ist-M.02:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu 2. Etap [İhale Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Son zamanlarda, yapılan ihaleler arasında İBB için karar vermesi en zor olan ihslr bu olacak galiba.Çünkü ihalelere giren firmalara baktığınız zaman Aga firması duymadım ben ama diğer hepsi Metro işi yapmış ve hala devam eden metro projeleri olan firmalar.Hepsi işin ehli.
Bunun haricinde hepsi muhammen bedel dedikleri devletin tahmin ettiği yaklaşık bedelin altında fiyat vermişler.Yani devlet en yüksek fiyat veren firmaya da işi verse kimse itiraz edemez.Kaldı ki elimizde CR3 faciası gibi bir örnek var.İşi en ucuza değil yapabilecek firmaya vermek önemli.
Tahminlerime gelince aralarında ki teklif farkı çok az bu nedenle farklı kriterlere bakılacaktır.
Tahminim : Doğuş İnşaat
Mantığım : Gülermak-Kolin-Kalyon
Kalbim : Yapı Merkezi
Bunun haricinde hepsi muhammen bedel dedikleri devletin tahmin ettiği yaklaşık bedelin altında fiyat vermişler.Yani devlet en yüksek fiyat veren firmaya da işi verse kimse itiraz edemez.Kaldı ki elimizde CR3 faciası gibi bir örnek var.İşi en ucuza değil yapabilecek firmaya vermek önemli.
Tahminlerime gelince aralarında ki teklif farkı çok az bu nedenle farklı kriterlere bakılacaktır.
Tahminim : Doğuş İnşaat
Mantığım : Gülermak-Kolin-Kalyon
Kalbim : Yapı Merkezi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araç işini hala öğrenemedik, ne olacak? Bu hattında UTO olacağı söylentileri var, E+M işine sinyalizasyon dahil değil mi? UTO olacak ise araçların sinyalizasyon ile birlikte alımı makul değil mi? Bir de iş Alarko ya verilmiş diye konuşanlar var ama bu en düşük fiyatı verdiği için bir tahmin de olabilir, sonuçta bu konuda resmi bir açıklama da henüz yapılmadı bildiğimiz kadarıyla.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Hocam çok entersan bir noktaya değindinBilmiyorum daha önce ülkemizde vagon tedarik eden firma sinyalizasyon işlerini yaptı mı ? Çünkü benim bildiğim genellikle vagonların sinyalizayon işini yüklenici firmaya verilir.Ayrıca hatılarmısınız bilmem marmaray projesinde vagonların sinyaizasyon işerini japonlar değil ispanyollar (OHL-Dimetronic) yapmıştı.Esat yazdı:Araç işini hala öğrenemedik, ne olacak? Bu hattında UTO olacağı söylentileri var, E+M işine sinyalizasyon dahil değil mi? UTO olacak ise araçların sinyalizasyon ile birlikte alımı makul değil mi?
Mecidiyekoy-Kabatasş İhale açıklamasında elekromekanik işler ibaresi yer alıyor.Genelleme yapılmış ve muhtelemen yüklenici firma sinyalizasyon işlerinide yapacaktır.Bu hat için 144 vagon alınacak kabataş-Mahmutbey hattı için 6 lı setler halinde 24 set çalıştırılacak.
Üsküdar - Çekmekoy hattında 126 vagon ihalesi yapılmıştı. Hatta 6 lı 21 set olarak işletmeye açılacak.
İkiside açılıdğı zaman full kapasite olarak çalışacak.Ne kadıkoy-kartal nede otogar-başakşehir hattı şuan yapılan hatlar kadar kritik öneme sahip değil bence.Umarım 6 lı setler yeterli olur
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Kaynak : www.rayhaber.comKabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Metro Hattı Mecidiyeköy Kabataş Kesimi ve Depo Sahasının İnşaat İşleri ile Kabataş Mecidiyeköy Mahmutbey Hattı ve Depo Sahasının; İnce İşler ile Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma ihalesi sonuçlandı.
Yatırımlar Dergisinin aldığı bilgiye göre; ihaleyi 369.000.000 euro teklifiyle Alsim Alarko kazandı.
Projenin mevcut yüklenicilerinin ihaleyi kazanamaması umarım şuan yapılan çalışmalara olumsuz katkı sağlamaz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Her halukarda iş verildi bitti. Arada çok büyük bir fark olduğunu düşünmediğim ve ayrıca E+M işleri de hattın bütününü kapsadığı için konunun mevcut M7 Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı İnşaat başlığında devam etmesi için burayı kilitliyorum.