ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Pzt, 2018 06:31

Vardı, Avcılar-Kıraç-Tüyap, bir de aşağıdan gelen Avcılar-Ambarlı-Tüyap var, İBB nin orada ne yapmak istediği bana göre muğlak, ring hattı, onun devamı mı, şimdi kesin M7 ile oradaki hattı ortak işleteceğiz diye plan yapmıştır birileri kafasında

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 21 Mar Çrş, 2018 09:35

Arkadaşlar güzel bir haberim var.

Mecidiyeköy-Kabataş kısmında fulya şantiyesinden kazılara uzun zaman önce başlayan 1 No'lu TBM makinası Kabataş'ta kazılarını tamamlayarak tünelden çıkartılmış.Bu demek oluyor ki Mecidiyeköy - Kabataş arası tek tünelde kesintisiz bağlantı sağlanmış.

İşi bitenTBM makinası Alarko'nun Tuzla metrosu projesinde kullanılması planlanıyor.Fakat henüz Tuzla metrosunda belirsizlik devam ettiği için net bir şey söylenmiyor.

2 No'lu TBM makinası ise Kabataş'tan Beşiktaş'a doğru kazılara devam ediyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzr, 2018 15:27

Alibeyköy'den geçtim; aşağıdan bakınca, viyadük tamam gibi gözüküyor..
Sanki yapıya eklenmesi gereken kiriş kalmadı gibi gördüm..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 03 Nis Sal, 2018 18:44

Engin Y yazdı:Alibeyköy'den geçtim; aşağıdan bakınca, viyadük tamam gibi gözüküyor..
Sanki yapıya eklenmesi gereken kiriş kalmadı gibi gördüm..
Evet haklısınız. Alibeyköy viyadüğü artık bitti gözüyle bakılıyor.İşin büyük ölçüde tamamlandığı düşünülerek ağırlık Kağıthane viyadüğüne verildi.Kağıthane viyadüğünde ise işlerin Haziran Ayı içinde tamamen bitirilmesi planlanıyor.

Bu arada geçtiğimiz günlerde Nurtepe istasyonuna gittim.İstasyon içinde ince işlerle ilgili çalışmalar devam ediyordu.Aşağı inemedim ama sadece yukarıdan foto çektim ama bu fotonun da çok anlamı olmadığı için sadece 1 tanesini yükledim.Çalışmalar normal seyrinde devam ediyor.

2018 sonunda açılmayacağı kesin.En erken 2019 sonu olabilir o da her şey yolunda giderse.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 03 Nis Sal, 2018 21:16

ben bu hatta hiç viyadük fotosu göremedim, web sitesinde de yok: http://mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com/ ... ograf.aspx
oralardan geçen biri varsa atabilirse çok sevinirim.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 06 Nis Cum, 2018 22:17

Yarın Kağıthane'ye doğru ineceğim. Unutmazsam sizin için bi foto çekip atarım. :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 16 Nis Pzt, 2018 21:33

Arkadaşlar,

Uzun zamandır planladığım fakat fırsat bulamadığım için paylaşamadığım Kabataş-Mahmutbey metrosu ile ilgili yorumlarımı yapmaya başlıyorum.

Öncelikle en son yazacağımı en baştan yazayım da herkes rahatlasın.Bu projenin 2018 sonunda açılması İM-KAN-SIZ !!!

Şimdi gelelim projenin ilerleyişine.Bildiğiniz gibi proje içinde 3 farklı ana firma çalışmalara devam ediyor.

1-Gülermak-Kolin- Kalyon : Bu ortaklık 02.01.2014 yılında resmi olarak işler başladı.Normalde 1.1.2017 günü Mecidiyekoy- Mahmutbey arasında tünel kazıları ve istasyon kaba işleri yapılacaktı.Bu arada istasyon kaba işleri derken istasyon içindeki peron döşemeleri veya merdivenler bu kaba işlere dahil değil ! Sadece ve sadece istasyonların taşıyıcı kısımları (kolon+taşıyıcı döşeme) yapılarak çıkacaktı.Yani işleri öyle aman aman çok zor değil.Fakat maalesef geldiğimiz noktada bütün istasyonlarda bu firmalar çalışmaya devam ediyor.Hatta 2 istasyon içinde sadece ve sadece onlar çalışıyor.Bu iki istasyon ince ve elektromekanik işler yapan Alarko firmasına teslim edilemedi.Bunun haricinde Kağıthane ve Alibeyköy viyadükleri de hala bu firmalarda.Bu firmalar sözleşme gereği 1.5 yıldır ellerinde ki işleri teslim edemiyorlar.Kısacası bu projenin bu kadar geriye düşmesinde en büyük etken bu firmaların sözleşme gereği üzerine düşen görevi yerine getirmemeleri.Buna rağmen hala bir sürü metro işlerini yapmaları bana çok enteresan geliyor.Bir ülkede başarısızlık ödüllendirilir mi ? Adamlar başarısız olmalarına rağmen hala iş yapabiliyor !

2-Alarko : Alarko'nun işleri 2'ye ayrılıyor.

1- Mecidyeköy-Kabataş arası kaba + ince + elektromekanik işler : Buraada tek tüpte tüm kazı işleri tamamlandı veTBM tünelden çıkartılıyor.Diğer tüpte ise 2 No'lu TBM yaklaşk 300 m kazı yaptı ve ilerlemeye devam ediyor.Burada ki istasyonlar (fulya,Yıldız ve kabataş) natm modeli ile yapılacağından buralarda da işler devam ediyor.Yalnız 2015 yılında başlayan çalışmalar bugüne kadar yarılanması gerekirken oldukça yavaş ilerlemiş görünüyor.Maalesef burada işler istenildiği gibi devam etmiyor.

2-Mecidiyeköy-Mahmutbey (Gülermak-Kolin-Kalyon'un kabasını yaptığı işlerin devamı olan işler)

Ray serim işleri 2 farklı noktada başlamış ve yakında bunlara 1 noktada daha eklenecek ve 3 farklı noktada ray serim işleri devam edecek.Ray serim işleri 3 farklı etaptan oluşuyor.Öncelikle 1. faz beton daha sonra 2. faz beton ve son olarak ray kaynak işleri olmak üzere 3 etaptan oluşuyor.Yani öyle basit ve kısa bir işlem değil ! Beton dökümleri ise ortalama 60 m olarak planlanıyor ve bu 3 işlem yapılmadan ray işlemi bitmiyor.Yani uzun süren bir iş ! Yıl sonunda ray işleri biter.

İstasyonlarda genel olarak şu sıralar duvar örme,sıva yapma ve merdiven dökülmesi gibi işler devam ediyor.Gülermak-Kolin-Kalyon bütün şantiyelerde çalışmaya devam ettiği için Alarko tam performans çalışamıyor bu alanlarda.Çalışmalar çakışıyor.

Viyadükler de ise Alarko'ya henüz başlamadı.Kağıthane ve Alibeyköy duraklarıbu viyadükerin üzerinde olacak.Yani vatandaşlar metroya binmek istedikleri zaman tıpkı haliç köprüsünde ki gibi viyadüklerin üzerine merdiven ile ulaşarak buradan iniş-biniş yapacaklar.Bu proje de emin değilim ama 8'li set kullanılacağı düşünülürse viyadüğün yarısı durak olacaktır :D

3-Metrostrav/Ankara ortaklık : Ben depo sahasının tüm yapım işlerinin Metrostrav-Ankara ortak girişimin yapacağını düşünüyordum.Halbuki onların işi sadece ana hat tünellerinden depo sahası alanına tünel açmakmış.Geriye kalan tüm işletme binaları,atölye binalaıi,trafo binaları Alarko'ya aitmiş.Bu da firmanın işinin çok zor olmadığını gösterdi.Şuan depo sahasında sadece tünel işleri yapılıyor.Önümüzdeki günlerde diğer yapılarla ilgili çalışmalar başlayacaktır.

Bu hat ilk etabı ne zaman açılır bilmiyorum ama ilk etap Tekstilkent-Mecidiyeköy arası olacaktır.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 17 Nis Sal, 2018 17:20

Tünel içi ray döşeme işler !!
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Sal, 2018 18:40

Evet bu sene açılış zor orası kesin, önümüzdeki sene de ancak dediğim gibi Mecidiyeköy-Mahmutbey en iyi ihtimal açılacak gibi görünüyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 20 Nis Cum, 2018 21:13

Seçimlerin 2019 kasım yerine 24 Haziran 2018'e alınması en çok metro projesinde çalışanlara yaradi.Bir çok projede yaşanan seçinlere yetiştirme telaşı ortadan kalktı ve daha düzgün ve kaliteli imalatlar yapılmaya başlanacak.

Gerçi projelerin 2019 seçimlerinde yetişmeyeceği de belliydi ama olan projede çalışan işçilere olacaktı.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 29 Nis Pzr, 2018 18:45


Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 29 Nis Pzr, 2018 22:27

Bu haberi yapan gazetecilerde hiç mi akıl,mantık yok ?

Hiç utanmadan,sıkılmadan daha kaba inşaat işleri bile bitmeyen bir çok istasyonda peron katı imalatları başlamamışken kalkıp göz göre 2018 sonunda açılacak diyorlar.O çalışma sahasina orta okula gide bir çocuk gitse projenin sene sonunda açılmayacağını bilir.

Eskiden bu tür saçma haberler yapılıyordu ama bu kadar da insanları aptal yerine konmazdi.

Yazık !!!

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön