145. sayfa (Toplam 153 sayfa)

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 09 Eyl Cmt, 2017 12:38
gönderen decimus
Tuzla-Pendik metrosu çalışmalarında bayram sonrası çalışmalar yavaş yavaş başlıyor.

Öncelik olarak Tuzla ve Çamçeşme istasyonlarında çalışmalar başlayacak.Bu bölgelerde çalışma yapılacak olan alanetrfları kapatılmaya başlandı.
Tuzla'da istayson kaymaklık binasın arkasında olan alanda yapılacak.Bu bölgede bulunan kamu yapılarıve otoparklar henüz kaldırılmadı.
Çamçeşme istasyonun ise Çamçeşme merkez parkı içinde yapılacak.Park bölge halkı için çok önemli bir konumda.Fakat proje sonuna kadar malesef kapalı kalacak.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cum, 2017 16:20
gönderen decimus
Tuzla - Pendik Metrosunda planlanan kazı planı anladığım kadarıyla bu şekilde olacak.Ben beğendim.

Siz ne düşünüyorsunz ?

1 ve 2 : Kırmızı noktadan Tuzla'ya kadar.

3 ve 4 : Kırmızı noktadan Kaynarca Merkeze kadar.

5 ve 6 : Pendik-Kaynarca Merkez-Hastane arası.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cum, 2017 17:07
gönderen Esat
Yani bu fikir mantıklı geliyor ama Kaynarca Merkez - Hastane arası da TBM mi olacak? Belki o bölümü de NATM yaparlar, görünüşe göre Hastane istasyonu öncesinde her iki hat birleşecek, bir başka detayda emin olmamakla birlikte SGH tarafından bir de Tuzla tarafına bağlantı tüneli var galiba ama cari hat mı, yoksa sadece manevra tüneli mi kestiremiyorum.

Bu hattın bir sonraki etapta Viaport a uzatılacağı söyleniyor, daha önce M5 in SGH ya uzatılması şeklinde çizilen planlarda M5 SGH ya gelmiyor, buradan M4 ve M10 (işletmede ikisi de gider mi bilmem) SGH dan sonra Viaport tarafındaki son durağa uzuyor. O bölgede M5 ile aktarma imkanı veriyor.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Eki Cmt, 2017 09:41
gönderen decimus
Esat yazdı:Yani bu fikir mantıklı geliyor ama Kaynarca Merkez - Hastane arası da TBM mi olacak? Belki o bölümü de NATM yaparlar, görünüşe göre Hastane istasyonu öncesinde her iki hat birleşecek, bir başka detayda emin olmamakla birlikte SGH tarafından bir de Tuzla tarafına bağlantı tüneli var galiba ama cari hat mı, yoksa sadece manevra tüneli mi kestiremiyorum.

Bu hattın bir sonraki etapta Viaport a uzatılacağı söyleniyor, daha önce M5 in SGH ya uzatılması şeklinde çizilen planlarda M5 SGH ya gelmiyor, buradan M4 ve M10 (işletmede ikisi de gider mi bilmem) SGH dan sonra Viaport tarafındaki son durağa uzuyor. O bölgede M5 ile aktarma imkanı veriyor.
Kaynarca Merkez - Hastane arasi TBM ile kazılacak diye biliyorum.Projede NATM olarak kazilmasi planlanan yeri ok ile işaretledim.Ayrıca her metro projesinde olduğu gibi Istasyon peron tünelleri de NATM modeli ile yapılacak.

Esat hocam sen viaport deyince ben yine yazmak istedim.Hatırlattiğın için teşekkür eserim.İstanbul'da her ne hikmetse projeler AVM'den AVM'ye planlanmaya başladı.Nerdeyse her metro projesinde 3-4 avm bağlantısı olmazsa olmaz haline geldi.Bu şacmalıga bir son verip başta hastane,okul ve kamu binalari gibi halkın zorunlu olarak gideceği yerleri baz alarak metro projelerini şekillendirmek gerekiyor.Bana göre metro projesi hapılırken o ilçe de yaşayan tüm insanların fikrini almak lazım.Geldigimiz bu teknoloji sayesinde ortak akıl ile projeleri gerçekleştirmek çok zor olmasa gerek.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Eki Cmt, 2017 13:27
gönderen Engin Y
Bu kadar çok TBM ile bu hattın kazılarının bir yılda tamamlanması gerekmez mi?
Sonraki işlere de bir yıl desek, 2019'da test sürüşleri başlayabilir..
Bakalım gerçek hayatta ne kadar sürecek?

Resim

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Eki Cmt, 2017 17:59
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Bu kadar çok TBM ile bu hattın kazılarının bir yılda tamamlanması gerekmez mi?
Sonraki işlere de bir yıl desek, 2019'da test sürüşleri başlayabilir..
Bakalım gerçek hayatta ne kadar sürecek?

Resim
Bu sitede daha önce çok TBM makinasi kazı hesabı yaptık.En son Beşiktaş'ta bulunan TBM makinasinin 3 aya yaklaşan bakımları düşünüldüğünde aslında kazi harici bakim süreleri de hesaba katarsan bana göre metro inşaati tünel kazıları 2.5 yıl + 1.5 ince işler toplam 4 yıl olarak sürer diye düşünüyorum.
Ayrıca 1 yıl da test sürüşleri desek toplam 5 yıl iyidir.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 07 Eki Cmt, 2017 19:52
gönderen Engin Y
Abi, TBM'lerin her biri 9-10 duraklık değil de 3 duraklık mesafe kazacaklar gibi anlıyorum..
Bu üç duraklık mesafeyi bir yılda kazarlar diye düşünüyorum, ama kurulum ve söküm süreleri de var elbet..
En az iki yılı bulur..
Üstüne de ince iş ve test için iki yıl koysak, böyle kısa bir uzatma için dört yıllık süre çıkıyor karşımıza..

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzr, 2017 10:25
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Abi, TBM'lerin her biri 9-10 duraklık değil de 3 duraklık mesafe kazacaklar gibi anlıyorum..
Bu üç duraklık mesafeyi bir yılda kazarlar diye düşünüyorum, ama kurulum ve söküm süreleri de var elbet..
En az iki yılı bulur..
Üstüne de ince iş ve test için iki yıl koysak, böyle kısa bir uzatma için dört yıllık süre çıkıyor karşımıza..
İnce işleri ( inşaat ve elektrik+mekanik) 1 yıl gibi bir sürede yapabilmek için her istasyona ayri firma yerlestirmek gerekir.Firmalar için bu maliyet artışı anlamı taşıdığı için ( her firma kalitesine göre değişik fiyat verir) her istasyona 1 firma yerine 3-4 istasyona 1 firma yerlestiriyor.E tabi haliyle işi alan firma istasyonlari bitire bitire calıştığından çok ciddi zaman kaybi meydana geliyor.

Senin güzel hatrın için 54 ay diyelim :)

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzr, 2017 12:42
gönderen Engin Y
decimus yazdı:Senin güzel hatrın için 54 ay diyelim :)
5 yıl olursa hatrım kalır ama :)

Daha önce de defalarca sormuş olabilirim, ama bir kez daha aklıma takıldı..

Bu hat tamamlanınca;
Kadıköy'den binen birisi, Tuzla'ya veya SGH'na gidebilecek..
Sabiha Gökçen'den binen birisi, Pendik'e veya Kadıköy'e gidebilecek..
Tuzla'dan binen birisi, Kadıköy'e gidebilecek..
Pendik'ten binen birisi, SGH'na gidebilecek..

Tabii ki Kaynarca'da aktarma yaparak diğer uç noktalara da ulaşılabilecek..
Bu durumda, İBB Pendik-SGH hattına neden M10 numarasını veriyor?
Hepsine M4 deyip geçsek, olmuyor mu?

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzr, 2017 15:40
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Tabii ki Kaynarca'da aktarma yaparak diğer uç noktalara da ulaşılabilecek..
Bu durumda, İBB Pendik-SGH hattına neden M10 numarasını veriyor?
Hepsine M4 deyip geçsek, olmuyor mu?
M4A,, M4B, M4C tanımlaması ile sirkülasyonun yönetimi daha kolay olacak mı? İstanbul'da yolculuk yapan sanırım 2 milyon raylı sistem yolcusu var, ben bu rakamı hep 1 milyon olarak düşünüyorum, yani sonuçta tek yön gitmiyordur herhalde, 1 milyon insandan kaç tanesi bindiği metro hattının numarası ya da ismini ya da rengini biliyor? Bence çok ama çok düşük bir kitle biliyordur, gün geçtikçe hatlar arttıkça bilen sayısı artacak ve nasıl öğrenirse öyle gidecek. Burada benim görüşüm aslında her işletmenin kendisinin bir numarasının olması, yani bence orada M4 Kadıköy-SGH bırakılmalıydı, Kadıköy-Tuzla ve Pendik-SGH nın farklı numaraları olmalıydı, hatta ayrı renkleri. Ayrı renk sayesinde yolcuların nerede olduğu, hangi hatta olduğu ya da nereye gideceği kafasında daha net anlaşılır olacak, Kadıköy' den gelip Pendik' e gitmek için pembe ile gelip Kaynarca Merkez de mavinin Pendik yönüne binecek, bitti. Diğer türlü pembe m4b ye binip, Kaynarca Merkez de pembe m4c nin Pendik yönüne binecek. Yine basit dimi, ama pembe üzerinde de bir Pendik istasyonu var? Bu durumda pembe üzerinde 2 tane Pendik istasyonu var olacak, siz adına Pendik Gar ya da Pendik sahil ne derseniz deyin, maalesef bilgi sahibi olmayan yolcu için PENDİK belirleyici kelime, dolayısı ile benim görüşüm her işletmenin kendi rengi ve numarası olması ama İstanbul da bu A B varyasyonu kullanılmış, şu aşamada belki sıkıntı doğuruyor ama kullanıldığı için vazgeçilmiyor, işletmede a ve b tanımı yolcuyu yönlendirme ve bilgilendirme de sıkıntı çıkarıyorsa ısrar edilmeli mi? Belki de senin dediğin gibi a b c diye devam eden sistem sağlıklıdır bilmiyorum. Bence makul değil :)

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzr, 2017 16:51
gönderen Engin Y
Abi,

Aslında, "hepsine M4 desek" derken, M4a veya M4b demek istememiştim..
Mesela Londra ve Paris'te dallanan hatlar var, ama bunlara ayrı ad (Londra) ya da numara (Paris) verilmiyor..
Yani bizim M1a ve M1b orada yok, ikisi de Londra'da olsa Suriçi Hattı veya Paris'te olsa M1 diye anılacaklardı..

Aslında dediğin gibi farklı renk olayı da güzel..
Nerede hangi hatta geçeceğin renkle güzel anlatılırdı..
Belki de yaparlar, daha yeni yeni bir ağa kavuşuyoruz, hatta 4-5 yıl içinde kavuşacağız inşallah..

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzr, 2017 18:07
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Abi,

Aslında, "hepsine M4 desek" derken, M4a veya M4b demek istememiştim..
Mesela Londra ve Paris'te dallanan hatlar var, ama bunlara ayrı ad (Londra) ya da numara (Paris) verilmiyor..
Yani bizim M1a ve M1b orada yok, ikisi de Londra'da olsa Suriçi Hattı veya Paris'te olsa M1 diye anılacaklardı..

Aslında dediğin gibi farklı renk olayı da güzel..
Nerede hangi hatta geçeceğin renkle güzel anlatılırdı..
Belki de yaparlar, daha yeni yeni bir ağa kavuşuyoruz, hatta 4-5 yıl içinde kavuşacağız inşallah..
isim olayı ile ilgili bir şey yazmak istemiyorum, ben İstanbul da metrolara isim verilmesine karşı değilim ama hat numarası ilavesi olmadan sadece isimlendirme ile tanımlanmasına karşıyım, bu şimdilik ayrı bir konu, açamayacağım bazı şeyler var.

Paris te evet söylediğin gibi bir noktadan sonra çatal olup işletilen hatlar var ama hat numarası yanında başka bir tanımlayıcı kullanmıyorlar, orada yolcular istasyonlardaki ekranlardan gelen trenin son durağına bakarak hangi trene bineceğine karar veriyor. Londra da ise isim ayırmıyorlar mı gerçekten? Evet, M1 ve M4 teki gibi olası bir durum yok orada ama ortak işletilen bölümler var, hem de bayağı bir istasyon ama bu ortak işletmelerin hepsinde her hat kendi ismi ve rengi ile bulunuyor, yani kesin olarak ayrım söz konusu. Londra sisteminin İstanbul için bir örnek olduğuna inanmıyorum, bize en uygun sistem Paris aslında, ama biz biraz daha güneyliyiz, yani akdenizli, alışkanlıklarımız biraz daha farklı ve dediğim gibi yolcumuzun bilgi durumu da öyle. BUnun için burada biraz da yolcunun alışık olduğu bir sistem ile devam edilebilirdi, yani tek renk ve tanımlayıcı harf ile. m4a m4b m4c, olabilir. Fakat bu durumda da yine yolcu tarafını gözetirsek bir önceki mesajımda bahsettiğim yönlendirme, sirkülasyonu yönetme ile ilgili bir takım sıkıntılar olası. Bunların iyi düşünülmesi lazım, ben her zaman eksik ve hataları olsa da sistematik olmasından yanayım, ortada bir sistematik var ise bunun arkasında durularak, yolcuya dikte edilmeli ve öğretilmeli. Nasıl alışılırsa öyle gidecek.