ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzt, 2014 13:20

Alibeyköy istasyonu yeni cep otogarının 150 mt. yanından geçiyor yani aktarma var.
O kadar yakın mı ya gerçekten? Bana sanki Alibeyköy Metro Durağı ile Alibeyköy Cep Otogarı arasında en az 500, hatta belki 750 metre mesafe var gibi geliyor. Arada dere var zaten, eğer durağın yerini yanlış bilmiyorsam. Ancak şu olabilir: Alibeyköy'deki metro depo sahası, otogarın çok yakınında olabilir. Hatta ileride M2 Seyrantepe benzeri bir şube işletmesine geçilebilir, Cep Otogarı için..
Sonraki kısım pek ilçe merkezlerinden geçmiyor bu konuda haklısınız ama geri kalanı için yanlış planlandı, varoşa planlandı diyemezsiniz hiç kusura bakmayın.
Gaziosmanpaşa'nın ilçe merkezinden geçmiyor, ama İstanbul'un en kalabalık mahalleleri arasında yer alan Karadeniz (72 bin nüfusuyla, İstanbul'un üçüncü büyük mahallesi) ve Karayolları (45 bin nüfus) mahallelerinden geçiyor. Ayrıca, Karadeniz Mahallesi'nde, T4 ile aktarma imkânı olacağından, Sultangazi ilçesinin de Mecidiyeköy'e doğrudan bağlantısı sağlanmış olacak.

Yeşilpınar tarafında yapımına yeni başlanan bir alışveriş merkezi ve konut projesi var, doğrudan metrodan evinize çıkacaksınız diye reklam yapıyorlar.

Ayrıca, Kâzım Karabekir Durağı, Avrupa Konutları TEM Sitesi'nin birinci kapısından sadece 300-400 metre mesafede olacak ki bu sitede üçbinden fazla ev ve onbin civarında nüfus bulunuyor.

Yine hattın hemen yanından geçeceği Kanal D-Hürriyet binalarının civarı da oldukça yoğun bir yerleşim bölgesi gibi gözüküyor. Mahmutbey'de mevcut M3 ile entegre olması da ayrıca güzel. Bağcılar ve Kirazlı yöresindeki insanları Yenikapı'ya inmelerine gerek kalmadan Mecidiyeköy'e ve oradan Levent-Maslak tarafına ulaştırabilecek.

Bu arada, M7 hattının geçtiği yerlerden Çağlayan haricindeki hiçbir mahallenin Metrobüs ile yakından uzaktan ilgisi bulunmamaktadır.

İleride batıya doğru Halkalı'ya ve güneydoğuya doğru Beşiktaş'a uzatıldığında, iyice işlevsel bir hat ortaya çıkmış olacak.
En son Engin Y tarafından 28 Nis Pzt, 2014 15:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 319
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Nis Pzt, 2014 13:43

Alibeyköy'de 150 mt mesafe derenin karşısından geçen depo yolu için, ana hat ise 500 mt mesafe gibi sanırım, belki daha az. Ben arabayla geçerken o kadar uzak görünmemişti gözüme :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 319
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Nis Pzt, 2014 13:47

Bu hattın Halkalı'ya uzaması oradaki merkez gar ile şehir merkezinin bağlantısının sağlanması demek. Aksi takdirde Yenikapı'ya gitmeden şehrin merkezine ulaşamaz insanlar, V çizmeleri demek olur ki çok fena zaman kaybı...Tabi bu durum 3. köprü üstünden gelen hat için.
Tüpten geçenler Bakırköy'de inip Yenikapı'ya geri dönüp oradan aktarma yapıp gidebilirler ama bu da uzun iş...

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzt, 2014 15:46

Alibeyköy'de 150 mt mesafe derenin karşısından geçen depo yolu için, ana hat ise 500 mt mesafe gibi sanırım, belki daha az. Ben arabayla geçerken o kadar uzak görünmemişti gözüme
Geçen gün Alibeyköy Cep Otogarı'nın önünden geçerken, tam karşısındaki arsada kamyonların bulunduğunu ve daha önce orada gördüğüme emin olduğum evlerin yıkılmış olduğunu gördüm. Acaba, metronun depo sahası burası mı olacak? Bu durumda, tıpkı Seyrantepe şube işletmesi gibi Alibeyköy-Otogar işletmesi mümkün olabilir ve şu anda İETT ile ulaşım imkânı çok kısıtlı olan bu otogara da kolayca ulaşılabilir..

Haritada da göstereyim.
Alibeyköy Metro Durağı burası: https://www.google.com/maps/place/&#304 ... 88867,229m
Alibeyköy Cep Otogarı burası: https://www.google.com/maps/place/&#304 ... 50187,231m
(sol alttaki Earth düğmesine basmanızı tavsiye ederim..)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2014 15:55

Linkleri açamıyorum, hata veriyor. Diğer taraftan ben böyle kol çıksın, mekik işletilsini sevmediğim için bu fikre de sıcak bakmıyorum :) her tarafımız mekik işletme doluyor, 500 metre mesafe yakın demiyorum ama çok uzakta bulmuyorum, otogarı istasyona yaklaştırsınlar niye oraya bir kol açılsın ki?

Ya da yanlış anlıyorum da zaten o kol cep otogarının önünden mi geçiyor? Galiba böyle bir durum var ki bu öneri ortaya çıktı. Ben yine de karşıyım İETT Alibeyköy durağı ile o cep otogarı arasında metro ile kombine ücretsiz taşımacılık yapsın, sonuçta bir cep otogarı ayrıca otobüs firmalarının servisleri de nasıl olsa kaldırılmayacaktır.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzt, 2014 16:15

sonuçta bir cep otogarı ayrıca otobüs firmalarının servisleri de nasıl olsa kaldırılmayacaktır.
Abi,

Diğer tüm görüşlerine hiç itirazım yok, ancak bu "cep" otogarı, neredeyse Bayrampaşa Otogarı kadar işlevsel. Sarıyer, Beşiktaş, Beyoğlu, Fatih, Eyüp, Şişli, Kâğıthane, Gaziosmanpaşa, Sultangazi ilçelerinin tümü bu otogarı kullanıyor..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2014 16:30

İyi de, salata işte. Oraya iki üç cepogar daha açılsa, onlar da kullanılır. Adamakıllı bir plân şart. İmar ve iskân demeyeyim de :-)

Kol şatıl bilmemnesi açilırsa, yine tekraylı olur, söylemedi demeyin. Esat bir tür haklı, otogarı doğru yere yapsınlar. Yoksa o metro plânı dünden beri mi var? Evet, ironi de var işin içinde. Haritasız millet bilgilendirilmemiş millettir. Öyle dolmuş hattı çeker. Sonra Macarı gider, varoş der :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17150
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2014 16:59

Engin tabii ki o otogarın işlevi var ama Allah için söyleyin doğru yerde mi? Ya ben önceden Esenler' den binip 1 saatte İstanbul' u çıkan otobüse söverdim şimdi çıkmak olmuş 2 saat. Şehirlerarası otobüsler önceden yol kenarından kedi pati kaldırsa dururdu, şimdi kediler için cep otogarları yapmışlar, gir çık, gir çık, gir çık. İstanbul' un en saçma işlerinden birisi bu cep otogarları ve kimse de bana ya dünyada otogar yok, hep böyle demesin evet hep böyle cep ve kimse de metro götürücem diye uğraşmıyor, çünkü insanlar trene biniyorlar :)

5 sene sonrada biz cep otogarlarından vazgeçtik, 2 tane hayvan gibi yapıcaz denilmezse ne olayım.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzt, 2014 17:16

5 sene sonrada biz cep otogarlarından vazgeçtik, 2 tane hayvan gibi yapıcaz denilmezse ne olayım.
Metro bitene kadar, cep otogarı kapanabilir, doğru diyorsun abi :)

Ya abi, Varan ve Ulusoy, Ataşehir'deki yeri kapatıp Harem'e giriyorlar. Güneşli'den kalkan bir Varan'ın İstanbul'u terk etmesi 2,5 saati buluyor. İstanbul'da hâlâ tren yok zaten. Durum vahim..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2014 18:07

Durum zaten vahim. Çoktandır vahim :lol:

Ve garlar banliyöötelerinde, demiryolları yetersiz, aktarma sistemi akıl almaz ve kentleşme de böyle çarpık devam ederlerse vahimin dibine ve derinlerine vuracak bu kent. En böğk Ganal İjdanbul ile Yenü İjtanbul Karadeniz kenti olmazsa … cep otogar, cep telefon, cep rehber.

orhanvardar
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 22 Nis Sal, 2014 12:32

Mesaj gönderen orhanvardar » 07 May Çrş, 2014 14:52

bu metro projesinin 2017 hedef tarihi için ne düşünüyorsunuz? Bu tarihte bitebilir mi?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 May Çrş, 2014 14:58

bu metro projesinin 2017 hedef tarihi için ne düşünüyorsunuz? Bu tarihte bitebilir mi?
Tarihî Yarımada'daki arkeoloji sorunlarını bir kenara koyup, burayla hiç ilgisi olmayan M3, M4 ve M5 projelerinin yapılış hızına baktığımda, elbette ki olumsuz düşünüyorum. Hatta bırakın 2017'yi, 2018'de bile açılamayacağını, belki üç seçimin birden olacağı 2019'da açılabileceğini düşünüyorum.

55 ay sonra 2019'a giriyoruz. Henüz kazma işlemlerinin başlamadığını düşünürsek, gerçekten 2018 bile çok zor diye düşünüyorum..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön