ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama neden bütün hattı, madem aralar çiftraylı (ki biz bunu sadece öyle umuyoruz!), çiftraylı yapmazlar? Yani şöyle biraz çay parası cepte kalsın diye mi? Über-Şov için mi? Yani, BU kadar enayi olunacağına BEN bile inanmıyorum.
Ya bütün kol tekraylı (ki yeterince enayi olur).
Ya da meselâ sondurak tekraylı (mantıklı şekilde olabilir).
Başka gariplikleri gözümde canlandırmak istemiyorum.
Bekleyelim, bakalım.
Ya bütün kol tekraylı (ki yeterince enayi olur).
Ya da meselâ sondurak tekraylı (mantıklı şekilde olabilir).
Başka gariplikleri gözümde canlandırmak istemiyorum.
Bekleyelim, bakalım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi, bu sorduğunu ben de anlamadım işte..Ama neden bütün hattı, madem aralar çiftraylı (ki biz bunu sadece öyle umuyoruz!), çiftraylı yapmazlar?
Yalnız şu var, eğer durak aralarındaki üç boşluğu da tek ray yaparlarsa, bu durumda tek araç işletilebilir sadece. Sadece iki durak arasını tek ray yaparlarsa da iki araç işletilebilir, üçüncü araç işletilemez. Esat'ın yazdığı, "burada üç araçlı işletme yapılacak" sözünden yola çıkarak, tüm durak aralarının çifter ray ve sadece durakların çift peronlu ve tek raylı olacağını varsayıyorum.
O nedenle de birbirine komşu her iki durak arasındaki işletmeyi fünikülere benzetiyorum. Yukarıda gösterdiğim üzere de dört araçla hizmet verilebiliyor. Bu arada Google Maps'e baktım, bu duraklar arasındaki mesafe gerçekten de 60 saniyede rahat rahat alınır. Yolcu iniş binişleri de farklı taraflardaki kapılarda olacağı için inenler ve binenler birbirini beklemeyecek, oldukça seri bir şekilde inilip binilecek. Bunun için de 30 saniye rahat rahat yeter.
Yani bu hat boyunca dört tane setle, üçer dakikada bir sefer yapılabilir. Sanırım burada dörtlü dizilerden oluşan setler kullanılacak. Her bir araç çift yönde saatte toplam 10 sefer yapabiliyor (yukarıdaki plana göre, her araç 12 dakikada bir gidiş-geliş turunu tamamlayabiliyor), hattın çift yönlü kapasitesini;
4 araç x 1.000 yolcu/araç/sefer x 10 sefer/saat = 40.000 yolcu/saat
olarak hesaplıyorum..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben çok olumsuz bir durum görmüyorum, belki uzun vade de ama ilk etapta üzerindeki toplu ulaşım trafiğine alternatif olacak ise bu işletme iş görecektir, tabii ki çift olsun, tam bir hat olsun falan filan isterdim ama böyle olmak zorunda oldu, "muss gewesen sein" diye bir şey varmı le Başar 
Dediğim gibi tam olarak niteliği öğrenemedim, yorumlarım yanlış yönlendirme olmaması için pek bir şey diyemiyorum.

Dediğim gibi tam olarak niteliği öğrenemedim, yorumlarım yanlış yönlendirme olmaması için pek bir şey diyemiyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haziran' a yetişecek gibi görünüyor bakalım, testler devam ediyor, inşaat ile ilgili işlerde çattır çattır ilerliyor, tek hat tük hat bir şekilde M2 hattına doğu batı yönünde yolcu taşıyacak bir raylı sistem sessiz ve derinden inşa ediliyor.



Fotoğraflar alıntıdır, buradan alıntı yapanlarda bir zahmet bunu belirtiversinler.





Fotoğraflar alıntıdır, buradan alıntı yapanlarda bir zahmet bunu belirtiversinler.

