izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 03 Eyl Cum, 2010 19:33

o tünel yapısının adını bilmiyorum açıkça söyleyeyim, ikiz'i ben uydurdum :D ama evet iki tren aynı tüneli kullanacak şekilde inşa edilmişler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Sal, 2010 11:15

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25471
Üçkuyular metro hattında kazı çalışmaları sırasında, 100 yıllık olduğu iddia edilen kafatası ve kemik parçaları bulundu.

Konu ile ilgili olarak olay yeri inceleme ekibi yaklaşık iki saat yaptığı çalışmada, yaklaşık 10 torbayı bulan kemik parçalarını topladı. Daha sonra bulunan kemikler adli tıpa gönderildi.

Adli Tıp'ta yapılacak inceleme sonrası kemiklerin kimlere ve hangi yıla ait olduğu belirlenecek.

Çalışmada bulunan kemiklerin hayvan veya insana mı ait olduğuna dair bulgular araştırılacak, eğer insansa cinsiyetleri ve yaşları DNA testiyle belirlenecek. İzmir Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı Cinayet Şube ekiplerince konuyla ilgili inceleme başlatılırken, olayın önümüzdeki günlerde aydınlanması bekleniyor.
Ooo tarihi bir toplu mezarlık :) 1900 lerin başından kalma hemi de, ortalık karışacak şimdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Ara Sal, 2010 15:30

Şu hayvan insan işine biraz şaştım. Kemikleri kim bulduysa … kim topladı? Bunu antropolog, polisin antropoloğu veya adlî tıbba ait birisi yapmadı mı? yani genelde – bu işten anlayan – biraz itinalı bakarsa, neyin ne olduğunu anlar. Gibime geliyor yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Pzt, 2010 18:41

Ağır aksakta olsa İzmir' de de inşaatlar bir şekilde devam ediyor, maddi sıkıntılarının yanısıra bu inşaatlar çok fazla zemin sorunu yaşanmış olması da ilginç, açıkçası ben bazı yerlerde 1970-80 arası bina altına yapılmış istasyonları gördükten sonra üstünde bina vardı, yıkamadık, yapamadık lafı ile bahane uydurulmasını artık kabul etmiyorum, günümüzde teknolojiden kimseden eksiğimiz yok aksine fazlamız var ama halen bu tip hataları yapabiliyoruz. İnşaat nerede ise sona gelmiş şimdi istasyon yapılarına inecek tünelleri yerleştirirken zeminin sorunlu olduğu fark ediliyor. Tabii ki metronun geçeceği her metrede zemin etüdü yapılmıyor, bunu beklemek ve istemekte anlamsız ama istasyon inşa edilecek bir bölgede acaba detaylı etüd yapılmıyormu, ya da ne bileyim neden böyle bir sorun iş biterken ortaya çıkar bana garip geldi. Her ne ise, projede bir takım revizyonlar yapılmış, işi ne kadar aksatır bilemiyorum ama sonuçta etkileyeceği de açık.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25961
İzmir Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, İzmirspor İstasyonu'ndaki inşaat ve üst düzenleme çalışmaları ocak ayı sonu, Hatay İstasyonu'ndaki çalışmalar ise şubat sonunda tamamlanarak İnönü Caddesi'nin Hatay bölümü trafiğe açılacak.

Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarında ise inşaat ve üst düzenlemelerin nisan ayında tamamlanması, İnönü Caddesi'nin kalan kısımlarının da trafiğe açılması planlanıyor.

Açıklamada, inşaatın en önemli safhalarından olan istasyonların yapımı sırasında zemin şartlarının değişkenlik gösterdiği ve bu inşaatların binalara çok yakın olması nedeniyle proje hesaplarının bir kısmının revize edildiği bildirilerek, şu bilgilere yer verildi:

“Projeye başlandığı günlerde İnönü Caddesi'nin trafiğe bir an önce açılması ve bölgedeki olumsuzluğun giderilmesi için planlamalar yapılmış, İzmirspor İstasyonu'nun 2010 aralık ayı sonunda, Hatay İstasyonu'nun ise ocak 2011'in sonunda üst düzenlemeleri de tamamlanarak Hatay bölgesinin trafiğe açılması konusu kararlaştırılmıştır. Ancak inşaatın önemli safhalarından biri olan istasyon yapılarıyla tünel yapılarını birbirine bağlayan merdiven tünellerinin yapımı aşamasında, zemin şartlarının değişiklik göstermesi ve bu imalatların binalara çok yakın olmasından dolayı mevcut projenin bu kısmına ait hesapların revize edilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır.”

Problemi aşmak için yapılan tetkik ve hesaplamalar sebebiyle bir gecikmenin yaşandığına işaret edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Bunlara ilave olarak mevsim şartlarının elvermemesiyle birlikte inşaatta çalışılamayan günler gecikmeye sebep olmuştur. Belirtilen bu sebeplerden dolayı, önceki planlamanın yeniden değerlendirilmesi gerekmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, İzmirspor İstasyonu'nun ocak ayı sonunda, Hatay İstasyonu'nun ise şubat ayı sonu itibariyle bitirilip üst düzenlemesi yapılarak bölgenin trafiğe açılması planlanmıştır. İnönü Caddesi'ndeki Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarında da inşaatlar hızla devam etmekte olup nisan ayı içinde gerekli üst düzenleme çalışmaları da tamamlanarak bu bölgenin de trafiğe açılması gerçekleştirilecektir.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Şub Cum, 2011 11:45

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26915
Çinli CSR firması ile sözleşme imzalanmasının ardından, vagonların tasarım ve teknik çalışmaları da tamamlanarak üretime geçildi. Çin’in Zhuzhou kentindeki CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd fabrikasında başlayan ilk üretimin, testleri takiben partiler halinde süreceği bildirildi.

İç ve dış tasarımları, merkezi Almanya’da bulunan Tricon tasarım ofisi tarafından dizayn edilen İzmir’in bu yeni araçları, 4’er vagonlu 8 setten oluşuyor. Toplam 32 vagonun 16’sı MD (sürücü kabinli) tipi olacak. Tamamı klimalı vagonlar, gelişmiş teknik özelliklerde üretiliyor. İlk partisi Ekim 2011 tarihinde teslim edilecek olan vagonların tamamı Nisan 2012 tarihine kadar İzmir’e gelmiş olacak. Metro vagonları, yaklaşık 34 milyon Euro’ya mal olacak.

İzmir’in yeni vagonları hem mevcut metro sistemi ile yapımı devam eden Üçyol-Üçkuyular, Ege Üniversitesi-Bornova Merkez hatlarında hem de sisteme ilave edilecek yeni metro hatlarında kullanılacak.
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Pzr, 2011 00:42

Daha önce bahsettiğimiz araç üretimi ile ilgili olarak bir gelişme daha yaşanmış, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir Metro işletmesi tarafından yapılan açıklamada üretilen araçların teslimatının sonbahar aylarında başlayacağı bildirilmiş. Bu araçlar ile birlikte İzmir metro araçları sayısı 77 ye çıkacakmış, hayırlı uğurlu olsun. Tabi araç teslimatları ile birlikte devam eden inşaatlarda da ray döşeme işlerinin başlaması ve son evrelere girilmesi gibi gelişmeler var, biraz uzağıdan takip ediyor olsakta İzmir metrosununda gelişimini merakla takip ediyoruz.

http://www.izmirmetro.com.tr/haber_ayri ... 153&type=2
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin genişleyen metro sisteminde kullanacağı yeni vagonların üretimi Çin’de devam ediyor. Vagonların dış gövdeleri tamamlandı, motor aksamının yerleştirilmesi ve iç donanımın yapılması çalışmaları ise sürüyor. İlk vagonlar Ekim ayından itibaren gelmeye başlayacak. 4’er vagonlu 8 setten oluşan toplam 32 vagonun tamamı, gelecek Nisan ayına kadar teslim alınmış olacak.

İzmir’e gelecek toplam 32 vagonun 16’sı MD yani sürücü kabinli tip olacak. Tamamı klimalı olan vagonlar, gelişmiş teknik özellikler barındırıyor. Halen 45 vagon ile işletim yapan ve yeni araçların gelmesiyle vagon sayısı 77’ye ulaşacak olan İzmir Metro A.Ş, büyüyen araç filosu için 18 yeni sürücü istihdam etti ve eğitimlerine başladı. Yeni sürücüler iki ay temel eğitim, bir ay da sürüş eğitimi olmak üzere toplam üç aylık eğitim sürecinden geçecek. İzmir’in yeni vagonları; mevcut metro sistemi ile yapımı devam eden Üçyol-Üçkuyular ve Ege Üniversitesi-Evka 3 hatlarında kullanılacak. Metro vagonlarının toplam maliyeti 33 milyon 677 bin 871 Euro olacak.

Resim

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 10 Tem Pzr, 2011 11:57

İzmir!in sevdiğim bir yanı ,aldığı yeni araçların dış görünüşlerinde eskilerle bir bütünlük olmasına dikkat etmesidir, bu ayeıntıya başka hiç bir yerde dikkat edilmiyor, hele İstanbul tam bir çorba oldu :P .

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Pzr, 2011 12:04

Evet bende onu gördüm, görüntü konusunda nasıl araklama yaptılar acaba diye düşünüyordum :) gerçi Çin işi onların böyle bir korkusu yokta işi yaptıranın başına ekşirler diyecektim, sonra baktım tabii ki birebir aynısı değil ama gayet benzer, bu bencede iyi bir şey.

Aslında görünümden ziyade teknik olarak benzerlik ve aynılık yeğ tutulur işin atölye kısmında ama bir kent kimliği yaratılmak isteniyorsa bence de dış görünüm benzer olmalı, bu büyük ölçüde sadece M2 hattında yapılabildi İstanbul' da, Rotem den alınan ikinci nesil araçlar ilk Alstomlara bayağı bir benziyorlar dış görünümde. Hep mevzu paraya bağlanıyor ama sonuçta ben bunu başaran kentlerde de gidip bütün filo parasını bir seferde verdiklerini sanmıyorum, bizde çok bariz bir plan hatası var, neyin ne zaman biteceği belli değil. Lafa gelince 2023 e kadar bilmem kaç yüz bin baloncukta tane metro aracına ihtiyacımız var diyoruz ama bunları almak için bir girişimde bulunmuyoruz, mantık yapınca bakarız :) yapınca bakıyorsun o zamanda böyle ortaya karışık fotoğraf albümü gibi park sahası çıkıyor, bunun ekonomik götürüsü hiç düşünülmüyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Tem Pzr, 2011 12:20

Berlin'in araçlarını meselâ hemen her yerden tanırım, Münih de öyle. Corporate design ve identity algısı eksi bir bizde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Çrş, 2011 11:05

http://www.rayturk.net/?p=26727
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yeniden yapılanmaya gittiklerini açıkladı

Gazetecilerin sorularını cevaplandıran Başkan Aziz Kocaoğlu, Üçyol-Üçkuyular metro hattı inşaatında küçük bir gecikme yaşandığını söyledi. 5 Ağustos 2011′de Göztepe ile Fahrettin Altay istasyonları üzerindeki araç yolunu hizmete açacaklarını, hatta yeni makinenin çalışma yaptığını, istasyon istasyon metroyu hizmete açacaklarını dile getirdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 14:30


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 02:08

http://www.rayturk.net/?p=30741
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin genişleyecek metro sisteminde kullanılmak üzere satın aldığı yeni vagonların ilk partisi İzmir’e geldi. Çin’in Zhuzhhou kentindeki fabrikada üretilen 4 vagondan oluşan tren seti 1 ayı aşan bir gemi yolculuğunun ardından kente ulaştı.

Burada da uzun uğraşlar sonucu Çin’den gelen uzmanların denetiminde vinçlerle gemiden indirilen vagonlar, TIR’larla Halkapınar’daki Metro atölyelerine getirildi. Önümüzdeki günlerde üretimi yapılan diğer setler de partiler halinde İzmir’de olacak. 32 vagonun tamamı, gelecek Nisan ayına kadar teslim alınacak. Yeni araçlarla İzmir Metrosu’ndaki vagon sayısı 45′ten 77′ye çıkacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön