Mecidiyeköy - Kabataş kısmında çalışmalar tekrar başlamış durumda.Her ne kadar kaplumbağa hızında da olsa işler başlamış.
2015 yılında başlayan 4.5 kmlik projenin bitiş hedefi 2023 yılı olarak kararlaştırılmış. Sözün bittiği yer !
Mecidiyeköy - Kabataş kısmında çalışmalar tekrar başlamış durumda.Her ne kadar kaplumbağa hızında da olsa işler başlamış.
Çok önemli bir projenin startı verilmiş oldu.İstanbul'a hayırlı olsun.
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 30 Ağustos Zafer Bayramı’nı yeni bir metro projesiyle taçlandırdı. Proje bittiğinde, İstanbulluları Esenyurt’tan Kabataş’a aktarmasız bir şekilde 67 dakikada ulaştıracak hattın ilk harç dökümünde konuşan İmamoğlu, “Bu hat 3 milyon insanımızın yaşadığı 5 ilçeden geçecek. 18 kilometrelik hat, 11 istasyondan oluşacak. Finansman ihtiyacımızı da elde etmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Mecliste bekleyen bir finansman onayımız var. Mecliste beşi bulan hatta beşi geçen bu tarzda tarzda borçlanma tekliflerimizi aylardır bekletildiğini ifade edeyim. Bütün siyasi parti grup başkan vekillerine de şunu söylüyorum. Bu tarzda itibarlı kentimizin, şeffaf ve katılımcı yönetim anlayışıyla, yurt dışından finansman bulma kabiliyetinin önündeki her engeli kaldıran tutum ve davranış, milli davranıştır. Bu milli davranışı, şehrimize kaynak temini noktasındaki yolumuzu açan bu davranışı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nde bulunan bütün meclis üyelerimizden talep ediyoruz” ifadelerini kullandı.
2017 yılında hedef bu şekilde idi fakat Kabataş istasyonun tünel açımı ve istasyon yapımı sırasında çıkan zorluklar mecburen Kabataş'ı da geciktirdi.Istasyonun denize çok yakın olması yüklenici firmay çok zorladı. Bu nedenle NATM kazılar çok yavaş ilerlemek zorunda kaldı.