ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Ağu Prş, 2017 15:18

Demek ki arkeologlar işlerini yeterince yapmıyormuş eskiden..
Yıllar önce bir bakıp, kazıp, eser çıkan yerleri inceleyip, bitirselerdi keşke şu meydanı..
Şimdi de arkeolojik eserlerin ortalıkta sergilendiği meydanlarımız ve eser çıkmayan yerlerde metro durağı için bırakılmış alanlarımız olurdu..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Prş, 2017 18:05

Alibeyköy viyadüğü ile ilgili linkedin de şöyle bir görsel yakaladım, viyadüğün çıkış kısmının inşa edildiği ve zemin betonun atılacağını anladım mesajdan
641de8b6-bcfc-406b-af1b-19099620405c-original.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 18 Ağu Cum, 2017 06:34

Esat yazdı:Alibeyköy viyadüğü ile ilgili linkedin de şöyle bir görsel yakaladım, viyadüğün çıkış kısmının inşa edildiği ve zemin betonun atılacağını anladım mesajdan

641de8b6-bcfc-406b-af1b-19099620405c-original.jpeg
Buraya beton döküleli çok oldu diye biliyorum ben.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Cum, 2017 07:01

decimus yazdı:
Esat yazdı:Alibeyköy viyadüğü ile ilgili linkedin de şöyle bir görsel yakaladım, viyadüğün çıkış kısmının inşa edildiği ve zemin betonun atılacağını anladım mesajdan

641de8b6-bcfc-406b-af1b-19099620405c-original.jpeg
Buraya beton döküleli çok oldu diye biliyorum ben.
o zman görsel eski mesajı yeni atmış olabilirler, gerçi tarihine de dikkat etmedim yeni düşünce :) :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 18 Ağu Cum, 2017 13:45

Evelsi gün akşam Kağıthane meydandan geçiyordum, dere kenarındaki viyadük ayaklarının kuyuları tamamlanmış, vinç yardımı ile demir hasır bu kuyuların içine yerleştirilmeye çalışılıyordu, muhtemelen bugün yarın betonu atılır. Eski Ayyıldız önündeki viyadük ayaklarının yerdeki kazık kısımları tamamlanmış, viyadük tabliyelerini tutacak bölümleri kalmış. Bu hızla giderseler yıl sonuna kadar istasyon yapısı ve viyadük kısmı biter ve elektromekanik işlere geçebilirler.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 23 Ağu Çrş, 2017 18:25

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının Beşiktaş istasyonundaki inşaatında, İstanbul’un tarihine ışık tutacak önemli bir keşfe imza atıldı. İstanbul Arkeoloji Müzesi Müdürlüğü ekiplerinin 1 yıldır inşaat alanında sürdürdükleri kazı çalışmalarında MÖ 1200-800 yılları arasında Erken Demir Çağı’na ait yanmış insan kemikleri ve toplu mezardan çıkan 3 insana ait kemikler ortaya çıkarıldı.

Gazete Habertürk’ten Nihat Uludağ’ın haberine göre; İstanbul’da, Beşiktaş metro istasyonu inşaat alanında yanmış insan kemiklerinin bulunduğu toplu mezardan çıkan 3 kişiye ait kemiklerin Kuzey Karadeniz’den İstanbul’a göç eden topluluklara ait olduğu belirlendi.

OSMANLI TRAMVAY DEPOSU

İstanbul Arkeoloji Müzesi Müdürü Zeynep Kızıltan başkanlığında yürütülen kazılarda, arkeologlar ve 45 işçi aralıksız çalışıyor. Bir yıldır süren çalışmalarla ilgili soruları yanıtlayan Kızıltan, kalıntılardan elde ettikleri verileri paylaştı.

Kazılarda ilk olarak Osmanlı döneminden kalma tramvay deposunun bulunduğunu belirten Kızıltan, inşaat alanında yatan tarihle ilgili şu bilgileri verdi:

“Kazının ilk etabında yüzeyden itibaren modern kaldırım taşı döşeli alan ve onun altında yer alan beton tabakanın belgelenerek kaldırılması yapıldı. Bu tabakanın altında 19. yy sonu ve 20. yy’ye ait betonarme, harman tuğla ve taş örgülü altyapı kalıntıları ortaya çıktı.”

“Kalıntıların büyük bir bölümünü 1910’da yapılmış ve 1955’te yol genişletme sırasında yıkılmış olan Beşiktaş tramvay deposuna ait tramvayların bakım-onarım çalışmalarının yapıldığı su kanalları ve beton büzler oluşturuyor. Bulunan kalıntılar, beton ve demir kullanılarak inşa edilmiş, moloz taş ve kireç harcı ile örülmüştür.”

TAŞ BALTA, OK UCU ÇIKTI

Çalışmalarla ilgili bilgi veren kazı başkanı Kızıltan, kazıda ortaya çıkartılan kalıntıların, belgelenerek kaldırılma çalışmalarının tamamlandığını, devam eden çalışmalarda yuvarlak formlu taş sıralarının bulunduğunu kaydetti.

Kızıltan, yuvarlak taş yığınları içinde ve dışında, basit toprak mezarlarla, “Kremasyon” adı verilen cesedin yakıldıktan sonra geriye kalan kemiklerinin gömüldüğü çömlek mezarların (Urne) açığa çıkartıldığını söyledi.

Kızıltan, “Bu mezarların bazılarının içinde ölü hediyesi olarak taş balta, bronz ok ucu veya alet ile pişmiş toprak kaplar bulundu. Erken Demir Çağı’na (MÖ.1200-800) tarihlendirilen mezarlar belgelenmektedir. Ayrıca üç iskeletten oluşan toplu bir mezar da açığa çıkarılmıştır. Bu tür mezarlar, Karadeniz Bölgesi’nde göç dalgasıyla gelen insanlara ait mezar tipidir” diye konuştu.

HEM BATIDAN HEM DOĞUDAN GÖÇ

Kazı alanında tespit edilen insanların, Kuzey Karadeniz’den Boğaz’a göç dalgasıyla gelen İstanbul’un ilk sakinlerinden olduğunu söyleyen Zeynep Kızıltan, “Son Tunç Çağı’nın bitimine doğru Trakya’ya Kuzey Karadeniz Bölgesi’nden
yeni ve büyük bir göç dalgasının geldiği, bu kültüre ait küçük yerleşmelere kıyı şeridi ve Gelibolu Yarımadası dışında, Trakya’nın her yerinde rastlandığı bilinmektedir “ dedi.

Kuzey Karadeniz’de, Kırım bölgesindeki toplulukların, iklim ve bölgesel savaşlar nedeniyle, hem batıdan hem de doğudan Anadolu topraklarına göç ettiklerini anlatan Kızıltan, şunları dedi:

“O dönemde Karadeniz’de yaşayanların hangi topluluklara ait olduğunu bilmiyoruz. 3000-3500 yıl önceki göçlerle güneye doğru yayılmışlar. Romanya ve Bulgaristan üzerinden Trakya’ya gelen gruplardan bazılarının da İstanbul’a yerleştiği tahmin ediliyor.”

İNSANLIK TARİHİ AÇISINDAN DA ÖNEMLİ

Kazı alanında incelemeler yapan İstanbul Kültür ve Turizm Müdürü Yılmaz, Kültür ve Turizm Bakanlığı nezaretinde yürütülen çalışmalarda ortaya çıkartılan bulguların 3000-3500 yıl daha geriye götüren veriler sunduğunu belirterek, “Sadece İstanbul tarihi açısından değil, Türkiye, dünya ve insanlık tarihi açısından da önemlidir” dedi.

ERKEN DEMİR ÇAĞI

Demir Çağı pek çok bölgede değişik tarihlerde başlamış ve bitmiş olsa da Anadolu’da genel olarak MÖ 13. yüzyılda başladı. MÖ 4. yüzyılda bittiği kabul edilir.

Demirin eritilerek kullanılmasıyla karakterize olan bir dönem. Bu dönemde demirin işlenmesi keşfi de sanayinin gelişmesini sağladı. Bakır ve tunçun yerini demirden silah ve eşyalara bıraktığı Erken Demir Çağı Dönemi’nde Anadolu’daki Geç Ghiti Kent Devletleri, Urartu, Frig, Lidya ve Likya uygarlıkları yaşadı.

CİNSİYET, YAŞ VE IRKLARI BELİRLENECEK

Kazı alanından çıkarılan insan kemiklerine DNA testi yapılacağını kaydeden Zeynep Kızıltan, “Belki de bu insanların ırkları belirlenecek. Karbon C14 testi yapılarak da tam tarihlendirme yapılacak. Antropolojik araştırmalarla da mezarlarda bulunan kemiklerin cinsiyet ve yaşları belirlenecek, “O çağlarda insanların ne ile beslendiği ve ne ekip biçtiği de ortaya çıkacak” dedi.

Kaynak:http://www.rayhaber.com/2017/08/besikta ... ihi-cikti/

Bu haber Hürriyet'de çıkan haberden daha detaylı gibi görünüyor.Metro inşaatları resmen İstanbul'un tarihini değiştirdi.
8) 8)

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 23 Ağu Çrş, 2017 20:56

Sadece İstanbul'un değil Tüm insanlık tarihiyle alakalı şeyler bulundu. Yanılmıyorsam Yenikapıdan çıkan teknelerden biri tüm dünyada bulunan en eski balıkçı teknesiydi. Öyle bir haber okuduğumu hatırlıyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ağu Çrş, 2017 21:18

Evet abi, metro nedeniyle Yenikapı, Üsküdar ve Beşiktaş, Marmaray nedeniyle de Pendik kazılınca pek çok bilinmeyen gerçek yer yüzüne çıktı..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 29 Ağu Sal, 2017 23:00

Kadir Topbaş, “Kabataş-Mahmutbey Metrosu’nun kazı çalışmalarının yüzde 82,5’u tamamlandı. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasını 2018 yılı ikinci yarısından sonra açmayı düşünüyoruz. Kabataş-Mecidiyeköy arası ise arkeolojik kazılardan dolayı 2019’un Haziran’ına uzanabilir” dedi.

Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
“Yenikapı kazısına başlamadan önce kentin 4 bin yıllık tarihinden bahsediliyordu. Ama 8 bin 500 yıllık bir iz ortaya çıktı. Bu İstanbul’un tarihi, kültür ve medeniyet tarihi açısından çok önemli. Yenikapı’da Arkeoloji ve Müzeler Müdürlüğümüzün ve İstanbul Üniversitemizin nezaretinde çok titiz çalışmalarla Yenikapı’daki çalışmaları tamamladık. Yenikapı’yı bir Müze İstasyon haline getirecek proje şu anda ihale aşamasında. Bu çok heyecan verici, inanıyorum ki turizm açısından önemli bir destinasyon olacak. Benzerleri dünyanın değişik yerlerinde var. Ama bizim tarihimiz kadar eski olanı yok. Bu bakıma çok önemsiyoruz.”

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/34197

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen mutlui » 30 Ağu Çrş, 2017 10:14

"2018 yılı ikinci yarısından sonra" demek 2019. Olabilir. Kabataş tarafı daha çok zaman alırsa (onu da zaten biliyoruz), nasıl aynı senenin Haziran ayında açılabilir? Bizi ne sanıyor?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Ağu Çrş, 2017 14:38

mutlui yazdı:"2018 yılı ikinci yarısından sonra" demek 2019. Olabilir. Kabataş tarafı daha çok zaman alırsa (onu da zaten biliyoruz), nasıl aynı senenin Haziran ayında açılabilir? Bizi ne sanıyor?
Kadir Topbaş'ın demeçlerini çok da dikkate almamak gerek..
Ben de okurken düşündüm, "2018 yılı ikinci yarısından sonra ne demek?" diye; yanıtı bulamadım..
Artık emekliliği yaklaştığı için söylediklerine fazla kafa yormamak lazım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Çrş, 2017 17:43

İkinci çeyrek demek isteyip dil sürçmüş olabilir :) en geç 2019 sonunda ilk etap açılır, gerisi Allah kerim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön