İDO - Bağcılar Kirazlı Metro Hattı
8,90 km
13,5 dk

3-Bağcılar Kirazlı - Küçükçekmece Halkalı Metro Hattı
9,70 km
15 dk

4-Çekmeköy - Sancaktepe - Sultanbeyli Metro Hattı
10,90 km
16,5 dk

5-Hastane - Sarıgazi - Çekmeköy Taşdelen - Yenidoğan Metro Hattı
6,90 km
10,5 dk

6-Tavşantepe - Tuzla Metro Hattı
7,90 km
12 dk

7-Kaynarca Merkez - Pendik Sahil Metro Hattı
5,10 km
6 dk

8-Göztepe - Ataşehir - Ümraniye Metro Hattı
13 km
19,5 dk

9-Halkalı - Arnavutköy - İstanbul Havalimanı Metro Hattı
27 km
22,5 dk

2023 Hedefleri:

1-İncirli - Gayrettepe - Söğütlüçeşme Metro Hattı
31 km
42 dk

2-Sefaköy - Avcılar - Esenyurt - Beylikdüzü - Büyükçekmece (TÜYAP) Metro Hattı
18 km
27 dk

3-Yenikapı - İncirli - Sefaköy Metro Hattı
14,20 km
21 dk

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2050 VİZYON BELGESİ HAZIRLANIYOR

Mesaj gönderen Hector Troas » 22 Oca Çrş, 2020 10:28

İBB 2020 Yatırım Programı resmi web sitesinde yayınlandı. 82 sayfalık PDF dosyasını indirdim, sayfaları inceliyorum. Metrolarla ilgili olan şeyleri paylaşmaya çalışıyorum. Bazı önemli gördüğüm detayları aşağıda okuyabilirsiniz.

-Sayfa 12'de bir ifade dikkatimi çekti. Amaç ve Hedefler bölümünde "Ulaşılabilir İstanbul" amacına yönelik şöyle bir hedef var:

Nitelikli ve Fonksiyonel Yaşam Alanları Geliştirerek Dayanıklı Bir Şehir Oluşturmak:

Kentsel Planlama Sürecini Hazırlanmakta Olan 2050 Vizyon Belgesi Çerçevesinde Kentsel Bilişimden Yararlanarak Şeffaf ve Katılımcı Biçimde Yönetmek

Raylı Sistemin Ağını ve Toplu Ulaşım İçindeki Payını Artırmak

Alternatif Finansman Kaynakları Geliştirmek

-Tablolar halinde madde madde ödenekler yazılmış: (1.000 TL)

ULAŞIM ALTYAPISINA YÖNELİK DANIŞMANLIK VE KONTROLLÜK HİZMETİ ALIMI: 5.000 TL

CADDE, MEYDAN,BULVAR VE SAHİL DÜZENLEME İNŞAATI: 12.000 TL

ULAŞIM ALTYAPISINA YÖNELİK DANIŞMANLIK VE KONTROLLÜK HİZMETİ ALIMI: 4.000 TL

MEYDAN, CADDE DÜZENLEME VE YAYALAŞTIRMA PROJELERİNİN HAZIRLANMASI: 12.000 TL

ANADOLU YAKASI METRO HATLARINDA KULLANILMAK ÜZERE SİP KAPSAMINDA
518 ADET METRO ARACI ALIMI: 1 TL

ANADOLU YAKASI RAYLI SİSTEM HATLARINDA KULLANILACAK 120 ADET METRO
ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA İŞİ: 150.000 TL

EYÜPSULTAN-BAYRAMPAŞA TRAMVAY HATTI KONTROLLÜK, MÜHENDİSLİK VE
DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI: 1 TL

VEZNECİLER-SULTANGAZİ-ARNAVUTKÖY METRO HATTI KONTROLLÜK,
MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI: 1 TL

SEFAKÖY-AVCILAR-BEYLİKDÜZÜ METRO HATTI KONTROLLÜK, MÜHENDİSLİK
VE DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI: 1 TL

SİP KAPSAMINDA ALINACAK RAYLI SİSTEM ARAÇLARI İÇİN KONTROLLÜK,
DANIŞMANLIK VE MÜHENDİSLİK HİZMETLERİ ALIMI: 1 TL

KİRAZLI HALKALI RAYLI TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ 272 ADET METRO ARACI
TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA: 125.000 TL

VEZNECİLER - SULTANGAZİ - METRO HATTI YAPIMI: 1 TL

SİP KAPSAMINDA 718 ADET ARAÇ ALIMI: 1 TL

YENİKAPI-OTOGAR-HAVALİMANI-KİRAZLI-HALKALI METRO HATTI
SİNYALİZASYON VE PERON AYIRICI KAPI SİSTEMİ TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALMA: 60.000 TL

YENİKAPI-HAVALİMANI HATTI KAPASİTE ARTTIRIMI İNŞAAT İŞLERİ, İSTASYON
YENİLEME VE ESENLER YERLEŞKE REVİZYONLARI YAPIM İŞİ: 47.200 TL

KABATAŞ-BAĞCILAR TRAMVAY HATTI SEYİTNİZAM VE ZEYTİNBURNU
İSTASYONLARI ARASINDAKİ KISMIN YERALTINA ALINMASI İŞİ: 1 TL

EYÜPSULTAN-BAYRAMPAŞA TRAMVAY HATTI: 1 TL

EDİRNEKAPI-SULTANÇİFTLİĞİ-HABİPLER (T4)TRAMVAY HATTI TRAMVAY ARAÇ
ALIMI: 1 TL

MECİDİYEKÖY - MAHMUTBEY METROSU İNŞAAT VE ELEKTROMEKANİK İŞLER
KONTROLLÜK, DANIŞMANLIK VE MÜHENDİSLİK HİZMETLERİ: 3.540 TL

KABATAŞ-MECİDİYEKÖY-MAHMUTBEY RAYLI ULAŞIM TOPLU TAŞIMA SİSTEMİ
300 ADET METRO ARACI TEMİNİ VE İŞLETMEYE ALIMI: 150.000 TL

BAĞCILAR-KİRAZLI KÜÇÜKÇEKMECE-HALKALI METRO HATTI İNŞAATELEKTROMEKANİK
VE İNCE İŞLERİ YAPIMI: 2 TL

KAMULAŞTIRMA: 326.000 TL

İSTANBUL GENELİ MUHTELİF KENTSEL TASARIM PROJELERİ: 2.006 TL

KENTSEL TASARIM DANIŞMANLIK, MÜŞAVİRLİK VE KONTROLÖRLÜK HİZMETLERİ: 15.337 TL

İSTANBUL GENELİ PROJELERİN FİZİBİLİTELERİNİN YAPILMASI: 5.000 TL

İSTANBUL GENELİ PROJELERİN PLAN TADİLATLARININ YAPILMASI: 3.000 TL

PROJE YÖNETİMİ MODELİNİN YAYGINLAŞTIRILMASI VE MOBİLİZASYONU: 100 TL

NAZIM VE UYGULAMA İMAR PLANI VE PLAN DEĞİŞİKLİKLERİNİN YAPIMI: 1.500 TL

PLANLAMA ÇALIŞMALARINA DÖNÜK ANALİZ SENTEZ FİZİBİLİTE RAPOR
HAZIRLAMA İŞLERİ: 470 TL

KAZLIÇEŞME-SÖĞÜTLÜÇEŞME (BÜYÜK BOĞAZ HATTI) UYGULAMA PROJESİ: 3.100 TL

RAYLI SİSTEM PROJELER MÜDÜRLÜĞÜ BÜNYESİNDE YÜRÜTÜLEN RAYLI
SİSTEM PROJELERİNİN DANIŞMANLIK VE MÜHENDİSLİK HİZMETLERİ İŞİ.: 7.000 TL

KADIKÖY - SULTANBEYLİ RAYLI SİSTEM HATTININ UYGULAMAYA ESAS KESİN
PROJE HİZMETLERİ İŞİ: 3.000 TL

RAYLI SİSTEM HATLARI ETÜD VE UYGULAMA PROJELERİ HAZIRLANMASI: 12.100 TL

İSTANBUL GENELİ RAYLI SİSTEM HATLARI REVİZYON, İKMAL VE YENİLEME
YATIRIMLARI: 2.000 TL

KABATAŞ BAĞCILAR TRAMVAYI SEYİT NİZAM ZEYTİNBURNU KISMININ
YERALTINA ALINMASININ UYGULAMA PROJESİ: 350 TL

İSTANBUL GENELİNDE MUHTELİF ALANLARA YÖNELİK PLAN ÇALIŞMALARINA
ALTLIK OLUŞTURACAK TASARIM, MODEL, FİKİR PROJELERİ HAZIRLANMASI: 2.000 TL

İSTANBUL KENT SİLÜETİ MEKANSAL MODEL ÖNERİSİ İŞİ: 1.950 TL

DENİZ ULAŞIMIN REHABİLİTASYONU VE GELİŞTİRİLMESİ İŞİ: 312.000 TL

TOPLU TAŞIMA DESTEK FAALİYETLERİ: 1.550.000 TL

ULAŞIMA YÖNELİK PLAN TADİLATI VE KAMULAŞTIRMA TEKLİFLERİNİN
HAZIRLANMASI: 2.500 TL

MEYDAN, CADDE DÜZENLEME VE YAYALAŞTIRMA PROJELERİNİN
HAZIRLANMASI: 500 TL

RAYLI SİSTEM HATLARI ETÜD VE UYGULAMA PROJELERİ HAZIRLANMASI: 1.000 TL

İSTANBUL ULAŞIM ANA PLANI MODEL KALİBRASYONU VE GÜNCELLEMESİ: 4.000 TL

BEYAZIT MEYDANI DÜZENLEME İNŞAATI: 20.000 TL

KURTKÖY OTOGAR ALANI İNŞAATI: 5.000 TL

DENİZ YAPILARI YAPIMI: 15.000 TL

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Pzr, 2020 21:02

2040’ta yaklaşık 10 milyon nüfusun metroya kolayca erişmesi hedefleniyor: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 27)

Acaba, 2024 yerel seçimlerine kadar açılacak olan hatlarla (İBB’nin hedeflediği M7, T5, M9, F4, M8, M12, M5 M10 ve M4 ile UAB’nın hedeflediği M11, M10 ve M3) birlikte bu “raylı sistem durağına 750 metre mesafedeki” nüfus kaça ulaşacak?
Sanırım 4-5 milyon mertebesine ulaşacaktır.
2040 Raylı Sistem Vizyonu Ön Çalışma Raporu’nu tamamladıklarını hatırlatan Alpkökin, bu çalışmayla İstanbul’da istasyonlara 750 metre mesafedeki yaklaşık 9,5 milyon nüfusa raylı sistem erişimi sağlayacaklarını söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2020 06:31

Harita üzerinde oturup uğraşmak lazım, vakit olursa kurcalayayım ama rakam çıkartmam mümkün değil, sadece kapsama alanını görebiliriz. Fakat burada kast edilen yanlış anlaşılmamalı, senin de söylediğin gibi her raylı sistem durağına belli bir mesafedeki nüfus, yani potansiyel mi kast ediliyor, yoksa 2040 taki yolcu beklentisi mi?

2024 için eğer bahsedilen hatlar açılır ise, günlük 2-2,5 mio arası yolcu sayısı 4-5 mio arasına çıkacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Pzr, 2021 12:33

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu bugün İstanbul'un yeni raylı sistemler vizyonu ile ilgili bir toplantı düzenledi. Raylı Sistemler Daire Başkanlığı tarafından mevcut projeler üzerinde yapılan revizyonlar ile ortaya efektif ve daha gerçekçi bir vizyon konulması için yapılan çalışmaların sonuçları açıklandı bu toplantıda, hayırlı uğurlu olsun diyelim, umarım önce 2024 sonra 2029 hedeflerinde sapma olmadan raylı sistem projeleri hayata geçer.

https://www.youtube.com/watch?v=8U3hpRBR0HU

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Mar Cmt, 2021 19:28

Bütçe hedeflerini tutturabilmek ve metro yapım sürecini kârlı ve işlevsel bir yatırım aracı haline getirebilmek adına Hong Kong 🇭🇰 iyi bir örnek olabilir.


https://youtu.be/ELy9fOX8vtc
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-RS:09 » İstanbul Raylı Sistem Hedefleri ve Bütçe

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Pzr, 2021 08:12

Hong Kong modeli gayet güzel, aynı zamanda Delhi de benzer bir yapı var bildiğim kadarıyla, bu konuda çalışmalar vardı, özellikle bu sistem üzerinde çalışmış, raporlarmış ve bir kaç kez sunulmuş olduğunu biliyorum, fakat bizdeki yapının baştan aşağı değişmesi gerekiyor ve şu an ki belediye meclisi yapısı ile bu kararların çıkması maalesef çok zor görünüyor. Türkiye'de işletmecilerin işletme dışı gelir elde etmesi çeşitli sebeplerle çok zor, öncelikle belediyelerin kendisi bile izin vermiyor, ikinci olarak sayıştay denetimleri ile kurulan bazı baskılar var, bunlar hep vardı, bugünün işi değil ama var. Oradaki yorumları yanlış yorumlayan ya da emir telakki ederek bir şeyler yapanlar nedeni ile de çözümler arap saçına dönüyor. Kağıt üzerinde baktığınızda oooo günde 3 milyon yolcu, çarp abi 2.5 ile ooooo paraya bak deniyor :) ama kazın ayağı öyle değil, işletmeci o paranın sadece bir kısmını alıyor.

Mevcut yönetimin bu konuda bir çözüm oluşturabileceğini düşünüyorum aslında ama dediğim gibi belediye meclisini aşmak gereken konular var. Bakalım umarım başarılır, işletmecilerin yolculuk dışı gelire çok ihtiyacı var çünkü.

Tabi sen bunu yatırım için bütçe oluşturmak anlamında söylemişsin ama oradaki işletme hakkı modeli de farklı, dediğin gibi sorun olduğu zaman ceza ödeme durumu da var. Bu yapı bizde yok, tamamen farklı bir işletme izni veriliyor. Bu bahsettiğin bazı avrupa ülkelerinde de var, işletmeci kendi içinde birimler birbirine karşı cezai sorumluluğu olduğu gibi şirketinde belediyeye karşı mali sorumlulukları var, yani ödül ceza mantığı ile çalışılıyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön