ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Neden Üsküdar-Harem deniliyor, bunun Kadıköy'e kadar uzaması gerekmez mi? En azından Haydarpaşa da yapılacak Gar'a kadar??
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
tramvay hattı denilen kadıköy-moda kapasitesinde bir şey olabilir, büyük beklentiye girmeyin.Özgür Türkler yazdı: ↑18 Mar Çrş, 2020 10:20Neden Üsküdar-Harem deniliyor, bunun Kadıköy'e kadar uzaması gerekmez mi? En azından Haydarpaşa da yapılacak Gar'a kadar??
Mehmet'in yine okuduklarını doğru anladığından emin değilim, ben düzeltmekten bıktım
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Hangisi ? Bu 4'ü kesin, diğerleri tahmin.
1-Üsküdar-Harem Tramvay Hattı
2-Eyüp-Bayrampaşa Tramvay Hattı
3-Hacıosman-Sarıyer Metro Uzatma Hattı
4-Sefaköy-Beylikdüzü
Tahmin yaparken, çıkış noktam, çalıştay videosu, haritası, yapılan beyanatlar, bütçeler, bakanlık hatları ve stratejik plandaki km bilgilerini baz alıyorum. Ortaya bu sonuç çıkıyor.
1-Taksim-Okmeydanı
2-Üstbosancı-Söğütlüçeşme
Çalıştayda söylenenlere göre İBB 2030-2040 vizyonundaki hatlar şöyle:
Kartal Sahil-E5-Uğur Mumcu
Maltepe-Başıbüyük-Samandıra
İMES-Hastane
Ambarlı-Hadımköy Sanayi
Sabiha Gökçen-Tuzla OSB
İstinye-Kağıthane
Altunizade-Kavacık
Yenibosna-Tekstilkent
Bakanlığın yapmayı düşündüğü hatlar ise 2024-2029 dönemine atılmış gibi. Araştırmalarıma göre Vezneciler-Fenertepe hattı da bakanlığa düşebilir. Havalimanı ile bağlantılı tüm hatları bakanlık ütleniyor. Vezneciler-Havalimanı gibi seçenek gündeme gelebilir. Kayaşehir-Fenertepe ve Fenertepe-Arnavutköy bölümleri bu yüzden iptal edildi. halkalı-Havalimanı ve Vezneciler-Havalimanı diye harmonize bir şeyler olacak gibi.
1-Üsküdar-Harem Tramvay Hattı
2-Eyüp-Bayrampaşa Tramvay Hattı
3-Hacıosman-Sarıyer Metro Uzatma Hattı
4-Sefaköy-Beylikdüzü
Tahmin yaparken, çıkış noktam, çalıştay videosu, haritası, yapılan beyanatlar, bütçeler, bakanlık hatları ve stratejik plandaki km bilgilerini baz alıyorum. Ortaya bu sonuç çıkıyor.
1-Taksim-Okmeydanı
2-Üstbosancı-Söğütlüçeşme
Çalıştayda söylenenlere göre İBB 2030-2040 vizyonundaki hatlar şöyle:
Kartal Sahil-E5-Uğur Mumcu
Maltepe-Başıbüyük-Samandıra
İMES-Hastane
Ambarlı-Hadımköy Sanayi
Sabiha Gökçen-Tuzla OSB
İstinye-Kağıthane
Altunizade-Kavacık
Yenibosna-Tekstilkent
Bakanlığın yapmayı düşündüğü hatlar ise 2024-2029 dönemine atılmış gibi. Araştırmalarıma göre Vezneciler-Fenertepe hattı da bakanlığa düşebilir. Havalimanı ile bağlantılı tüm hatları bakanlık ütleniyor. Vezneciler-Havalimanı gibi seçenek gündeme gelebilir. Kayaşehir-Fenertepe ve Fenertepe-Arnavutköy bölümleri bu yüzden iptal edildi. halkalı-Havalimanı ve Vezneciler-Havalimanı diye harmonize bir şeyler olacak gibi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
Ben sana bir cam küre göndereyim, bir dükkanda kahve falı ile birlikte iyi iş yaparsın
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
MALTEPE MEYDANI'NA "DİKEY" METRO
Kafeler kapalı İş yapamayız. Biz yine raylı sisteme devam edelim. Pelin Hn, 4 hattı söyledi. Geri kalan 2 hat daha var ama hangisi? Aynı mülakatta "Meydanları metrolarla buluşturuyoruz" temalı bir açıklama daha vardı.
Bu kapsamda Taksim Meydanı Kentsel Tasarım Yarışması açıldı. Bunlara istinaden, Taksim-Okmeydanı Metrosu'nun 2023'e kadar projelerinin tamamlanıp, ihale aşamasına gelebileceğini ön gördüm. Zaten Şişhane-Seyrantepe raylı sistem etüdü devam ediyordu. Bu hattı biraz revize ederek Şişhane yerine Taksim'e çevrildiği anlaşılıyor. Stratejik Planda 2023 için 5.4 km yeni ihale yazıyordu. Taksim-Okmeydanı için olabilir.MEYDANLAR METROLARLA BULUŞUYOR
İstanbul’un meydanlarına raylı sistemlerle erişilmesini çok önemseyen İBB, metro projelerinin ulaştığı bu alanlarda çok önemli çevre düzenleme çalışmaları yapacak. İstanbul’da raylı sistem uzunluğu artıp metrolar rayına girerken, kentin meydanları da güzelleşecek. ‘Mutlu İstanbullular’ için şehri daha verimli kullanacak bir vizyon ortaya konulacak. Bu kapsamda; Kadıköy, Kabataş ve Mecidiyeköy meydanları ile ilgili düzenleme projeleri ele alınıyor. Eminönü-Alibeyköy Tramvayı tamamlanırken Eminönü Meydanı’nın ve Haliç sahilinin çevre düzenlemesi de yapılacak. Bu bölge için mimari bir yarışma düzenleyen İBB, sahilden giden tramvay hattının her iki kısmında tarihi dokuyu daha çok göz önüne çıkartacak, vatandaşların denizle buluşacağı rekreasyon alanları tasarlayacak.
https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/3 ... t-2020.pdf
Kadıköy-Bostancı tramvay etüdünün de zaten olduğunu biliyoruz, onu da biraz revize edip 2024'e kadar hazır edebilirler. Tabloda 5 km yazıyordu. Diğer bir olasılık da, Maltepe-Samandıra Hattı olabilir. İstanbul'da 2 ana miting meydanı var. Yenikapı AKP ile Maltepe CHP ile özdeşleşti. Başkan İmamoğlu, seçimi kazanınca Maltepe'de miting yaptı. Manevi anlamı var. Yenikapı'ya 3 metro giderken Maltepe'ye de gitmeli. Eşitlik ilkesi. Bu yüzden Maltepe-Başıbüyük Havaray Projesi revize edilerek, daha kuzeye uzatılıp M5 Samandıra ile buluşacak şekilde proje hazırlanıyor.
Sonuç:
1-Taksim-Okmeydanı
2-Üstbostancı-Söğütlüçeşme
3-Maltepe-Başıbüyük-Samandıra
4-Kartal Sahil-E5-Uğur Mumcu
5-İMES-Hastane
6-Ambarlı-Hadımköy Sanayi
7-Sabiha Gökçen-Tuzla OSB
8-İstinye-Kağıthane
9-Altunizade-Kavacık
10-Yenibosna-Tekstilkent