6. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 26 Eki Prş, 2017 14:41
gönderen mustafaguler
Müteahhit başkası, ama alt yüklenici bu şirket..
Neden tek başına ihaleye girmiyor ki?
Mali yapısı veya bilançosu ihaleye girmek için uygun olmayabilir.

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 31 Eki Sal, 2017 17:07
gönderen Engin Y
Abi, o zaman şartnameleri değiştirelim..

Hiç metro tecrübesi olmayan Aga Enerji adlı sarı çizmeli Mehmet Ağa gibi bir şirket, İstanbul'un ortasında zaten trafiğin karmakarışık olduğu bir yerde yıllarca millete metro inşaatı işkencesi yaratamasın, tünel inşa etmeyi bilen şirketler doğrudan kendileri girsinler bu ihalelere..

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 26 Kas Pzr, 2017 21:11
gönderen langur
Bu kazıda kullanılan TBM'ler şu anda tam olarak nerede bilen forumdaşımız var mı acaba?

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 26 Kas Pzr, 2017 21:32
gönderen Esat
langur yazdı:Bu kazıda kullanılan TBM'ler şu anda tam olarak nerede bilen forumdaşımız var mı acaba?
Bakanlığın denetimindeydi değil mi bu hat? Bilgi olmaması normal :) devlet sırrı çünkü

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 26 Kas Pzr, 2017 22:28
gönderen Engin Y
Aman Almanlar öğrenmesin TBM'lerin yerini, kıskanırlar sonra :)

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Kas Pzt, 2017 18:00
gönderen langur
Esat yazdı:
langur yazdı:Bu kazıda kullanılan TBM'ler şu anda tam olarak nerede bilen forumdaşımız var mı acaba?
Bakanlığın denetimindeydi değil mi bu hat? Bilgi olmaması normal :) devlet sırrı çünkü
Yüklenici de o sebeple web sitesi yapmadı sanırsam, Esat :D

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Kas Pzt, 2017 18:39
gönderen Esat
Valla olabilir, bu konuda bilgilendirme iletişim ve hatta ve hatta millete yaptırılan saçma bir sürü iş var.

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Ara Cmt, 2017 14:15
gönderen Engin Y
Geçen gün, zamanında bu meşhur grupla (Gümüşhane Grubu diyelim :) hadi) iş yapmış birisiyle konuştum..

Sahilden (Bakırköy İDO) kazmaya başlayan TBM, daha E5'e gelememiş.. Başka TBM varsa da durumlarını bilmiyordu bu kişi..

Bu hatta kaç TBM kuruldu ve şu anda hepsi kazıyor mu?

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Oca Prş, 2018 14:13
gönderen Esat
İncirli bölgesinde Ömür binasının biraz aşağısında bir şaft vinci kurulmuş ve etrafı çevrilmiş bu hattın inşaat işleri ile alakalı olsa gerek, sanırım orada bir şaft var.

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Oca Prş, 2018 20:43
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Geçen gün, zamanında bu meşhur grupla (Gümüşhane Grubu diyelim :) hadi) iş yapmış birisiyle konuştum..

Sahilden (Bakırköy İDO) kazmaya başlayan TBM, daha E5'e gelememiş.. Başka TBM varsa da durumlarını bilmiyordu bu kişi..

Bu hatta kaç TBM kuruldu ve şu anda hepsi kazıyor mu?
Bu proje de 2 adet TBM makinası var.Bu iki makina da uzun süredir kazılarını yaparak adını şimdi unuttuğum bir istasyona gelmişler.Fakat meşhur grubun üst düzey yöneticileri kazıları yani TBM makinalarını durdurmuşlar.Çünkü istasyon peron tünelleri bildiğiniz gibi NATM yöntemi ile açılır.Hatırlayın metro istasyonuna gittiniz ve metroya binmek için tren bekliyorsunuz.işte bu tren bekleme alanı peron katıdır.Burada tünel genişliği daha fazladır.Metro vagonları ana hat tünelden çıkıp burda yolcuları alıp tekrar ana hat tüneline girer.Dolayısıyla TBM makinası şu anda perona geldi.Şimdi soru : Normalde NATM yöntemi ile açılması gereken tünel açılmamış ve nasıl ilereyecekler ? Önlerinde 2 seçenek var ;

1-TBM makinası ile normal tüneli açacaklar.Daha sonra TBM ilerleyecek ve ardından TBM döşediği segmentler kırılarak, tekrardan daha geniş tünel açılacak.Tabi TBM açacağı tünel çöp olmuş olacak.

2-TBM makinası bir kaç ay bekletip (tüm tbm ekibi maaşlarınıalacak) bu alanı NATM ile açıp daha sonra TBM'i kaydırarak ilerletmek.

Bakalım uzun süredir karar veremediler ? Aslında TBM makinası gelmeden çoktan istasyon peron tünelinin bitmiş olması gerekirdi.Neyse adamlar ilk defa metro işindeler o kadar olacak artık.

Bu arada biliyosunuz bu grup iptal edilen 6 metro hattının yüklenicilerinden biriydi.Diğer 5 metro yüklenicisi proje iptal edildiği için tüm personeli işten çıkardı.Fakat bu firma hiç kimseyi işten çıkarmadan diğer projelerine kaydırdı.Bu konuda hakkını vermek lazım.Kimseyi kışın ortasında ekmeksiz bırakmadı.

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Oca Prş, 2018 21:04
gönderen langur
decimus yazdı:...Normalde NATM yöntemi ile açılması gereken tünel açılmamış ve nasıl ilereyecekler ?..
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ya yok artık yaa! Burası yanılmıyorsam Esat'ın az üstte belirttiği İncirli Ömür bölgesi şaftıdır. O yol uzun süredir kapalı ancak vinç daha yeni kuruldu. Ya inanamıyorum gerçekten. İnsan bu kadar basit bir proje adımları planını yapmayı nasıl beceremez. Bu adamların yaptığı tünele yarın bir gün ben girmeye inanın çekinirim.
Çok teknik bilgim yok ama ben segmenti kırmayı seçerim. Hız açısından.

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Oca Prş, 2018 22:54
gönderen Esat
langur yazdı:
decimus yazdı:...Normalde NATM yöntemi ile açılması gereken tünel açılmamış ve nasıl ilereyecekler ?..
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ya yok artık yaa! Burası yanılmıyorsam Esat'ın az üstte belirttiği İncirli Ömür bölgesi şaftıdır. O yol uzun süredir kapalı ancak vinç daha yeni kuruldu. Ya inanamıyorum gerçekten. İnsan bu kadar basit bir proje adımları planını yapmayı nasıl beceremez. Bu adamların yaptığı tünele yarın bir gün ben girmeye inanın çekinirim.
Çok teknik bilgim yok ama ben segmenti kırmayı seçerim. Hız açısından.
Proje Yönetimi denilen şeyin ülkemizde karşılığı rakamla 0, yazı ile SIFIR dır, bu konuda bir ekip kurulsa bile bakış açısının yanlışlıkları ve yine üst yönetimin karışmaları nedeni ile istese bile proje yönetemez :) typisch türkisch :) bana kızıyorlar, bana kızana kadar gidip kendilerini düzeltseler, iş yapan, kafası çalışanların önünü açsalar değil koşmaya uçmaya başlarız ama maalesef.