Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Gönderilme zamanı: 09 Eki Pzt, 2017 20:56
Alıntının alıntısını yapıyorum.
https://eksisozluk.com/entry/71277743test ve gezi izlenimleri,
evvela tren ve ümraniye çarşıda bulunan kontrol merkezinde fotoğraf çekimine izin vermediler.
1- 29 ekim benim gördüklerime bakıldığında ultra ütopik bir tarih. bu tarihte buraya açarlarsa bilin ki canlı deneksiniz.
2- şu anda max 20 km hızla testler tek setle devam ediyor. henüz paks testlerine bile geçilmemiş. konum teyidi yapılıyor. tren ve merkezdekiler konumlandırma olayını teyid ediyor.
3- çakmak ve sonrası arasında fiziksel bağlantı var ama set geçişi yok. dolayısıyla çakmak ve sonrası için bir sene iyimser bir süre. bu alanda bombardier ve huawei ekipman montajı yapıyor.
4- kimsenin bir acelesi yok , bombardier yazılım ekibine bakıyor herkes.
5- buradaki bilgi kirliliğini önlemek adına ;
- set anlaşması mitsubishi
- setleri üreten caf
- kablosuz kaberleşme ekipmanları huawei
- sürücüsüz yazılım ve sinyal sistemi bombardier
- yolcu bilgilendirme sistemi elsitel (yerli firma)
6 - testleri yapan abiler yabancı kafa adamlar dışında bilgi alışverişi yok , onlar kendi takviminde ilerliyor.
7- teknik olarak adını bilmesemde şu anda yapılan aktif test trenin gerçek konumu ile yazılımın algıladığı yerin aynı olduğunu teyid etmek.
8- hiç kimse bir süre vermiyor. ekim ayı içinde diyende var imkansız diyende.
9 - üsküdar'da ray sökülüyor diyen bir arkadaş vardı , ben öyle bir şey görmedim.
10- çakmak üsküdar kuyruk arasında biri aktif 6 sönmüş 7 tane tren gördüm.
11- test te trende bir şey görmezsin diyenler haklı çıktı , 20 km ile gidiyor telsizden şu bölgeyi geçtim diyor kontrol merkezi okeyliyor. baştan sonra bir test görmedim. yamanevlerden kısıklıya kadar. 20 km yi geçmediği için çok uzun sürüyor.
12 - benim görüşüm ve edindiğim intiba , en basit işletme senaryosu testini bile yapsalar 3 aydan evvel açmaları mümkün değil, zaten idare tarafının talebi 2018 görülmesin yeter.
mimari değerlendirmeler ,
üsküdar istasyon top down ve aç kapa bölümleri olmak üzere arada yangın geçişi dışında bir bağlantı olmayan 2 blok olarak tasarlanmış. her ikisindende marmaray bağlantısı var , bilet hölünen aşağı inişler son derece yetersiz 2 tane yürüyen merdiven konulmuş , peron orta hol alanları dışında çok dar sıradan ara bir istasyondan farkı yok.
kullanılan malzelerden bazıları daha açılmadan dağılmış bana göre çok kalitesizler.
üsküdar ana istasyon ile yeni kapı m2 benzer yetersiz dar ve basık.
tam işletmede bilet katı ve marmaray geçişleri kesinlikle yetersiz kalır ve iflas eder.
bu istasyon projelerini kim nasıl tasarladı bilemiyorum ama hattın çekeceği yükten bi haber olduğu çok açık.
doğusun 9 aydır para alamadığı doğru muş
son not etabın devamını aynı firmaya vermek bence normal süre artı en az 3 yıl demek . alıntı