ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Araçların tasarımı belli oldu Eurasia Rail fuarında maketi bulunuyor fotoğrafı başlıkta
http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php? ... 521#p38521
http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php? ... 521#p38521
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 589
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
önleri dışında güzel, ama önünü beğenmedim.
-
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 11 Şub Prş, 2016 12:38
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Arkadaşlar selamlar,
forumda yer alan resimleri göremiyorum, şöyle bir hata veriyor:
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
forumda yer alan resimleri göremiyorum, şöyle bir hata veriyor:
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Üsküdar istasyonu son durum.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
PROJE ÖZET BİLGİLERİ
İşin Adı : Üsküdar – Ümraniye –Çekmeköy Metrosu İnşaat ve Elektromekanik İşleri
Yüklenici : Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.
Güzergah Uzunluğu : 20 km.
İstasyon Sayısı : 16
İstasyonlar : Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl, Çekmeköy-Sancaktepe
İhale Bedeli : 563,899,995,32 €
İhale Tarihi : 15.09.2011
Sözleşme Tarihi : 07.03.2012
İşe Başlama Tarihi : 20.03.2012
İş Bitim Tarihi : 20.09.2016
Kaynak :http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... hcesi.aspx
Bugün Üsküdar-Çekmeköy projesinin iş başlama tarihi üzerinden tam 4 yıl geçmiş oldu. 20 Mart 2013 günü çok büyük hayallerler, çok iddaalı sözlerle hattın çalışmalarına başlandı.Fakat gel-gör ki verilen sözler,yapılan çalışmalar hiç kimsenin içine sinmedi.Aradan geçen 4 koskoca yıl olmasına rağmen hala tünel kazıları ve istasyon kaba işleri tamamlanamadı.Bu kadar uzun süre de en azından tünel kazılarının bitmesi beklenirdi.Aşağıda ki görüntü projen hedeflerine uyulmadığını gösteren,hattın açılmasını bekleyen insanları hayal kırıklığına uğratan ve yıllardır tek segmentin alınmadığı yavru depo sahasının görüntüsü.
Bunun haricinde başka konuya dikkatini çekmek istiyorum.Daha önce bir kaç kez yazmıştım ama inanın ne zaman hattın güzergahında geçsem "neden bu şekilde kazı planı yapıldı ? diyorum ama mantıklı bir açıklama yapamıyorum.Yani dünya üzerinde yapılan metro işlerine bakıyorum bu Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok.Adamlar hattın tam ortasına şaft açıyorlar 2 TBM bir yöne diğer 2 TBM'de diğer yöne gönderip kazı yaptırıyorlar.Herhalde yoldan geçen bir insanı çevirsek 4 kazı makinan var.Hattın haritasını eline versek o da haritanın ortasını işaretler ve 4 TBM karşıklı ters tünellere yollar.Burda ise ortadan 2 TBM üsküdara gönderdiler.Tamam güzel.Ama diğer 2 TBM'i anlamsız şekilde depo sahasından sokup Önce Necip Fazıl istasyonuna orda tekrar söküp ters istikamet olan Altınşehir istasyonuna doğru tekrar kazı yapması istediler.Yani öncelikleri 2.7 km uzunluğunda olan depo sahası oldu.Depo sahasının bu kadar önemli kılan ne ? Neden öncelikli olarak 3 ve 4 numaralı TBM'leri Çarşı istsyonundan Madenlere doğru değil de Depo sahasından Necip fazıla doğru gönderdiler ! ??? Şimdi sırf bu yüzden kısmı açılış tartışmaları yaşanıyor.Halbu ki depo sahası ile zaman kaybedilmesi idi 3 ve 4 numaralı TBM'ler Ümraniye Çarşı durağından Madenlere doğru gönderseydiniz Depo sahasının 2.7 km uzunluğunda ki tüneli için 2 tane farklı taşeron firmaya NATM tüneli ile başlatılsa idi 4 yıl süre içinde adamlar çok rahat depo sahasının kazılarını bitirirdi.
Yine aynı şekilde istasyon kaba inşaatlarında da acayip işler yapıldı.Madenler durağı kapatıldıktan sonra uzun kule vinç olmadan çalışmalar yavaş yavaş yapıldı.Sonra kısıklı da ki kule vinç işi bitince sökülüp kısıklıdan madenlere götürüldü ve 3 ay sonra Madenler durağının kaba işlerinin yarısı bitti.Daha sonra başka bir yerden 1 kule vinç daha getirildi ve şimdi madenler durağın kalan kaba kısmı bitmek üzere.İyi de güzel kardeşim neden 4 yıl önce 2 tane kule vinç alıp ilk gün takmıyorsun ? Neden bu kadar kaplumbağa hızında çalışıyrorsun ? Hani Otogar-Başakşehir metrosu gibi aciliyeti olmayan, insanların her gün kan-ter içinde yolculuk yapmadığı bir bölge olsa "EyvAllah".O hattı da sen 2004 yılında başladın 2013 yılında açtın.Ama burası senin alışık olduğun tempo ile çalışmayı kaldıramaz.İstanbul'un en önemli 2-3 hattından biri.Sen makina-ekipman konusundan bu kadar hesap-kitap yaparsan bırak 38 ayı 58 ayda bitmez bu iş !
Arkadaşlar biraz doldum.Kusura bakmayın.Artık bu kadar yavaş çalışmaları görüp yazmamak olmazdı.
İşin Adı : Üsküdar – Ümraniye –Çekmeköy Metrosu İnşaat ve Elektromekanik İşleri
Yüklenici : Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.
Güzergah Uzunluğu : 20 km.
İstasyon Sayısı : 16
İstasyonlar : Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl, Çekmeköy-Sancaktepe
İhale Bedeli : 563,899,995,32 €
İhale Tarihi : 15.09.2011
Sözleşme Tarihi : 07.03.2012
İşe Başlama Tarihi : 20.03.2012
İş Bitim Tarihi : 20.09.2016
Kaynak :http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... hcesi.aspx
Bugün Üsküdar-Çekmeköy projesinin iş başlama tarihi üzerinden tam 4 yıl geçmiş oldu. 20 Mart 2013 günü çok büyük hayallerler, çok iddaalı sözlerle hattın çalışmalarına başlandı.Fakat gel-gör ki verilen sözler,yapılan çalışmalar hiç kimsenin içine sinmedi.Aradan geçen 4 koskoca yıl olmasına rağmen hala tünel kazıları ve istasyon kaba işleri tamamlanamadı.Bu kadar uzun süre de en azından tünel kazılarının bitmesi beklenirdi.Aşağıda ki görüntü projen hedeflerine uyulmadığını gösteren,hattın açılmasını bekleyen insanları hayal kırıklığına uğratan ve yıllardır tek segmentin alınmadığı yavru depo sahasının görüntüsü.
Bunun haricinde başka konuya dikkatini çekmek istiyorum.Daha önce bir kaç kez yazmıştım ama inanın ne zaman hattın güzergahında geçsem "neden bu şekilde kazı planı yapıldı ? diyorum ama mantıklı bir açıklama yapamıyorum.Yani dünya üzerinde yapılan metro işlerine bakıyorum bu Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok.Adamlar hattın tam ortasına şaft açıyorlar 2 TBM bir yöne diğer 2 TBM'de diğer yöne gönderip kazı yaptırıyorlar.Herhalde yoldan geçen bir insanı çevirsek 4 kazı makinan var.Hattın haritasını eline versek o da haritanın ortasını işaretler ve 4 TBM karşıklı ters tünellere yollar.Burda ise ortadan 2 TBM üsküdara gönderdiler.Tamam güzel.Ama diğer 2 TBM'i anlamsız şekilde depo sahasından sokup Önce Necip Fazıl istasyonuna orda tekrar söküp ters istikamet olan Altınşehir istasyonuna doğru tekrar kazı yapması istediler.Yani öncelikleri 2.7 km uzunluğunda olan depo sahası oldu.Depo sahasının bu kadar önemli kılan ne ? Neden öncelikli olarak 3 ve 4 numaralı TBM'leri Çarşı istsyonundan Madenlere doğru değil de Depo sahasından Necip fazıla doğru gönderdiler ! ??? Şimdi sırf bu yüzden kısmı açılış tartışmaları yaşanıyor.Halbu ki depo sahası ile zaman kaybedilmesi idi 3 ve 4 numaralı TBM'ler Ümraniye Çarşı durağından Madenlere doğru gönderseydiniz Depo sahasının 2.7 km uzunluğunda ki tüneli için 2 tane farklı taşeron firmaya NATM tüneli ile başlatılsa idi 4 yıl süre içinde adamlar çok rahat depo sahasının kazılarını bitirirdi.
Yine aynı şekilde istasyon kaba inşaatlarında da acayip işler yapıldı.Madenler durağı kapatıldıktan sonra uzun kule vinç olmadan çalışmalar yavaş yavaş yapıldı.Sonra kısıklı da ki kule vinç işi bitince sökülüp kısıklıdan madenlere götürüldü ve 3 ay sonra Madenler durağının kaba işlerinin yarısı bitti.Daha sonra başka bir yerden 1 kule vinç daha getirildi ve şimdi madenler durağın kalan kaba kısmı bitmek üzere.İyi de güzel kardeşim neden 4 yıl önce 2 tane kule vinç alıp ilk gün takmıyorsun ? Neden bu kadar kaplumbağa hızında çalışıyrorsun ? Hani Otogar-Başakşehir metrosu gibi aciliyeti olmayan, insanların her gün kan-ter içinde yolculuk yapmadığı bir bölge olsa "EyvAllah".O hattı da sen 2004 yılında başladın 2013 yılında açtın.Ama burası senin alışık olduğun tempo ile çalışmayı kaldıramaz.İstanbul'un en önemli 2-3 hattından biri.Sen makina-ekipman konusundan bu kadar hesap-kitap yaparsan bırak 38 ayı 58 ayda bitmez bu iş !
Arkadaşlar biraz doldum.Kusura bakmayın.Artık bu kadar yavaş çalışmaları görüp yazmamak olmazdı.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Linkedln adlı sitede Üsküdar istasyonun yapım hikayesini gösteren animasyon videosuna rastladım.Fakat tam olarak dıoğru değil.Çünkü Üsküdar istasyonu yarısı Aç-Kapa diğer yarısı Top-Down olarak inşa ediliyor fakat video tamamen Top-Down olarak hazırlanmış.
En azından Top-Down sistemini bilmeyenler için öğretici ve izlenmesi gereken bir video !
https://www.youtube.com/watch?v=rTmHdoRAr6Y
En azından Top-Down sistemini bilmeyenler için öğretici ve izlenmesi gereken bir video !
https://www.youtube.com/watch?v=rTmHdoRAr6Y
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Aç Kapa ya göre daha zahmetli sanki?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
O konuda ben de tam olarak emin değilim.Top-Down şehir nufüsünün yoğun olarak kullanıldığı bölgelerde araç,yay ve çevre kirliliğini en az zararla zararla atlatılmasını sağlıyor.Bu çok net ortada.Bunun yanında zor zeminlerde Aç-Kapa modeline göre daha güvenli olduğu söyleniyor ama bu teori Mahmutbey istasyonundan sonra kafamda soru işaretleri oluşmasını sağladı.Esat yazdı:Aç Kapa ya göre daha zahmetli sanki?
Eğer hangi sistem daha zahmetli diye bakarsak Üsküdar istasyonu yarısı Top-Down diğer yarısı Aç-Kapa.Dışardan bakıldığında Aç-Kapa ile yapılan kısım açık ara önde gidiyor.Tabi yüklenici firma iki yapım metoduna da aynı şekilde destek verdiğini varsayıyorum.Top-Down daha zahmetli gibi görünüyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Top-Down kısmen T4 inşaatının yer altına alınmasında da kullanılmıştı. Rami bölgesinde önce yan duvarları oluşturacak fore kazıklar çakıldı, ardından bunlar üst kısımdan birleştirildi, ardından zemin altında bu kirişlerin üzeri beton parçalar ile kapatıldı, sonrasında ise dozerler bu kutunun içine girerek toprağı hafriyat kamyonlarına yüklediler.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Bir diğer benzer video
Bağlarbaşı Metro İstasyonu Yapım Metodu
https://www.youtube.com/watch?v=769ls8THTYc
Bağlarbaşı Metro İstasyonu Yapım Metodu
https://www.youtube.com/watch?v=769ls8THTYc
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
hatla ilgili son bilgiler..
https://www.youtube.com/watch?v=luIGSzH-vcU
https://www.youtube.com/watch?v=luIGSzH-vcU
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Yamanevler istasyonu ama biraz eski fotolar sanırım,
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.