ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Nis Cmt, 2014 22:13

Varoşlardaki ucuz işgücünü şehir merkezine taşımak daha önemli, metrobüs varken önce metrobüse alternatif hatlar oluşturmak lazım, metrobüsün yükü hafifleyince daha işlevsel ve konforlu hale de getirilir. Ki ayrıca metrobüsün 24 saat çalışması metroya göre ciddi bir alternatif ve getiri.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 27 Nis Pzr, 2014 16:14

Arkadaş mesajını okuyup okuyup çözemiyorum, Metro yu mu metrobüs ü mü savundun anlamadım gitti.
Bana kalsa Metrobüs ü sök yerinden Raylısistem e çevir daha iyi 32 DK da Boğaziçi-Beylikdüzü işletmesi yapılır .

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Nis Pzr, 2014 19:14

Varoşlardaki ucuz işgücünü şehir merkezine taşımak daha önemli, metrobüs varken önce metrobüse alternatif hatlar oluşturmak lazım, metrobüsün yükü hafifleyince daha işlevsel ve konforlu hale de getirilir.
Metro projeleleri çok uzun süre önceden başlanarak planlanıyor. Belki metrobüs projesi ortada yokken bu projenin fizibilite çalışmaları yapılıyordu. Buralarda yaşayan insanların varoş olduğunu hiç sanmıyorum. Mecidiyekoy, çağlayan, kağıthane , eyüp gibi bölgeler İstanbul'un en değerli arazileri hatta İstanbulun en eski mahalleridir. Trafik sorunu tek bir proje ile çözülmez Metrobüs sadece metro yapılana kadar alternatif olarak düşünülebilir. Bildiğim kadarı ile bu yıl sonuna kadar metrobüs güzergahında metro çalışması için ihale yapılacak ve çalışmalar başlayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Nis Pzr, 2014 20:27

Orada bir metro insaati metrobusun iptalini de gerektirmez bence, daha insani sartlarda calisir. Sanirim Kenan da bunu soylemek istiyor. Metrobus ile ilgili bir ikinci gorusum bu guzergah disinda metrobus yapilip calistirilabilecek baska da bir yer yok gibi, cunku metrobus zaten otobus yolcusuna alternatiftir, tramvayinda metronunda alternatifi degil. Bu acidan ne basin ekspress ne vatan- e6 baglanti yolunda ne de sahil yolunda gercekci olmayacak gibi, geriye 2. Kopru yolu kaliyor ona bir fikir yurutemedim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Nis Pzr, 2014 22:14

Metrobüs sisteminin yapılışında, baştan beri gereken ve yerinde plânlanmış, yapılmış şeylerin – namı diğer imdat şeritlerinin – yok olmasını unutmayalım. Bu metrobüs sistemi biraz fazla yama.

Öte yandan, bugün yapılan metroların plânları seksenlerin ortasına kadar geri gidiyor. Tam bakılırsa altmışlara kadar geri giden kök düşünceler var. Ama seksenlerin plânları da sonradan sulandırılmış. Bugüne dek en büyük sulandırma bence M1’in o garip bi-yukarı-bi-aşşaa işlemesi. Şimdi de M7’de eski plânlara göre mi inşaatlar yapılır (bilhassa Haliç sonu taraflarında, Kâğıthane’de), yoksa burada da taviz mi verilir, göreceğiz. Bakalım. En büyük sakatlık, sistemin sistem olmaması. Araçlar ayrı, işletmeler ayrı, sistemler kısmen ayrı. Asıl problem burada başlıyor.

Metrobüs refüjlerinde metro düşünceleri için de mesel6a M6 mini diye palavradan atılmasaymış, çok avantajlı olurmuş. Ben bir kere Rumelihisarüstü’nü bu konuda bir sondurak olarak düşünmüştüm. Çünkü, olsa olsa, metro sadece batıda işler, köprüyü geçemez. Geçmesine de gerek yok zaten, alternatifler var. Ama sistem(sizlik) işte …

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Nis Pzr, 2014 22:28

Bu metro İstanbul'da TEM - E5 arasında yaşayanların hayatını kolaylaştıracağından hayırlıdır. Dolambaçlı ve dar cadde-sokaklardan sürüne sürüne otobüslerle tepeleri ine çıka şehir merkezine gelmekten bir nebze kurtaracağından, metro iyidir.

Öte yandan üstünde metrobüs varken metrobüsün altına metro yapmak bence paraları savurmaktır. İstanbul'da toplu taşıma kullanmak isteyenlere alternatif yaratmak esastır. Büyükçekmece'den Tuzla'ya toplu taşımayı kullananlar büyük oranda E5'ten giden otobüs, metro ve metrobüs'e mahkum kalmıştır. Dahi Anadolu Yakası minibüs yolundakiler bile metrodan istenilen seviyede faydalanamıyor. Marmaray bir parça faydalı ama sahile hitap ediyor.

Diğer açıdan Mahmutbey - Mecidiyeköy metrosu şehrin periferisinden geçiyor. İstasyonların çoğu da varoştadır. Varoş kötüleme kelimesi değil tespittir. Sosyal doku, gün boyu canlılık ve konut stoğu kalitesiyle Halkalı -Atakent, Başakşehir 1-4. etaplar uydukent; Mahmutbey - Alibeyköy varoş; Mecidiyeköy ekonomik - ticari merkez; Beşiktaş ise şehir merkezidir. Kağıthane Deresi çevresine iş merkezleri yapılmasıyla Vialand - Gaziosmanpaşa'daki kentsel dönüşüm ise buralara değer katar ama ne kadar şehirle bütünselleştirir, o tartışılır.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Nis Pzt, 2014 11:55

"Varoş"
En son Özgür Türkler tarafından 28 Nis Pzt, 2014 12:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Nis Pzt, 2014 12:12

Selam arkadaşlar,
Bu "Varoş" kelimesini kullanan arkadaşlar neyi kastediyorlar buna bir açıklık getirirlerse iyi olacak. Bana göre İstanbul içinde "Varoş" kelimesini birkaç özel yerleşim birimi haricinde kullanmak artık çağ dışı kaldı. M7 için varoş dediğiniz bölgeleri gidip gördünüz mü bilmiyorum ama muhtemelen görmeden yazdığınızı düşünüyorum. Aksi takdirde moda tabirle "Beyaz Türkler" mantığı ile yazılmış, toplumu ötekiler diye ayıran, ukala bir tabir olarak duruyor benim gözümde. Son dönemde yapılan siteler ve kentsel dönüşümlerle artık çarpık yapılaşma sorunu da belli bir nebze giderildi şehrimiz genelinde.
Ben "Varoş" bölgesi saydığınız Kağıthane de oturuyorum ve yapılan tüneller sayesinde 6 dakikada Beşiktaş Merkez'e , Kabataş'a, boğaza yada 5 dakikada Taksim'e , 8 dakikada Mecidiyeköy'e , 12 dakikada Maslak'a , hafta sonu 12 dakikada Eminönü'ne ulaşabiliyorum. 14 katlı bir "Varoş" sitesi apartmanında oturuyorum :)
Kentin en büyük şehir parklarından sayılabilecek Sadabad bölgesinden geçecek M7 tam olarak Kağıthane ilçe merkezinden geçiyor. Çağlayan durağı Avrupa Adliyesinin yanında. Alibeyköy istasyonu yeni cep otogarının 150 mt. yanından geçiyor yani aktarma var. Sonraki kısım pek ilçe merkezlerinden geçmiyor bu konuda haklısınız ama geri kalanı için yanlış planlandı, varoşa planlandı diyemezsiniz hiç kusura bakmayın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2014 12:37

O konudaki kastını sanırım diğer başlıkta yazmıştı Kenan, yani kast ettiği şey o anlamda kötüleme ya da ayrımcı anlamda değil, aslında söylemek istediğimiz şey daha çok banliyö tabiri ile ifade edilebilir gibi geliyor bana, her ne kadar bu tabirinde günümüz İstanbul' un da karşılığı olmasa da.

Bu anlamda ben Kenan' ın yazdığını bu şekilde yorumluyorum, dediğim gibi zaten kendisi de buna bir açıklama getirmişti. Varoş-banliyö kelimesi ile Kağıthane' yi tanımlayamayız belki ama kast edilen anlam içerisinde Mahmutbey bölgesi fazlası ile uyuyor bence.

Tekrar yazalım amacımız küçümseme ya da aşağılama değil şimdi de Mahmutbey de oturanlar tepemize binmesin :D

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Nis Pzt, 2014 12:41

Ayrıca "Varoş" bölgesi dediğiniz bölgedeki insanlar çoğunlukla toplu ulaşım kullanıp özel araç kullanmadıkları için şehre yapılan karbon salınımını azaltıyorlar , özel araç kullanan "Beyaz Türkler" ise araçlarının egzozundan çıkan karbon gazını bizim ve çocuklarımızın solumasını sağlayarak sağlığımıza kastediyorlar. Çocuğu yada kendisi İstanbul'da yaşadığı ve bu kötü havayı soluduğu için solunum yolu hastalığı veya alerji problemi çeken herkesin bu "Beyaz Türkler" den alacağı var anlayacağınız. Bu dünyada olmazsa öbür dünyada...

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Nis Pzt, 2014 12:44

Açıklama için teşekkür ederim Esat, ben bahsettiğin açıklamayı görmediğim için bu kadar hassas davranmış olabilirim, gönül kırdıysak affola :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Nis Pzt, 2014 13:02

Bence bu konu Beyaz (?), Siyah (?), Kahverengi ve Sarılâcivert Türkler ile alâkalı değil. Varoş, yanılmıyorsam, Macarca’dan gelen bir sözcük. Hm, belki de Slavca, açıkçası bilmiyorum şimdi, ama ya kent ya da mahalle/banliyö anlamında, öyle bir şey. Bizim kendimize (ve Afrika’ya) özgü Gecekondu tabiri, olsa olsa, kullanılabilir belki. Belki diyorum, çünkü Mahmutbey taraflarını tanımıyorum. Ama Kâğıthane aslında İstanbul’un en gözde ve eski yerlerinden bir tanesi. Yani eski Fenerbahçe ve eski Kâğıthane, eşdeger gibi. Ama yeni Fenerbahçe baca gibi beton evlerle sarılmış. Yeni Kâğıthane için de kısmen gecerli. Ben bu toplu konutları genel olarak mimarî ve kent yapısı açısından pek iyi bulamıyorum. Ama toplu konut da pek problem değil bence … ben iyi hatırlıyorum, eski Esenler diye adlandırılan bölge (daha iyisi, metro öyle isimlendirilmişti) bana seksenlerin sonunda, doksanların başında acaip ucuba gelmişti. Fatih’te de yıkık dökük Kabil semti gibi yerler hatırlıyorum, Draman meselâ. Bunlar tarihte hepsi gözde yerlerdi, ama beyaz, siyah, mavi ve mor-kare Türkler (mi?) ortalığı biraz dağıtmış gibime geliyor. Bu (bence) genel toplumsal bir sorun. Esat bu konudaki düşüncelerimi bilir. Mahalle yapısı, semt yapısı, mimarî yapılanma ve (dur, posta kodu mu desem?) vesaire. Bence Sulukule gibi çok eski ve köklü Roman/»Çingene« semtlerini mahfedip, yerine sözde ve palavra Osmanlı bilmemnesi dikeceklerine, ciddî şekilde çarpıkötesi kentleşmemiş bölgeleri ele alsalar, çok daha iyi olurdu. Babam Fenerbahçe Kurbağlıdere’de yüzerdi! Ben ise burnumu kapatmak zorundaydım, aradan 40 sene geçmişti en fazla. Kâğıthane içi ve ötesi bu konuda nasıl, ne yazık ki bilmiyorum, Sütlüce tarafları beni şahsen çok ilgilendiriyor. Ama Sadabad derken, ne kadar Sadabad kalmış? İşte problem burada. Ve her ne dersek, diyelim, elbet buralara metro gerek. Ben halkı böyle renklere göre falan ayırmam.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön