ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Sal, 2017 14:13

Engin Y yazdı:Sorumun yanıtını araştırdım..
tam kapasite dolu olduğunda 145 oturan, 340 da ayakta olmak üzere toplamda 485 yolcu taşınabilecek. Yaklaşık 78 ton ağırlığındaki araçlar, saatte 105 km maksimum hızla yolculuk yapıyor.
485 yerine 500 kişi desek..
İki dakikada bir sefer yaparsa, tek yönde 15.000 kişi/saat kapasite ile sefer yapabilecek..

Kaynak: http://www.ensonhaber.com/sefakoy-halka ... 07-05.html
Tramvay ile aynı kapasiteye sahip o zaman, tek artısı trafikten izole olması.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Oca Çrş, 2017 08:38

Esat yazdı:Tramvay ile aynı kapasiteye sahip o zaman, tek artısı trafikten izole olması.
Viyadük üzerinde mi gidecek bu havaray? O zaman trafikten izole olması nedeniyle metro gibi olacak, ama kapasite sebebiyle de tramvay gibi olacak..

"Bütün raylı sistemler Başakşehir'e çıkar.." (Hint Atasözü)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Çrş, 2017 10:58

Engin Y yazdı:Viyadük üzerinde mi gidecek bu havaray?(Hint Atasözü)
:) diğer türlü tramvay olur zaten, havaray demenin anlamı olmazdı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Oca Çrş, 2017 15:55

Engin Y yazdı:
Engin Y yazdı:Bu arada, 14 Aralık'ta yapılması düşünülen metro hatlarının ihalesi, 2 Ocak 2017'ye ertelenmiş..
Başka bir ihaleyi aratırken, tesadüfen http://www.turkihale.com sayfasına denk geldim..
Ertelendiğini gördüm..

İSTANBUL METRO PROJELERİ : 6 Ayrı paket ihalede teklif alım tarihi 2 OCAK 2017’ye ertelendi !
Yine ertelenmiş.. http://www.turkihale.com

İSTANBUL METRO PROJELERİ : 6 Ayrı paket ihalede teklif alım tarihi 20 OCAK 2017’ye ertelendi !
http://www.turkihale.com adresine göre Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt metro ihalesi iptal edilmiş..

Diğer 5 metro hattının ihalesi, 3 Mart'a ertelenmiş..

İSTANBUL METRO PROJELERİ : 5 ayrı paket METRO ihaleleri 3 MART 2017’ye ertelendi !

İBB Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt METRO Hattı İnşaat & Elektromekanik İşleri İhalesi İPTAL edildi !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Çrş, 2017 18:17

Çok iyi yaaa :) şu iptal ve erteleme gerekçelerini çok merak ediyorum, bir ihale neden durmadan iptal edilir?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Cum, 2017 08:56

Arkadaşlar bir konuda fikirlerinizi merak ediyorum, malum istanbulda projeden geçilmiyor, ibb bu projeleri tabii ki elindeki bir takım verilere göre tasarlıyor ve planlıyor. Burada vatandaş nezdinde ortaya çıkan sıkıntı, ihale ve imalat sürecindeki öncelik sıralaması. Bu konuda bizler pek bilgi sahibi değiliz, öncelikler neye göre planlanıyor bilmiyoruz, hatta resmi olarak yayınlanmış bir öncelik listesi var mı ben onu da bilmiyorum. Benim öğrenmek istediğim sizlerin düşüncesi nedir, genel olarak proje isimlerini alt alta dizdiğimizde sizce inşaat öncelik sırası nasıl olmalıdır, her bir hat için yanına var ise küçük gerekçelerinizi de yazarsanız memnun olurum.

Şöyle aklıma gelen hatları bir listeleyeyim, unuttuğum olursa eklersiniz;

Yenikapı-Sefaköy M
Sefaköy-Beylikdüzü M
Kadıköy-Kazlıçeşme M
Söğütlüçeşme-İncirli M
Kadıköy-Sultanbeyli M
İstinye-Ayazağa M
Beşiktaş-Sarıyer M
Üsküdar-Beykoz M
Seyrantepe-Gazi Mah. M
Vezneciler-Mescidi Selam M
Halkalı-3.Havalimanı M(B?)
Yenibosna-Giyimkent M
Avcılar-Ambarlı-Beylikdüzü M
Avcılar-Esenyurt-Beylikdüzü M
Avcılar-Avcılar Sahil F
Hisarüstü-Aşiyan F
Eyüp-Bayrampaşa T
Şirinevler-Mahmutbey T
Başakşehir-Olimpiyat T
Altunizade-Çamlıca M
Havaray Projeleri H (isim isim ayırabilirsiniz)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Şub Cum, 2017 12:19

Abi,

Bence en önemlisi, Söğütlüçeşme-İncirli ile Yenikapı Sefaköy-Beylikdüzü..
Bu ikisi yapılırsa, metrobüs büyük ölçüde rahatlar, hatta metrobüsün gerekliliği sorgulanabilir..

Metrobüsü pek kullanmıyorum, bu metroları da pek kullanmayacağım, ama bence bu iki hat çok önemli..

Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz hatları da Boğaz kenarındaki otobüs hatlarını bitirecekleri için önemli olacaktır..

Kendi işime yarayacağı için Seyrantepe-Gazi hattını isterim..

Tabii önce inşaatı devam edenleri (M3 uz., M4 uz., M5, M7, M8, M9, Eminönü-Alibeyköy) ve ihalesi Mart'ta yapılacakları (M1b uz., M3 uz., M4 uz., M5 uz., Göztepe-Ataşehir) en geç 2021'de bitirmeleri gerek ki bu yukarıda saydıklarım için de 2024-2025 gibi tarihler düşünebilelim..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 03 Şub Cum, 2017 16:25

Bence en önemlisi, Söğütlüçeşme-İncirli ile Yenikapı Sefaköy-Beylikdüzü..
Bu ikisi yapılırsa, metrobüs büyük ölçüde rahatlar, hatta metrobüsün gerekliliği sorgulanabilir..
Kesinlikle katlıyorum.

Daha önce de defalarca kez buradan yazdım.İstanbul için en acil en çok ihtiyacın olduğu hat kesinlikle Metrobüs Hattının hemen altına yapılacak olan metro sistemidir.Aslında her şey çok güzel başlamıştı 8) Beylikdüzü -Söğütlüçeşme arasına metro projei yapılması düşünülüyordu.Ta ki 2011 yılında seçimlere kısa bir süre kala açıklanan ve asrın projesi olarak nitelendirilen Kanal İstanbul Projesinin ortaya çıkması ile herşey darmadağan oldu.Aradan 6 yıl geçmesine rağmen ne Kanal İstanbul projesi ile ilgili bir çivi çakıldı ne de Beylikdüzü-Söğütlüçeşme hattı ile ilgili bir çalışma yapıldı.Bana göre asrın projesi Beylikdüzü-Söğütlüçeşme arasına yapılacak bir metro hattı idi.Hatta o zamanlar "I Have Dream" başlıklı bir yazı yazarak konuyu gündeme getirmiştim.Tekrar okumak isteyenler http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 290#p38290

Bugün bu yazıyı yazmamın nedeni ise şu : İki gündür akşam iş çıkışlarında metrobüsü kullanıyorum.Normalde çok nadir kullanırım ama son 2 gündür mecburen metrobüse biniyorum.Tesadüf mü bilmiyorum ama iki gün üst üste metrobüs içinde tartışma çıktı ve insanlar nerdeyse birbirlerine vuracaklardı.Sebep ise metrobüsün kalabalık olmasından dolay yaşanan yer tartışmaları.Tabi ki kadınların ister istemez yaşadığı zorlukları da söylemek lazıçİstanbul'da kadın olmak zor ama Metrobüs içinde kadın olmak daha zor.Bu tartışmaların bana denk gelmesi tabi ki tesadüf ama daha metrobüe binmek için metrobüsün kapılara yanaştığında insanların binemeye çalışırken ki hallerini görünce insanlığımdan utandım.Bir insan nasıl kendine bunu yapabilir diye düşündüm ama sonra her gün bu yolu kullananan insanların yerine kendimi koyunca muhtemelen bende böyle olurum diye düşünüyorum.Metrobüs zamanında çok güzel ve akıllı bir proje idi ama artık zamanı doldu ve acilen metroya çevrilmesi gerekiyor.Her geçen gün değil her geçen dakika zarar.Zaten yapımına başlansın herhalde 2-3 sene içinde kendi maliyetini karşılar.İnanılmaz kalabalık.

Metrobüs içindeyken şunu düşündüm.Trafik içinde yaşanan sorunların nedeni ülkeyi yönetenlerin toplu taşıma kullanmamaları.Yani bizi yöneten insalar her gün sabah ve akşam toplu taşıma ile gidip-gelseler o yaşanan trajediyi görseler kesinlikle bu işe al atıp en kısa sürede çözüm üretirler.Ama içinde olmadıkları her gün metrobüs veya diğer hatlarda yaşanan trajedileri görmedikleri için çözüm üretemiyorlar.Metrobüs çözüm olmaktan çıktı ve kapasitesini aşarak sorun olmaya başladı.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen mutlui » 03 Şub Cum, 2017 20:59

Yazdığınız her şeye katılıyorum. Ayrıca bence M7 hattı Kabataş'tan Şişhane'ye değil de Marmaray'a kadar uzatılmalı. Bu şekilde Avrupa yakasının kuzey kısmında oturanlar üç katlı tünel (ne saçma bir fikir!) daha yapılmadan yada onu kullanmadan karşıya geçebilirdi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 04 Şub Cmt, 2017 22:34

ben iki boğaz geçişine (İncirli'de biten ve Kazlıçeşme'de biten) öncelik verilmesi gerektiğine inanmakla beraber İUAP (2011) raporunda öncelik konusunda bir skala olduğunu hatırlıyorum, o da şöyle bir şey,
Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 05 Şub Pzr, 2017 17:13

Kısa vadede başlaması gerekler
Yenikapı-Sefaköy M
Sefaköy-Beylikdüzü M
Kadıköy-Kazlıçeşme M
Söğütlüçeşme-İncirli M
Eyüp-Bayrampaşa T
Kadıköy-Sultanbeyli M
Halkalı-3.Havalimanı M(B?)
Orta vadede başlaması gerekenler
İstinye-Ayazağa M
Yenibosna-Giyimkent M
Avcılar-Ambarlı-Beylikdüzü M
Vezneciler-Mescidi Selam M
Hisarüstü-Aşiyan F (Beşiktaş Sarıyer metrosu ile eşzamanlı da yürütülebilir ayrıca bu hatla birlikte Aşiyan sahile de ufak bir iskele yapılsa çok faydalı olabilir)
Havaray Projeleri H (havaray konusunda bir bilgim yok bunun buluduğu yere çok takılmayın)
Uzun vadede başlaması gerekenler
Şirinevler-Mahmutbey T
Beşiktaş-Sarıyer M
Üsküdar-Beykoz M
Avcılar-Esenyurt-Beylikdüzü M
Avcılar-Avcılar Sahil F
Seyrantepe-Gazi Mah. M
Başakşehir-Olimpiyat T

Bütün hatlar bittikten sonra başlayabilecek kadar lüksler :D
Altunizade-Çamlıca M



Arada bir kaç hattın yeri yanlış olabilir

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 06 Şub Pzt, 2017 09:11

Artık klasikleşmiş olan "Metrobüs yoluna araç girdi" başlıklı kazalara bir yenisi daha eklendi.Bu kaza soncunda bir kez daha gördük ki Metrobüs artık güvenli bir toplu taşıma aracı değil.Nerdesye her ay bu tür kazalara denk geliyoruz.İBB veya AYGM bu işe acil el atmalı ve Metrobüs sistemnin altına raylı sistem metro yapımına başlanmalı.Şanslıyız kı bu tür kazalar genellikle yaralanmalı atlatılıyor.Allah korusun ciddi bir kaza sonrası çok geç olabilir.Hızlı,güvenli ve çevreyi koruyan metro acilen başlatılmalı.

Kaynak : http://www.rayhaber.com/2017/02/metrobu ... -carpisti/

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön