ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 381
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesajgönderen Edil Arda » 08 Eyl Cum, 2017 17:01

Bu uzatmanın tamamlanmasına doğru mevcut hat ve istasyonları da bakıma girecek mi acaba?

Yağmurda su basan istasyon var bir de, ona da bir çözüm bulmaları gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesajgönderen Esat » 08 Eyl Cum, 2017 19:50

Edil Arda yazdı:Bu uzatmanın tamamlanmasına doğru mevcut hat ve istasyonları da bakıma girecek mi acaba?

Yağmurda su basan istasyon var bir de, ona da bir çözüm bulmaları gerek.


İhtimal dahilinde, bu hat üzerinde daha sık frekans ile sefer yapılabilmesi için sinyalizasyonun yenilenmesi ve balastlı alt yapıdan betonarme alt yapıya geçilmesi gerekiyor. İstasyonlar ile ilgili iyileştirme ne zaman nasıl yapılır bilmiyorum ama görünen şu ki bu hat üzerinde böyle bir iyileştirmeye gitmek hattı yeniden yapmak gibi bir maliyet ortaya çıkartacak ki daha 30 sene olmamış bir hat için çok büyük bir maliyet.

Bayrampaşa istasyonu konusuna gelince, daha önce de şiddetli yağışlarda su basmanı altında kaldığı için çok yüksek seviyeli olmayan su baskınları yaşardı, bu çözülemez bir sorun mu bilmiyorum ama kast ettiğiniz son yağışta meydana gelen durumsa bu gerçekten de öngörülen bir şey değildi, yorumların buna göre yapılması doğru olur bence.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 381
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesajgönderen Edil Arda » 08 Eyl Cum, 2017 22:55

Peki betonarme alt yapı niye zorunlu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesajgönderen Esat » 09 Eyl Cmt, 2017 14:20

Edil Arda yazdı:Peki betonarme alt yapı niye zorunlu?


zorunluluk derecesini bilmiyorum ama balastlı altyapıda daha çok tren geçirmek alt yapıda ki bakım onarım süresinin daha sıklaşması ve bakım maliyetlerinin yükselmesi anlamına geliyor, betona fiks zeminde daha uzun ömürlü

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 75
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesajgönderen yakupfurkan24 » 29 Mar Prş, 2018 01:23

Bu hattın tanıtım videosunda bu uzatma hattınıda sürücüsüz araçların çalışacağını. Ayrıca bu hattın inşaatı devam ederken eş zamanlı olarak Kirazlı-Yenikapı güzergahının sürücüsüz araçlara uygun hale getirileceği söyleniyor. Bu durumda Otogar-Atatürk Havalimanı güzergahınında (Büyük bir ihtimalle) sürücüsüz araçlara uygun hale dönüştürülecek. Bu bilgiyi ilk kez duydum. Acaba ne zaman başlar çalışmalar ya da nasıl yapılcak ?

Tanıtım Videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=x7-EBTM_MoQ

Birde bu M1 hattı için yeni istasyon yapım ihalelerine çıkılmıştı ne oldu acaba? Fazla takip edemedim.

yakupfurkan_24


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir