ist-M.02 » Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İhale Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
ihale 13 Ağustos'ta: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=22692#
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Hocam çok güzel bir noktaya değindin.Çünkü Üsküdar-Çekmeköy metrosunun sözleşme bilgilerini okduğumda "depo sahası inşaat işleri" yazmakta.Esat yazdı:Bir kez daha yanıldık mı yoksa? Bu hattın depo alanı şu anda M5 için inşa edilen depo alanı olmayacak mı yani?decimus yazdı:Depo Alanı
Dudullu-Bostancı metro hattı ihale sözleşmesinde de "depo sahası inşaat işler"i yazmakta.O yüzden net birşey söylemek doğru değil.Belki de 2 farklı depo sahası inşaa edilecektir.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Kamu ihaleleri ile ilgili sürekli yakındığımız ihale süresince en önemli kriterin en düşük fiyat olması artık değişiyor.Geç kalınmış ve çok doğru bir karar.Bu kararın uygulanması ile birlikte ihaleleri kazanan firmaların sadece en düşük teklifi veren değil, işi geröekten zamanında yapabileceği izlenimini veren firmalar kazanacaktır.
Link : http://www.sanalsantiye.com/puan-toplam ... verilecek/
Link : http://www.sanalsantiye.com/puan-toplam ... verilecek/
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Anadolu yakası için çok önemli bir hat daha ihale ediliyor.
Son 3 gün.
Umarım Tekfen,Yapı Merkezi ve Enka gibi yurt dışında çok büyük projeler üstlenen ve aldığı işi zamanında teslim eden firmalar kazanır.Gerçi bu firmalar eskisi gibi çok girmiyor ihalelere ama bunları çekmek için farklı yöntemler uygulanabilir.Artık İstanbul'un risk alma şansı yok, daha önce bu çapta proje tamamlamamamış firmalara verilmemesi gerekir.Buna göre makina parkı,tecrübeli personel vs. şimdiden hazır olması gerekir.İstanbul'da yapılan metro projelerinde belki de en önemli etap projenin teknik şartnamesinin hazırlanmasıdır.Eğer burada İBB çıtayı yüksek tutar, her önüne gelen firmanın başvurmasını engellemez şse İstanbul'da daha çok trafik çilesi yaşanır.Mesela bu proje için hazırlanan teknik şartnamede "-Yer teslimi yapıldıktan sonra en geç 6 ay içinde 4 TBM kazı başlayacak durumda hazırlanacaktır diye madde eklenmeli.Bu madde bile teklifleri yarı yarıya düşürür.Belki fiyatlar buna göre artacaktır ama ucuza alıp daha sonra zarar etmemek için türlü numaralara başvurulmayacaktır.
Ayrıca arapların ülkelerinde yaptığı gibi yabancı firmalara en az % 5 bile olsa Türk ortak olma şartı getirilmeli.Ayrıca elinde metro projesi devam eden firmalara "-kardeşim senin şu anda devam eden işin var.Sen önce elindeki işi tamamla daha sonra ihaleye gir". diyebilmesi gerekir İBB'nin. ama ülkemizde görüyoruz adam elindeki projeyi tamamlamamış hatta süre uzatımı almış.Aldığı süre uzatımı sonrası açacağı bile muamma ama nerdeyse her ihalede en başta görünüyor.
Son 3 gün.
Umarım Tekfen,Yapı Merkezi ve Enka gibi yurt dışında çok büyük projeler üstlenen ve aldığı işi zamanında teslim eden firmalar kazanır.Gerçi bu firmalar eskisi gibi çok girmiyor ihalelere ama bunları çekmek için farklı yöntemler uygulanabilir.Artık İstanbul'un risk alma şansı yok, daha önce bu çapta proje tamamlamamamış firmalara verilmemesi gerekir.Buna göre makina parkı,tecrübeli personel vs. şimdiden hazır olması gerekir.İstanbul'da yapılan metro projelerinde belki de en önemli etap projenin teknik şartnamesinin hazırlanmasıdır.Eğer burada İBB çıtayı yüksek tutar, her önüne gelen firmanın başvurmasını engellemez şse İstanbul'da daha çok trafik çilesi yaşanır.Mesela bu proje için hazırlanan teknik şartnamede "-Yer teslimi yapıldıktan sonra en geç 6 ay içinde 4 TBM kazı başlayacak durumda hazırlanacaktır diye madde eklenmeli.Bu madde bile teklifleri yarı yarıya düşürür.Belki fiyatlar buna göre artacaktır ama ucuza alıp daha sonra zarar etmemek için türlü numaralara başvurulmayacaktır.
Ayrıca arapların ülkelerinde yaptığı gibi yabancı firmalara en az % 5 bile olsa Türk ortak olma şartı getirilmeli.Ayrıca elinde metro projesi devam eden firmalara "-kardeşim senin şu anda devam eden işin var.Sen önce elindeki işi tamamla daha sonra ihaleye gir". diyebilmesi gerekir İBB'nin. ama ülkemizde görüyoruz adam elindeki projeyi tamamlamamış hatta süre uzatımı almış.Aldığı süre uzatımı sonrası açacağı bile muamma ama nerdeyse her ihalede en başta görünüyor.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Alarko ve Gülermak şuan Mecidiyekoy-Mahmutbey hattında metro çalışmalarını devam ettiriyor.Aynı işi tekrar bu firmalar vermenin anlamı yok.Uğur yazdı:İbb bu konuda Bakanlıktan daha titiz çalışıyor. O yüzden pek sıkıntı olmaz diye düşünüyorum Yapı merkezi benim bildiğim en iyi metro inşaatçısı ama Alarko Makyol Gülermak da iyi.
Aklıma gelmişken söyliyeyim.Bu işlerde çalışan insanların çoğu gurbetçi diye tabir edilen şehir dışından gelerek çalışan insanlar.Metro işlerinde çift vardiya sabah 7 akşam 7 ve akşam 8 sabah 6 olarak çalışmalar aralıksız devam etmektedir.Yani metro işinde çalışan insanlar çok yoğun şekilde ve yeryüzüne çıkmadan yerin altında uzun süre çalışıyorlar.Fakat konakladıkları yerler insana yakışmayan pislik ve düzensizlik için.
İBB teknik şartname için şantiyede çalışan personellerin koğuşları,yemekhaneleri ve sosyal tesisleri hakkında kesin ve taviz verilmeksizin standartlar belirlemeli.Mesela ;
1- Koğulşar en fazla 4 kişilik kapasitede olmalı
2-Koğuş içinde soyunma giyinme yeri olmamalı.Bunun için ayrı odalar ve dolaplar bulunmallı
3-Tuvalet ve banyolar yeterli sayıda ve düzenli olarak temizlenmeli
4-Mescit,TV odası ve spor tesileri yeterli sayıda ve büyüklükte kamp alanı içinde bulunmalı.
aklıma gelen bunlar.Belki bazılarınıza bunlar komik gelebilir ama öyle koğuşlar ve öyle tuvaletler gördüm ki insanlığımdan utandım.Çalışanlar için firmalar hiçbir şey yapmıyorlar.Yemeklerden tutun,kişisel koruyucu donanımlara kadar en ucuz ve en kalitesiz malzemeleri kullandırıyolar.Bunun önüne geçmenin tek yolu İBB'nin ihale şartnamesine eklemesi ve düzenli olarak takip etmesi.İhale teklifleri açıklandığında bazı firmaların teklifleri sırf bu yüzden daha yüksek görünüyor.Özellikle yurt dışında çalışan Türk firmalarının kurdukları kamp alanları çok daha farklı oluyor.Teklifleri değerlenidirken bu kısımları da ciddiye almak gerekir.Biraz fazla olsun ama insana yakışan bir çalışma ve dinlenme alanı olsun.Firmalar fiyatları düşük verirken önce çalışanların haklarından kısıyorlar.