ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Şub Cum, 2015 22:23

İstanbul'un yıllardır var olan ve gün geçtikçe dayanılmaz hale gelen trafik sorununa diğer projelere oranla çok daha ciddi katkısı olabilecek gibi görünüyor.Geçtiğimiz genel seçimler öncesi çok büyük umutlar verilerek asrın projesi sloganı ile "kanal istanbul" projesi açıklanmıştı.Fakat anlatıldığı kadar sükse yapamadı.Bu proje ise gerçekten asrın ve ilklerin projesi olacak gibi görünüyor.Güzergah seçimi çok başarılı.Zaten Esat beyin dediği gibi İBB'nin var olan metro projesine 2019 sonrası için yapımı planlanmış kazlıçeşme-söğütlüçeşme projesinin güzergahını İncirli-Söğütlüçeşme yapılarak Metrobüs yolcularının yaşadığı sıkıntıları aşacaklardır.Ayrıca FSM koprusu üzerinde oluşan yükü de Ümraniye-Kağıthane arasına yapılacak karayolu tüneli ile çözecekler.Bence çok yerinde bir seçim olmuş karayolu tüneli güzergahı.

Bu projenin YİD ile yapılacak olması metro konusunda soru işaretleri getiriyor.

Burada YİD in içeriği ne olacak göreceğiz, muhtemelen yine bir kısım kesin para teminatı ile karayolunun işletmesi yapana verilecek, metro işletmesi İBB ye devredilecektir ama İBB de geçen her tren için tüneli inşa eden firmaya bir ödeme yapacaktır, benim kafamda böyle bir şey canlanıyor.
O zaman iki ayrı ihale yapılması gerekir.Çünkü 14 istasyonluk metro ve 31 km'lik tünel açan firma işletmeyi kendi yapmayacaksa hakediş üsülü ihale edilir.Şuan yapılan hatlar gibi.Ama yok tüm proje tek seferde ve YİD modeli ile yapılırsa işi alan firma metroyu kullanan her insandan parasını ister.Bunlar tabi tahminler şuan.Projenin detayları için PDF oluşturulmuş merak edenler için link : http://www.udhb.gov.tr/images/kurumsal/3kbit.pdf








Resim

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 28 Şub Cmt, 2015 04:12

"Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli" projesi benim bitirme ödevim olsa ve ben orta kata demiryolu hattı koymuş olsaydım, muhtemelen danışman hoca beni sittin sene mezun etmezdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Cmt, 2015 12:31

Uğur yazdı:Edirnekapı ne zamandan beri Haliç'in diğer tarafında :)? Bir de ben bağlantıları kaçırdım Hasdal dışında başka yerde girişi var mı Avrupa'da?
Açıkçası sunum çok özenli değildi, konuşma metinlerindeki hatalardan tutunda, reelde gerçekten büyük bir projeyi "tünelde yangın algılama sistemi de olacak" a indiren ifadeler maalesef yakışmadı. Ben bu sunumda hakikatli bir haber patlaması beklerdim ama öyle olmadı. Bu aceleye getirilmiş sunum nedeni ile de senin de gördüğün gibi içerik ve bilgi hataları da geldi Edirnekapı tabii ki orada değil :) Karayolu bağlantısı içinde Hasdal ve Ümraniye Çamlık dile getirildi bunun yanında başka giriş çıkışlardan bahsedilmedi ama unutmayalım "ÇEYİZ YOLDA DİZİLİR"
decimus yazdı:O zaman iki ayrı ihale yapılması gerekir.Çünkü 14 istasyonluk metro ve 31 km'lik tünel açan firma işletmeyi kendi yapmayacaksa hakediş üsülü ihale edilir.Şuan yapılan hatlar gibi.Ama yok tüm proje tek seferde ve YİD modeli ile yapılırsa işi alan firma metroyu kullanan her insandan parasını ister.
Dükkan içinde dükkan olmaz hocam :) Bu işin mantıklı bir tarafı olması isteniyor ise dediğin gibi iş ikiye bölünmelidir.
1. Karayolu Tüneli + Boğaz Tüneli + Metro Tüneli Bağlantıları
2. Metro İnşaatı

İhale tekniğinde ve kanunda bir yolu var ise 1. bölüm YİD 2. bölüm ise normal inşaat şeklinde inşa edilmeli. Sonrasında UDH hattı İBB ye devreder, İBB de daha önce yapılan gibi parasını yavaş yavaş UDH ya öder. Böylece ne şiş yanar ne kebap, ne de kentin toplu ulaşımdaki en büyük sıkıntılarından olan ödeme sisteminin içine yeni bir aktör girmemiş olur.


Kenan senin sorulara şöyle cevap vereceğim :) tek tek alıntılamayayım dedim, kusura bakma.
kenanmar yazdı:- Vaad 40 dk'da S.çeşme - İncirli muhtemelen buna yakın bir süredir. Merak ettim Altunizade - Zincirlikuyu arası bu metroyla mı yoksa standart bir günde Metrobüs'le mi daha hızlı gidilebilir?

Bence Metrobüs ile, çünkü bu işin sonrasında ortaya derin istasyondan yüzeye çıkış problemi ortaya çıkacak. Veznecilerde perondan yüzey 6 dk :) ona göre düşün metrobüs 6 dk. da ne kadar yol yapıyor (ortalama ölçümlerime göre 2 durak arası 2 dk. gibi sürüyordu, köprü durumu hariç tabii)

- Madem ki epey derinden gidecek örneğin Uzunçayır'da Kadıköy - Kartal metrosunun üstünden mi altından mı geçecek?

Altından geçecektir, üstünden geçmesine imkan yok değil aslında ama köprüye doğru inişe geçecek ise burada direkt altından geçmesi uygun olacaktır. Bu durumda yüzeyden 60 m aşağıda ray hattı bulunan bir tünel düşünebiliriz.

- Şu anda Mecidiyeköy'de 2 metro olacağı kesi 3.sü boş alanı az Mecidiyeköy'ün neresine çıkış verecek?

Bu kolay hocam, sadece erişim tünelleri ile diğer çıkışlara bağlantı vermek yeterli. Tabii bahsettiğim şey bu yoğunlukta yolcuyu taşımak değil sadece çıkış vermek, yoksa yapılan hangi istasyon gerçekten gelecekteki yolcu yoğunluğunu göz önüne alıyor ki?

- Vatan Cad. ve Ulubatlı metro istasyonuyla entegre olur mu? M1 ve bu metro nasıl konumlanır?

Entegre olacak diye biliyorum, metro projesinde Vatan diye bir istasyonu var, bu konuda çok spoiler vermek istemem ama şöyle diyelim belki M1 yumurtlar :) yani aktarma Ulubatlı istasyonundan değil de bugün var olmayan bir istasyondan olabilir

- Sefaköy - İncirli hattı Yenikapı'nın mı yoksa bu hattın mı devamı olmaya daha uygun?

Bana göre bu hattın devamı olmalı, böylece metrobüsteki korkunç yoğunluk tekrar aktar kaktır derdi olmadan çözülmüş olacak, yani bu hattın nihai bitişi Beylikdüzü olmalıydı. Ama planlar M2 nin Sefaköy sonrasında ise Beylikdüzü ne uzatılması yönünde, bana göre yanlış, geçen de yazdım yıllar önce M1 in AHL ye gitmek için kulağı tersten göstermesi gibi.
Talep buradan (Avcılar-Sefaköyden) Mecidiyeköy yönünde o zaman niye insanlar İncirli de bu hatta aktarma yapsın? Ya da neden yolunu Yenikapı üzerinden uzatsın? Ama yine başkalarının terk ettiği şeylere yeni sarılıyoruz, ortak metro işletmeleri! ortaya M2A - M2B - M2C çıkarsa şaşırmam.


- Herkes delme tüneli düşünmüş ama ben metronun hangi eğim ve şekilde Haliç'in üstünden geçeceğini kestiremedim, çok derinden gelip deniz seviyesine yakın mı geçecek pek anlayamadım.

Deniz seviyesine yaklaşmasına gerek olduğunu düşünmüyorum. Zaten Gayrettepe-Mecidiyeköy istasyonlarının olduğu bölgede oldukça derinden geçecek, aynı doğrultuda gittiği zaman rahatlıkla Haliç i geçecek bir yüksekliği koruyacaktır, yani mevcut Atatürk köprüsünün yüksekliğinde, tabii bu orada istimlak gerektirecek.
asosyalmuhendis yazdı:"Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli" projesi benim bitirme ödevim olsa ve ben orta kata demiryolu hattı koymuş olsaydım, muhtemelen danışman hoca beni sittin sene mezun etmezdi.
:D :) muhtemelen, ama sonra günün birinde bir bakardın senin kabul edilmeyen tezin proje oluvermiş. Bu arada çok oldu görüşemedik, iyi bir çay simit yapmamız lazım. ;)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Cmt, 2015 12:59

Bir de şöyle bir şey kafama takıldı. Resimlerde Altunizade den sonra Kısıklı da da metro istasyonu var ama dökümanda Altunizade den direk boğaza iniyor. Şimdi o ara mesafe 6500 m. Altunizade yükseklik 105m. yapılan istasyon ile güvenlik payı bıraktım burada yapılacak bir istasyon deniz seviyesinden 60 m gibi bir mesafede olacak demektir. Gayrettepe 130 m burada da yeni bir istasyon denizden 80 m gibi bir mesafede olacak demektir.

Soru şu eğim ne olacak? Altunizade istasyonundan boğazın tam orta noktasında tünel 60 metre derinde olacak ise 3250 m mesafede 120 metre inmek ve Gayrettepe ye çıkmak içinde 140 3250 m mesafede 140 metre çıkılacak, şimdi ben mühendis değilim biri bana eğimi hesaplasın :)

Dolayısı ile görseller ile dosyada bir uyuşmazlık var gibi, ya da ben anlamıyorum bilmiyorum. Yani kafama takılan şu, boğazı tüp ya da TBM neyse düz geçecek eyvallah ama o eğimi inip çıkmak için biraz daha dolanması gerekmeyecek mi?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Şub Cmt, 2015 18:58

Esat orası Kısıklı değil de Küçüksu olabilir, tabii o bile nokta atışı değil muhtemelen orası Bosna Bulvarı Ata Sitesi Güzeltepe konumunu belirtiyor. Daha önceki boğaz geçişli metro güzergahlarında da oraya doğru bir istasyon konumlandırılıyordu.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 05 Mar Prş, 2015 10:02

Bir sürü soru işaretleri var kafamda. Mesela eğim nasıl hallolacak?(Esat ile aynı şeyi düşünmüşüz) Perpa da metro entegrasyonu gösterilmiş ama bildiğim kadarıyla oradan planlanan bir metro yok :) Çağlayan olabilir belki ama orada da E5 i izleyecekse bu yeni metro Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu ile arasında 500 metre mesafe olur, biri adliyenin sağından biri solundan geçecektir. En iyi ihtimal Mecidiyeköyde entegrasyon herhalde... Resimdeki uzaklıklar kuş uçuşu olsa ve S çizerek hat boyunu uzatıp eğimi düşürmeye çalışabilirler diye düşünüyorum. 6500 metre kuş uçuşu ama S çizerse o mesafe 8000 olur :) yani 4000 metrede deniz yüzeyinden 110 metre aşağıya inilecek demektir , tabi deniz tabanının topoğrafik yapısının V şeklinde olduğunu farzedersek böyle, yoksa sahilde bu derinlik başlar! Küçüksu istasyonu Deniz yüzeyinden 30 mt aşağıda olsa kalır 80 metre (Altunizade ile Küçüksu arası mesafe ve kot farkını bilmiyorum, oradaki eğimi de düşünmek lazım tabi...). Basit matematikle %2 eğim yapar, ben normalini bilmiyorum ama %2 eğim fazla bir eğim olmuyor gibi , hadi S çizmiş hali 6500 mt olsa %2,5-%3 oldu diyelim eğim, kurtarır mı??? Eğimi kurtarıcaz diye derin istasyonlar yapınca da Sirkeci Marmaray istasyonu gibi erişim sorunu olmayacak mı???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzt, 2015 10:29

Bu video da bazı detaylar var güzergah hakkında

http://www.youtube.com/watch?v=wF-V1uOsd08

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Pzt, 2015 10:35

Özgür senin mesajlarına da alıntı içerisinde cevap vereceğim, daha doğrusu düşüncelerimi aktaracağım
Özgür Türkler yazdı:Perpa da metro entegrasyonu gösterilmiş ama bildiğim kadarıyla oradan planlanan bir metro yok :)

Mecidiyeköy bağlantısı nasıl olacak bende çok merak ediyorum açıkçası, Gayrettepe bağlantısında bu hattın istasyonu mevcut istasyonun kuzeyinde kalacaktır diye düşünüyorum

Çağlayan olabilir belki ama orada da E5 i izleyecekse bu yeni metro Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu ile arasında 500 metre mesafe olur, biri adliyenin sağından biri solundan geçecektir. En iyi ihtimal Mecidiyeköyde entegrasyon herhalde...

Hem Gayrettepe hem Mecidiyeköy entegrasyonu var olarak lanse edildi, Gayrettepe de M2 nin altından geçecek tamam ama Mecidiyeköy' de nasıl olacak? M7 zaten M2 nin altından geçiyor, işte burada keşke çok hatlı çok peronlu tek kat bir istasyon inşa edilse de tek seferde bu iş halledilebilse

Resimdeki uzaklıklar kuş uçuşu olsa ve S çizerek hat boyunu uzatıp eğimi düşürmeye çalışabilirler diye düşünüyorum. 6500 metre kuş uçuşu ama S çizerse o mesafe 8000 olur :) yani 4000 metrede deniz yüzeyinden 110 metre aşağıya inilecek demektir , tabi deniz tabanının topoğrafik yapısının V şeklinde olduğunu farzedersek böyle, yoksa sahilde bu derinlik başlar!

Çizimlerde halen hat doğru geçiyor ama video da şunu gördüm Altunizade' den sonra Küçüksu' ya kadar arada hiç istasyon yok (gerek var mı bilmiyorum) demek ki buraya kadar bayağı bir iniş olacak, sonrasında ise boğazın altında deniz dahil 110 metre derinlikte olacağı söylendi.

Küçüksu istasyonu Deniz yüzeyinden 30 mt aşağıda olsa kalır 80 metre (Altunizade ile Küçüksu arası mesafe ve kot farkını bilmiyorum, oradaki eğimi de düşünmek lazım tabi...). Basit matematikle %2 eğim yapar, ben normalini bilmiyorum ama %2 eğim fazla bir eğim olmuyor gibi , hadi S çizmiş hali 6500 mt olsa %2,5-%3 oldu diyelim eğim, kurtarır mı??? Eğimi kurtarıcaz diye derin istasyonlar yapınca da Sirkeci Marmaray istasyonu gibi erişim sorunu olmayacak mı???

İşte bu eğim durumunu merak ettim bende, Küçüksu denize o kadar yakın mı? ya da o semtin deniz seviyesinden yüksekliği nedir? Yani denizin 30 mt. altına inecek diye yüzeyden 100 metre insanlar aşağı mı inecek?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 May Çrş, 2015 22:26

ÇED Raporunu indirmek için http://eced.csb.gov.tr/ced/jsp/ek1/8384 http://www.csb.gov.tr/iller/istanbul/in ... y&Id=37885 İSTANBUL ili BAKIRKÖY, BESIKTASBEYOGLU, FATIH, KAGITHANE, SISLI, ZEYTINBURNU , KADIKÖY, ÜSKÜDAR, ilcesi İncirli-Söğütlüçeşme mevkiinde

07.05.2015


İSTANBUL ili BAKIRKÖY, BESIKTASBEYOGLU, FATIH, KAGITHANE, SISLI, ZEYTINBURNU , KADIKÖY, ÜSKÜDAR, ilçesi İncirli-Söğütlüçeşme mevkiindeki TC.Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafıdan yapılması planlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi ile ilgili olarak İSTANBUL Valiliğimize sunulan dosyayı PTD Dosyası Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği'nin 17. maddesi doğrultusunda incelenmiş ve uygun bulunmuş olup, projeye ilişkin ÇED Süreci başlamıştır.İlgililere ve kamuoyuna duyurulur.
Tüm duyuruları görüntülemek için tıklayınız

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 03 Kas Sal, 2015 07:40

Kulislerde konuşulan son dedikodulara göre fizibilete çalışmaları kısa süre önce başlayan ve yakın zamanda deniz altında sondaj çalışmaları yapılacak 3. tüp tünel ile ilgili ihaleyi takip eden firmalar bu projeyi tek tüp değil de 2 farklı ama yan yana yapılacak tünel ile geçmek istedikleri.Yani TBM kazısını yapacak ve boğazın karşısına gidecek sonra tekrar dönüp kazacak.Tabi buna şuan sıcak bakılmıyordevlet yetkilileri tarafından.Sonuçta dünyanın en büyük tek tüp tünelini biz yapacağız diye reklamlar yapıldı.Firmalar daha önce hiç kimsenin denemediği ve gerçekten zorluklarla dolu bu projenin daha bilindik yöntemlerle yapmak istiyorlar.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Kas Sal, 2015 09:51

decimus yazdı:Sonuçta dünyanın en büyük tek tüp tünelini biz yapacağız diye reklamlar yapıldı.
Amma kompleksli milletiz.. En büyüğü olmasa, kullanılmayacak mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Sal, 2015 18:38

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Sonuçta dünyanın en büyük tek tüp tünelini biz yapacağız diye reklamlar yapıldı.
Amma kompleksli milletiz.. En büyüğü olmasa, kullanılmayacak mı?
Oryantalizm

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön