ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: M6 -Levent - Hisarüstü

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2014 12:01

Kamil16 yazdı:Bu iş mantar gibi yerden nasıl bitti? Kamuoyundan niçin saklandı?
Amaciniz uzum yemek mi, yoksa her zaman ki gibi bagci dovmek mi? Bu soruyu zamaninda bizde sorduk ama "kamuoyundan nicin saklandi" cumlesi cok sacma, bu yuzden bir sey biliyorsam bile yazmayacagim :) ogrenmesin kamuoyu, gerek yok.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: M6 -Levent - Hisarüstü

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Ara Pzr, 2014 14:05

Esat yazdı:
Kamil16 yazdı:Bu iş mantar gibi yerden nasıl bitti? Kamuoyundan niçin saklandı?
Amaciniz uzum yemek mi, yoksa her zaman ki gibi bagci dovmek mi? Bu soruyu zamaninda bizde sorduk ama "kamuoyundan nicin saklandi" cumlesi cok sacma, bu yuzden bir sey biliyorsam bile yazmayacagim :) ogrenmesin kamuoyu, gerek yok.
Niçin bağcıyı dövelim ki! Bu işin ayrı bir prosedür kapsamında yapıldığı anlaşılıyor. İBB Raporlarında olmaması ilginç değil mi?

Sonuçta ortaya çıkan ürüne hiç kimsenin itirazı yok. Eser halka hizmet için yapılmış.:? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: M6 -Levent - Hisarüstü

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2014 15:37

Kamil16 yazdı:Bu işin ayrı bir prosedür kapsamında yapıldığı anlaşılıyor. İBB Raporlarında olmaması ilginç değil mi?
Bende bunu diyorum, isin en basinda bunu tartistik, ortada aciklanmamis ya da net aciklanmamis seyler olabilir, bunu bizde o zaman elestirdik ama sonucta 2 yil gibi bir surede 4 istasyonluk, hat aralarinda tek tunellikte olsa bir sey insa edilmis durumda, kisa vadede sadece ogrenci tasiyacak bir hat, genel bir faydasi olacagina inanmiyorum ama yapilmis yapilmistir. Bu saatten sonra akla kurt dusurmek icin yok efenim "kamuoyundan saklanmis" "ne oldugu bilinmiyormus" demek husnuzan degildir bana gore.

IBB raporunda olmamasi da gayet normaldir, bir 2012 de mi basladi 2013 mu? Ikincisi is IBB nin mi?

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Mesaj gönderen kado » 14 Ara Pzr, 2014 16:43

Levent istasyonunun konumlandırılması nasıl yapıldı merak ediyorum açıkcası. İstasyonun 2. katından M6'ya geçiş yapılacak deniliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2014 17:03

Turnikelerden sonraki ara kattan geçiş olacak bildiğim kadarıyla, oradan M6 nın ara katına ve turnike bölgesine geçilecek.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 23 Ara Sal, 2014 22:43

bu deneme amaçlı yapılmış bir metrodur eğer beğenlirse devamı gelecek böyle hatlar .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Çrş, 2014 00:40

zafer94 yazdı:bu deneme amaçlı yapılmış bir metrodur eğer beğenlirse devamı gelecek böyle hatlar .
Bu gizli bilgiyi kimden aldiniz? :):) o kadarda saklamistik durumu. Neyse acik oldu artik :D

Umarim sadece istasyonlarin suslemelerini kast ediyorsundur, diger turlu boyle hat yapisinda sistemleri istanbulun geleceginde gormek degil duymak bile abes.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 24 Ara Çrş, 2014 03:19

Eğer belediye tarafından beğenirse kısa metrolar artcak 2 senede bir metroyu bitiyoruz kısa yer için müthiş birşey . Örnek dudulu-bostancı hattı gibi .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Çrş, 2014 07:43

zafer94 yazdı:Eğer belediye tarafından beğenirse kısa metrolar artcak 2 senede bir metroyu bitiyoruz kısa yer için müthiş birşey . Örnek dudulu-bostancı hattı gibi .
Zafer Bey, çok farklı şeyleri birbiri ile bağdaştırıyorsunuz. Kazı hızı hattın kısalığı ile ne kadar alakalı? Ya da şöyle mi düşünelim 4 km 2 sene de bitti, o zaman 8 km 4 sene de mi biter? Böyle bir denklem yok, ikincisi Bostancı-Dudullu zaten bu hattın iki katı uzunlukta vardır, dediğim gibi hesabınız yanlış. NATM babası ülkede bile 5 km lik uzatmanın 4 senede bittiği oluyor, kazı işi pek çok farklı değişkeni içinde barındırır, bugünden yarınını öngörebilir ama bilemezsiniz. Bence böyle bir beklenti içine girmeyelim derim, kaldı ki Dudullu hattı İBB nin uzun yıllardır projeleri arasında olan bir çalışma, öncelik ile alakalı olarak sıraya alınabilir bu hattın performansı ile alakalı değil, M6 nın tünel kazı işi diğerlerine göre çok farklı, tek tünel tek hat, tabii ki hızlı bitecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Prş, 2015 16:42

Çok yakın, artık bayağı bir yakın diyebiliriz :) her ne kadar yolcu taşıma anlamında büyük bir faydasını beklemiyor olsam da yine de yapılmış yapılmıştır.

Diğer taraftan bu hattın uzaması ile ilgili falan yazışmıştık ya geçenlerde hattın bitiş tarafını gördüm bana uzaması pek mümkün görünmedi. Metrocity alışveriş merkezinin yanındaki Zincirlikuyu mezarlığına çıkması gerekecek gibi, bu da olmayacağı arkasından da çok büyük bir kot farkı ile vadi geldiğine göre hattın devamı ancak viyadük ile mümkün gibi, tabii onda da mezarlığa bir zararı olmaz ise.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 20 Şub Cum, 2015 23:06

zaten tek tünelli bir hattın daha fazla uzaması işletme açısından oldukça sağlıksız olur herhâlde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Pzr, 2015 14:04

Fotoğraf çekemedim ama Levent istasyonunda tabelalar değişiyordu, M6 Levent-Boğaziçi Üniversitesi tabelaları takılıyordu dün.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön