ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Nis Çrş, 2009 16:54

İnanılmaz bir şey ... :shock:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Prş, 2009 10:15

Aslında öyle değil ama şöyle;

İBB ve ilçe belediyesi farklı partiden olunca eşgüdümlü çalışamıyorlar. Birarada çalışmaları gereken bir durum metro. Ama beceremiyorlar. İBB metro yapacak ilçeden yer istiyor bir sürü bürokrasi.

Ben bir yerde Bağcılar'ın bu konuda İBB'ye çok yarrdımcı olduğunu kolaylıkla çalışabildiğini falan duymuştum. Ne kadar doğru bilmiyorum ama mesela Kadıköy Nostaljik Tramvay yapılırken Selami baya hırpalamıştı İBB'yi. Ondan sonra araları da düzelmedi hiç. O yüzden Bostancı Tramvayı kalıyor hep arka planda.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Nis Prş, 2009 11:45

İyi güzel de, siyaset bir yana, böyle yapılan şeyler başka yana. Konu dünya görüşü değil ki, "basit" bir şehircilik plânlaması. Böyle şeylerde "özel işler" kapıdışı kalmalı bence. Ve ... hakikaten siyasetle buluşan noktalarda da, burada (büyük) koalisyon dedikleri şekilde çalışabilmeleri gerek. Yani, atom santrali, limanlar, teoretik olarak demiryolu bile dünya görüşü kavgalarına dahil olabilir belki, ama metro, tramvay? Yani bugün olamaz artık, çünkü eskiden toplu taşım yeşil veya kızıldıysa, cadde/sokak özel veya liberal diye geçirdu ise - bugünkü duruma artık adapte olamaz bu şema. İmkânsız. Sermaye falan filan diye belki birbirlerini yiyebilirler, yok efem türban mürban falan, ama böyle şeylerde, her ne kadar ayrı pozisyonlu olunursa olunsun, beraber çalışmalı.

Ben burada anti alkol projeleri yaptığımda, parti-dışı ve parti-üstü bir şekilde hıristiyan demokratlardan, sosyaldemokratlar üzerinden, liberaller ve yeşillere kadar bütün partilerin elemanlarıyla çalışıyorum, kimse de "profil göstermeye" çalışmıyor, çünkü konu kamu bir konu, herkesi ilgilendirir. Tabiîki bir tramvay konusu açsam, belki Yeşiller taraftar olur. Ama işte. Proje yapılacak diye tasarlanmışsa, bu da bir kamu işi. Burada da meselâ "mantıksız" tramvay projeleri yüzünden dövüşüyorlar. Tras savaşları oluyor. "Sermayeci" düşünenler tramvayı fuara götürmek istiyor (halbuki tren istasyonu var), "yeşil" düşünceliler ise şehir merkezinde ilâveten bir caddeyi yaya alanı yapıp tramvay koymak istiyor. Ama, eninde sonunda bir şey de oluyor. Yeni semtler oluşunca (burada iki tane yeni semt oluştu, biri eski bir Fransız kışlası, biri şehir kenarında oluştu), düşünülüyor, otomobille girmek nasıl yasaklanabilir veya azaltılabilir diye, tramvay neredeyse semtten evvel bile yapılıyor, herkes de beraber çalışıyor. Öyle olmalı da bence.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Prş, 2009 13:02

Mehmet olayı biraz yumuşatmış tabii :) ama aslında ilk mesajı bence daha doğru idi, bugüne kadar hep öyle oldu, hep bizden sizden kavgası yapıldı. Bugün Anadolu yakasının bir metrosunun olmamasının sebebi budur, bugün Maslak' a yeni metro gitmesi hep bu kavganın ürünüdür.

Biri geliyor master plan yaptırıyor, öbürü geliyor bu planı yok sayıyor, bu 1900 lerin başından beri böyle, şehzade gemilere ortak diye köprüden tramvay geçirmeyen zihniyet ile, yer altından giden trene şeytan işi diyen, bugün bunları yapanlar hep aynı kişiler, bu konu aslında siyasi değil daha çok senin alanın Başar, yani sosyolojik araştırmalara girer. Neden bizim insanımız böyle? Neden bu kötü huy bir türlü atılamıyor ve topluma sirayet etmiş bir karakteristik haline gelmiş? Bunların hepsinin cevapları akilane.com da :P hahahaha neyse ya konu neydi? İhale olan metro hatlarımıydı neydi?

Bu sene bakalım hangi hatlara ihale yapılacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Nis Cum, 2009 08:16

Şehzade gemilere ortak?

Hangi şehzadeymiş bu?

Gemi şirketi mi varmış?

Koçun Demirele köprü üzerinden tren geçerse ben bu arabaları kime satıycam dediği söylenir yıllardır.

Şimdi 3. köprüde fizıbıl çıkmıyormuş :) Söylentiler var. O yüzden gecikiyormuş. Kuzeyden geçiş o yüzden zorlama. Ama tren geçiremezsin diyorlarmış. EE krediyi veren emirde verir. Borç alan emir alır. Kendi paranla yapsan istediğin gibi yaparsın. Halbuki ne kadar güzel bir fırsatın var. hem 3.köprüden hemde izmitten tren geçir bağla Bursa-İzmir-İstanbul...

Bu sene sadece ÜMRANİYE (akp açık ara :) ihaleye çıkar. 2 sene daha ihalşe beklemiyorum. Artık yoruldum.

Başar oradaki tartışmalardan örnek vermiş. İnsan aynı insan. Hiç bir fark yok. Orada da burada da. tartışmanın konusu değişiyor ama tartışma gerçeği ortada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Cum, 2009 09:49

Mehmet Kasım yazdı:Şehzade gemilere ortak?

Hangi şehzadeymiş bu?

Gemi şirketi mi varmış?
Şirket-i Hayriyye kurulmadan evvel, sene 1900 ler civarından bahsediyorum, senin anladığın başka şehzade :) ama görüyorsun değil mi, tarih tekerrürden ibarettir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Cum, 2009 11:21

Tartışma gerçeği aslında problem değil, sistem önemli. Demokrasi dediğimizde hep tartışma olur. Ama sırf paraya tapılacaksa, bu tartışma değil. Bencillikten başka bir şey değil. Dedim ya, burada tartışma oluyor, ama eninde sonunda da birşeyler beceriliyor. Hep de becerilmiyor, açıkçası. Meselâ kuzey-güney ana tras. Bizim buradan Avrupa'nın en önemli trası geçiyor (yayan benden bu raylar 8 dakika ötede). İngiltere, Hollanda, İskandinavya, hepsi İsviçre üzerinden İtalya ve İspanya istikametine buradan geçmek zorunda. Ama Karlsruhe ve Basel arası iki raylı, bu da artık yetmiyor. İki ray daha gerekiyor (drittes und viertes Gleis dendi mi, herkesin gözü dönüyor burada ...). Tartışma? Feci. Neden? Sakinler, çiftçiler ve şarapçılar höt diyor. Şimdi bile trastan geceleri her üç dakikada bir yük treni geçiyor, gürültü problemi var (hem de nasıl, ohooo) ... vs vs. Bu açıdan bazen burada şeyler çok uzun sürüyor. Freiburg'taki "şehir tüneli" (B31 doğu caddesi) 70 sene istedi, yapılabilinceye kadar.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Cum, 2009 12:50

Ama istenmeme sebepleri farklı Başar. Türkiye' de adam siyasi düşüncesi gereği diğer düşüncenin bir şey yapmasını istemiyor, halkın gözünde prim yapacak işler yapmasını istemiyor. Senin verdiğin örnekler ne, adam bağları demir tozu ve dizel dumanı içinde kalacak diye istemiyor, yeşiller ortalık direk kablo dolacak diye istemiyor, sakinler gürültü yüzünden istemiyor :) yani kimse siyasi görüşünü öne sürmüyor teknik olarak bir takım haklılıklar nedeni ile tartışılıyor. Bizde keşke sadece bunu sağlayabilsek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Cum, 2009 12:53

Evet Esat, işte ben de bunu diyorum, arada fark var. Yani bana 'ama' demene gerek yok, ben farkı biliyorum. Sadece Mehmet'imiz herkesin her yerde aynı problemlerle boğuştuğu düşüncesinde. Onu da fazla üzmemek için, burada HER şey ahım şahım değil demek istedim falan :lol:
Sen, korkarım, Almanya'dan bile daha iyi işleyen bir ülkedesin ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Cum, 2009 13:03

Yok Mehmet' in de o farkı bildiğini düşünüyorum çünkü Türkiye' nin gerçeklerini iyi biliyor diğer kıyaslamaları da en azından bizim yazdıklarımızdan rahatlıkla yapabiliyor.

Burası Almanya' dan daha iyimi bilemem ama bana sorarsan çok iyi durumda, herhalde Türk az olduğu içindir :D Burada da tartışmalar çok, mesela yıllardır yapılamamış bir 5 numaralı metro hattı var, güzergahı bir türlü netleştirilemiyor, aynı şekilde 1 numaranın uzaması için halka soruldu geçen istasyon yerleri ve güzergah konusu. Ring tramvaylarını anlatmıştım kaç ay oldu hala neden kaldırıldı kavgası yapılıyor ve en son olarak kısa bir kablo monoray yapmak istediler (yeni gar inşaatı ile ilgili) çok tartışıldı yeşiller direkler üstünde bir ŞEY istemiyoruz dediler, birileri paramı çok dedi, ve Belediye Meclisi de projeyi reddetti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Nis Cum, 2009 18:04

Avusturya ve Almanya sistem olarak tıpatıp aynı, ikisi de Birleşmiş Eyaletler Cumhuriyetleri. Ama Avusturya daha küçük, bir ülke ne kadar büyük olursa, bence o kadar da zorluk çeker. Küçük ülkeler daha atik. Almanya'nın ikinci bir dezavantajı, çok farklı halklardan oluşması, unutmamalı ki, Bavyera daha 50'li yıllarda, Belçika'dan büyüğüz diye, ALmanya'dan ayrılmak istedi, üç tane eyaletimiz hür eyalet (Freisaat), yani Almanya, ama yine de kendisine has ve çok özerk (Bavyera, Saksonya ve Thüringen ... son ikisi de eski Doğu, yani maşaallahı da var, nasıl Birlik'e dayatmışlar). Avusturya'nın dezavantajı ise (ama belki de avantaj?), çok az şehirleşmir bir yer, yani iki üç "medeniyet yuvası" var, gerisi dağ. Dağ ve ayı, başka bir şey yok ki orada yahu :lol: Almanya'da bu kadar ıssız ve yabani tek Kuzeydoğu (kıyı bölgesi) var, orası da nazi kaynıyor, haha ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Nis Cmt, 2009 12:26

Kadir Amca seçimi zorlanmadan alıyor. Şu durumda bile. O yüzden kasmayacaktır. Metro konusunda hiç acele etmeyecektir. Ne de olsa zorlayan yok. Halktan böyle acil bir talepte yok. Yansın Bağcılar :)

O yüzden bu 5 yıllık dönemde geçen dönem tamamlanmayan metrolar tamamlanır birde Ümraniye Metrosu ile Kirazlı-Bakırköy etabı yapılır başka da çok zor. Kaynak yok çünkü. Levent'teki arazilerdeydi umut. O da danıştaydan ikide bir ret yiyor. Para gelmiyor. Özkaynakla yapılacak güç yok. İDO özelleştirmsi de neye yeter acaba?

İstanbul 2014'e kadar açılacak projeler:


1-Kadıköy-Kartal

2-Başakşehir-Bakırköy

3-Hacıosman-Yenikapı

4-Kirazlı-Yenikapı

5-Havaalanı-Yenikapı

6-Marmaray


BU 6 ANA HAT İSTANBUL'A BİR NEBZE OLSUN YETER.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön