Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Gönderilme zamanı: 12 Haz Sal, 2018 18:51
Merhaba Arkadaşlar,
Kabataş-Mahmutbey metrosu ile ilgili güncel bilgiler vermeye çalışacağım.
Öncelikle en son söylemem gereken şeyi en baştan söyleyeyim : Bu projenin 2018 yılının sonunda bitmesi İM-KAN-SIZ !
Gelelim projenin son durumuna.Hattın kaba inşaat tarafında yani Kabataş-Mecidiyeköy kısmında 2No'lu TBM kazısı devam ediyor.Fakat kazılar şuana kadar çok istenilen performansta değil.TBM makinası henüz Beşiktaş'a gelmedi.TBM ile kazılan 1 no'lu tünelde ise henüz herhangi bir çalışma yok.Kabataş-Mecidiyekoy kısmında kalan Kabataş,Yıldız,ve Fulya istasyonları için NATM modeliyle (içten delerek) çalışmalar başladı.Beşiktaş istasyonunda ise henüz istasyon kazıları başlamadı.Malum bu alanda hem tarihi eserler hem de peron tüneli kazıları tamamlanmadı.Bu istasyonda işler sadece tarihi eseler nedeniyle değil biraz da doğru taşeron yapılmadığı için bu hale geldi.
Projenin Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmında ise hattın kaba inşaatını yapan Gülermak-Kolin-Kalyon hala ve hala bitmediği için Alarko tam olarak başlayamıyor.Normalde 1 Ocak 2017 tarihinde tüm şantiyelerden çıkması gerekirken bilmem kaçıncı kez süre uzatımı aldıkları için yavaş yavaş yapıyorlar.Onlara sorarsan da çok ciddi zarar ediyorlarmış !!! Banagöre projenin bugüne kadar uzamasının nedenlerinden biri de bu firmaların zamanında işlerini bitirememesi.Diğer bir sebep ise hattın kabasını bir firmanın yapması diğer ince işlerin başka bir firmanın yapması.Bu bile tek başına 1 yıl kaybettirdi bana göre.Uzun uzun bu konuya şimdilik girmek istemiyorum.
Diğer taraftan Alarko 3 farklı noktadan ray döşeme işlerini sürdürüyor.Ray işi zaten çok zor olmayan ve zaman olarak da genel olarak planlanan süre de yapılan işler.
Mahmutbey,Göztepe ve Yüzyıl istasyonlarında ince işler çok kısa süre önce başladı.Bu da demek oluyor ki hattın açılışı için 1. etap olarak planlan Tekstilken-Mecidiyeköy arası olasılığı her geçen gün artıyor.
En önde olan istasyonlar Tekstilkent,Çır Çır,Kazım Karabekir,Nurtepe ve Mecidiyeköy.Buralarda ince işler ve peron katı imalatı devam ediyor.Hatta 1-2 istasyona yürüyen merdivenler getirildi.Önümüzdeki günlerde yerleştirilmeye başlanacak.Tabi bu yürüyen merdivenleri görünce hat açılacak zannetmeyin
Yeşilpınar ve Tekstilkent istasyonlarında araçlar için Park et-devam et modeli ile otopark oluşturulmuş ve çok mantıklı buldum bunu.Düşünen ve yapanların emeğine sağlık.Tekstilkent veya Karadeniz istasyonun uzunluğu nerdeyse 1 Km imiş ! Şaka gibi ama gerçek istasyonun bir ucundan diğeri 1 km !!! Seçimlerin yaklaşması nedeniyle uzun zamandır kapalı olan Yeşilpınar ve Kazım karabekir istasyonları asfaltlanarak vatandaşa jest yapılması planlanıyor.
Kağıthane ve Alibeyköy viyadükleri bi türlü bitmek bilmedi.Ben de artık kendimi yalancı gibi hissetiğimden tarih vermek istemiyorum.Ama köprü üstünde istasyon olarak tasarlanması çok mantıklı.
Proje de henüz 1 cm elektrik kablosu çekilmedi.Bu bana göre en az 18 ay sonra hat açılacak demek.O da her şey yolunda giderse !!!
Kabataş-Mahmutbey metrosu ile ilgili güncel bilgiler vermeye çalışacağım.
Öncelikle en son söylemem gereken şeyi en baştan söyleyeyim : Bu projenin 2018 yılının sonunda bitmesi İM-KAN-SIZ !
Gelelim projenin son durumuna.Hattın kaba inşaat tarafında yani Kabataş-Mecidiyeköy kısmında 2No'lu TBM kazısı devam ediyor.Fakat kazılar şuana kadar çok istenilen performansta değil.TBM makinası henüz Beşiktaş'a gelmedi.TBM ile kazılan 1 no'lu tünelde ise henüz herhangi bir çalışma yok.Kabataş-Mecidiyekoy kısmında kalan Kabataş,Yıldız,ve Fulya istasyonları için NATM modeliyle (içten delerek) çalışmalar başladı.Beşiktaş istasyonunda ise henüz istasyon kazıları başlamadı.Malum bu alanda hem tarihi eserler hem de peron tüneli kazıları tamamlanmadı.Bu istasyonda işler sadece tarihi eseler nedeniyle değil biraz da doğru taşeron yapılmadığı için bu hale geldi.
Projenin Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmında ise hattın kaba inşaatını yapan Gülermak-Kolin-Kalyon hala ve hala bitmediği için Alarko tam olarak başlayamıyor.Normalde 1 Ocak 2017 tarihinde tüm şantiyelerden çıkması gerekirken bilmem kaçıncı kez süre uzatımı aldıkları için yavaş yavaş yapıyorlar.Onlara sorarsan da çok ciddi zarar ediyorlarmış !!! Banagöre projenin bugüne kadar uzamasının nedenlerinden biri de bu firmaların zamanında işlerini bitirememesi.Diğer bir sebep ise hattın kabasını bir firmanın yapması diğer ince işlerin başka bir firmanın yapması.Bu bile tek başına 1 yıl kaybettirdi bana göre.Uzun uzun bu konuya şimdilik girmek istemiyorum.
Diğer taraftan Alarko 3 farklı noktadan ray döşeme işlerini sürdürüyor.Ray işi zaten çok zor olmayan ve zaman olarak da genel olarak planlanan süre de yapılan işler.
Mahmutbey,Göztepe ve Yüzyıl istasyonlarında ince işler çok kısa süre önce başladı.Bu da demek oluyor ki hattın açılışı için 1. etap olarak planlan Tekstilken-Mecidiyeköy arası olasılığı her geçen gün artıyor.
En önde olan istasyonlar Tekstilkent,Çır Çır,Kazım Karabekir,Nurtepe ve Mecidiyeköy.Buralarda ince işler ve peron katı imalatı devam ediyor.Hatta 1-2 istasyona yürüyen merdivenler getirildi.Önümüzdeki günlerde yerleştirilmeye başlanacak.Tabi bu yürüyen merdivenleri görünce hat açılacak zannetmeyin
Yeşilpınar ve Tekstilkent istasyonlarında araçlar için Park et-devam et modeli ile otopark oluşturulmuş ve çok mantıklı buldum bunu.Düşünen ve yapanların emeğine sağlık.Tekstilkent veya Karadeniz istasyonun uzunluğu nerdeyse 1 Km imiş ! Şaka gibi ama gerçek istasyonun bir ucundan diğeri 1 km !!! Seçimlerin yaklaşması nedeniyle uzun zamandır kapalı olan Yeşilpınar ve Kazım karabekir istasyonları asfaltlanarak vatandaşa jest yapılması planlanıyor.
Kağıthane ve Alibeyköy viyadükleri bi türlü bitmek bilmedi.Ben de artık kendimi yalancı gibi hissetiğimden tarih vermek istemiyorum.Ama köprü üstünde istasyon olarak tasarlanması çok mantıklı.
Proje de henüz 1 cm elektrik kablosu çekilmedi.Bu bana göre en az 18 ay sonra hat açılacak demek.O da her şey yolunda giderse !!!