153. sayfa (Toplam 153 sayfa)

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Sal, 2022 06:39
gönderen Engin Y
Valla abi, UAB'nin paylaşımındaki U amblemini görünce ben de aynı korkuya kapılmadım değil :)

Resim

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Sal, 2022 07:44
gönderen Uğur
Yani normalde olmaması lazım hatta istasyon içindeki bütün yönlendirme tabelaları olsun test yapılan trenler olsun hepsi Metro İstanbul tarafından sağlandı da. Emir demiri keser cümlesiyle yaşıyoruz. Belli de olmaz.

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Sal, 2022 10:57
gönderen Esat
Uğur yazdı:
27 Eyl Sal, 2022 04:49
Türkiye’nin içinde bulunduğu siyasi ortam belli. Bunu sormam garip kaçmaz herhalde. Hattın devri konusunda beklenmedik bir ihtilaf yaşanmaz değil mi?
Ne gibi bir ihtilaf? :) UAB elinde 4 istasyonu işletecek araç, bunların bakımını yapacak atölye ve personel var mı? Varsa kendileri bilir :) Bir sorun yok arkadaşlar, Pazar günü öğleden sonra hat İBB tarafından devralınmış olacak.

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Sal, 2022 13:30
gönderen Uğur
İçimizi rahatlattın abi. Hayırlı uğurlu olsun diyelim o zaman.

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Eki Pzr, 2022 18:54
gönderen Engin Y
Bugün yapılan tören sonrasında, hattın gelecekte M4A olarak adlandırılacak kesimi, faaliyete geçti; hayırlı, uğurlu olsun :)

https://www.metro.istanbul/duyuru/detay ... asi-acildi
M4 Kadıköy-Tavşantepe Metro Hattımızın uzatmasında yer alan Fevzi Çakmak-Hastane, Yayalar-Şeyhli, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonlarımız hizmete açılmıştır. Hattımız bugün 19.00 itibarı ile Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı arasında işletmeye geçmiştir.

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 Eki Sal, 2022 07:27
gönderen Özgür Türkler
Hayırlı olsun, havalimanı ulaşımında raylı sistemler büyük ihtiyaç ,hele de İstanbul gibi trafiğe sahip bir metropol için.
Aslında havalimanları açılmadan bu işlerin yapılmış olması lazımdı ama oraya ulaşmak bizim için ütopik şu anda...
Afrika ya her gittiğimde yeni hava limanına metroyu yapamadıkları için bayağı bir yetkilinin kulaklarını çınlatmışımdır!

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 Eki Sal, 2022 07:48
gönderen Uğur
Kısa olmasına rağmen kritik bir bağlantı umarım en kısa sürede biter.
7 - 16 Eylül 2022 tarihinde Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı 1.Etap ihalesi yapılmıştır.
8 - 29 Eylül 2022 tarihinde yeni Yüklenici ile sözleşme imzalanmıştır.
9 - Hattın yapım işlerine bir ay içerisinde tekrar başlanacaktır.
16 Milyon İstanbullu için çalışmaya devam ediyoruz
https://twitter.com/alpkokin_pelin/stat ... WUx0zWk6_Q

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 Eki Sal, 2022 10:27
gönderen Engin Y
Pelin Hanım'ın yazdıklarından anladığım kadarıyla, M4 Tavşantepe-Kaynarca-Tuzla ve M10 Pendik-Kaynarca hatlarının inşaatları yakında yeniden başlayacak..

Umarım önceliği Kaynarca'daki çift katlı durağa ve M10 Pendik Merkez durağına verirler ki hem Pendik'teki gar ile havalimanı on dakikalık metro yolculuğu ile birbirine bağlanmış olur, hem de Tavşantepe-Kaynarca mekik seferleriyle Kaynarca'daki binlerce insan da metro ağına otobüssüz erişim sağlamış olur; Kaynarca-Tuzla etabı da akabinde tamamlanabilir..

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 05 Eki Çrş, 2022 10:08
gönderen Engin Y
M4B'nin Tavşantepe-Kaynarca etabının inşaatına hemen başlanıyor ve 2025'e kadar tamamlanması hedefleniyor: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40553/ka ... laya-metro
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistem Daire Başkanlığı, Sabiha Gökçen Havalimanı’na uzanan Kadıköy – Tavşantepe Metrosu’nun diğer ucunu Tuzla’ya kadar devam ettiriyor. Cumhurbaşkanı Kararı’nın ardından yüklenici firma Temmuz ayında işten çekilmişti. Yüzde 33 seviyesinde kalan ilk etabının halesi Eylül ayında gerçekleşti. İlk etabı oluşturan Pendik-Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak Hattı’nda çalışmalar bir ay içerisinde tekrar başlıyor.

SÜREÇ NASIL İŞLEDİ?

Mart 2017 tarihinde ihalesi yapılan Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nda imalat, aynı yıl hiç başlamadan Başkanlık Kararı ile durduruldu. Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İBB, 2020 yılında 120 milyon Avro dış finans temin ederek, hattın 1. etabının yapım çalışmasını yeniden başlattı.

15 Nisan 2022 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 31810 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı sonrasında, 3 Haziran 2022’de metroyu yapan yüklenici firma tek taraflı ve İBB’nin onayı almadan tasfiye hakkını kullandı.

Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nda çalışmalar yoğun olarak devam ederken ve 1. etap ilerleme oranı yüzde 33 seviyesindeyken imalat Temmuz 2022’de tasfiye edilmiş oldu.

Yeni ihale için hızla harekete geçen İBB, 18 Ağustos 2022 tarihinde hattın yeniden ihalesi için Cumhurbaşkanı Kararı gereği Bakanlık onayını aldı. 14-16 Eylül’de 1. Etap (Pendik Merkez- Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak Hattı) ihalesi yapılarak teklifler toplandı.

30 Eylül 2022 tarihinde yeni yüklenici firma olarak belirlenen Özgün İnşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret Ltd Şti ile 2 milyar 896 milyon 691 bin TL + KDV bedeliyle sözleşme imzalandı. Hattın yapım işlerine bir ay içerisinde hızlıca yeniden başlanacak.

2025’TE BİTİRİLECEK

Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nun 2 istasyonlu 5,1 km uzunluğundaki 1. Etabı ile entegrasyonun sağlanacağı Kaynarca İstasyonu’nun 2025 yılında bitirilmesi hedefleniyor.

İş kapsamında, Kadıköy – Tavşantepe Metrosu da Kaynarca’ya kadar 1 istasyon (1050 metre) uzayarak Tuzla sınırına dayanacak. Tuzla’ya kadar kalan 5 istasyonun ise uzanacak ikinci kısmın inşaatına ise 2024 yerel seçimlerinin ardından başlanacak.

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Nis Pzr, 2024 10:41
gönderen Engin Y
M10'un açılışı için Mayıs 2025 hedefi konuldu ve M4'ün Tavşantepe-Kaynarca kesimi de aynı tarihte tamamlanacak.. (İlk başta Tavşantepe-Kaynarca arasında mekik sefer olur veya Kaynarca'dan sadece M10 ile Fevzi Çakmak'a gidilerek M4'e geçiş yapılabilir, ama doğrudan Kadıköy-Kaynarca işletmesi olmaz diye tahmin ediyorum..)

Artık Kaynarca-Çamçeşme-İçmeler kesimi için de ihaleye çıkılmalı ve bu kesimin TBM kazıları en geç 2024 Eylül'ünde başlatılmalı diye düşünüyorum..

Screenshot_20240407_114018_Chrome.jpg

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Nis Pzt, 2024 09:55
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
07 Nis Pzr, 2024 10:41
Artık Kaynarca-Çamçeşme-İçmeler kesimi için de ihaleye çıkılmalı ve bu kesimin TBM kazıları en geç 2024 Eylül'ünde başlatılmalı diye düşünüyorum..
o kısım yapılmıyor mu zaten? yeniden ihale edildi diye kalmış aklımda

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Nis Pzt, 2024 13:35
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
08 Nis Pzt, 2024 09:55
Engin Y yazdı:
07 Nis Pzr, 2024 10:41
Artık Kaynarca-Çamçeşme-İçmeler kesimi için de ihaleye çıkılmalı ve bu kesimin TBM kazıları en geç 2024 Eylül'ünde başlatılmalı diye düşünüyorum..
o kısım yapılmıyor mu zaten? yeniden ihale edildi diye kalmış aklımda
Yok abi, şu anda yapılan kesimler, M4 Tavşantepe-Kaynarca ve M10 Pendik Merkez-Kaynarca-Fevzi Çakmak arası; M4 Kaynarca-İçmeler kesimi henüz inşaat aşamasında değil: https://www.ozguntr.com/proje/pendik-ka ... al-insaati

Resim