ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Şub Pzr, 2014 15:03

1377_1531969_827451803947221_806999219_o_1.jpg
Kaynak : İBB Facebook
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Şub Pzr, 2014 13:48

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Şub Pzt, 2014 09:57

2017 konusunda madem bu kadar ısrarlılar..

Bu hattı 01/01/2018 günü kullanabileceksem, 2019 seçimlerinde oyumu Kadir Topbaş'a (veya iktidar partisinin adayı kim olacaksa, ona) vereceğim. Ancak, 2014 seçimleri için üzgünüm; Beşiktaş Meydanı'na 2006'da dikilen, "Metro Çok Yakında Burada" yazan dev levhayı unutamadım henüz. Unutabilmem için bu hattın gerçekten de 2017'de açılması gerek..

Hadi bakalım hayırlısı..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 17 Şub Pzt, 2014 16:28

Nurtepe'de geçtiğimiz hafta bu tabeladan yerleştirildi. Cumartesi günü de Çağlayan adalet sarayı karşısında tabela asılma işine denk geldim.
Bu proje de en zor kısımlardan biri olarak kamulaştırma olarak görüyorum. Daha önce yayınlanmış olan kamulaştırma listesinde komşularımızı da görmüştüm. Kendileri şuan için evlerinde oturmakta, tebligat aylar öncesinden ellerine ulaştı diye biliyorum ama ne kadar süre verildi onu bilmiyorum.

Şantiye kurulumu açısından sadece merkez şantiye etrafı çevrildi. İş henüz başlamadı diyebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Şub Pzt, 2014 17:36

Engin Y yazdı:Unutabilmem için bu hattın gerçekten de 2017'de açılması gerek..

Hadi bakalım hayırlısı..
Yaklaşık 4 yıllık bir süre bitmemesi için bir sebep yok, bence güzergahta çıkabilecek sorunların başında istimlak ve bir iki noktadaki viyadük geçişi işlerini görüyorum.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 17 Şub Pzt, 2014 23:13

M2 22, M3 ve M4 ise 7 yılda bitti. M1 ise bu yıl tamamlanacak (inşası 1986'da başlamıştı). Bakalım bu hat ne kadar sürede tamamlanacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Sal, 2014 07:46

Bu bakış açısı ile zaten çivi bile çakılmıyordur :) M1 in 1986 başlayıp bu yıl bittiğini söylemenin nasıl bir akıl olduğunu kavrayamıyorum.

Ya da şöyle bir soru sorayım 1970 de başlayan Viyana U1 metro hattına son eklenen etabı 2 yıl sonra bitecek yani bu hat 45 yıl da mı bitmiş olacak? Ya da Paris metro sisteminde geliştirilen kesimler 100 yıl da ancak bitmiş bir hat anlamına mı gelir?

Bu inşaatların gecikme sebepleri nelerdir, kazı beceriksizliği mi? Yoksa başka nedenler mi?

Bu arada Bağcılar tarafında yanyol üzerine bir tabela takılmış, hangi istasyon diyordu unuttum şimdi ama, bu yukarıdaki resimde bulunanın aynısı idi.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 18 Şub Sal, 2014 20:52

Esat yazdı:Bu bakış açısı ile zaten çivi bile çakılmıyordur :) M1 in 1986 başlayıp bu yıl bittiğini söylemenin nasıl bir akıl olduğunu kavrayamıyorum.

Ya da şöyle bir soru sorayım 1970 de başlayan Viyana U1 metro hattına son eklenen etabı 2 yıl sonra bitecek yani bu hat 45 yıl da mı bitmiş olacak? Ya da Paris metro sisteminde geliştirilen kesimler 100 yıl da ancak bitmiş bir hat anlamına mı gelir?

Bu inşaatların gecikme sebepleri nelerdir, kazı beceriksizliği mi? Yoksa başka nedenler mi?

Bu arada Bağcılar tarafında yanyol üzerine bir tabela takılmış, hangi istasyon diyordu unuttum şimdi ama, bu yukarıdaki resimde bulunanın aynısı idi.
Evet. Bir hat benim gözümde bütün uzatmaları bitmeden tamamlanmış sayılmaz. Aslında M3 hattı 7 yılda bitti dedim ama, Kirazlı'dan güneye doğru Kirazlı-İncirli-Bakırköy İDO şeklinde uzatılması düşünülüyormuş; o zaman bu hat da henüz tamamlanmış değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Sal, 2014 21:43

He he. Iyi Moskova metrosu da yuzyildir bitmedi gitti zaten, beceriksiz herifler di mi? :) bayagidir fikra okumuyordum iyi oldu bu.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Şub Sal, 2014 23:27

Evet. Bir hat benim gözümde bütün uzatmaları bitmeden tamamlanmış sayılmaz
Yanlış düşünüyorsunuz bence.
Bugün bir hattın yetersiz olması onun baştan eksik yapıldığı anlamına gelmez.
M1 yapıldığında İstanbul sadece 6 milyondu.Yani o günden bu güne 2,5 kat artmış.
Belkide o zamanlar M1 tam yerinde bir metroydu, yeterliydi
Mesela İstanbul Banliyösü ilk Haydarpaşa-Pendik arasındaydı, sonra Tuzla ve Gebze de metropol ilçeler olunca buralara kadar uzadı.
Zamanla İstanbul'un nüfusu daha da arttı, köprüler ve deniz taşımacılığı yetersiz hale geldi Marmaray Tüp Geçidi yapıldı.

Düşününce aklıma gelen yanlışlar yok mu? Var
İstanbul'da tramvayların tamamen kaldırılması mesela

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 19 Şub Çrş, 2014 03:24

Modern tramvay geldiğinde çok güdük bir şekilde Sirkeci-Beyazıt hattında sefere başlamış. Kısacık bir parkur. Fakat 20 yıl içerisinde bu hat gereği kadar uzatıldı neyse ki ve bugün Kabataş'dan Bağcılar'a kadar uzanan upuzun bir parkurda işliyor.

Aslında metrolar başlanmışken tam olarak planlanarak başlanmalı. Mesela bu hat da keşke Kabataş-Bahçeşehir (Kabataş, Beşiktaş, Darphane, Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe, Alibeyköy, Yeşilpınar, Veysel Karani, Akşemsettin, Kazım Karabekir, Yenimahalle, Karadeniz Mahallesi, Teksilkent, 100. Yıl, Göztepe, Mahmutbey, Mimar Sinan, Mehmet Akif, Atakent, Halkalı Toki, Tema, Hastane, Altınşehir, Resneli, Ispartakule, Bahçeşehir) şeklinde planlanıp inşa edilseydi. Yıllar sonra uzatmalar için bir daha uğraş verilecek.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 19 Şub Çrş, 2014 11:57

emrenmert yazdı:
Aslında metrolar başlanmışken tam olarak planlanarak başlanmalı. Mesela bu hat da keşke Kabataş-Bahçeşehir (Kabataş, Beşiktaş, Darphane, Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe, Alibeyköy, Yeşilpınar, Veysel Karani, Akşemsettin, Kazım Karabekir, Yenimahalle, Karadeniz Mahallesi, Teksilkent, 100. Yıl, Göztepe, Mahmutbey, Mimar Sinan, Mehmet Akif, Atakent, Halkalı Toki, Tema, Hastane, Altınşehir, Resneli, Ispartakule, Bahçeşehir) şeklinde planlanıp inşa edilseydi. Yıllar sonra uzatmalar için bir daha uğraş verilecek.
Hocam bu söyledikleriniz çok güzel ve mantıklı, keşke bu hat söylediğiniz gibi tek ihalede verilse ve yüklenici firma yapsa. Ama pratikte bu imkansız.
2 Metro projesinde çalışmış biri olarak şunu özellikle söyleyebilirim Dünyanın en zor işlerinden biri metro yapılmasıdır.Vatandaş için aydınlatma, yürüyen merdiven ve trenin çalışması yeterlidir.Ama işin içinde olanlar çok iyi bilirler ki çok farklı senaryolar için hazılıklar yapılır.Gerçekten yıllarca tünel içinde güneşi bazen görmeden toz toprak içinde çalışmak kolay değil.

Daha işin en başında güzergahın belirlenmesi ve fizibilite çalışması 1-2 yıl süren yoğun bir çalışma. Bunun haricinde projenin çizilmesi ve onaylanması uzun zaman alan işler . Yani daha kazma çakılmadan yıllar geçmiş oluyor. Şuan için bu projeyi bu şekilde değil de değiniz gibi uzatma hatları ile başlatmak en az 5 yıılık bir gecikmeye neden olur.

Şunu da özellikle belirtmek isterim. İBB Metro konusunda çok hassas. Metro yapan yüklenici firmaların karşılaştığı tüm engelleri ivedi şekilde halleder. Bazıları bu konuda İBB büyük haksızlık ediyor. Bizim buralarda konuştuğumuz konuları çok çok daha detaylısını onlar biliyor ve yapılması gerekenleri yapıyorlar.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön