1. sayfa (Toplam 10 sayfa)

ist-M.03:03 » M3 Kirazlı-Bakırköy Metro Hattı [2.Etap İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 16 Mar Pzt, 2015 16:02
gönderen Esat
UDH ya bağlı AYGM tarafından ihalesi gerçekleştirilen ve M3 Kirazlı-Başakşehir metrosunun 2. etabı olan Kirazlı-Bakırköy Sahil Metro hattı ihalesi bildiğiniz üzere yapılmıştı. İhale sonucunda kazanan firma ile inşaata başlanması için sözleşme imzalanmış. Bu sebeple inşaat süreci olarak başlık açılmıştır, hayırlı uğurlu olsun.

Habere buradan ulaşabilirsiniz.
AYGM tarafından 13 Kasım 2014 günü teklifleri toplanan, “Bakırköy – Bahçelievler – Kirazlı Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma” ihalesinde yeni gelişmeler kaydedildi.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 273.364.236 € olarak belirlenen ihaleyi kazanan Aga Enerji firması ile 03 Mart 2015 günü 241.931.244 € üzerinden sözleşme imzalandı.

Gönderilme zamanı: 16 Mar Pzt, 2015 23:05
gönderen emrenmert
Çalışmalar ne zaman başlayacak acaba?

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2015 17:26
gönderen Esat
Başkan bu konuyu son günlerde ısıtmaya başladı, daha önce bir etkinlikte Dursun Bey' de hattın kısa zamanda inşaat işlerinin başlayacağını söylemişti ama AYGM denetiminde bir iş olduğu için aslında bilgi oradan öğrenilebilir.

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... ro-mujdesi
BAKIRKÖY-KİRAZLI METRO HATTI
İSTASYON: 9
HAT UZUNLUĞU: 9 KM
YOLCU KAPASİTESİ: 70 BİN /SAAT/YÖN
YOLCULUK SÜRESİ: 13.5 DAKİKA
İSTASYONLAR: BAKIRKÖY İDO, ÖZGÜRLÜK MEYDANI, ZUHURATBABA, İNCİRLİ, HAZNEDAR, İLKYUVA, YILDIZTEPE, MOLLAGÜRANİ, KİRAZLI
ENTEGRASYON: BAŞAKŞEHİR-KİRAZLI METROSU, MARMARAY, YENİKAPI-OTOGAR-HAVAALANI HATTI

Resim

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 07:54
gönderen Edil Arda
bu iş ne oldu?

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 08:00
gönderen Esat
Herhangi bir yerde şantiye görmedim ya da duymadım ama teknik olarak iş inşaat aşamasında.

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 13:27
gönderen Engin Y
Raylı sistemlerde, son bir yıldır bir tıkanma var..

Ankara'da, 2014 sonuna kadar açılacağı söylenen Keçiören Metrosu açılamadı.. Onu bırakın, AŞTİ-Söğütözü arasında yıllar önce rayı döşenen hattın bile elektromekanik işleri bitirilemedi..

İzmir'de, yer üstünde mevcut hattın yanına ray döşenmesinden ve sinyalizasyondan ibaret olan Menderes-Torbalı hattı yıllardır tamamlanamadı..

İstanbul'da, M6 hızlı bir şekilde tamamlandı, ama Marmaray felaket durumda.. M4'ün Kaynarca uzatması, M2'nin Seyrantepe kolu bir türlü bitirilemedi.. M5, hedeflenenin çok gerisinden geliyor.. M7 ile ilgili sayısal bilgim yok, ama sanki çalışmaları iyi gidiyor gibi, bir tek onu ayrı tutuyorum diğerlerinden..

M3'ün bu tarafının da bir an evvel bitirilmesi lazım ki Başakşehir ve Bağcılar'daki insanları E-5'e yani metrobüse, o ilçelerin oluşturduğu hinterlandın doğal merkezi olan Bakırköy'e ve Marmaray'a ulaştırsın.. İnşallah 4-5 yıl içinde tamamlanır da haritada yarım yamalak gibi duran M3, biraz daha anlamlı bir görüntüye kavuşur..

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 13:45
gönderen Esat
İstanbul için konuşuyorum; bir tıkanma olduğunu düşünmüyorum. M6 nın hızlı açılması yanıltıcı oluyor bir kere, sonuçta tek tüpte 4 km bir kazı, büyük bir iş değildi, küçük peronlar, küçük erişim ve bağlantılar.

M4 doğu uzatması gecikti bu konuda hemfikiriz çünkü tüneller zaten bir şekilde eski iş içerisinde kazılmıştı, geriye sadece istasyon inşaatları vardı ama bizim beklediğimiz hızda gitmediği bir gerçek ve şimdi bu hat SGH ya uzuyor, oradaki inşaat işleri ne zaman başlar ne zaman biter göreceğiz.

M5 geriden geliyor ama neye göre? 36 ay sözüne göre, bu sözün en başında verilmemesi gerektiğini hepimiz yazdık söyledik, gerçekçi yaklaşırsak ben "olağan dışı" bir gecikme görmüyorum ama bir ara decimus un bahsettiği gibi taşeron kaynaklı sarkan işlerde var, bu gecikmeye etkili.

M7 de senin de dediğin gibi sanırım şu anda en yolunda giden proje, çok net bilgim benim de yok ama çalışmalar devam ediyor, şantiyeler bayağı aktif.

M3 ün uzatması konusunda da bence haklısın, bu bölüm açılmadan ne yolcusu artacak ne de kendini bulacak bir hat. 2019 hedefi ile 4,5 sene gibi bir inşa süresi hedefi var, ihale verileli bir kaç ay oldu ama AYGM nin işlerinde böyle yer teslimi töreni, temel atma töreni, makine indirme töreni, cart töreni, curt töreni olmuyor :) bakalım 4,5 yılda bitmeyecek bir proje olduğunu sanmıyorum.

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 15:17
gönderen Engin Y
Esat yazdı:İstanbul için konuşuyorum; bir tıkanma olduğunu düşünmüyorum. M6 nın hızlı açılması yanıltıcı oluyor bir kere, sonuçta tek tüpte 4 km bir kazı, büyük bir iş değildi, küçük peronlar, küçük erişim ve bağlantılar.

M5 geriden geliyor ama neye göre? 36 ay sözüne göre, bu sözün en başında verilmemesi gerektiğini hepimiz yazdık söyledik, gerçekçi yaklaşırsak ben "olağan dışı" bir gecikme görmüyorum ama bir ara decimus un bahsettiği gibi taşeron kaynaklı sarkan işlerde var, bu gecikmeye etkili.

M3 ün uzatması konusunda da bence haklısın, bu bölüm açılmadan ne yolcusu artacak ne de kendini bulacak bir hat. 2019 hedefi ile 4,5 sene gibi bir inşa süresi hedefi var, ihale verileli bir kaç ay oldu ama AYGM nin işlerinde böyle yer teslimi töreni, temel atma töreni, makine indirme töreni, cart töreni, curt töreni olmuyor :) bakalım 4,5 yılda bitmeyecek bir proje olduğunu sanmıyorum.
Haklısın abi, M6 tek tünelli ve 3-4 km uzunluğunda bir hat..

M5 konusunda da haklısın, olmayacak bir sözle heveslendirdikleri için sabırsızlandık..

M3, şu anda çok komik bir hat.. Bildiğim kadarıyla, M1b ile birlikte kullanılınca da ücret ödenmeyen bir hat.. Kirazlı - Bakırköy arası hizmete girmeden de bu şekilde kalmaya devam edecek, ama o kısım hizmete girince oldukça faydalı bir hat olacak..

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 15:55
gönderen Esat
Aynen, pek çok kişi Kirazlı da inip Evren Mah. ya da Sefaköy istikametine minibüslere binmek durumunda kaldığı için tercih etmediğini söylüyor (ikitelli san. de çalışan tanıdıklarım) kaldı ki M1 aktarması bile akşam belli bir saatten sonra cazip değil. Turgut Özal ist. dan otobüse bindiğinizde metrodan daha hızlı bile Emniyet durağına gelebiliyorsunuz, bu iki hattın kesişimi çok iyi düşünülmedi mi, nerede bir yanılgı oluştu bilmiyorum ama M1 le bağlantı için çok büyük cazibesi yok gibi.

Bakırköy istikametine inişin 2 faydası olacak, biri yukarıda söylediğim sebep, ikincisi daha önce söylediğin gibi E5 e erişimin hızlanacak olması ama inşa süresinde 4 yılı gözden çıkartacağız sanırım.

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2015 16:51
gönderen Engin Y
Esat yazdı:M1 le bağlantı için çok büyük cazibesi yok gibi.

Bakırköy istikametine inişin 2 faydası olacak, biri yukarıda söylediğim sebep, ikincisi daha önce söylediğin gibi E5 e erişimin hızlanacak olması ama inşa süresinde 4 yılı gözden çıkartacağız sanırım.
Aynen abi, bence de M3-M1b aktarması çok az kişinin işine yarıyordur..

M3 tamamlanınca; E-5'te metrobüse ve M1a'ya, Bakırköy'de ise hem dev bir cazibe merkezine hem de Marmaray'a ulaşmış olacak insanlar..

M3 tamamlandıktan sonra Yenikapı-İncirli-Sefaköy metrosu inşa edilirse, Marmaray, M1b ve M7 de Halkalı'da buluşursa, Avrupa yakasındaki pek çok ilçenin raylı ulaşım sıkıntısı bayağı hafifletilmiş olacak..

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Prş, 2015 16:28
gönderen Engin Y
Bu etabın inşaatı başladı mı?

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Prş, 2015 17:15
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Bu etabın inşaatı başladı mı?
Haberlere göre evet.