1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 09:17
gönderen Esat
Bu proje ile ilgili başlığımız varmıydı bulamadım :) siteyi güya yöneten adam olarak utanıyorum :D

Neyse şöyle kenarda bir başlık dursun. Malum yıllardır bu hattın devamı olan Halkalı etabından söz edilirdi, proje ile ilgili sesler yükselmeye ve basında çıkmaya başladık. Rayhaber de çıkan bilgilere göre proje ihaleye hazır, hatta güzergah ile ilgili bir çizim de var. Konu ile ilgili proje ve ihale sürecinin bu başlık altında takip edelim derim.

http://www.rayhaber.com/2015/halkali-ki ... elli-oldu/
Resim

Yeni uzatma hattı ile Doğu-Batı doğrultusunda konumlanırken, M1 metro hattı ve marmaray ile bağlantı sağlanacak. 9.7 kilometre hat üzerinde toplam 9 istasyondan oluşan Halkalı Kirazlı metro hattı güzergahı ise şöyle olacak;
1. Halkalı
2.Yarımburgaz
3.Toplu Konut
4.Hastane
5.Merkez
6.Fatih
7.Mimar Sinan
8.Malazgirt
9. Barbaros

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 11:00
gönderen Uğur
Beyaz masa twitter üzerinden hattaki araçların ne zaman yenileyeceğini soran birine bu etabın bitişini göstermiş. Bu etap tamamlanınca sinyalizasyon ve araçlar değişecek umarım sağlamlık konusunda eş bir araç alırlar. Abbler gerçekten taş gibi ama bu hattın yükünü çekemedikleri de bir gerçek. Umarım Abbler daha sakin bir hatta çekilir çünkü çöpe atılmayacak kadar sağlam.

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 11:11
gönderen Esat
Bu İBB ye şuraya buraya ikide bir de "bu araçlar eski değişsin" diye talepte bulunanlar sırf görüntü peşinde koşan şekilciler. SGP ler taş gibi araçtır, herkes ABB olarak biliyor, bunu düzeltmek için çok uğraştım ama popüler forum sitelerinin popüler yazarları gibi etkili olamıyoruz maalesef :) neyse ne, SGP ler taş gibi araçlardır ve şu anda herşeyi ile yerli üretim malzemeler ile yenilenebilmektedirler, üzerindeki tüm ekipman ülkemizde üretilebiliyor ve ağır bakım sırasında bu malzemeler ile yenileniyor araçlar, bu bilgide aklınızda bulunsun.

Diğer taraftan tabii ki 50 yaşına kadar da bunlar kullanılacak değil :) illa ki bir yenileme işlemi olacak bu kaçınılmaz. Bu etabın bitimine endekslenmesi de gayet mantıklı, hali hazırda araç ihtiyacı var M1 için bunu zaten biliyoruz, bu uzatma ile birlikte bu ihtiyaç daha da artacak. Ama sadece aracın yetmediğini de izah etmeye çalışmıştık, sinyalizasyon da tek başına yeter etken değil, belki hattın balastlı alt yapıdan beton altyapıya dönmesi bile gerekecektir. Sonuç olarak çok taraflı bir iş, sadece aldım aracı kullanalım ile olmayacak, zaten senin de belirttiğin üzere verilen cevapta buna işaret etmiş.

Bir diğer duyum, bu hat için RTE İstanbul üzerine inşa edilecek metro araçlarının kullanılması ihtimali, bu gerçekleşir mi bilmiyorum ama umarım gerçekleşir.

Oturup hesaplamak lazım şimdi vaktim yok, maksimum frekans için kaç araç gerekecek diye ama ortak işletme kesimini düşünür isek, ve her iki uç için Yenikapı' dan araç kalkacağını düşünürsek, 4 dk. dan daha sık işletme olabilir mi bilmiyorum. Ortak kesimde 1,5 dk. için yapılacak sinyalizasyon ile de Otogar-Halkalı Otogar-AHL arası 3 dk ya düşer. Ama dediğim gibi bu hat üzerinde 1,5 dk. işletmeye imkan verecek bir sinyalizasyon sistemi mi kurulacak, ya da kurulabilir mi? Bunları bilmiyoruz.

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 14:20
gönderen Engin Y
Barbaros ve Malazgirt durakları nedeniyle hattı gereğinden fazla dolandırmamışlar mı? Daha yukarıdan geçip, Güneşli durağından sonra Mimar Sinan'a gitse, daha iyi olmaz mı?

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 14:25
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Barbaros ve Malazgirt durakları nedeniyle hattı gereğinden fazla dolandırmamışlar mı? Daha yukarıdan geçip, Güneşli durağından sonra Mimar Sinan'a gitse, daha iyi olmaz mı?
Maksadın o 2 istasyonun olduğu bölgeye gitmek olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Bence orada bölgenin bir vadi olması, yani Kirazlı ile Fatih arasını yer altından geçmek için (eğer öyle geçilecekse) bir şekilde eğimi azaltmak için S çizmeye mecbur. İstasyonun pozisyonunun büyük etkisi olduğunu düşünmüyorum, Merkez denilen durakta sert bir dönüş var mesela. Yani amaç oraya gitmek değil, eğim nedeni ile bir S çizmek bunu çizerken de geçilebilecek en fizibl noktadan geçmek olsa gerek ;)

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 14:34
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Barbaros ve Malazgirt durakları nedeniyle hattı gereğinden fazla dolandırmamışlar mı? Daha yukarıdan geçip, Güneşli durağından sonra Mimar Sinan'a gitse, daha iyi olmaz mı?
Maksadın o 2 istasyonun olduğu bölgeye gitmek olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Bence orada bölgenin bir vadi olması, yani Kirazlı ile Fatih arasını yer altından geçmek için (eğer öyle geçilecekse) bir şekilde eğimi azaltmak için S çizmeye mecbur. İstasyonun pozisyonunun büyük etkisi olduğunu düşünmüyorum, Merkez denilen durakta sert bir dönüş var mesela. Yani amaç oraya gitmek değil, eğim nedeni ile bir S çizmek bunu çizerken de geçilebilecek en fizibl noktadan geçmek olsa gerek ;)
Teknik sebebi varsa, ona bir şey diyemem abi elbette..

Ataköy-İkitelli Metrosu ile Kirazlı-Halkalı'nın kesişimi Mimar Sinan'da olacak gibi gözüküyor bu durumda..

Kirazlı-Halkalı, Güneşli Meydan'dan geçmeyip Malazgirt ve Mimar Sinan Caddeleri'nin altından geçiyor gibi gözüküyor..
Ataköy-İkitelli de Güneşli Meydan'dan geçmeyip Basın Ekspres'e daha yakın bir yerlerden geçiyor gibi anlamıştım..

İki metro hattının birden Güneşli Meydan gibi yüksek insan sirkülasyonuna sahip ve çok kalabalık bir yeri teğet geçmesi bence hata olur..

Ayrıca, "Kehanet" adlı eserimde belirttiğim üzere, bu metro 2022'de açılır, benden söylemesi :)
2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
Kaynak: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... ieGgX4rLcu

Gönderilme zamanı: 21 Eki Çrş, 2015 14:45
gönderen Esat
Evet görünen o ki Güneşli merkezden her iki hatta geçmiyor, geçmiş olsun :) Ben bildiğimden değil de daha önceki bildiklerimden yola çıkarak o gerekçeyi söyledim onun dışında mantıklı bir açıklama aklıma gelmiyor. Orada ciddi kot farkı var çünkü, ve her halukarda dere yatağı altından geçilirken de güvenlik nedeni ile tünel min. 10 m. derinde olacak, tünel kotu ile birlikte 20 taban ve bu minimum, dolayısı ile o tepeden derenin altına inip geçmek için Kirazlı' dan iniş biraz sıkıntılı olabilir.

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Gönderilme zamanı: 16 Nis Cmt, 2016 21:44
gönderen mslazer
İstanbul’da 8 raylı sistem için 1 ay içinde ihaleye girilecek :İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İBB Meclisi’ne 2015 yılında İstanbul için yapılan çalışmaların yer aldığı Faaliyet Raporu’nu sundu.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş İBB Meclisi’ne seslendiği konuşmasında, 2015 yılında 12,5 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek, 2016 yılında da 16,3 milyar liralık yatırım bütçesi bulunduğunu vurguladı.

Kendi döneminde 145 kilometre raylı sisteme ulaştıklarını, 76 kilometre metro inşaatının da devam ettiğini anlatan Topbaş, “Toplam 100 kilometrelik 8 ayrı raylı sistemin hazırlıkları bitti. Bu hatları bir ay içerisinde ihaleye çıkıyoruz” dedi.

İŞTE O HATLAR

Topbaş’ın hazırlıklarını duyurduğu hatlar şöyle:

-Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli: 16,7 kilometre

-Pendik-Kaynarca-Tuzla: 11,6 kilometre

-Bağcılar-Kirazlı-Halkalı: 10 kilometre

-Göztepe-Ataşehir-Ümraniye: 13 kilometre

-Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı: 10 kilometre

-Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı: 15 kilometre

-Başakşehir-Kayaşehir: 6,5 kilometre

-Mahmutbey-Esenyurt: 17 kilometre

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Gönderilme zamanı: 16 Nis Cmt, 2016 21:46
gönderen mslazer
İnşallah bu sen içerisinde ilk kazma vurulur eğer başlarsa malazgirt durağı ile barbaros durağı arasında oturuyorum iki duragın bilgileri benden:)

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Gönderilme zamanı: 17 Nis Pzr, 2016 07:28
gönderen Engin Y
Bilgileri bekliyoruz mslazer :)

Hastane durağı hangi hastane?
Böyle durak adlarına hastayım..
Okul, Hastane, Adliye, Karakol..

Yukarıdaki haritadan yanıtı buldum..
Sanırım, Kanuni Sultan Süleyman Hastanesi..

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Gönderilme zamanı: 17 Nis Pzr, 2016 09:57
gönderen Esat
Hastane işte :) alti ustu 2 milyon nufuslu kentteyiz hastane de gitsin, herkes bilir.

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Gönderilme zamanı: 08 Eyl Cum, 2017 09:00
gönderen langur
Projedeki hastane istasyonu Mehmet Akif Kalp ve Damar Hastalıkları Hastahanesi arkadaşlar. Geç oldu ama bunu ekleyeyim istedim :)

Resim
İmajı açtıramadım. O yüzden URL'sini de ekliyeyim dedim: https://ibb.co/kXnGPF
20170904_154304.jpg