ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Hakikaten ya.. İhaleyi kimin kazandığı da açıklanmadı kaç gündür, di mi?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Sonunda açıklandı.Davet üsulü yapılmış ihale ama yine aynı firmalar davet edilmiş.
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/12/gayrett ... zel-haber/
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/12/gayrett ... zel-haber/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
AYGM de gorevli stant yetkilisi gerek Gayrettepe, gerekse Halkali etaplarinin metro olarak insa edilecegini, yani marmaray ile alakasi olmayacagini soyledi, bakalim is bitince ancak ogrenecegiz.decimus yazdı:Sonunda açıklandı.Davet üsulü yapılmış ihale ama yine aynı firmalar davet edilmiş.
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/12/gayrett ... zel-haber/
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Bu arada, 14 Aralık'ta yapılması düşünülen metro hatlarının ihalesi, 2 Ocak 2017'ye ertelenmiş..
Başka bir ihaleyi aratırken, tesadüfen http://www.turkihale.com sayfasına denk geldim..
Ertelendiğini gördüm..
İSTANBUL METRO PROJELERİ : 6 Ayrı paket ihalede teklif alım tarihi 2 OCAK 2017’ye ertelendi !
Başka bir ihaleyi aratırken, tesadüfen http://www.turkihale.com sayfasına denk geldim..
Ertelendiğini gördüm..
İSTANBUL METRO PROJELERİ : 6 Ayrı paket ihalede teklif alım tarihi 2 OCAK 2017’ye ertelendi !
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Hakikaten bomba bi haber.
Bu işler uzun süredir dolar veya euro üzerinden yapıldığı için işe girecek olan firmalarda zarar etme korkusu olmuyordu.Çünkü bu tip büyük projelerde işçilik ve yardımcı işler (yemek,güvenlik vs) haricinde tüm ana malzemeler,ekipmanlar yurt dışından ithal ediliyordu.Fakat ihale türk lirası üzerinden yapılmadığı için firmalar bu işlerde zarar etmiyor, kur farkı diye bir sorun yaşamıyorlardı.
Bu haber firmalar açısından iyi haber değil.Sonuçta bu ihaleden sonra siparişi verilecek TBM makinaları başta olmak üzere bir sürü ekipman dolar veya euro üzerinden temin edilecek.Örnek vermek gerekirse (rakamlar atmasyon) :
Mahmutbey-Esenyurt projesi için 6 TBM şartı ihale şartnamesine konuldu.2 Ocak günü ihale yapıldı ve 2 Ocak günü Dolar 3.59 diyelim.Tabi firma bu arada teklifini verdi.
Daha sonra aradan 3 ay geçti İhaleyi kazanan firma açıklandı ve yer teslimi yapıldı.Yani firma artık işe başlamaya hazır.2 Nisan günü ihaleden 3 ay sonra ihaleyi kazanan firma 6 adet TBM makinası siparişi verecek.Fakat 3 ay sonra dolar 3.59 tl yerine belki de 3.89 olacak.Bir TBM kaç para bilmiyorum ama 10 milyon euro desek firmanının daha Bismillah diyip işe başlamadan ne kadar zarar ettiğini görmek için hayali bir tahmin yapsak 6 TBM x 10 Milyon Euro : 60 Milyon Euro
2 Ocak Günü Dolar Kuru : 3.59 Tl 60 Milyon Euro x 3.59 = 215 Milyon Tl
2 Nisan Günü Dolar Kuru : 3.89 Tl 60 Milyon Euro x 3.89 = 233 Milyon Tl
Yani daha işe başlamadan sadece ve sadece siparişi verirken tek kalemde 18 Milyon Tl zarar.Bunun haricinde metro işlerinde yurt dışından gelen malzemenin haddi hesabı yoktur.
Bu yukarı ki yazdıklarım ihalelerin TL üzerinden yapılmasını istemediğim anlamına gelmesin.Tabi ki Türkiye Cumhuriyeti Devletinde sadece yerli paranın kullanılması benim de ilk tercihim olur.Ama raylı sistemler konusunda ciddi oranda yurt dışına bağımlı çalıştığımız için işi yapan firmaları gerçek anlamda sarsacaktır.Keşke TBM Makinası,Elektromekanik alet ve ekipmanlar,Vagonlar ülkemiz içinde yerli firmalarımız tarafından yapılsa da buralardan tedarik etsek.Hem fabrikalarımız kazanır hem istidham yaratmış oluruz hem de paramız cebimizde kalır.Kiraların döviz yerine TL dönüşmesi para babası şahısları çok zorlamaz.Ama bu çapta büyük projeyi üstlenen firmalar için işe başladıkları ilk gün ile bitiş tarihleri arasında ciddi farklar var.
Son olarak Üsküdar-Çekmeköy metrosunun ihale günü teklifi ve şu an ki Euro kurunu yazmak isterim.Yukarıda anlatıklarım daha anlaşılır hale gelir.( En düşük teklif 563.899 Milyon Euro )
15 Eylül 2011 Günü 1 Euro : 2.44 TL
5 Aralık 2016 Günü 1 Euro : 3.75 TL
Sizce 2 kez uzatma hakkını kullanan yüklenici firma Euro yerine TL olarak ihaleyi kazansa idi kaç kere daha uzatma hakkı talep ederdi ?
Bu işler uzun süredir dolar veya euro üzerinden yapıldığı için işe girecek olan firmalarda zarar etme korkusu olmuyordu.Çünkü bu tip büyük projelerde işçilik ve yardımcı işler (yemek,güvenlik vs) haricinde tüm ana malzemeler,ekipmanlar yurt dışından ithal ediliyordu.Fakat ihale türk lirası üzerinden yapılmadığı için firmalar bu işlerde zarar etmiyor, kur farkı diye bir sorun yaşamıyorlardı.
Bu haber firmalar açısından iyi haber değil.Sonuçta bu ihaleden sonra siparişi verilecek TBM makinaları başta olmak üzere bir sürü ekipman dolar veya euro üzerinden temin edilecek.Örnek vermek gerekirse (rakamlar atmasyon) :
Mahmutbey-Esenyurt projesi için 6 TBM şartı ihale şartnamesine konuldu.2 Ocak günü ihale yapıldı ve 2 Ocak günü Dolar 3.59 diyelim.Tabi firma bu arada teklifini verdi.
Daha sonra aradan 3 ay geçti İhaleyi kazanan firma açıklandı ve yer teslimi yapıldı.Yani firma artık işe başlamaya hazır.2 Nisan günü ihaleden 3 ay sonra ihaleyi kazanan firma 6 adet TBM makinası siparişi verecek.Fakat 3 ay sonra dolar 3.59 tl yerine belki de 3.89 olacak.Bir TBM kaç para bilmiyorum ama 10 milyon euro desek firmanının daha Bismillah diyip işe başlamadan ne kadar zarar ettiğini görmek için hayali bir tahmin yapsak 6 TBM x 10 Milyon Euro : 60 Milyon Euro
2 Ocak Günü Dolar Kuru : 3.59 Tl 60 Milyon Euro x 3.59 = 215 Milyon Tl
2 Nisan Günü Dolar Kuru : 3.89 Tl 60 Milyon Euro x 3.89 = 233 Milyon Tl
Yani daha işe başlamadan sadece ve sadece siparişi verirken tek kalemde 18 Milyon Tl zarar.Bunun haricinde metro işlerinde yurt dışından gelen malzemenin haddi hesabı yoktur.
Bu yukarı ki yazdıklarım ihalelerin TL üzerinden yapılmasını istemediğim anlamına gelmesin.Tabi ki Türkiye Cumhuriyeti Devletinde sadece yerli paranın kullanılması benim de ilk tercihim olur.Ama raylı sistemler konusunda ciddi oranda yurt dışına bağımlı çalıştığımız için işi yapan firmaları gerçek anlamda sarsacaktır.Keşke TBM Makinası,Elektromekanik alet ve ekipmanlar,Vagonlar ülkemiz içinde yerli firmalarımız tarafından yapılsa da buralardan tedarik etsek.Hem fabrikalarımız kazanır hem istidham yaratmış oluruz hem de paramız cebimizde kalır.Kiraların döviz yerine TL dönüşmesi para babası şahısları çok zorlamaz.Ama bu çapta büyük projeyi üstlenen firmalar için işe başladıkları ilk gün ile bitiş tarihleri arasında ciddi farklar var.
Son olarak Üsküdar-Çekmeköy metrosunun ihale günü teklifi ve şu an ki Euro kurunu yazmak isterim.Yukarıda anlatıklarım daha anlaşılır hale gelir.( En düşük teklif 563.899 Milyon Euro )
15 Eylül 2011 Günü 1 Euro : 2.44 TL
5 Aralık 2016 Günü 1 Euro : 3.75 TL
Sizce 2 kez uzatma hakkını kullanan yüklenici firma Euro yerine TL olarak ihaleyi kazansa idi kaç kere daha uzatma hakkı talep ederdi ?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Kadıköy Sultanbeyli için de proje ihalesi açılmış: http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=15749
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Kadıköy-Sultanbeyli hattı, TEM'in güneyinden mi gidecek, yoksa kuzeyinden mi?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
yıllar önce haritalarda ilk görüldüğünde Kadıköy'den başlayıp Söğütlüçeşme sonra E5 Göztepe ardından TEM'i takip eden bir hattı.
Şimdi şöyle diyor; İstasyonlar: Söğütlüçeşme - Uzunçayır - Esatpaşa - Finans Merkezi - Atatürk Mah. - Ataşehir - Türkiş Blokları - Mimar Sinan - Ferhatpaşa - Bakkalköy Cad. - Samandıra - Veysel Karani - Sultanbeyli Merkez
www.istanbulunmetrosu.com/RayliSistemHatlari?Kod=2
Keşke Altıyol'da yer olsaydı da Altıyol'dan başlayabilseydi.
Şimdi şöyle diyor; İstasyonlar: Söğütlüçeşme - Uzunçayır - Esatpaşa - Finans Merkezi - Atatürk Mah. - Ataşehir - Türkiş Blokları - Mimar Sinan - Ferhatpaşa - Bakkalköy Cad. - Samandıra - Veysel Karani - Sultanbeyli Merkez
www.istanbulunmetrosu.com/RayliSistemHatlari?Kod=2
Keşke Altıyol'da yer olsaydı da Altıyol'dan başlayabilseydi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Söğütlüçeşme-Kadıköy arasında cadde altından gelip Rıhtım Caddesi ile Osman Ağa Camii arasına Kadıköy durağı yapılabilir..Edil Arda yazdı:yıllar önce haritalarda ilk görüldüğünde Kadıköy'den başlayıp Söğütlüçeşme sonra E5 Göztepe ardından TEM'i takip eden bir hattı.
Şimdi şöyle diyor; İstasyonlar: Söğütlüçeşme - Uzunçayır - Esatpaşa - Finans Merkezi - Atatürk Mah. - Ataşehir - Türkiş Blokları - Mimar Sinan - Ferhatpaşa - Bakkalköy Cad. - Samandıra - Veysel Karani - Sultanbeyli Merkez
http://www.istanbulunmetrosu.com/RayliS ... lari?Kod=2
Keşke Altıyol'da yer olsaydı da Altıyol'dan başlayabilseydi.
M4, Rıhtım Caddesi'nin altından gittiği için iki durak çakışmaz da..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İstasyonların çakışmasına gerek yok ki. Şu an paristeyim hiç te kat kat istasyonlar yok, istasyon araları bir dünya yol, sadece hiç yüzeye çıkmadan tüneller ile geçildiği için yurdum insanı "vay bee kat kat metro yapmışlar" deyiveriyor
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Kazlıçeşme - Levent - Anadolu Yakası metro hattını ilan etmeyi düşündükleri gibi Anadolu Yakası'nda Bosna Bulvarı - Ümraniye Çarşı - Esatpaşa - Göztepe - Kadıköy Rıhtım hattına yapacaklarsa alenen bir mantık hatası olur. Mademki Metrobüs hattının altına/yakınına bir metro hattı yapılacaksa veya metrobüs bu haliyle yola devam edecekse neredeyse hemen 2 istasyon Doğusuna benzer bir güzergahta metro döşemenin mantığı nedir? Ucunu Kadıköy'e sokmaya ne gerek var? Madem öyle Caddebostan - Göztepe - Batı Ataşehir - Ümraniye Atakent - Ümraniye - Ümraniye Kazım Karabekir hattına ne gerek var? Amaç gelecekte hizmete girecek III. Havalimanı ve TEM otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu yönünde gelişen İstanbul'un uzak noktalarını tek ve geniş bir çemberle birbirine bağlamak mı yoksa iç çepere fazladan bir metro daha yapıp omurgası yine Avrupa Yakası'nda olan Anadolu Yakası'na da sadece bir çengel atan klasik şekilde 2 yakayı ayrıştıran dahası Maltepe - Ataşehir - Ümraniye'nin doğusunda kalan kitle, sanayi, emek gücünün diğer bölgelerle iletişimini halen ama halen şehrin merkezine adam taşımak da gören bir anlayışı mı desteklemeye devam edeceğiz?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Evet abi, bence de çakışmasın zaten.. Zaten Kadıköy'de deniz yüzünden çok derine inmek sorun yaratır diye tahmin ediyorum.. O yüzden, diğer hattı (Rıhtım Caddesi'nin altında olduğunu tahmin ediyorum) kesmeden, ona dik konumlanacak bir Kadıköy durağı Söğütlüçeşme Caddesi'nin batı ucuna kondurulabilir diye düşündüm..Esat yazdı:İstasyonların çakışmasına gerek yok ki. Şu an paristeyim hiç te kat kat istasyonlar yok, istasyon araları bir dünya yol, sadece hiç yüzeye çıkmadan tüneller ile geçildiği için yurdum insanı "vay bee kat kat metro yapmışlar" deyiveriyor