ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.08:03 » M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Pzt, 2015 15:59

UDH ya bağlı AYGM tarafından ihalesi gerçekleştirilen Pendik YHT - Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı ihalesi bildiğiniz üzere yapılmıştı. İhale sonucunda kazanan firma ile inşaata başlanması için sözleşme imzalanmış. Bu sebeple inşaat süreci olarak başlık açılmıştır, hayırlı uğurlu olsun.

Habere buradan ulaşabilirsiniz.
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek 04 Aralık 2014 günü teklifleri toplanan, “Sabiha Gökçen Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri” ihalesi ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 226.329.378 euro olarak belirlenen ihaleyi kazanan Gülermak – YSE Yapı ortak girişimi ile 04 Mart 2015 günü 169.500.810 euro üzerinden sözleşme imzalandı.
En son Esat tarafından 20 Tem Pzt, 2015 08:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Prş, 2015 20:23

Bu konunun netleştirilmesi \azlm... AYGM ihalesi Pendik-SGU bildiğimiz Pendik YHT den başlayacaktı ama bugün farklı farklı şeyler duydum kafam karıştı. Verilen ihalenin Pendik Metro- SGH olduğı ve metro olarak inşa edileceği gibi mesela?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 Mar Prş, 2015 21:58

Saçma olur. 800 metre daha uzatsalar Marmaray İstasyonu. Marmara'dan güneye doğru bi 500 metre uzatınca da İDO+Marina

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 26 Mar Prş, 2015 22:29

M4 Tuzla tersaneler bölgesine de uzayacaktı herhalde o zaman M1 gibi çift işletmeye geçer.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Prş, 2015 22:41

Uğur yazdı:M4 Tuzla tersaneler bölgesine de uzayacaktı herhalde o zaman M1 gibi çift işletmeye geçer.
Zaten garip olan kısmı birazda o, hem M4 ün Tuzla ya uzatılmasından söz edilirken hem de bu hattan M4 ün uzatması gibi söz ediliyor, bence biraz bilgi kirliliği var. ve bence hala bu hat bir Marmaray uzatması olmalı

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 26 Mar Prş, 2015 23:43

Katılıyorum Anadolu'nun herhangi bir yerinden İstanbul'a uçmak için gelen adam yeterince az aktarma ile Havalimanına ulaşmalı aynı durum tam tersi için de geçerli.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 04 May Pzt, 2015 18:26

İnternette şöyle bir görsel buldum.
Şu an metro Kaynarca İstasyonu'na kadar yapılıyor. Eğer bu görsel doğruysa M4 ile Pendik metrosunun kesişmesi için Kaynarca Merkez adında yeni bir istasyon daha inşaa edilecek
Resim

talihligen
Mesajlar: 1
Kayıt: 08 May Cum, 2015 12:27

Mesaj gönderen talihligen » 08 May Cum, 2015 12:54

Merhabalar,

Kaynarca da oturan birisi olarak şu Kaynarca Merkez olayının biran önce netleşmesi gerektiği kanaatindeyim. Mevcut ta yapılan Kaynarca istasyonu ile Kaynarca nın hiçbir alakası yok. Kaynarca da oturan yoğunluğun o istasyona gidebilmesi için yaklaşık 1.1 km lik bir yolu yürümesi gerekiyor. Üstelik yol düz değil. İstasyonun olduğu yer kuş uçmaz kervan geçmez Tavşantepe. İstasyon ile pendik istasyonu arası 1 km. O metronun hareket etmesi ile durması bir olacak. Mantığı anlamak mümkün değil. Yukarıdaki görselde kaynarca merkeze ayrı bir hat gözüküyor. Oradan da Hastane istasyonuna hat gözüküyor. Kartal - Kaynarca Merkez mi yoksa Kartal - Kaynarca mı belli değil. Kaynarca istasyonu o kadar gereksiz ki anlatamam çevresinde olan tek şey Pendik Kaymakamlığı ve Bölge Hastanesi.Bir iki site dışında da ikamet yeri yok. Kaymakamlığa ulaşım ise Minibüs yolundan daha kolay oluyor. Bir başka konu Kaynarca Merkez istasyonunun yapılacağı yer.Olması gereken en mantıklı yer Kaynarca durağının orası. Yalnız oralarda da şantiye için boş yer yok.

NOT : İnsanın aklına ister istemez şu soru geliyor? Pendik 1994 yılından beri sırasıyla RF,FP ve AKP tarafından yönetiliyor. Zaten 21 yıldır sadece iki belediye başkanı yönetti. Bütün yerel seçimlerde ilk oy pusulaları açıldığında CHP önde başlıyor ancak Kaynarca oyları gelmeye başladığında işler değişiyor. Kaynarca nın AKP desteği çok yüksek.Kaynarca oylarını kaybetmemek adına sürekli Kaynarca ya 5 tane raylı sistem istasyonu söylemi yapılıyor. Ancak şu gereksiz Kaynarca metro istasyonu dışında hiç birşey yok. Marmaray için yeri değiştirilen Kaynarca istasyonunu da sayarsak 2 ediyor. Diğer 3 ü nereye belli değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cum, 2015 13:19

O yukarıda yayınlanan görsel üzerinden bence hiç kafanızı yormayın derim, çünkü sadece kafa karıştıran, ülkemizde yeni fark edildiği moda olduğu için infografik tarzında yapılmış bir çizim. Projelere dair kimseye bir fikir vermez.

Geçen de yazmıştım AYGM nin verdiği ihale Pendik YHT - SGH banliyö ihalesiydi bildiğimiz kadarı ile ama İBB ye ait bazı kaynaklar ısrarla bu hatta metro diyor, bazıları Kaynarca - SGH arasına metro uzayacak diyor. Bilgi kirliliği had safhada ve ne yazık ki İBB sitesinde yayınlanan haberlere baktığımız da bu kirlilik birinci elden. ENFORMASYON olmayan yerde DEZENFORMASYON olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Pzt, 2015 08:31

Bu konuda son bilgi verilen ihale M4 hattının Kaynarca dan sonra SGH ya uzatılması şeklinde imiş, Pendik YHT-Marmaray bağlantısı ayrı bir iş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Çrş, 2015 10:35

Bakanlık bu hat ile ilgili bir takım bilgiler vermiş, yer teslimi yapıldığı yani inşa aşamasında olduğu ve Mart 2018 de açılmasının hedeflendiği belirtiliyor.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/11 ... ya-dusecek
Bilgin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bakanlığın İstanbul'da trafiği rahatlatmak amacıyla çok sayıda proje yürüttüğünü ifade ederek, "Kaynarca-Sabiha Gökçen Metro Hattı da bunlardan biri. Söz konusu hattın yapım ihalesi gerçekleştirildi, işi alan Gülermak-YSE Ortaklığı ile sözleşme imzalanarak yer teslimi yapıldı" dedi.

Söz konusu hattın 7,4 kilometre uzunluğunda olacağını ve 3 adet delme tünel, 1 adet aç-kapa olmak üzere 4 istasyondan oluşacağını belirten Bilgin, sözleşmeye göre metro hattının Mart 2018'de tamamlanacağını söyledi.

İşin bitimiyle Kaynarca'dan Sabiha Gökçen Havalimanı'na 13 dakikada ulaşılacağını vurgulayan Bilgin, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin metro çalışmalarının da bitmesiyle Kadıköy'den Sabiha Gökçen Havalimanı'na raylı sistemlerle doğrudan ulaşımın sağlanacağını kaydetti.
SGH ya raylı ulaşımın geleceği ile ilgili bir şeyler söylenmiş ama oradaki ifadeler yine net değil, kafa karıştırıcı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.08:03 » Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süre

Mesaj gönderen decimus » 05 Şub Cum, 2016 15:49

Son zamanlarda İstanbul içinde ihalesi yapılan fakat şantiye kurulumları yapılmayan bir çok hat dikkatimi çekiyor.Mevcut hükümet döneminin en büyük özelliği ihalesi yapılan işlerin mutlaka tamamlanması.Eskisi gibi temel at bırak-kaç yok (CR3 hariç) Bu özellik son yıllarda gittikçe değişiyor.Bu başlıkta yazıyorum ama bu başlık gibi bir kaç başlığa da aynı şeyler yazılabilir.İhale var, kazanan var ama iş yok.

Sabiha Gökçen - Kaynarca hattının ihale süreci şu şekilde ;

1- 4 Aralık 2014 günü ihale yapıldı ve en düşük fiyatı veren Gülermak- YSE ortaklığı işi kazandı.

2-İhaleye katılan firmalar ihalenin iptali için başvuruda bulundu ve 26.02.2015 tarihinde itirazlar red edildi.

3- 4 Mart 2015 günü Gülermak - YSE ile sözleşme imzalandı ve yer teslimi yapıldı.


Yer teslimi yapıldıktan sonra nerdeyse 1 yıl olmak üzere ama şantiye kurulumları ile ilgili bir gelişme yok.Belki de benim eksikliğim olabilir.Şantiye kurulumu gören,duyan veya bilen varsa paylaşırsa sevinirim.Zaman su gibi akıp gidiyor.Umarım 80'li 90'lı yıllarda ki gibi işler yarım yamalak kalmaz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön