ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 28 Eki Pzr, 2018 16:16

Tam anlamadım hocam. Mecidiyeköy - Kabataş arası kazı işleri bitti mi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 28 Eki Pzr, 2018 16:37

Uğur yazdı:Tam anlamadım hocam. Mecidiyeköy - Kabataş arası kazı işleri bitti mi?
Hocam metro işlerinde kazı işleri ikiye ayrılır.

1) Trenleri gidip-geleceği çapi yaklaşık 6.5 m olan ve TBM makinası ile kazılan tüneller.

2) Vatandaşın istasyonda tren beklediği alan ve istasyonların iç kısımları (yürüyen merdivenler,yürüme yolları vs.) NATM modeli ile yapılan kazılar.

Benim bahsettiğim sadece 2 numaralı kısımlar.

Eğer yukarı yazdığım 1 numaraya gelirsek (TBM ile açılan tüneller) orada iki adet tünel imalatı yapıliyor diye düşünürsek 1 No'lu tüpte kazı işleri uzun zaman önce bitto ve TBM makinası sökülerek gönderildi.Fakat 2 No'lü tüpte TBM makinası hala çalışıyor.Şu an Beşiktaş yakınlarinda ve Fulya'ya kadar kazı yapacak.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 28 Eki Pzr, 2018 19:12

PAKS denemelerinden bir video Çırçır İstasyonuymuş.

https://youtu.be/1Ft9mPQHqCU

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Eki Pzr, 2018 21:29

Uğur yazdı:PAKS denemelerinden bir video Çırçır İstasyonuymuş.
İstasyonlarda, "Peron Ayırıcı Kapı Sistemi" (PAKS) 8) 8)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 28 Eki Pzr, 2018 21:47

Sürücüsüz de olsa sürücülü de olsa her hatta bulunması gereken bir şey bence maliyeti nedir ne değildir bilmiyorum ama ölümlü metro kazalarını 0'a indirmenin bedeli yoktur diye düşünüyorum. Eskişehir'de tramvay duraklarında bile mevcut.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Pzt, 2018 22:27

Uğur yazdı:Sürücüsüz de olsa sürücülü de olsa her hatta bulunması gereken bir şey bence maliyeti nedir ne değildir bilmiyorum ama ölümlü metro kazalarını 0'a indirmenin bedeli yoktur diye düşünüyorum. Eskişehir'de tramvay duraklarında bile mevcut.
? Senede kaç kişi ray hattına düşerek ya da atlayarak ölüyor? :) Gereksiz bir talep ve gereksiz bir maliyet

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Eki Pzt, 2018 22:50

Videodaki PAKS Üsküdar - Çekmeköy’deki gibi insanın göz hizasından aşağıda değil tam aksine bir dairenin balkonunu kapatma şeklinde olmuş :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Pzt, 2018 22:58

kenanmar yazdı:Videodaki PAKS Üsküdar - Çekmeköy’deki gibi insanın göz hizasından aşağıda değil tam aksine bir dairenin balkonunu kapatma şeklinde olmuş :D
doğru olan bu, M5 içinde böyleydi ama ne olduysa sonradan şartnamede değişip 160 oluvermişşşş

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 30 Eki Sal, 2018 07:56

Bir kişi bile ölse yeterli değil mi :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Sal, 2018 08:34

Uğur yazdı:Bir kişi bile ölse yeterli değil mi :D
değil, bu kapıların amacı insanlar raya atlamasın diye değil, sürücü kontrolü olmayan sistemlerde tedbir, sürücülü sistemde zaten olayı görüyor ve frenleme yapıyor, son anda atlarsa bir şey yapamaz o başka. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eki Sal, 2018 08:53

Esat yazdı:değil, bu kapıların amacı insanlar raya atlamasın diye değil, sürücü kontrolü olmayan sistemlerde tedbir, sürücülü sistemde zaten olayı görüyor ve frenleme yapıyor, son anda atlarsa bir şey yapamaz o başka. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez.
Yanlış isem lütfen düzeltin.. 8) 8)

Sürücüsüz sistemlerde, sürücü kabininde yine bir makinist-eleman oturuyor ama sadece sistemi izliyor. Gerektiğinde müdahale edecek şekilde. Sürücüsüz sistemlerde amaç, sistemin otomatik işleyişindeki insan kaynaklı gecikmeleri optimize etmek, böylece iki tren arası süreyi minimum'a indirmek.
Bunu uçaktaki otomatik pilot'a uygularsak. Uçaklar sadece iniş ve kalkışlarda manuel ve pilotların kontrolünde, onun dışında gerekli irtifaya ulaşıldıktan sonra otomatik pilota geçilmesi gibi..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Sal, 2018 10:30

Kısmen yanlış. ATO sistemlerde makinist kabini vardır ve sürücü sadece kapıları açar kapatır ve hareket sinyali verir ve olası arızalarda küçük müdahalelerde bulunabilir. UTO sistemlerde kabin yoktur, araç içerisinde bir görevli bulundurulur (bulundurulmayabilir de) bu görevli sadece araç ya da sistem arızalarında müdahale etmek için bulunmaktadır.

Sürücüsüz sistemin en büyük faydası bahsettiğiniz gibi iki araç arası süreyi en güvenli ve minimum mesafe ile sürüş sağlamaktır, yeni nesil sürücüsüz sistemlerde öğrenen yazılımlar ile sürüş optimizasyonu ve daha fazla enerji verimli işletme de mümkün hale gelmektedir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön