ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2015 09:17

Bu proje ile ilgili başlığımız varmıydı bulamadım :) siteyi güya yöneten adam olarak utanıyorum :D

Neyse şöyle kenarda bir başlık dursun. Malum yıllardır bu hattın devamı olan Halkalı etabından söz edilirdi, proje ile ilgili sesler yükselmeye ve basında çıkmaya başladık. Rayhaber de çıkan bilgilere göre proje ihaleye hazır, hatta güzergah ile ilgili bir çizim de var. Konu ile ilgili proje ve ihale sürecinin bu başlık altında takip edelim derim.

http://www.rayhaber.com/2015/halkali-ki ... elli-oldu/
Resim

Yeni uzatma hattı ile Doğu-Batı doğrultusunda konumlanırken, M1 metro hattı ve marmaray ile bağlantı sağlanacak. 9.7 kilometre hat üzerinde toplam 9 istasyondan oluşan Halkalı Kirazlı metro hattı güzergahı ise şöyle olacak;
1. Halkalı
2.Yarımburgaz
3.Toplu Konut
4.Hastane
5.Merkez
6.Fatih
7.Mimar Sinan
8.Malazgirt
9. Barbaros

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 21 Eki Çrş, 2015 11:00

Beyaz masa twitter üzerinden hattaki araçların ne zaman yenileyeceğini soran birine bu etabın bitişini göstermiş. Bu etap tamamlanınca sinyalizasyon ve araçlar değişecek umarım sağlamlık konusunda eş bir araç alırlar. Abbler gerçekten taş gibi ama bu hattın yükünü çekemedikleri de bir gerçek. Umarım Abbler daha sakin bir hatta çekilir çünkü çöpe atılmayacak kadar sağlam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2015 11:11

Bu İBB ye şuraya buraya ikide bir de "bu araçlar eski değişsin" diye talepte bulunanlar sırf görüntü peşinde koşan şekilciler. SGP ler taş gibi araçtır, herkes ABB olarak biliyor, bunu düzeltmek için çok uğraştım ama popüler forum sitelerinin popüler yazarları gibi etkili olamıyoruz maalesef :) neyse ne, SGP ler taş gibi araçlardır ve şu anda herşeyi ile yerli üretim malzemeler ile yenilenebilmektedirler, üzerindeki tüm ekipman ülkemizde üretilebiliyor ve ağır bakım sırasında bu malzemeler ile yenileniyor araçlar, bu bilgide aklınızda bulunsun.

Diğer taraftan tabii ki 50 yaşına kadar da bunlar kullanılacak değil :) illa ki bir yenileme işlemi olacak bu kaçınılmaz. Bu etabın bitimine endekslenmesi de gayet mantıklı, hali hazırda araç ihtiyacı var M1 için bunu zaten biliyoruz, bu uzatma ile birlikte bu ihtiyaç daha da artacak. Ama sadece aracın yetmediğini de izah etmeye çalışmıştık, sinyalizasyon da tek başına yeter etken değil, belki hattın balastlı alt yapıdan beton altyapıya dönmesi bile gerekecektir. Sonuç olarak çok taraflı bir iş, sadece aldım aracı kullanalım ile olmayacak, zaten senin de belirttiğin üzere verilen cevapta buna işaret etmiş.

Bir diğer duyum, bu hat için RTE İstanbul üzerine inşa edilecek metro araçlarının kullanılması ihtimali, bu gerçekleşir mi bilmiyorum ama umarım gerçekleşir.

Oturup hesaplamak lazım şimdi vaktim yok, maksimum frekans için kaç araç gerekecek diye ama ortak işletme kesimini düşünür isek, ve her iki uç için Yenikapı' dan araç kalkacağını düşünürsek, 4 dk. dan daha sık işletme olabilir mi bilmiyorum. Ortak kesimde 1,5 dk. için yapılacak sinyalizasyon ile de Otogar-Halkalı Otogar-AHL arası 3 dk ya düşer. Ama dediğim gibi bu hat üzerinde 1,5 dk. işletmeye imkan verecek bir sinyalizasyon sistemi mi kurulacak, ya da kurulabilir mi? Bunları bilmiyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Çrş, 2015 14:20

Barbaros ve Malazgirt durakları nedeniyle hattı gereğinden fazla dolandırmamışlar mı? Daha yukarıdan geçip, Güneşli durağından sonra Mimar Sinan'a gitse, daha iyi olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2015 14:25

Engin Y yazdı:Barbaros ve Malazgirt durakları nedeniyle hattı gereğinden fazla dolandırmamışlar mı? Daha yukarıdan geçip, Güneşli durağından sonra Mimar Sinan'a gitse, daha iyi olmaz mı?
Maksadın o 2 istasyonun olduğu bölgeye gitmek olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Bence orada bölgenin bir vadi olması, yani Kirazlı ile Fatih arasını yer altından geçmek için (eğer öyle geçilecekse) bir şekilde eğimi azaltmak için S çizmeye mecbur. İstasyonun pozisyonunun büyük etkisi olduğunu düşünmüyorum, Merkez denilen durakta sert bir dönüş var mesela. Yani amaç oraya gitmek değil, eğim nedeni ile bir S çizmek bunu çizerken de geçilebilecek en fizibl noktadan geçmek olsa gerek ;)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Eki Çrş, 2015 14:34

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Barbaros ve Malazgirt durakları nedeniyle hattı gereğinden fazla dolandırmamışlar mı? Daha yukarıdan geçip, Güneşli durağından sonra Mimar Sinan'a gitse, daha iyi olmaz mı?
Maksadın o 2 istasyonun olduğu bölgeye gitmek olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Bence orada bölgenin bir vadi olması, yani Kirazlı ile Fatih arasını yer altından geçmek için (eğer öyle geçilecekse) bir şekilde eğimi azaltmak için S çizmeye mecbur. İstasyonun pozisyonunun büyük etkisi olduğunu düşünmüyorum, Merkez denilen durakta sert bir dönüş var mesela. Yani amaç oraya gitmek değil, eğim nedeni ile bir S çizmek bunu çizerken de geçilebilecek en fizibl noktadan geçmek olsa gerek ;)
Teknik sebebi varsa, ona bir şey diyemem abi elbette..

Ataköy-İkitelli Metrosu ile Kirazlı-Halkalı'nın kesişimi Mimar Sinan'da olacak gibi gözüküyor bu durumda..

Kirazlı-Halkalı, Güneşli Meydan'dan geçmeyip Malazgirt ve Mimar Sinan Caddeleri'nin altından geçiyor gibi gözüküyor..
Ataköy-İkitelli de Güneşli Meydan'dan geçmeyip Basın Ekspres'e daha yakın bir yerlerden geçiyor gibi anlamıştım..

İki metro hattının birden Güneşli Meydan gibi yüksek insan sirkülasyonuna sahip ve çok kalabalık bir yeri teğet geçmesi bence hata olur..

Ayrıca, "Kehanet" adlı eserimde belirttiğim üzere, bu metro 2022'de açılır, benden söylemesi :)
2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
Kaynak: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... ieGgX4rLcu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2015 14:45

Evet görünen o ki Güneşli merkezden her iki hatta geçmiyor, geçmiş olsun :) Ben bildiğimden değil de daha önceki bildiklerimden yola çıkarak o gerekçeyi söyledim onun dışında mantıklı bir açıklama aklıma gelmiyor. Orada ciddi kot farkı var çünkü, ve her halukarda dere yatağı altından geçilirken de güvenlik nedeni ile tünel min. 10 m. derinde olacak, tünel kotu ile birlikte 20 taban ve bu minimum, dolayısı ile o tepeden derenin altına inip geçmek için Kirazlı' dan iniş biraz sıkıntılı olabilir.

mslazer
Mesajlar: 2
Kayıt: 15 Nis Cum, 2016 23:02

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen mslazer » 16 Nis Cmt, 2016 21:44

İstanbul’da 8 raylı sistem için 1 ay içinde ihaleye girilecek :İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İBB Meclisi’ne 2015 yılında İstanbul için yapılan çalışmaların yer aldığı Faaliyet Raporu’nu sundu.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş İBB Meclisi’ne seslendiği konuşmasında, 2015 yılında 12,5 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek, 2016 yılında da 16,3 milyar liralık yatırım bütçesi bulunduğunu vurguladı.

Kendi döneminde 145 kilometre raylı sisteme ulaştıklarını, 76 kilometre metro inşaatının da devam ettiğini anlatan Topbaş, “Toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıkları bitti. Bu hatları bir ay içerisinde ihaleye çıkıyoruz” dedi.

İŞTE O HATLAR

Topbaş’ın hazırlıklarını duyurduğu hatlar şöyle:

-Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli: 16,7 kilometre

-Pendik-Kaynarca-Tuzla: 11,6 kilometre

-Bağcılar-Kirazlı-Halkalı: 10 kilometre

-Göztepe-Ataşehir-Ümraniye: 13 kilometre

-Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı: 10 kilometre

-Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı: 15 kilometre

-Başakşehir-Kayaşehir: 6,5 kilometre

-Mahmutbey-Esenyurt: 17 kilometre

mslazer
Mesajlar: 2
Kayıt: 15 Nis Cum, 2016 23:02

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen mslazer » 16 Nis Cmt, 2016 21:46

İnşallah bu sen içerisinde ilk kazma vurulur eğer başlarsa malazgirt durağı ile barbaros durağı arasında oturuyorum iki duragın bilgileri benden:)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Nis Pzr, 2016 07:28

Bilgileri bekliyoruz mslazer :)

Hastane durağı hangi hastane?
Böyle durak adlarına hastayım..
Okul, Hastane, Adliye, Karakol..

Yukarıdaki haritadan yanıtı buldum..
Sanırım, Kanuni Sultan Süleyman Hastanesi..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzr, 2016 09:57

Hastane işte :) alti ustu 2 milyon nufuslu kentteyiz hastane de gitsin, herkes bilir.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen langur » 08 Eyl Cum, 2017 09:00

Projedeki hastane istasyonu Mehmet Akif Kalp ve Damar Hastalıkları Hastahanesi arkadaşlar. Geç oldu ama bunu ekleyeyim istedim :)

Resim
İmajı açtıramadım. O yüzden URL'sini de ekliyeyim dedim: https://ibb.co/kXnGPF
20170904_154304.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön