ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Prş, 2017 10:13

Ön yeterlilik bir an önce açıklansa da yapım ihalesine çıkılsa bari, ortalık inşaattan geçilmeyecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.02 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Nis Cmt, 2017 13:46

decimus yazdı:1-Kirazlı-Halkalı : Makyol+Astur+İçtaş+Kalyon 2.414.401.632.00 TL
2-Başakşehir-Kayaşehir : Özgün+Söğüt İnşaat+Şenbay 969.114.610.29 TL
3-Çekmeköy-Sultanbeyli : Doğuş+Özaltın+Yapı Merkezi 2.342.385.741.09 TL
4-Kaynarca-Tuzla : Alarko+Cengiz 1.613.815.000.00 TL
5-Ümraniye-Göztepe : 2.469.924.400.00 TL
Temel atmalar yapılsa da başlıkları açsak :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Nis Cmt, 2017 15:55

M7 Mahmutbey-Esenyurt uzatması için yapım ihalesi tarihi belli oldu mu?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Nis Pzt, 2017 13:19

Esat yazdı:
decimus yazdı:1-Kirazlı-Halkalı : Makyol+Astur+İçtaş+Kalyon 2.414.401.632.00 TL
2-Başakşehir-Kayaşehir : Özgün+Söğüt İnşaat+Şenbay 969.114.610.29 TL
3-Çekmeköy-Sultanbeyli : Doğuş+Özaltın+Yapı Merkezi 2.342.385.741.09 TL
4-Kaynarca-Tuzla : Alarko+Cengiz 1.613.815.000.00 TL
5-Ümraniye-Göztepe : 2.469.924.400.00 TL
Temel atmalar yapılsa da başlıkları açsak :)
Alarko Holding'in Cuma akşamı KAP’a gönderdiği duyuruya göre aynı gün sözleşme imzalanmış..

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/601232

Bağlı Ortaklıklarımızdan Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş.'nin %50 hisseye sahip olduğu ortak girişim, 14.04.2017 tarihinde imzalanan sözleşme ile ‘'Kaynarca – Pendik - Tuzla Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri'' projesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi Anadolu Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü'ne karşı taahhüt etmiştir.
Taahhüt edilen söz konusu işe ilişkin toplam sözleşme bedeli (KDV hariç) 1.613.815.000 TL'dir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzt, 2017 13:24

Güzel haber, o kesimi de M4 uzatma etapları içerisinde değerlendireceğiz. SGH kısmı M4A, İçmeler kısmı M4B olur büyük ihtimal ile.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Nis Pzt, 2017 13:35

Alarko'nun şu anda inşaatı devam eden başka projesi var mı abi?
M2'yi yaptılar..
M6'yı yaptılar..
Sefaköy Havarayı'nın ihalesini kazandılar..
Bir de bunu kazanmışlar..
Başka metro inşaatı yok galiba..

Alarko ve Cengiz de ilginç bir ikili..
Cengiz genelde Limak, Kolin ve Kalyon'la ortaklaşa giriyor altyapı işlerine..
Alarko ile Konya merkezli Meram Elektrik Dağıtım'da ortaklar..
Bir de Cenal diye elektrik üretim şirketleri var, Karabiga'da 1.320 MW gücünde, ithal kömür yakıtlı elektrik santrali kurmayı hedefliyorlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzt, 2017 13:35

M7 nin komple E+M işi Alarko da

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Nis Pzt, 2017 13:38

Esat yazdı:M7 nin komple E+M işi Alarko da
Aaa, doğru ya..
Hem komple E+M işi, hem de Mecidiyeköy-Kabataş arasının inşaat işleri onlarda..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 18 Nis Sal, 2017 08:57

Bir de Cenal diye elektrik üretim şirketleri var, Karabiga'da 1.320 MW gücünde, ithal kömür yakıtlı elektrik santrali kurmayı hedefliyorlar..
Ben bizim devleti bir türlü anlamıyorum. Ülkenin havası en temiz iki noktasından biri olan Biga nın dibine devasa kömür kullanan termik santral yapıyoruz. Bartın'da daha önce yine aynı şey oldu. Deniz kıyısına yakın ve ormanlık olan yerlere kömür santralı dikme hastalığımız var sanki. Güzelim ormanların ve bölgenin içine edecekler yine...Bir sürü çölleşmeye yüz tutumuş arazi var, oralarda güneş pili tarlaları yap ordan al enerjini, niye ülkenin ve insanların ciğerlerini mahvediyorsun.
Bu gidişle Çinliler gibi temiz havayı tüpte satın alıp koklayacağız!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Nis Sal, 2017 11:38

Abi,

Yakıt ithal kömür olunca, mecburen deniz kenarına yapıyorlar.. Genelde bu santraller için uygun konum, zaten sanayi ile mahvedilmiş İskenderun Körfezi gibi yerler, ama bu Karabiga'yı asıl İÇDAŞ adlı şirket mahvetti..

Gerçi hükûmetin son birkaç yıldır yerli yakıtı ön plana çıkarmasıyla, yerli kömürden üretilen elektriğe alım garantisi verildi ve ithal kömüre vergi konuldu.. Mevcut kapasite fazlası nedeniyle, Cenal'in yeni santralinin uzun bir süre faaliyete geçemeyeceğini düşünüyorum..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 18 Nis Sal, 2017 12:14

İÇDAŞ ın santralde kömür santrali mi yoksa doğal gazlamı çalışıyor?
Neyse, bu başlığın konusundan saptırmayalım :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-RS.02 » İstanbul' da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Nis Sal, 2017 16:08

Özgür Türkler yazdı:İÇDAŞ ın santralde kömür santrali mi yoksa doğal gazlamı çalışıyor?
Neyse, bu başlığın konusundan saptırmayalım :)
Kömür abi.. Onlar santral yaparken, hem ithal kömüre vergi yoktu, hem de elektrik fiyatları daha yüksekti..

Şimdi ise kapasite fazlası yüzünden elektrik fiyatları düşük ve ithal kömürle elektrik üretimi tukaka oldu..

Diyerek, off-topic parantezimizi kapatalım :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön