55. sayfa (Toplam 81 sayfa)

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Haz Sal, 2018 18:51
gönderen decimus
Merhaba Arkadaşlar,

Kabataş-Mahmutbey metrosu ile ilgili güncel bilgiler vermeye çalışacağım.

Öncelikle en son söylemem gereken şeyi en baştan söyleyeyim : Bu projenin 2018 yılının sonunda bitmesi İM-KAN-SIZ !

Gelelim projenin son durumuna.Hattın kaba inşaat tarafında yani Kabataş-Mecidiyeköy kısmında 2No'lu TBM kazısı devam ediyor.Fakat kazılar şuana kadar çok istenilen performansta değil.TBM makinası henüz Beşiktaş'a gelmedi.TBM ile kazılan 1 no'lu tünelde ise henüz herhangi bir çalışma yok.Kabataş-Mecidiyekoy kısmında kalan Kabataş,Yıldız,ve Fulya istasyonları için NATM modeliyle (içten delerek) çalışmalar başladı.Beşiktaş istasyonunda ise henüz istasyon kazıları başlamadı.Malum bu alanda hem tarihi eserler hem de peron tüneli kazıları tamamlanmadı.Bu istasyonda işler sadece tarihi eseler nedeniyle değil biraz da doğru taşeron yapılmadığı için bu hale geldi.

Projenin Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmında ise hattın kaba inşaatını yapan Gülermak-Kolin-Kalyon hala ve hala bitmediği için Alarko tam olarak başlayamıyor.Normalde 1 Ocak 2017 tarihinde tüm şantiyelerden çıkması gerekirken bilmem kaçıncı kez süre uzatımı aldıkları için yavaş yavaş yapıyorlar.Onlara sorarsan da çok ciddi zarar ediyorlarmış !!! Banagöre projenin bugüne kadar uzamasının nedenlerinden biri de bu firmaların zamanında işlerini bitirememesi.Diğer bir sebep ise hattın kabasını bir firmanın yapması diğer ince işlerin başka bir firmanın yapması.Bu bile tek başına 1 yıl kaybettirdi bana göre.Uzun uzun bu konuya şimdilik girmek istemiyorum.

Diğer taraftan Alarko 3 farklı noktadan ray döşeme işlerini sürdürüyor.Ray işi zaten çok zor olmayan ve zaman olarak da genel olarak planlanan süre de yapılan işler.

Mahmutbey,Göztepe ve Yüzyıl istasyonlarında ince işler çok kısa süre önce başladı.Bu da demek oluyor ki hattın açılışı için 1. etap olarak planlan Tekstilken-Mecidiyeköy arası olasılığı her geçen gün artıyor.

En önde olan istasyonlar Tekstilkent,Çır Çır,Kazım Karabekir,Nurtepe ve Mecidiyeköy.Buralarda ince işler ve peron katı imalatı devam ediyor.Hatta 1-2 istasyona yürüyen merdivenler getirildi.Önümüzdeki günlerde yerleştirilmeye başlanacak.Tabi bu yürüyen merdivenleri görünce hat açılacak zannetmeyin :D

Yeşilpınar ve Tekstilkent istasyonlarında araçlar için Park et-devam et modeli ile otopark oluşturulmuş ve çok mantıklı buldum bunu.Düşünen ve yapanların emeğine sağlık.Tekstilkent veya Karadeniz istasyonun uzunluğu nerdeyse 1 Km imiş ! Şaka gibi ama gerçek istasyonun bir ucundan diğeri 1 km !!! Seçimlerin yaklaşması nedeniyle uzun zamandır kapalı olan Yeşilpınar ve Kazım karabekir istasyonları asfaltlanarak vatandaşa jest yapılması planlanıyor.

Kağıthane ve Alibeyköy viyadükleri bi türlü bitmek bilmedi.Ben de artık kendimi yalancı gibi hissetiğimden tarih vermek istemiyorum.Ama köprü üstünde istasyon olarak tasarlanması çok mantıklı.

Proje de henüz 1 cm elektrik kablosu çekilmedi.Bu bana göre en az 18 ay sonra hat açılacak demek.O da her şey yolunda giderse !!!

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Tem Pzt, 2018 22:03
gönderen kleinkaiser
Bu hattın mecidiyeköy durağı inşaat yerine yakın geçmiştim. mecidiyeköy mahmutbey arasının sene sonuna yetişme ihtimalini bende çok düşük görüyorum. Açılışın gelecek senenin ilk aylarına sarkma ihtimali daha yüksek gibi sanki.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 04 Tem Çrş, 2018 12:20
gönderen decimus
kleinkaiser yazdı:Bu hattın mecidiyeköy durağı inşaat yerine yakın geçmiştim. mecidiyeköy mahmutbey arasının sene sonuna yetişme ihtimalini bende çok düşük görüyorum. Açılışın gelecek senenin ilk aylarına sarkma ihtimali daha yüksek gibi sanki.
Malesef gelecek senin ilk aylarında açılma ihtimali % S-I-F-I-R !

Geçen sefer uzun uzun yazmıştım sebeplerini tekrar tekrar yazmak istemiyorum.

Bu arada Kime Maaşallah desek bir arıza çıkıyor.Hatırlarsanız bu hattın Fulya - Kabataş arasının 1 No lu tüneli kazan TBM makinası hakkında çok olumlu şeyler yazmıştım.Gerçekten zor zeminde başarılı performans göstererek zamanında kazıları tamamladı.,

Fakat Kabataş-Fulya arasını kazacak olan 2 No lu TBM de bir türlü kazmaya başlayamadı.Kabataş tan başlayan 2 No lu TBM makinası ve 100-150 m kazı yaptıktan sonra NATM geçiş tünelinin hazır olmaması nedeniyle aylardır tünel içinde boş boş bekliyordu.Neyse ki bu hafta makina kıpırdamaya başladı ve Beşiktaş yönune doğru kazmaya devam etti.

Bakalım bundan sonra nasıl bir performans gösterecek 2 No lu TBM makinası.Eğer kazılar bu şekilde devam ederse Kabataş-Mecidiyekoy kısmı 2019 değil anca 2020 yılının sonunda açılacaktır !!!!

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Tem Çrş, 2018 18:21
gönderen decimus
Arkadaşlar,

Sonunda hattın kaba işlerini yapan Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığı son istasyon olan ve kaba ışleri devam eden Mahmutbey istasyonun kaba işlerini bitirerek istasyonu Alarko'ya teslim etmiş oldu.Artık bütün şantiyelerin Alarko'ya geçmesiyle kaba işler tamalanmış oldu ve bütün gözler Alarko'ya çevrildi.

Peki hattın kaba inşaatını yapan GKK ortaklığının performansı nasıldı !
Projenin temeli Şubat 2014 atıldı ve sözleşmeye göre 3 sene içinde kaba işler bitecek ve Ocak 2017'de GKK işlerini tamamlayacaktı.Fakat İstanbul'da yapılan diğer bütün metro projeleri gibi buradaki işler de uzadı ve 18 ay sonra temmuz 2018'de GKK sahalardan çıkmış oldu.
Bu hattın kaba işlerinde 3 TBM makinası kullanıldı.Kağıthane-Mecidiyekoy arası NATM modeli ile yapıldı.Ayrıca 2 istasyon viyadük olarak yapıldı.
Kaba işlerde en büyük hayal kırıklığı ise Mahmutbey istasyonun top-down sisteminin çokmesi oldu.Çok sukur gece yarısı olan bu olay nedeniyle çalışma olmadığı için hiç kımsenın burnu bile kanamadı.Bence mühendislik tarihinin en büyük fiyaskolarından biri çok ucuz atlatıldı.Belkı başka bir ülke de olsa işi durdurup firmanın sozlemesi iptal bile edilebilirdi.
Ozetlemek gerekirse bana gore kaba işleri süreci çok kotu yapıldı ve bu nedenle bu proje en az 2 yıl geç açılacak.

Hattın Ince,Elektrik-Mekanik işlerini yapan Alarko'da açıkcası çok iyi gitmiyor.Eğer onlarda bu kadar yavas devam ederlerse 2020 de anca açılır bu hat !

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Tem Prş, 2018 06:45
gönderen Esat
Alarko' nun hızlanmasını bekliyorum, bakalım nasıl bir performans ortaya koyacaklar ama dışarıdan gördüğüm kadarı ile kötü emsal gösterdiklerimizden bir tık yukarıda işler yapıyorlar diye duyuyorum.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Tem Prş, 2018 20:57
gönderen Engin Y
Karadeniz Mahallesi durağında meydana gelen kazada, ne yazık ki bir işçi hayatını kaybetmiş :(

Allah rahmet eylesin..
Saat 16.00 sıralarında çalışma yapan işçilerden biri yaklaşık 10 metreden aşağıya düştü. Olay yerine itfaiye ve sağlık ekipleri sevkedildi. Sağlık ekipleri işçinin hayatını kaybettiğini belirledi.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/metro ... u-40895021

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Tem Prş, 2018 21:51
gönderen decimus
Allah rahmet eylesin.Mekani cennet olur insallah.

Metro işi dünyanin en zor işlerinden biri.Özellikle ülkemizde daha da zor.Geçen gün burada Avrupa ve istanbul'da yapılan metro projelerini kiyaslayan nir yazi yazmistim.Benim için bir projenin ne kadar erken bittigi degil o proje devam ederken çalışanların çalışma koşullari önemlidir.Artik şu "rekor süre" saçmalıklarindan vazgeçip (zaten olmuyor) dünyanin en güvenli çalişma kosullarini olusturmaliyiz.

Bir proje yapilacak diye eğer aramizdan birileri olecek ise o proje hiç yapılmasin daha iyi.Bunu bu proje için değil tüm projeler için söylüyorum.Hiç bir proje bir insan hayatindan daha önemli değildir.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Tem Cum, 2018 06:33
gönderen Esat
Allah rahmet eylesin, decimus un dediğine katılıyorum hiç bir proje bir insan hayatından daha önemli değildir, kaldı ki firmalar da böyle bir düşünce de yok yani aman projeyi yetiştirecez deli gibi kasalım diye kimse de uğraşmıyor ama iş güvenliği anlamında eksik kalan noktalar bazen böyle üzücü kazalara sebep olabiliyor.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 20 Tem Cum, 2018 16:35
gönderen decimus
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/dikka ... u-40903603

TBM Makinası buraya kadar geldi demek !

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Tem Pzr, 2018 16:21
gönderen Kamil16
M7 Hattı, Yeşilpınar altı, Alibeyköy Tünel çıkışı ve Alibeyköy İstasyonu..

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 31 Tem Sal, 2018 23:09
gönderen Edil Arda
baya alçakmış viyadük, ben çok daha yüksek bekliyordum.

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Ağu Cum, 2018 18:41
gönderen Engin Y
Damperini açık unutan dangalak bir kamyoncu istasyonu yıkmaz inşallah..