1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 26 Şub Prş, 2015 18:20
gönderen Esat
Ben önerdikleri şeyleri sağlıklı pek sağlıklı bulmadım, en azından o linktekileri sucukçu Memet efendi külliyatına benziyor :D tabii ki küçümseme anlamında değil, ortaya bir fikir konmuş konmamış değil ama istenen ne? Metromu Marmaray' ın geliştirilmesi mi, onu ortaya koymamışlar, sürekli olarak Marmaray ile bağlantılı şeylerden bahsedilmiş ama hep metro denilmiş? Bu yüzden böyle söylüyorum yoksa her fikir bir şekilde değerlidir, bu sektörde tek gördüğüm benim fikriyatımın değersizliği :)

Bu arada haber sitelerinde şöyle bir reklam çıkıyor ara sıra, sanırım bu yarın Başbakan ile UDH Bakanının açıklayacağı proje detayları ile ilgili olsa gerek, hadi hayırlısı.

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 11:27
gönderen Esat
Projenin YİD olarak yapılması planlandığı açıklandı, bana göre projenin en zor tarafı bu olacak gibi. Karayolu tünelinin Hasdal kavşağından Ümraniye Çamlık bölgesine ulaşacağı, metronun ise Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme projesi değil, Söğütlüçeşme-İncirli olarak planlandığı açıklandı.

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 12:01
gönderen Uğur
İncirli Söğütlüçeşme zaten belediye tarafından inşa edilecekti. Keşke bakanlık Kadıköy-Zeytinburnu projesini üstlenseydi.

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 12:14
gönderen Esat
Uğur yazdı:İncirli Söğütlüçeşme zaten belediye tarafından inşa edilecekti. Keşke bakanlık Kadıköy-Zeytinburnu projesini üstlenseydi.
? Boğaz metro geçiş projelerinin tamamı İBB nin zaten, İBB projeleri yapıp inşaat işini UDH ya bırakıyor, dolayısı ile burada UDH insiyatifi ele alarak "boğaza bir tüp geçit olacaksa bunun metrosu da bu olacak" dedi, ben olayı böyle okuyorum. Yani İBB tüp geçit inşa etmeyecekti, projeyi zaten UDH ya devredecekti, işin içine YİD i katabilmek adına karayolu projesi de entegre edildi, diğer türlü kimse metro işine girmiyor çünkü.

Burada YİD in içeriği ne olacak göreceğiz, muhtemelen yine bir kısım kesin para teminatı ile karayolunun işletmesi yapana verilecek, metro işletmesi İBB ye devredilecektir ama İBB de geçen her tren için tüneli inşa eden firmaya bir ödeme yapacaktır, benim kafamda böyle bir şey canlanıyor.

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 18:27
gönderen Edil Arda
Resim

Resim

Güzel mantıklı bir proje,
ancak mantıklı olmayan 3. havaalanı ve 3. köprü odak alınarak yapılması ayrı bir konu tabi.

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 19:23
gönderen Anatolian
Metro güzergahı harika olmuş, İncirli'den sonrası da M8 olursa artık metrobüse gerek kalmaz. Ama nereden baksan en iyi ihtimalle 15-20 senesi filan vardır bunun :cry:

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 19:45
gönderen Esat
Incirliden sonrasi m2 arkadaslar, en azindan su anda oyle, diger taraftan ben israrla metro degil banliyo olmali diyorum. Gayrettepe de 2 ye ayrilarak 3. Limana gidecek proje ile de birlestirilmeli. Boylece;
Gebze-Halkali
SGH-AHL
SGH-3.Liman
Haydarpasa-Kazlicesme
Haydarpasa-3.Liman
Sirkeci-3.Liman
Ayrilik Cesmesi-Kazlicesme Ring

Isletmeleri yapilabilir, bu da tadindan yenmez. Metro deyip isi buyuk gostermeye calismanin anlami yok proje zaten dev. Sirf adina BANLIYO demekten korkuldugu icin marmaraya hat no ya da tanim verilemeyen bir ulkedeyiz. :)

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 20:26
gönderen Edil Arda
haberlerde metro olarak gördüm ben ama metro değilse çok sevinirim tabi :)

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 20:59
gönderen kenanmar
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 21:30
gönderen Esat
Edil Arda yazdı:haberlerde metro olarak gördüm ben ama metro değilse çok sevinirim tabi :)
Metro olarak aciklandi, mevcut metro projesini kullanacaklar. Gercine farkeder tunel kurtardiktan sonra marmaray vagonlarida gecerdi. Devletlu iyisini bilir ne diyelim.

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 21:45
gönderen Uğur
Edirnekapı ne zamandan beri Haliç'in diğer tarafında :)? Bir de ben bağlantıları kaçırdım Hasdal dışında başka yerde girişi var mı Avrupa'da?

Gönderilme zamanı: 27 Şub Cum, 2015 22:23
gönderen kenanmar
Bence bu karayolu ve metro projesi;
Bahçeşehir - Başakşehir - Sultangazi - Hasdal << Boğaz >> Kavacık - Ümraniye - Anadolu Yakası yönündeki bağlantı yolunu bağlamak adına köprü-viyadük-tünellerle Boğaz'ın üstünden bence Maslak - İstinye - Çubuklu Kavacık veya biraz zorlamayla belki Beykoz - Tarabya arasında 4x4, 5x5 şekilde aşmak mümkünken sadece derin, uzun ve maliyetli bir tünelle tüm potansiyeli 2x2 = 4 şeride mahkum eden
TEM otoyolu Bahçeşehir - Mahmutbey - Maslak - Ümraniye - Ataşehir trafiğine olumlu katkısını tam anlayamadığım
III. havalimanına giden yol ve düşünülen metro ve de Gayrettepe - Mecidiyeköy odaklı
Sadece FSM Köprüsü'ne katkı yapacak
Şehir içindeki gelecekte yapılması olası karayolu tünelleriyle de bağlantılı
Ciddi bir parayı yeni bir metro güzergahına ayırmaktansa bi daha bi daha aynı güzergaha para gömen
Metrobüsü raylı sisteme (troleybüs, tramvay) çevirme tartışmalarını kökünden bitiren
Metrobüsü de kaldırıp ekstra 2 şerit daha kazandıran cinsten

Aklıma takılan sorular
- Vaad 40 dk'da S.çeşme - İncirli muhtemelen buna yakın bir süredir. Merak ettim Altunizade - Zincirlikuyu arası bu metroyla mı yoksa standart bir günde Metrobüs'le mi daha hızlı gidilebilir?
- Metro olarak Söğütlüçeşme - Uzunçayır arasındaki Kurbağılıdere'yi nasıl aşacaklar, çünkü Kadıköy - Kartal metrosunda Ünalan ve Göztepe istasyonları için özellikle
Kurbağalıdere sorun olmuştu diye biliyorum, yanılıyorsam beni düzeltin.
- Madem ki epey derinden gidecek örneğin Uzunçayır'da Kadıköy - Kartal metrosunun üstünden mi altından mı geçecek?
- Şu anda Mecidiyeköy'de 2 metro olacağı kesi 3.sü boş alanı az Mecidiyeköy'ün neresine çıkış verecek?
- Vatan Cad. ve Ulubatlı metro istasyonuyla entegre olur mu? M1 ve bu metro nasıl konumlanır?
- Sefaköy - İncirli hattı Yenikapı'nın mı yoksa bu hattın mı devamı olmaya daha uygun?
- Bu metronun depo sahası neresi olur?
- Herkes delme tüneli düşünmüş ama ben metronun hangi eğim ve şekilde Haliç'in üstünden geçeceğini kestiremedim, çok derinden gelip deniz seviyesine yakın mı geçecek pek anlayamadım.

Resim
Resim