ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1087
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 27 Kas Cum, 2020 10:30

Engin Y yazdı:
31 Oca Cum, 2020 15:06
M4'ün Tuzla uzatmasının inşaatı, Pazartesi günü yeniden başlatılıyor: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36396
İBB, yapımı 2 yıl önce duran bir metro hattını daha aktif hale getiriyor. 3 Şubat Pazartesi günü Başkan Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla düzenlenecek törenle, 12 km’lik 8 istasyonlu Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nda çalışmalar yeniden başlayacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Başkan Ekrem İmamoğlu’nun talimatıyla raylı sistem yatırımlarına hız verdi. Yeniden inşaatlarına başlanan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli ve Ümraniye-Göztepe-Ataşehir metrolarının ardından, yapımı 2 yıl önce duran Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu’nda da çalışmalar yeniden başlayacak.

“Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı Yapım İşleri Yeniden Başlama Töreni”, 3 Şubat Pazartesi günü saat 13:00’te Pendik’te gerçekleştirilecek. Törende İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İBB Genel Sekreteri Yavuz Erkut ve diğer İBB bürokratları ile yüklenici firmaların yöneticileri yer alacak.

Proje kapsamında toplam uzunluğu yaklaşık 12 km olan toplam 8 adet istasyonu bulunan bağımsız 2 metro hattı yapılacak. Hattın 2022 yılı sonunda işletmeye alınması planlanıyor.

1.Hat: Tavşantepe-Tuzla Hattı; 7,7 km uzunluğunda ve 6 adet istasyonu bulunuyor.

2.Hat: Pendik Merkez-Kaynarca Hattı (Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Hattının devamı); 4,1 km uzunluğunda ve 2 adet istasyonu bulunuyor.

PROGRAM BİLGİSİ
Yer: Pendik Merkez Şantiye
Tarih: 3 Şubat 2020 Pazartesi
Saat: 13:00
Kaynarca-Pendik Tuzla hattında tören yapıldıktan sonra çok cılız bir çalışma başlatıldı.Yüklenici firma personel atamaları ve alt yüklenici firmalar le görüşmelerini yapmaya devam ediyor ama o kadar ağırdan alıyor ki bu işleri aslında yapmak istemiyor gibi bir hava var piyasada.

Anladığım kadarıyla ihale tarihinde doların durumu ile şimdiki durum arasında oluşan farkın ve ihale bedelinin dolar olarak değilde TL ile yapılması ile ortaya çıkan durumu kıyasladığında yüklenici firma bu işi karlı görmiyor.İBB sözleşmeyi fesh edip yeni bir ihale yaparak hem zaman hem de para kaybetmek istemiyor.Bakalım nasıl bir orta yol bulunacak

Bir an önce tam gaz işlerin hızlanması gerekli.Bu hızla giderlerse 10 yılda bitmez :lol:

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 499
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 03 Oca Pzr, 2021 19:45


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17436
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2021 20:01

bu hatları birbirinden ayırmamız gerekecek sanırım, yani SGH kısmı Pendik-SGH başlığında olabilir, sadece bir his

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 732
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Mar Cmt, 2021 15:10

Uzun yıllar sonunda bu adım atılabilindi.
Anadolu Yakası’na büyük bir elips oluşturacak şekilde tek araç tek sistem kesintisiz metro güzergahı belirleyip sonra ona eklemlenecek uzatmalar ve entegrasyon noktaları mı planlamak gerekirdi. Bilemedim, artık geç oldu bu soruları sormak için.
Değerli Yolcularımız,
Pendik YHT ile Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu bağlantısı için başlatılan proje kapsamında 15 Mart itibarıyla Pendik YHT peronları son durağa kadar hizmet veren hatlardan KM10 - KM18 - KM28 hatlarının son durağı Kartal Sahil Peronlarına uzatılmıştır. https://www.iett.istanbul/tr/main/annou ... atine/2125

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5382
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Pzr, 2021 07:00

Acaba neden bu gibi bildirilerde ek bir harita resmi yapamıyorlar?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17436
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Pzr, 2021 19:37

alabay yazdı:
14 Mar Pzr, 2021 07:00
Acaba neden bu gibi bildirilerde ek bir harita resmi yapamıyorlar?!
Ne gerek var? İnsanlar minnet etsin işte, sorsunlar şoföre falan.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2746
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Nis Cmt, 2021 12:47

İlk ray kaynak töreni yapılmış: https://www.uab.gov.tr/haberler/saatte- ... edebilecek
Bakan Karaismailoğlu, Pendik - Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı Projesi İlk Ray Kaynak Töreni’ne katıldı.

Karaismailoğlu, “7,4 kilometre uzunlukta olan ve 4 İstasyonu bulunan bu hatta saatte tek yönde 70 bin yolcu rahat, hızlı, güvenli ve ekonomik olarak seyahat edecek. Metronun tamamlanmasıyla birlikte, 2021-2045 yılları arasında ekonomik kazanç toplam 81 milyon 297 bin Euro olacak” dedi.

“Pendik - Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı Projesinde İlk Ray Kaynak Töreni” Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katılımıyla bugün gerçekleşti. Proje ile ilgili basına önemli açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu; proje bedelinin 2 milyar 369 milyon lira olduğunu belirterek; hattın tünel inşaatındaki kazıların bugün itibariyle tamamladığını ve bugüne kadar hatta 15 bin 970 metre tünel kazısı yaptıklarını bildirdi.

İlk ray kaynağı yapılmakta olan Pendik (Tavşantepe)- Sabiha Gökçen havalimanı Metro Hattında çalışmaların süratle devam ettiğini dile getiren Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
“Bu hattımız, İstanbul’un şehirler ve milletlerarası hava ulaşım terminallerinden birisi olan Sabiha Gökçen Havalimanı ile Kadıköy-Kartal-Pendik Metro Hattı arasında raylı sistem bağlantısını kesintisiz sağlayacaktır. 7,4 kilometre uzunlukta olan ve 4 İstasyonu bulunan bu hatta saatte tek yönde 70 bin yolcu rahat, hızlı, güvenli ve ekonomik olarak seyahat edecektir. Bugün itibariyle; hattımızın tünel inşaatındaki kazıları tamamladık. Bugüne kadar hattımızda, 15 bin 970 metre tünel kazısı yaptık. 90 bin metreküpün üzerinde beton döktük. 14.536 m’lik ray montajı işinin yüzde 73’ü yani 10.674 m’sini tamamlandık.”

- “Proje bedeli 2 milyar 369 milyon lira”

İlk ray kaynağını bugün başlatacaklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, proje bedeli 2 milyar 369 milyon lira olan hattın inşaai faaliyetlerde ilerlemesinin yüzde 91; elektromekanik işlerde ilerlemesinin ise yüzde 20 mertebesinde olduğunu bilgisini aktardı. Metronun tamamlanmasıyla birlikte, 2021-2045 yılları arasında, ekonomik kazancın toplam 81 milyon 297 bin Euro olacağını belirten Karaismailoğlu, açıklamalarını şu şekilde tamamladı:
“İstanbul’da yapımı devam eden metro hatlarımızı sıralamak gerekirse şöyle bir tablo ortaya çıkmaktadır: Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattımız ile birlikte, Bakırköy sahil (İDO)-Bahçelievler-Güngören, Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Başakşehir-Çam Sakura-Kayaşehir Metro hattı, Gayrettepe-Kağıthane-Kemerburgaz, İstanbul Havalimanı Metro hattı Küçükçekmece, Halkalı-Başakşehir-Arnavutkoy-İstanbul Havalimanı Metro hattında çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor. Bu hatlara ek olarak; Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Raylı Sistem hattı ve Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Dönüşüm projelerine de en kısa sürede başlıyoruz.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17436
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Pzr, 2021 09:28

bu hattında açılışı ile ilgili ciddi bir çalışma yürütüldüğünü öğrendim, bakalım açılış itibari ile M10 Pendik ile birlikte mi açılacak, bu işin biraz çetrefilli olmaya başlayan yanları var.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön