ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Oca Sal, 2014 14:31

Ama neden bütün hattı, madem aralar çiftraylı (ki biz bunu sadece öyle umuyoruz!), çiftraylı yapmazlar? Yani şöyle biraz çay parası cepte kalsın diye mi? Über-Şov için mi? Yani, BU kadar enayi olunacağına BEN bile inanmıyorum.

Ya bütün kol tekraylı (ki yeterince enayi olur).
Ya da meselâ sondurak tekraylı (mantıklı şekilde olabilir).
Başka gariplikleri gözümde canlandırmak istemiyorum.

Bekleyelim, bakalım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Oca Sal, 2014 15:14

Ama neden bütün hattı, madem aralar çiftraylı (ki biz bunu sadece öyle umuyoruz!), çiftraylı yapmazlar?
Abi, bu sorduğunu ben de anlamadım işte..

Yalnız şu var, eğer durak aralarındaki üç boşluğu da tek ray yaparlarsa, bu durumda tek araç işletilebilir sadece. Sadece iki durak arasını tek ray yaparlarsa da iki araç işletilebilir, üçüncü araç işletilemez. Esat'ın yazdığı, "burada üç araçlı işletme yapılacak" sözünden yola çıkarak, tüm durak aralarının çifter ray ve sadece durakların çift peronlu ve tek raylı olacağını varsayıyorum.

O nedenle de birbirine komşu her iki durak arasındaki işletmeyi fünikülere benzetiyorum. Yukarıda gösterdiğim üzere de dört araçla hizmet verilebiliyor. Bu arada Google Maps'e baktım, bu duraklar arasındaki mesafe gerçekten de 60 saniyede rahat rahat alınır. Yolcu iniş binişleri de farklı taraflardaki kapılarda olacağı için inenler ve binenler birbirini beklemeyecek, oldukça seri bir şekilde inilip binilecek. Bunun için de 30 saniye rahat rahat yeter.

Yani bu hat boyunca dört tane setle, üçer dakikada bir sefer yapılabilir. Sanırım burada dörtlü dizilerden oluşan setler kullanılacak. Her bir araç çift yönde saatte toplam 10 sefer yapabiliyor (yukarıdaki plana göre, her araç 12 dakikada bir gidiş-geliş turunu tamamlayabiliyor), hattın çift yönlü kapasitesini;

4 araç x 1.000 yolcu/araç/sefer x 10 sefer/saat = 40.000 yolcu/saat

olarak hesaplıyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Sal, 2014 19:10

Başar soruna bir cevabım var ama veremeyeceğim :) fikrimin doğruluğundan emin değilim ayrıca itham etmiş olacağım, dolayısı ile susmak benim için daha hayırlı olur :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Oca Sal, 2014 20:40

Yani, bekleyelim ve görelim diyorsun.

Sen şimdi oradaki ray durumunu tam biliyor musun ki? Burada biraz okey oynar gibiyiz de :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Sal, 2014 21:14

Mecbur bekleyip gorecegiz, istasyon planini verdim, tahminim tum istasyonlar oyle ama hatta gecisme muhtemelen Engin in dedigi gibi olacaktir. Benim veremeyecegim cevabim "neden tek hatlik bir tunel acildigi" ile ilgiliydi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Oca Sal, 2014 23:18

Valla ben cevap bulurdum da, sen o zaman hem kızar, hem hak verirdin. O yüzden, güsel çiçeklee, böçeklee …

He duydun mu? Engri Börts enes’eye direk bağlantılı çıktı. Bugün havadislerdeydi. Ne güsseeel.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 29 Oca Çrş, 2014 16:52

Şimdi bu metro hattında tek ray olma ihtimali mi var?

Umarım böyle bir saçmalığa imza atmazlar. Yoksa bizim Antalya'daki Müze-Zerdalilik tramvayı gibi yarım saatte bir araç hareket eder. :?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Oca Prş, 2014 14:21

Tek raylı hat olacaksa berbat bir durum .Tek ray ancak ring hatlarında işe yarar, solucan hatlarda bu pek tutmaz gibime geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Prş, 2014 14:48

Ben çok olumsuz bir durum görmüyorum, belki uzun vade de ama ilk etapta üzerindeki toplu ulaşım trafiğine alternatif olacak ise bu işletme iş görecektir, tabii ki çift olsun, tam bir hat olsun falan filan isterdim ama böyle olmak zorunda oldu, "muss gewesen sein" diye bir şey varmı le Başar :)

Dediğim gibi tam olarak niteliği öğrenemedim, yorumlarım yanlış yönlendirme olmaması için pek bir şey diyemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzr, 2014 17:48

Haziran' a yetişecek gibi görünüyor bakalım, testler devam ediyor, inşaat ile ilgili işlerde çattır çattır ilerliyor, tek hat tük hat bir şekilde M2 hattına doğu batı yönünde yolcu taşıyacak bir raylı sistem sessiz ve derinden inşa ediliyor.

Resim

Resim

Resim

Fotoğraflar alıntıdır, buradan alıntı yapanlarda bir zahmet bunu belirtiversinler.

Resim

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 02 Mar Pzr, 2014 18:31

İstasyon dans pisti gibi olmuş, :D
Resim
İstasyonlar çift hat, aralar ise tek hat mı olacak şimdi?[

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 03 Mar Pzt, 2014 06:04

New york metrosunun dar, baskı ve insana sıkıntı veren istasyonları gibi olmuş.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön