ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen mutlui » 20 Şub Pzt, 2017 20:58

Bir baktım... 2 TBM kullanılıyor. Yıldız değil, Fulya-Kabataş arasını kazıyorlar. İlki Fulya dan başlayıp Yıldız a ulaştı. İkincisi Kabataş tan başlayacak, ancak arkeolojik kazıları bekliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Cum, 2017 18:59

hattın 1 ve 2 fazları mecidiyeköy bölgesinde tünel olarak birleşmiş, hayırlı olsun. Fotoğraf alıntıdır, fakat aldıktan sonra kaynağı kaybettim, kusuruma bakmasın artık
ext.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 24 Şub Cum, 2017 23:52

Yanlış Anlamadıysam Fulya ve Çağlayan mı birleşmiş oldu? Hayırlı olsun. En kısa sürede kullanırız umarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Cmt, 2017 10:39

Uğur yazdı:Yanlış Anlamadıysam Fulya ve Çağlayan mı birleşmiş oldu? Hayırlı olsun. En kısa sürede kullanırız umarım.
Benim de mesajdan anladığım o şekilde, 2. faz ın Kabataş kesiminde bekleme arkeolojik ön kazılar nedeni ile bekleme var anladığım kadarıyla

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Pzt, 2017 15:11

Arkadaşlar biri bana Fulya istasyonunun yerini harita üzerinde gösterebilir mi? Sitede vardı diye hatırlıyorum ama bulamadım :(

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 06 Mar Pzt, 2017 16:23


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Mar Pzt, 2017 17:11

Edil Arda yazdı:Burası sanıyorum: https://yandex.com.tr/harita/106122/bes ... =sat%2Cskl
Teşekkürler, tahminen doğru noktayı tutturmuşum zaten :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Pzt, 2017 07:13

Bu hat üzerindeki Yıldız istasyonu şu ana kadar yapılan en derin metro istasyonu olacak diye bir şey okudum, tabi bu derinlik yüzeyden aşağı doğru :) deniz seviyesinden değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Pzt, 2017 16:19

Bir diğer bilgi de bu hattın Şişhane bağlantısı projeler arasından çıkartılmış, bu yakın zamanda olmayacak anlamına da gelebilir tabii

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Mar Sal, 2017 14:14

Bence de Şişhane bağlantısı elzem değil abi..

İlla ki bağlantı düşünülüyorsa, arkeolojik sorun çıkmaması için Kabataş'tan itibaren denizin altından devam edip, Sirkeci'deki Marmaray durağının deniz tarafında sonlandırsınlar..

Durağın uzunluğuna 200 metre desek, orada Haliç'in genişliği de 400 metre falandır..

Durağın bir ucundan Sirkeci Marmaray'a çıkış olur, diğer ucundan da Karaköy'e..

Sizce, Yeni Cami'nin önünü kazıp bir de Eminönü çıkışı yapsalar, arkeolojik bir şey çıkar mı? Bence çıkmamalı, çünkü zaten Yeni Cami'nin olduğu yer dolgu zemin..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Sal, 2017 14:43

Engin senelerdir çeşitli sitelerde bu öneri tabii ki dile getiriliyor, çünkü gerçekten en makul ve mantıklı olan aslında böyle bir bağlantı, yani Eminönü' e bağlanan bir hat. Fakat bildiğiniz üzere zaten Yeni Camii bile yerinde zor tutuluyor, bölgedeki zemin hem kendi yapısı hem de dolgu yapısı nedeni ile kayma eğiliminde, orada bir hareket var. Böyle bir zemin altından bir tünel ile geçmek riskli olabilir, bu birinci endişem, ikinci endişem Kabataş istasyonunun çok derinde olmayacağını tahmin ediyorum, Kabataş' tan Eminönü' ne geçebilmek için oldukça derine inilmesi gerekecektir çünkü geçenlerde Akın Kurtoğlu abimiz ile bir sohbetteki oradaki bilgilerini aktarmıştı, Haliç ağzından sonra birden derinleşiyormuş, yani Kabataş tan sonra hattın Karaköy' e kadar eğim ile inmesi lazım, ardından Eminönü Sirkeci civarına yapılacak bir istasyon çok ama çok ciddi bir derinlikte olacaktır, en azından Sirkeci Marmaray istasyonu kadar derin. Burada şunu göz önünde bulundurun, gözlem olarak daha uygun konumdaki Marmaray Üsküdar istasyonu bile derinde, yani denizden çıkıştan sonra yükselebileceği kadar yükseldi, dolayısı ile bu Kabataş istasyonunun projesinin ve inşaatının da değişmesi anlamına gelir ki, geç kalınmış olabilir.

Sonuç olarak fikrim, bu güzel düşüncenin hayata geçmesi mümkün görünmüyor. :)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 30 Mar Prş, 2017 21:26

batırma tüple çözülemez mi Haliç?
hatta batırma istasyon?

elbet çok zor olacaktır, çok da zaman ve paraya mâl olabilir, ama ben günümüz teknolojisiyle böyle bir şeyin mümkün olduğuna inanıyorum.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön