ist-M.02:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu 2. Etap [İhale Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Prş, 2015 21:35

Bence en makul rakami Yapi Merkezi vermis :) ciddiyim yav. 140 milyon ucyz fiyat vermeyi biri aciklasin bana. Birde bu ihaleye aracta dahilmiydi? Anahtar teslim mi E+M kismi?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 16 Nis Prş, 2015 22:33

Verin Gülermak-Kolin-Kalyon'a Yenimahalle'den giren TBM Kabataştan çıksın :) Hatta Bahçeşehir uzatması da bu yıl ihale edilecek diye düşünüyorum onu da versinler :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 17 Nis Cum, 2015 07:03

Son zamanlarda, yapılan ihaleler arasında İBB için karar vermesi en zor olan ihslr bu olacak galiba.Çünkü ihalelere giren firmalara baktığınız zaman Aga firması duymadım ben ama diğer hepsi Metro işi yapmış ve hala devam eden metro projeleri olan firmalar.Hepsi işin ehli.

Bunun haricinde hepsi muhammen bedel dedikleri devletin tahmin ettiği yaklaşık bedelin altında fiyat vermişler.Yani devlet en yüksek fiyat veren firmaya da işi verse kimse itiraz edemez.Kaldı ki elimizde CR3 faciası gibi bir örnek var.İşi en ucuza değil yapabilecek firmaya vermek önemli.

Tahminlerime gelince aralarında ki teklif farkı çok az bu nedenle farklı kriterlere bakılacaktır.

Tahminim : Doğuş İnşaat

Mantığım : Gülermak-Kolin-Kalyon

Kalbim : Yapı Merkezi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cum, 2015 10:27

Bu AGA mi AĞA mi ismi AYGM nin ihaleleeine giriyor, hatta SGH yada Bakirkoy hatlarindan biri bu firmaya verildi.

Bende isi bilen firmalara verilsin derim ama kontrolorluk kismi onemli tum tecrubwlerine ragmen bu firmalrin gecmiste yaptigi isleride biliyoruz, hayirlisi olsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Nis Cum, 2015 11:31

Araç işini hala öğrenemedik, ne olacak? Bu hattında UTO olacağı söylentileri var, E+M işine sinyalizasyon dahil değil mi? UTO olacak ise araçların sinyalizasyon ile birlikte alımı makul değil mi? Bir de iş Alarko ya verilmiş diye konuşanlar var ama bu en düşük fiyatı verdiği için bir tahmin de olabilir, sonuçta bu konuda resmi bir açıklama da henüz yapılmadı bildiğimiz kadarıyla.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Nis Cmt, 2015 09:33

Esat yazdı:Araç işini hala öğrenemedik, ne olacak? Bu hattında UTO olacağı söylentileri var, E+M işine sinyalizasyon dahil değil mi? UTO olacak ise araçların sinyalizasyon ile birlikte alımı makul değil mi?
Hocam çok entersan bir noktaya değindinBilmiyorum daha önce ülkemizde vagon tedarik eden firma sinyalizasyon işlerini yaptı mı ? Çünkü benim bildiğim genellikle vagonların sinyalizayon işini yüklenici firmaya verilir.Ayrıca hatılarmısınız bilmem marmaray projesinde vagonların sinyaizasyon işerini japonlar değil ispanyollar (OHL-Dimetronic) yapmıştı.
Mecidiyekoy-Kabatasş İhale açıklamasında elekromekanik işler ibaresi yer alıyor.Genelleme yapılmış ve muhtelemen yüklenici firma sinyalizasyon işlerinide yapacaktır.Bu hat için 144 vagon alınacak kabataş-Mahmutbey hattı için 6 lı setler halinde 24 set çalıştırılacak.

Üsküdar - Çekmekoy hattında 126 vagon ihalesi yapılmıştı. Hatta 6 lı 21 set olarak işletmeye açılacak.

İkiside açılıdğı zaman full kapasite olarak çalışacak.Ne kadıkoy-kartal nede otogar-başakşehir hattı şuan yapılan hatlar kadar kritik öneme sahip değil bence.Umarım 6 lı setler yeterli olur :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Cmt, 2015 17:40

6li set mi? Peron uzunlukllari ne acaba? Kapasite 12 li sete gore insa ediliyor? Garip olur cooook ileriye donuk olarak belki ama goruyoruz m2 bile birkac yildir 8 liye ihtitac hissediyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 May Prş, 2015 11:27

Kabataş – Mecidiyeköy – Mahmutbey Metro Hattı Mecidiyeköy – Kabataş Kesimi ve Depo Sahasının İnşaat İşleri ile Kabataş – Mecidiyeköy – Mahmutbey Hattı ve Depo Sahasının; İnce İşler ile Elektromekanik Sistemleri Temin, Montaj ve İşletmeye Alma” ihalesi sonuçlandı.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; ihaleyi 369.000.000 euro teklifiyle Alsim Alarko kazandı.
Kaynak : www.rayhaber.com

Projenin mevcut yüklenicilerinin ihaleyi kazanamaması umarım şuan yapılan çalışmalara olumsuz katkı sağlamaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cum, 2015 12:53

Bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum ya, benim takıldığım iki ayrı kesimin birbirinden farklı istasyon içi olur mu düşüncesi idi, ince işler de bu ihale ile Alarko ya verildiği için öyle bir endişeye de gerek kalmadı :)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 20 May Çrş, 2015 19:50

Haydi Hayırlı olsun


Resim

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 21 May Prş, 2015 11:39

Vay be ! Daha yer teslimi yapılmadan,şantiye kurulmadan temel atılıyor ! :)

Hayırlı Olsun ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Cum, 2015 17:10

Her halukarda iş verildi bitti. Arada çok büyük bir fark olduğunu düşünmediğim ve ayrıca E+M işleri de hattın bütününü kapsadığı için konunun mevcut M7 Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı İnşaat başlığında devam etmesi için burayı kilitliyorum.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön