ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 08 Eyl Cum, 2017 17:01

Bu uzatmanın tamamlanmasına doğru mevcut hat ve istasyonları da bakıma girecek mi acaba?

Yağmurda su basan istasyon var bir de, ona da bir çözüm bulmaları gerek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Cum, 2017 19:50

Edil Arda yazdı:Bu uzatmanın tamamlanmasına doğru mevcut hat ve istasyonları da bakıma girecek mi acaba?

Yağmurda su basan istasyon var bir de, ona da bir çözüm bulmaları gerek.
İhtimal dahilinde, bu hat üzerinde daha sık frekans ile sefer yapılabilmesi için sinyalizasyonun yenilenmesi ve balastlı alt yapıdan betonarme alt yapıya geçilmesi gerekiyor. İstasyonlar ile ilgili iyileştirme ne zaman nasıl yapılır bilmiyorum ama görünen şu ki bu hat üzerinde böyle bir iyileştirmeye gitmek hattı yeniden yapmak gibi bir maliyet ortaya çıkartacak ki daha 30 sene olmamış bir hat için çok büyük bir maliyet.

Bayrampaşa istasyonu konusuna gelince, daha önce de şiddetli yağışlarda su basmanı altında kaldığı için çok yüksek seviyeli olmayan su baskınları yaşardı, bu çözülemez bir sorun mu bilmiyorum ama kast ettiğiniz son yağışta meydana gelen durumsa bu gerçekten de öngörülen bir şey değildi, yorumların buna göre yapılması doğru olur bence.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Edil Arda » 08 Eyl Cum, 2017 22:55

Peki betonarme alt yapı niye zorunlu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Cmt, 2017 14:20

Edil Arda yazdı:Peki betonarme alt yapı niye zorunlu?
zorunluluk derecesini bilmiyorum ama balastlı altyapıda daha çok tren geçirmek alt yapıda ki bakım onarım süresinin daha sıklaşması ve bakım maliyetlerinin yükselmesi anlamına geliyor, betona fiks zeminde daha uzun ömürlü

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 29 Mar Prş, 2018 01:23

Bu hattın tanıtım videosunda bu uzatma hattınıda sürücüsüz araçların çalışacağını. Ayrıca bu hattın inşaatı devam ederken eş zamanlı olarak Kirazlı-Yenikapı güzergahının sürücüsüz araçlara uygun hale getirileceği söyleniyor. Bu durumda Otogar-Atatürk Havalimanı güzergahınında (Büyük bir ihtimalle) sürücüsüz araçlara uygun hale dönüştürülecek. Bu bilgiyi ilk kez duydum. Acaba ne zaman başlar çalışmalar ya da nasıl yapılcak ?

Tanıtım Videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=x7-EBTM_MoQ

Birde bu M1 hattı için yeni istasyon yapım ihalelerine çıkılmıştı ne oldu acaba? Fazla takip edemedim.

yakupfurkan_24

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 31 Ara Sal, 2019 11:41

Kredi aranıyor olmalı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Pzr, 2020 20:53

Kirazlı-Halkalı Metrosu için kaynak bulma çalışmalarımız sürüyor: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 27)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Prş, 2021 13:52

Kirazlı-Halkalı metro inşaatında çalışmalar, yeniden başlıyor: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37717
İBB, önceki yönetim tarafından 2017 yılında yapımı durdurulan 9,7 km’lik Kirazlı – Halkalı Metrosu’nda çalışmalarını, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu yeniden başlatıyor.

Resim

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), önceki dönemde durdurulan bir raylı sistem hattında daha çalışmaları yeniden başlatıyor. Mart 2017’de yapımına başlanan Kirazlı – Halkalı Metrosu’nda, Aralık 2017’de Başkanlık talimatıyla çalışmalar durdurulmuştu. 2018 başında işlerin yeniden başlatılması talimatına rağmen, finans sıkıntısı nedeniyle yüzde 4 aşamasındaki projeye devam edilememişti.

Yeni İBB yönetimi, Kasım 2020’de gerçekleştirilen 580 milyon Eurobond (tahvil) ihracıyla projeye kaynak sağladı. Şubat 2021’de hattın yapımı için mobilizasyon çalışmaları başlatıldı.

27 Mart 2021 Cumartesi günü saat 12:00’de CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun katılımıyla düzenlenecek törenle, hattın yapım işleri yeniden başlatılacak. Törenin açılış konuşmasını İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu yapacak. Kemal Kılıçdaroğlu, aynı gün 10:30’da İBB’nin yapımını sürdürdüğü Hadımköy Halk Ekmek Fabrikası ve Hadımköy İSTON Fabrikası’nın şantiyelerinde de incelemelerde bulunacak.

Kirazlı – Halkalı Metrosu, 9.7 km uzunluğunda olacak ve 9 istasyondan oluşacak. Hattın ilk etapta, 3,5 km uzunluğundaki Kirazlı – Mimar Sinan istasyonları arasındaki tünel ve istasyonlarına yoğunlaşılarak, bu kesiminin 2023 yılında açılması hedefleniyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Prş, 2021 14:06

Yukarıdaki haberden anladığım kadarıyla, hattın M3 ile M9 arasında kalan üç duraklık kesimi önceliklendirilecek ve 2023 içinde açılacak..

Eğer M7’yi de en azından M9’a kadar uzatabilirlerse, M3 ve M9 arasında kurulacak dört bağ (M7, M1B, M1A, Marmaray) ve iki hattın İkitelli Sanayi’deki kesişimi sayesinde; Başakşehir, Bağcılar, Bahçelievler ve Bakırköy gibi dört ilçeyi kapsayan, oldukça güzel bir raylı sistem ağı oluşacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Prş, 2021 16:21

Yalnız M9 da açılacak olan sadece 3 istasyon var ilk etapta, geri kalanı ne zamana yetişir şu an bir şey söylemek için erken, çalışmalar devam ediyor onu biliyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Prş, 2021 19:40

Esat yazdı:
25 Mar Prş, 2021 16:21
Yalnız M9 da açılacak olan sadece 3 istasyon var ilk etapta, geri kalanı ne zamana yetişir şu an bir şey söylemek için erken, çalışmalar devam ediyor onu biliyorum.
Haklısın abi, bu yıl Bahariye’ye kadar az bir kısmını açacaklar; ama 2023 başında tamamını açmayı hedefledikleri kalmış aklımda, ben yine de marjlı konuşup 2023 sonuna doğru (belki 29 Ekim?) diyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02.01 » M1B Kirazlı-Halkalı Uzatma Projesi

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Cum, 2021 06:04

Hayırlısı olsun, ekonomik sıkıntılar yaşanmazsa büyük sarkmalar olacağını düşünmüyorum açıkçası, daha makul tarihler zikrediliyor en azından

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön