144. sayfa (Toplam 146 sayfa)

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Şub Prş, 2017 13:36
gönderen Esat
A_Kerem yazdı:Özellikle kış aylarında Tavşantepe'de inecek olanlar sert ve amansız rüzgara hazır olsunlar.. Ayrıca e5 yanındaki durak oldukça karanlık...


Tavşantepe durağı ne kadar verimli? Bu istasyon ile ilgili çok eleştiri vardı, çevrede yerleşim olmadığı, gidilecek bir yer olmadığı gibi, bu yüzden soruyorum.

ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 18 Haz Pzr, 2017 23:23
gönderen decimus
Bu proje de kullanilmak üzere 4 TBM siparisi uzun süre önce verilmis.Toplam da 6 TBM kullanmayi planliyorlarmis.Kalan 2 TBM ise yuklenici firmalarin diger projelerinden transfer edilecek.Bu proje için çok iyi bi planlama.Umarim planlarina sadık kalip 6 TBM ile çalışırlar.

Ramazan bayramindan sonra şantiye kurulum işleri başlayacak.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzt, 2017 07:24
gönderen Esat
Tuzla etabını kast ediyorsun sanırım, çünkü SGH etabında kazı yapılıyordu yanlış bilmiyorsam.

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzt, 2017 15:15
gönderen decimus
Esat yazdı:Tuzla etabını kast ediyorsun sanırım, çünkü SGH etabında kazı yapılıyordu yanlış bilmiyorsam.


Bu başlık mevzusu ileride sıkıntı olabilir. 8)

Evet Tuzla hattini kast ettim.Her seferinde parantez içinde hangi hatti kast ettiğimi yazmam gerekecek herhalde :D

Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzt, 2017 15:25
gönderen Esat
Haklısın ya, aslında SGH etabını Pendik-SGH hattı kapsamında değerlendirebiliriz, ne dersin? Kaynarca-Tuzla yı burada yazalım, SGH etabını M10 Pendik-SGH başlığı yapalım?

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 19 Haz Pzt, 2017 16:42
gönderen Esat
Arkadaşlar bu başlık altında SGH çalışmalarını ele almayalım, bunu M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci] başlığında tartışalım, burada Kaynarca dan sonra Tuzla İçmeler e gidecek olan inşaat çalışmalarını takip edelim.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Tem Sal, 2017 07:39
gönderen decimus
Bu hatta toplam 4 TBM kullanılacakmış.Bu TBM makinaları projenin orta noktalarından birine yerleştirilerek 2'si Tuzla yönüne diğer 2'si ters yöne gönderilecekmiş.

Mobilizasyon işleri başlamış.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Ağu Cum, 2017 10:14
gönderen decimus
decimus yazdı:Bu hatta toplam 4 TBM kullanılacakmış.Bu TBM makinaları projenin orta noktalarından birine yerleştirilerek 2'si Tuzla yönüne diğer 2'si ters yöne gönderilecekmiş.

Mobilizasyon işleri başlamış.


Arkadaşlar düzeltiyorum.Bu proje de toplam 6 TBM kullanılacakmış.Daha önce 4 demiştim ama Alarko firması şuan Mecidiyeköy-Kabataş projesinde kullandığı 2 TBM'i de işi bitince Tuzla metrosu projesinde kullanacağını öğrendim.

Ayrıca siparişi verilen 4 TBM kanadalı Lovsuns marka imiş.

6 TBM olması Mükemmel 8) İlk defa bir projenin 4 yılda biteceğine inandım.Bu bir ilk :)

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Ağu Cmt, 2017 16:03
gönderen Engin Y
Bir TBM kaç kere/kaç km kullanılabiliyor?

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Cum, 2017 06:33
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Bir TBM kaç kere/kaç km kullanılabiliyor?


Bu konuda uzman değilim ama uzmanlara aynı soruyu bende sordum 8)

Buna göre net olarak bir rakam vermediler ama makinanın çalıştığı zeminin zorluğu,ağır bakımlarının düzenli yapılması gibi faktörlere bağlı olarak bir kaç proje de kullanıldığına şahit olunmuş.TBM makinasının en önemli kısmı kazı yapan kafa kesimi.Bu kazıcı kafa kesimi TBM makinası için artık randıman vermeyecek durumda ise başka proje de kesici kafa kesimi sıfırdan imal edilerek kullanılabiliyor.

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 18 Ağu Cum, 2017 09:50
gönderen Engin Y
Birkaç tane TBM alsın İBB, sürekli olarak yer altında tüneller açıp dursunlar abi..
Sonra aralara duraklar yapılır, güzel metro hatlarımız olur..
Tek tek ihale bekleyene kadar, robot köstebekler eşelesin dursun altımızı :)

Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Çrş, 2017 18:31
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Birkaç tane TBM alsın İBB, sürekli olarak yer altında tüneller açıp dursunlar abi..
Sonra aralara duraklar yapılır, güzel metro hatlarımız olur..
Tek tek ihale bekleyene kadar, robot köstebekler eşelesin dursun altımızı :)


Hocam bu fikir aslında çok mantıklı ama sorsan elli bin tane bahane üretirler.Amaç vatandaşa hizmet olsa senin dediğin gibi 20 taneTBM alıp koyarsın yerin altına parça parça yapacağına tek seferde yaparsın.

Mesela Üsküdar-Çekmeköy yapmazdın tek kalemde Üsküdar-Çekmeköy-Sultanbeyli-Sabiha Gökçen Havalimanı metrosunu için.Aynı Şekilde Kabataş-Mahmutbey-Esenyurt metrosunu tek seferde yapar çıkardın. En azından tünel kazıları bitmiş olurdu. 8) 8)

Bu arada bu hat üzerinden kullanılcak 4 TBM Esenyalı'dan karşılıklı gönderileceği kesinleşti.Diğer 2 TBM öğrenemedim :shock: