ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 26 Eki Prş, 2017 14:41

Müteahhit başkası, ama alt yüklenici bu şirket..
Neden tek başına ihaleye girmiyor ki?
Mali yapısı veya bilançosu ihaleye girmek için uygun olmayabilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Eki Sal, 2017 17:07

Abi, o zaman şartnameleri değiştirelim..

Hiç metro tecrübesi olmayan Aga Enerji adlı sarı çizmeli Mehmet Ağa gibi bir şirket, İstanbul'un ortasında zaten trafiğin karmakarışık olduğu bir yerde yıllarca millete metro inşaatı işkencesi yaratamasın, tünel inşa etmeyi bilen şirketler doğrudan kendileri girsinler bu ihalelere..

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen langur » 26 Kas Pzr, 2017 21:11

Bu kazıda kullanılan TBM'ler şu anda tam olarak nerede bilen forumdaşımız var mı acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Pzr, 2017 21:32

langur yazdı:Bu kazıda kullanılan TBM'ler şu anda tam olarak nerede bilen forumdaşımız var mı acaba?
Bakanlığın denetimindeydi değil mi bu hat? Bilgi olmaması normal :) devlet sırrı çünkü

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Kas Pzr, 2017 22:28

Aman Almanlar öğrenmesin TBM'lerin yerini, kıskanırlar sonra :)

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen langur » 27 Kas Pzt, 2017 18:00

Esat yazdı:
langur yazdı:Bu kazıda kullanılan TBM'ler şu anda tam olarak nerede bilen forumdaşımız var mı acaba?
Bakanlığın denetimindeydi değil mi bu hat? Bilgi olmaması normal :) devlet sırrı çünkü
Yüklenici de o sebeple web sitesi yapmadı sanırsam, Esat :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Pzt, 2017 18:39

Valla olabilir, bu konuda bilgilendirme iletişim ve hatta ve hatta millete yaptırılan saçma bir sürü iş var.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ara Cmt, 2017 14:15

Geçen gün, zamanında bu meşhur grupla (Gümüşhane Grubu diyelim :) hadi) iş yapmış birisiyle konuştum..

Sahilden (Bakırköy İDO) kazmaya başlayan TBM, daha E5'e gelememiş.. Başka TBM varsa da durumlarını bilmiyordu bu kişi..

Bu hatta kaç TBM kuruldu ve şu anda hepsi kazıyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Prş, 2018 14:13

İncirli bölgesinde Ömür binasının biraz aşağısında bir şaft vinci kurulmuş ve etrafı çevrilmiş bu hattın inşaat işleri ile alakalı olsa gerek, sanırım orada bir şaft var.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Oca Prş, 2018 20:43

Engin Y yazdı:Geçen gün, zamanında bu meşhur grupla (Gümüşhane Grubu diyelim :) hadi) iş yapmış birisiyle konuştum..

Sahilden (Bakırköy İDO) kazmaya başlayan TBM, daha E5'e gelememiş.. Başka TBM varsa da durumlarını bilmiyordu bu kişi..

Bu hatta kaç TBM kuruldu ve şu anda hepsi kazıyor mu?
Bu proje de 2 adet TBM makinası var.Bu iki makina da uzun süredir kazılarını yaparak adını şimdi unuttuğum bir istasyona gelmişler.Fakat meşhur grubun üst düzey yöneticileri kazıları yani TBM makinalarını durdurmuşlar.Çünkü istasyon peron tünelleri bildiğiniz gibi NATM yöntemi ile açılır.Hatırlayın metro istasyonuna gittiniz ve metroya binmek için tren bekliyorsunuz.işte bu tren bekleme alanı peron katıdır.Burada tünel genişliği daha fazladır.Metro vagonları ana hat tünelden çıkıp burda yolcuları alıp tekrar ana hat tüneline girer.Dolayısıyla TBM makinası şu anda perona geldi.Şimdi soru : Normalde NATM yöntemi ile açılması gereken tünel açılmamış ve nasıl ilereyecekler ? Önlerinde 2 seçenek var ;

1-TBM makinası ile normal tüneli açacaklar.Daha sonra TBM ilerleyecek ve ardından TBM döşediği segmentler kırılarak, tekrardan daha geniş tünel açılacak.Tabi TBM açacağı tünel çöp olmuş olacak.

2-TBM makinası bir kaç ay bekletip (tüm tbm ekibi maaşlarınıalacak) bu alanı NATM ile açıp daha sonra TBM'i kaydırarak ilerletmek.

Bakalım uzun süredir karar veremediler ? Aslında TBM makinası gelmeden çoktan istasyon peron tünelinin bitmiş olması gerekirdi.Neyse adamlar ilk defa metro işindeler o kadar olacak artık.

Bu arada biliyosunuz bu grup iptal edilen 6 metro hattının yüklenicilerinden biriydi.Diğer 5 metro yüklenicisi proje iptal edildiği için tüm personeli işten çıkardı.Fakat bu firma hiç kimseyi işten çıkarmadan diğer projelerine kaydırdı.Bu konuda hakkını vermek lazım.Kimseyi kışın ortasında ekmeksiz bırakmadı.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen langur » 11 Oca Prş, 2018 21:04

decimus yazdı:...Normalde NATM yöntemi ile açılması gereken tünel açılmamış ve nasıl ilereyecekler ?..
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ya yok artık yaa! Burası yanılmıyorsam Esat'ın az üstte belirttiği İncirli Ömür bölgesi şaftıdır. O yol uzun süredir kapalı ancak vinç daha yeni kuruldu. Ya inanamıyorum gerçekten. İnsan bu kadar basit bir proje adımları planını yapmayı nasıl beceremez. Bu adamların yaptığı tünele yarın bir gün ben girmeye inanın çekinirim.
Çok teknik bilgim yok ama ben segmenti kırmayı seçerim. Hız açısından.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Prş, 2018 22:54

langur yazdı:
decimus yazdı:...Normalde NATM yöntemi ile açılması gereken tünel açılmamış ve nasıl ilereyecekler ?..
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ya yok artık yaa! Burası yanılmıyorsam Esat'ın az üstte belirttiği İncirli Ömür bölgesi şaftıdır. O yol uzun süredir kapalı ancak vinç daha yeni kuruldu. Ya inanamıyorum gerçekten. İnsan bu kadar basit bir proje adımları planını yapmayı nasıl beceremez. Bu adamların yaptığı tünele yarın bir gün ben girmeye inanın çekinirim.
Çok teknik bilgim yok ama ben segmenti kırmayı seçerim. Hız açısından.
Proje Yönetimi denilen şeyin ülkemizde karşılığı rakamla 0, yazı ile SIFIR dır, bu konuda bir ekip kurulsa bile bakış açısının yanlışlıkları ve yine üst yönetimin karışmaları nedeni ile istese bile proje yönetemez :) typisch türkisch :) bana kızıyorlar, bana kızana kadar gidip kendilerini düzeltseler, iş yapan, kafası çalışanların önünü açsalar değil koşmaya uçmaya başlarız ama maalesef.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön