ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Tam anlamadım hocam. Mecidiyeköy - Kabataş arası kazı işleri bitti mi?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Hocam metro işlerinde kazı işleri ikiye ayrılır.Uğur yazdı:Tam anlamadım hocam. Mecidiyeköy - Kabataş arası kazı işleri bitti mi?
1) Trenleri gidip-geleceği çapi yaklaşık 6.5 m olan ve TBM makinası ile kazılan tüneller.
2) Vatandaşın istasyonda tren beklediği alan ve istasyonların iç kısımları (yürüyen merdivenler,yürüme yolları vs.) NATM modeli ile yapılan kazılar.
Benim bahsettiğim sadece 2 numaralı kısımlar.
Eğer yukarı yazdığım 1 numaraya gelirsek (TBM ile açılan tüneller) orada iki adet tünel imalatı yapıliyor diye düşünürsek 1 No'lu tüpte kazı işleri uzun zaman önce bitto ve TBM makinası sökülerek gönderildi.Fakat 2 No'lü tüpte TBM makinası hala çalışıyor.Şu an Beşiktaş yakınlarinda ve Fulya'ya kadar kazı yapacak.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
İstasyonlarda, "Peron Ayırıcı Kapı Sistemi" (PAKS)Uğur yazdı:PAKS denemelerinden bir video Çırçır İstasyonuymuş.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Sürücüsüz de olsa sürücülü de olsa her hatta bulunması gereken bir şey bence maliyeti nedir ne değildir bilmiyorum ama ölümlü metro kazalarını 0'a indirmenin bedeli yoktur diye düşünüyorum. Eskişehir'de tramvay duraklarında bile mevcut.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
? Senede kaç kişi ray hattına düşerek ya da atlayarak ölüyor? Gereksiz bir talep ve gereksiz bir maliyetUğur yazdı:Sürücüsüz de olsa sürücülü de olsa her hatta bulunması gereken bir şey bence maliyeti nedir ne değildir bilmiyorum ama ölümlü metro kazalarını 0'a indirmenin bedeli yoktur diye düşünüyorum. Eskişehir'de tramvay duraklarında bile mevcut.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Videodaki PAKS Üsküdar - Çekmeköy’deki gibi insanın göz hizasından aşağıda değil tam aksine bir dairenin balkonunu kapatma şeklinde olmuş
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
doğru olan bu, M5 içinde böyleydi ama ne olduysa sonradan şartnamede değişip 160 oluvermişşşşkenanmar yazdı:Videodaki PAKS Üsküdar - Çekmeköy’deki gibi insanın göz hizasından aşağıda değil tam aksine bir dairenin balkonunu kapatma şeklinde olmuş
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bir kişi bile ölse yeterli değil mi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
değil, bu kapıların amacı insanlar raya atlamasın diye değil, sürücü kontrolü olmayan sistemlerde tedbir, sürücülü sistemde zaten olayı görüyor ve frenleme yapıyor, son anda atlarsa bir şey yapamaz o başka. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez.Uğur yazdı:Bir kişi bile ölse yeterli değil mi
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Yanlış isem lütfen düzeltin..Esat yazdı:değil, bu kapıların amacı insanlar raya atlamasın diye değil, sürücü kontrolü olmayan sistemlerde tedbir, sürücülü sistemde zaten olayı görüyor ve frenleme yapıyor, son anda atlarsa bir şey yapamaz o başka. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez.
Sürücüsüz sistemlerde, sürücü kabininde yine bir makinist-eleman oturuyor ama sadece sistemi izliyor. Gerektiğinde müdahale edecek şekilde. Sürücüsüz sistemlerde amaç, sistemin otomatik işleyişindeki insan kaynaklı gecikmeleri optimize etmek, böylece iki tren arası süreyi minimum'a indirmek.
Bunu uçaktaki otomatik pilot'a uygularsak. Uçaklar sadece iniş ve kalkışlarda manuel ve pilotların kontrolünde, onun dışında gerekli irtifaya ulaşıldıktan sonra otomatik pilota geçilmesi gibi..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Kısmen yanlış. ATO sistemlerde makinist kabini vardır ve sürücü sadece kapıları açar kapatır ve hareket sinyali verir ve olası arızalarda küçük müdahalelerde bulunabilir. UTO sistemlerde kabin yoktur, araç içerisinde bir görevli bulundurulur (bulundurulmayabilir de) bu görevli sadece araç ya da sistem arızalarında müdahale etmek için bulunmaktadır.
Sürücüsüz sistemin en büyük faydası bahsettiğiniz gibi iki araç arası süreyi en güvenli ve minimum mesafe ile sürüş sağlamaktır, yeni nesil sürücüsüz sistemlerde öğrenen yazılımlar ile sürüş optimizasyonu ve daha fazla enerji verimli işletme de mümkün hale gelmektedir.
Sürücüsüz sistemin en büyük faydası bahsettiğiniz gibi iki araç arası süreyi en güvenli ve minimum mesafe ile sürüş sağlamaktır, yeni nesil sürücüsüz sistemlerde öğrenen yazılımlar ile sürüş optimizasyonu ve daha fazla enerji verimli işletme de mümkün hale gelmektedir.