ist-M.02:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu 2. Etap [İhale Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.02:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu 2. Etap [

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Sal, 2015 17:21

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... ha-geliyor

Hattın ikinci etabının ihalesinin yapılacağı ile ilgili bir haber vardı bende açtım başlığı gitti.
Kabataş-Beşiktaş-Darphane-Mecidiyeköy kesimi (6,5 km.) için ihale hazırlık çalışmaları tamamlandı. 2015 Ocak ayı içerisinde ihaleye çıkılması planlanıyor. Bu ihale kapsamında aynı zamanda Mecidiyeköy – Mahmutbey kesiminin Elektro&mekanik ve mimari işleri de yer alacak.

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattında kullanılmak üzere 144 adet vagon temin edilecek.

Mecidiyeköy-Mahmutbey arası Metro hattının 2017 yılı sonunda, Kabataş-Mecidiyeköy uzantısının ise 2018 yılı sonunda işletmeye alınması planlanıyor.
Bakalım bu ay ihale yapılabilecek mi.

burakkou
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 21 Ağu Prş, 2014 10:44

Mesaj gönderen burakkou » 07 Oca Çrş, 2015 10:37

Beşiktaş - Mecidiyeyköy arasındaki kot farkı fazla olduğundan dolayı bakalım istasyon ve hat eğim problemini nasıl çözecekler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Çrş, 2015 11:53

burakkou yazdı:Beşiktaş - Mecidiyeyköy arasındaki kot farkı fazla olduğundan dolayı bakalım istasyon ve hat eğim problemini nasıl çözecekler.
Bir sorun olacağını düşünmüyorum, asıl sorun eğim değil Kabataş ve Beşiktaş' ta su kenarında istasyon inşa etmek olacak bence :) gerçi bu da bir sorun değil de sızdırmazlık iyi olmalı :)

Beşiktaş ile Darphane arasını hat Yıldız Parkının altından kat ediyor, oradaki kurp çapı ve dikey eğim işletme şartlarını kurtarıyor demek ki.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Oca Çrş, 2015 11:58

İhaleyi Ocak ayında yapıp temeli de Ağustos'ta falan atarlarsa, Kabataş-Mecidiyeköy kesimi ile Mahmutbey-Mecidiyeköy kesimi aynı anda (2019 başı) açılır belki..
Ne dersiniz? :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Oca Prş, 2015 15:41

Beşiktaş İstasyonu yüzeye yakın, Zincirlikuyu da biraz derin olursa sorun olmaz bence. Mesela burada ard arda olan iki istasyondan Osmangazi'nin rakımı 150, Şehreküstü'nün rakımı 200 metre. Osmangazi yüzeye yakın direkt tek yürüyen merdivenle iniliyor, Şehreküstü daha a derin. Ayrıca bu iki istasyon arasında giderken trenin rampa tırmandığını rahatça hissedebiliyorsunuz

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Prş, 2015 18:46

Zaten öyle olacak, bir zamanlar bir sitede bununla ilgili çok yazıp çizende olmuştu, ortada çok abartacak bir şey yok. M2 nin tünellerinin altından geçmesi gerektiği için zaten nerden baksanız 60 metre yüzeyden derinliği olacaktır Mecidiyeköy istasyonu zemin kotunun, Beşiktaş istasyonu da dediğin gibi bir merdivenlik mesafe ile inşa edilse -20 kotunda olsun. Earth yalan demiyorsa Mecidiyeköy yaklaşık +120 bu durumda Mecidiyeköy istasyonundan denize 80 metrelik bir iniş yapılması gerekecek.

Diğer taraftan bu projeyi yapanlar bunu bunca senedir yeterince düşünmüştür arkadaşlar :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Oca Cum, 2015 09:50

Esat yazdı:Zaten öyle olacak, bir zamanlar bir sitede bununla ilgili çok yazıp çizende olmuştu, ortada çok abartacak bir şey yok. M2 nin tünellerinin altından geçmesi gerektiği için zaten nerden baksanız 60 metre yüzeyden derinliği olacaktır Mecidiyeköy istasyonu zemin kotunun, Beşiktaş istasyonu da dediğin gibi bir merdivenlik mesafe ile inşa edilse -20 kotunda olsun. Earth yalan demiyorsa Mecidiyeköy yaklaşık +120 bu durumda Mecidiyeköy istasyonundan denize 80 metrelik bir iniş yapılması gerekecek.

Diğer taraftan bu projeyi yapanlar bunu bunca senedir yeterince düşünmüştür arkadaşlar :)
Hattın uzunluğu Yıldız Parkı'nın altından dolaşarak 4 km olsa;
80 metre / 4 km = %2 eğim olur..

Beşiktaş'a metro şart.. Kabataş gibi yeni yeni kullanılan bir yer değil Beşiktaş, onlarca yıllık ulaşım alışkanlığı söz konusu..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 14 Oca Çrş, 2015 05:48

• Kabataş-Beşiktaş-Darphane-Mecidiyeköy kesimi (6,5 km.) için ihale hazırlık çalışmaları tamamlandı. 2015 Ocak ayı içerisinde ihaleye çıkılması planlanıyor. Bu ihale kapsamında aynı zamanda Mecidiyeköy – Mahmutbey kesiminin Elektro&mekanik ve mimari işleri de yer alacak.
Mecidiyekoy-Mahmutbey hattı E+M ve ince işlerin ihalesi de bu ay yapılacak ihale içinde yer alıacakmış.Bu çok iyi bir haber.
Zaman kaybı yaşanmaz şimdidden belli olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Oca Pzt, 2015 12:53

İhaleye 30 Mart' ta çıkılacakmış.

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... a-ilk-adim
İstanbul'un en önemli metro hatları arasına girecek olan projenin depo alanları inşaat işi ile ince işleri ve elektromekanik sistemlerini teminini kapsayan ihale 30 Mart 2015 günü saat 11.00'de İBB Merter binasında gerçekleştirilecek.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 14 Nis Sal, 2015 15:28


"Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı Mecidiyeköy-Kabataş Kesimi ve Depo Sahasının İnşaat İşleri ile Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattı ve Depo Sahasının; İnce İşler ile Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri yapım işi İhalesi
"

Bu ihale çok farklı ve enteresan olacak gibi görünüyor.Çünkü şuan var olan çalışmaların devam ettiği Mecidiyekoy-Mahmutbey hattının Kaba işler harici işler (elektik-maknaik,ince işler vs.) + Hattın uzatması olan Mecidiyekoy- Kabataş hattının anahtar teslim işlerinin ihalesi yapılacak.Bu durumda iki farklı senaryo çıkabilir

1- Bu ihaleyi şuan Mecidiyekoy - Mahmutbey inşaatı çalışmalara tam gaz devam eden, hatta 3 TBM çalıştıran Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığının alması görünüyor.Bu firmalar alır ise Elektrik-Mekanik ve ince işler dahil olacağı için yüklenici firmalar daha fazla yatırım daha fazla personel alımı yapacaktır.Bu nedenle işler daha hızlı ve aynı ekip ile yapılacağından en mantıklı senaryo bu gibi görünüyor.

2- Bu ihaleyi farklı bir firma alır ise şuan devam eden işlerin tamamlanması için firmanın şantiye kurulması,projeye adapte olması personelve iş makinası organizasyonu gibi süreçlerin yapılması işi ciddi anlamda geciktirecektir.Bunun haricinde Mecidiyekoy-Kabataş hattı için tünel açma işleri ve yine bunların ekiplerinin oluşturulması vs. derken bu da ciddi zaman kaybı olarak görünüyor.


Bakalım hangi senaryo gerçekleşecek.İhale 16 Nisan günü yapılacak.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 14 Nis Sal, 2015 21:44

Eğim ve deniz kenarındaki istasyonları sebebiyle en fazla ilgiyle takip ettiğim hat umarım ihalesi de inşaatı da sorunsuz ve en hızlı şekilde tamamlanır. Şimdiden hayırlı olsun.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 16 Nis Prş, 2015 20:09

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı Yapım İşi İhale Sonucu

T.C. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Raylı sistem Daire Başkanlığı, Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü,Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı Mecidiyeköy-Kabataş Kesimi ve Depo Sahasının İnşaat İşleri ile Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattı ve Depo Sahasının; İnce İşler ile Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri yapım işi ihalesinin teklifleri 16 Nisan 2015 tarihinde açıldı.

RayHaber’in aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 507.120.700 Euro olarak belirlenen ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (Euro) şöyle:

1-Alarko: € 369.000.000
2-Doğuş: € 379.995.300
3-AGA: € 383.982.641
4-Polat + Comsa : 385.512.190
5-Gülermak + Kolin + Kalyon: € 399.741.000
6-Cengiz: € 432.783.187
7-Yapı Merkezi: € 462.088.272
8-İntekar: teşekkür


link : http://www.rayhaber.com/2015/kabatas-me ... zel-haber/

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön