1. sayfa (Toplam 3 sayfa)
Gönderilme zamanı: 10 Oca Prş, 2013 21:49
gönderen mustafaguler
Bu sistemin ikinci etabı ne oldu yahu?
Gönderilme zamanı: 10 Oca Prş, 2013 22:09
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Bu sistemin ikinci etabı ne oldu yahu?
Valla basında bir şeye hiç rastlamadım, gerçi aramıyorumda

forum sitelerinde neler var bilmiyorum, takip ettiğim tek site burası çünkü

ama bir ara tartışmalar vardı Üniversite ye mi uzatılacak diyordu ne, şimdi mesajları da okumadım geriye doğru, yanlız az önce hattı baştan sona incelerken şunu fark ettim yazık olmuş, yani aslında güzel bir yüksek metro sistemi yapmışlar ama kapasiteyi düşük tutmuşlar ve başka caddelerden gelecek başka hatlar ile de kesiştirilebilir bana Adana'da metro potansiyeli var gibi göründü, şehirleşme olarak.
adn-M.01 » Adana Metrosu 2. Etap Projesi
Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2013 17:20
gönderen Esat
Adana'da metro hattının geliştirilmesi için yapılan çalışmalarda güzergah konusunda bir takım tartışmalar vardı, bu tartışmalara bir anlamda el koyan Çukurova Üniversitesi güzergahın netleştirilmesi için bir takım çalışmalar yapmış ve bunu Belediye'ye sunmuş, proje için Belediye yetkililerinin de onayı ile 2013 bütçesine alınmış, yanlız haberde UDH tarafından 2013 bütçesine alındı diyor, acaba Adana'da bu etabın yapımını bakanlığa mı devredecek bunu bilmiyorum.
Komisyonun hazırladığı raporda sunulan güzergah, bir protokol çerçevesinde yürütülecek. İmzalanan protokol kapsamında; TOKİ Hastanesi’nin doğusundan geçerek otobana kadar olan kesimde mevcut bitki örtüsünün korunmasına dikkat edileceği gibi, Zeytin Gen Merkezine de zarar verilmeyecek. Metro hattı Zeytin Gen Merkezi arazisinin güneyinden ve devamında Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdunun batısından Mithat Özsan bulvarına paralel giderek, Adana Büyükşehir Belediyesine ait Asfalt Şantiyesinin bulunduğu bölgede son bulacak. Fevzi Çakmak Öğrenci Yurdu’nun yanında yer alacak dördüncü istasyon ile üniversite kapalı otoparkının karşısına yerleştirilecek beşinci istasyona kadar olan güzergahın yer altından kapalı olarak geçilmesi planlanıyor. Ayrıca üniversite içerisinde kalacak son istasyonun yakınında bir durak yapılarak, bu alandan üniversite içerisindeki tüm birimlere ulaşımı sağlayacak ring seferleri düzenlenecek.
Proje, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2013 bütçesine alındı.
http://www.rayhaber.com/2013/adana-2-et ... -netlesti/
Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2013 17:29
gönderen Esat
mustafaguler yazdı:Bu sistemin ikinci etabı ne oldu yahu?
İkinci etap Bakanlığa devir edilmiş ve yatırım programına da alınmış, ilk etapta güzergah etüd ihalesi de yapılmış, bakalım ne zaman hızlanır bu iş.
Diğer taraftan bu metronun özel bir işletmecisi yok galiba diğer şehirlerdeki gibi, ben herhangi bir bilgi bulamadım, direkt Belediye tarafınan mı idare ediliyor?
Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2013 17:38
gönderen alabay
Çok güzel yazılmış. Acaip anlaşılabilecek bir kod içeriyor. Bal gibi. İyi ki harita marita gibi düşman işlerine yatmamışlar he!
Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2013 17:50
gönderen Esat
alabay yazdı:Çok güzel yazılmış. Acaip anlaşılabilecek bir kod içeriyor. Bal gibi. İyi ki harita marita gibi düşman işlerine yatmamışlar he!
Valla bir halt anlamadım, deminden beri güzergahı çıkartmaya çalışıyorum, eğer hattın güneydeki ucundan başlayacak ise ortaya saçma sapan bir güzergah çıkıyor, yani yoğun yerleşim yerleri ile zerre alakası olmayan sadece üniversiteye gitsin diye çiziktirilmiş bir şey oluyor. TOKİ hastanesinin doğusundan geçip bahsettiği öğrenci yurduna gitmesi için ancak öyle bir şey gerekiyor

halbuki kentin doğusunda yoğun yerleşim olan bölgeye aynı şekilde viyadük üzerinden rahatlıkla uzatılabilecek bir sistem var ortada, anlamadım vallahi, kafam karıştı.
Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2013 18:42
gönderen alabay
Olm, Türk diimisin?

Gönderilme zamanı: 01 Şub Cum, 2013 19:36
gönderen mustafaguler
Bakanlıkta inşallah aksatmadan bu işi yapar.
Adana metrosu 1996 yılında inşaata başlamış şuan 13,5 km işleyen bir sistem
Bursaray 1998 yılında inşaata başlamış şuan 30,89 km
Adana bu konu da çok geri kaldı maalesef

Gönderilme zamanı: 25 Eki Cum, 2013 23:38
gönderen Anatolian
Gönderilme zamanı: 26 Eki Cmt, 2013 12:33
gönderen Esat
Çalışsınlar bakalım, Adana büyüklüğünde bir kent için çok yetersiz bir raylı sistem altyapısı var.
Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 05:58
gönderen emrenmert
Adana'ya metro dışında bir de Yenice-Kürkçeler arasında çalışacak bir banliyö hattı gerekiyor:
Yenice-Çağ Üniversitesi-Çukobirlik-Zeytinli-Büyükdikili-Küçükdikili-Çınarlı-Hipodrom-Otogar-Fevzipaşa-Demetevler-Yüreğir-Adana Gar-Yavuzlar-Kiremithane-Çamlıbel-Ahşap Sanayii-İncirlik-Kürkçeler
Gönderilme zamanı: 11 Oca Cmt, 2014 10:33
gönderen Esat
Banliyo isletmeciligi ulkemizde zaten ihmal edilmisti, simdi tred topic metro oldu köylere bile metro vaadi.