ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Uzun zamandır Alibeyköy ve Kâğıthane tarafına yolum düşmedi..
Viyadük inşaatlarının ne durumda olduğunu bilen, takip eden var mıdır?
Viyadük inşaatlarının ne durumda olduğunu bilen, takip eden var mıdır?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Alibeyköy viyadüğu tamamlanmak üzere fakat Kağıthane viyadüğunde çalışmalar personel ve ekipman sayısınin azliģi nedeniyle kaplumbağa hızınde ilerliyor.Engin Y yazdı:Uzun zamandır Alibeyköy ve Kâğıthane tarafına yolum düşmedi..
Viyadük inşaatlarının ne durumda olduğunu bilen, takip eden var mıdır?
Viyadüklerde çalışan personeller uzun süredir maaş alamadıkları için onlarda bıkmışlar bu sistemden.Eğer bu hızla giderlerse Nisan ayında tamamlanacaktır Kağıthane viyadugu.
Tabi sözleşmeye göre 2017 Ocak'ta viyadüklerin bitmiş olması gerekirdi.Ama kimsenin umrunda değil !
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Viyadük inşaatı kaplumbağa hızında ilerliyor gerçektende. Çağlayan tarafından Kağıthane deresine doğru olan kısımda tünel çıkışında tüpün uzatma kısmı tamamlanmış , sonrasında dereye doğru tabliye betonları yarısına kadar tamamlanmış, diğer yarısının da kalıbı hazırlanıyor. Nurtepe tarafında sadece tünele giriş öncesindeki ayaklar hazırlanmış durumda , orta kısımda ise fore kazık çalışmaları devam ediyor, henüz yükselen bir ayak göremedim. Derenin üstünden geçen kısım için karakol binası ile dere arasında ayak yapım çalışmaları devam ediyor, muhtemelen orada da fore kazıklar tamamlandı ama henüz yükselen bir ayak görünmüyor. Bu hızla bence de bahara ancak biter...
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu arada kabataş santiyesinde kurulum isleri tamamlanan 2 no'lu TBM makinasi Kabataş'tan Beşiktaş'a doğru kazı denemelerine başlamış.Yakın zamanda tam gaz ilerlemeye devam edecekler ama oncelikle düşük tempoda makinanin ilerlemesini sağlayacaklar.
1 No'lu TBM ise Beşiktaş yönünden Kabataş'a doğru kazılarını çok şükür sorunsuz devam ediyor.
1 No'lu TBM ise Beşiktaş yönünden Kabataş'a doğru kazılarını çok şükür sorunsuz devam ediyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Beşiktaş durağında arkeolojik kazılar nedeniyle inşaat tamamen durmuş vaziyette mi?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Beşiktaş istasyonunda iki farkli çalişma var.Engin Y yazdı:Beşiktaş durağında arkeolojik kazılar nedeniyle inşaat tamamen durmuş vaziyette mi?
1- Metronun kullanacagı tuneller.Bu tünellerin açılmasında herhangi bir sıkınti yok.Bu konuda Beşiktaş şantiyesinde çalışmalar son sürat devam ediyor.Sonuçta metronun kullanacağı tuneller yerin 40 metre altinda ve bu seviyede arkeolojik kazi yapılmaz.
2- Tüneller devam fakat istasyon yapısı için çalişmalar yapılamıyor.Iste bu istasyonun yapılamasinin nedeni mevcut arkeolojik kazılar.Çunku istasyon inşaatı ile yarihi kalıntılar ayni alanda ve ayni kot yüksekliğinde.Bu demek oluyor ki arkelojik kazilar bitmeden Alarko firmasi istasyon çalişmalarına baslayamayacak.
Bu nedenle bu hat açıldığinde metro Beşiktaş istasyonu pas geçilecek.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Fulya'dan kazılara başlayan 1 No'lu TBM makinasi Kabataş'a kadar olan kazıları tamamlamış.
Bu vesileyle projedeki akıllı bir hareketin altını çizmek istiyorum.Özellikle beşiktaş ve sonrası hem bina temellerine olan yakınlığı hem de zemin zayıf olması nedeniyle TBM makinasin geçişinde ciddi problem yasanacağı öngörüldü.Buna benzer bir durum tıpkı M5'de TBM makinasi bağlarbaşından aşağıya indiğinde üsküdar istasyonu varmak üzereyken yasadıği zorluğa benziyordu.Biliyorsunuz M5'de TBM makinası çok çok uzun süre burada kazı yapmadan bekledi.Hatta bir kaç bina risk altında olduğu için geçici olarak evler boşaltılmiştı.
Fakat burada proje yönetimi çok profesyonelce düşünerek sıkıntılı olan zemini geçmek yurt dışından konusunda uzman TBM makinası uzmanları Beşiktaş'a getirerek TBM makinasinın basınç ayarları,kesici kafa değişimleri gibi bazı değişiklikler yapıldı.İşte bu çözümler makinanin aylarca tünelde beklemesini engelledi.Bu arada TBM makinasını % 100 yerli mühendisler kullanıyor ve çok başarılı performans gösterdiler bugune kadar fakat zor zeminlerde dünya'da işinde en iyi olanları getirip çözum üretmek çok çok akıllıca bir davranış.
TBM makinasi Kabataş'ta fakat NATM tünel hazır olmadıği için henüz çıkartılamıyor.Bu çok sacma ama şimdi bu konuya girmeyelim
Bu vesileyle projedeki akıllı bir hareketin altını çizmek istiyorum.Özellikle beşiktaş ve sonrası hem bina temellerine olan yakınlığı hem de zemin zayıf olması nedeniyle TBM makinasin geçişinde ciddi problem yasanacağı öngörüldü.Buna benzer bir durum tıpkı M5'de TBM makinasi bağlarbaşından aşağıya indiğinde üsküdar istasyonu varmak üzereyken yasadıği zorluğa benziyordu.Biliyorsunuz M5'de TBM makinası çok çok uzun süre burada kazı yapmadan bekledi.Hatta bir kaç bina risk altında olduğu için geçici olarak evler boşaltılmiştı.
Fakat burada proje yönetimi çok profesyonelce düşünerek sıkıntılı olan zemini geçmek yurt dışından konusunda uzman TBM makinası uzmanları Beşiktaş'a getirerek TBM makinasinın basınç ayarları,kesici kafa değişimleri gibi bazı değişiklikler yapıldı.İşte bu çözümler makinanin aylarca tünelde beklemesini engelledi.Bu arada TBM makinasını % 100 yerli mühendisler kullanıyor ve çok başarılı performans gösterdiler bugune kadar fakat zor zeminlerde dünya'da işinde en iyi olanları getirip çözum üretmek çok çok akıllıca bir davranış.
TBM makinasi Kabataş'ta fakat NATM tünel hazır olmadıği için henüz çıkartılamıyor.Bu çok sacma ama şimdi bu konuya girmeyelim
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
İnternette gezinirken bulduğum hattın araç resimleri (Yeni M2 araçlarına çok benziyor.):
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Dış tasarımı değişik, bu son hali mi acaba araçların, ilk görüntü ile gelen araç arasında farklar olabiliyor ufak tefek
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Teslimat ne zaman başlayacak?
Bu hattın Mahmutbey-Mecidiyeköy kesimi yıl sonunda bakalım nasıl açılacak?
Bu hattın Mahmutbey-Mecidiyeköy kesimi yıl sonunda bakalım nasıl açılacak?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Mecidiyeköy - Mahmutbey kısmında işler çok ama çok yavaş ilerliyor.Bildiğiniz gibi iki farkli yüklenici firma aynı anda çeşitli şantiyelerde çalışmalarını sürdürüyor.Fakat para sıkıntısı (ödeme alamadıkları) nedeniyle kaplumbağa hızında işler ilerliyor.Bu doğru mu emin değilim !!Engin Y yazdı:Teslimat ne zaman başlayacak?
Bu hattın Mahmutbey-Mecidiyeköy kesimi yıl sonunda bakalım nasıl açılacak?
1.1.2017 tarihinde sözleşmeye göre Mecidiyeköy - Mahmutbey hatti tünel kazısı ve istasyon kaba ışleri tamamlayarak çıkması planlan ilk yüklenici firma hala bazı istasyonları henüz teslim edemedi.Ayrıca viyadük işlerini çok az adam ve çok az iş makinası ile devam ettiriyor.Nasıl olsa IBB'den herhangi bir yaptırım yapılmadığı için onlar da hızlı bitirmek için çok hevesli değiller.
Gelelim 2. Yüklenici firmaya ; kaba inşaati biten istasyonlarda elektrik tava montaji ve duvar örme işler başladi.Tünel kısmında ise ray alti beton dökümü işler yapılıyor.Henüz 1 cm ray kaynağı yapılmadı.
Kisacası bu hattın inşaat işleri hızla giderse bu senenin sonuna asla yetişemez.Yapılacak çok iş var ama adam ve makina yeterli değil.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
m5 te bile daha ilk etabın ödemeleri yapılmamış diyorlar, doğuş alt yüklenicilere ödeme yapmıyormuş bu sebeple, ya da sarkıtıyormuş